راه ساده براى افزايش ضريب هوش در كودكان
۲۰ راه ساده براى افزايش ضريب هوش در كودكان
۲۰ راه ساده براى افزايش ضريب هوش در كودكان
نويسنده:دكتر كيومرث كاظمى
منبع:sharghnewspaper.ir /
 بدون مقدمه سراغ راهكارهايى مى رويم كه در افزايش ضريب هوش كودكان نقش دارد: /
در زمان حاملگى :۱- هورمون هاى تيروئيدتان را كنترل كنيد: كم كارى تيروئيد در خانم هاى باردار سبب كاهش معنى دارى در هوش كودكان مى شود.۲- ويتامين هايى را كه پزشك در زمان حاملگى براى شما تجويز مى كند مصرف كنيد.۳- با جنين حرف بزنيد و او را صدا كنيد.۴- از خوردن قهوه، الكل و داروها اجتناب كنيد.
شش ماهه اول پس از تولد:
5-
فرزندتان را با شير مادر تغذيه كنيد.۶- از افسردگى مادر بعد از زايمان جلوگيرى كنيد. كودكان مادران افسرده در تست هاى تكلم ضعف نشان مى دهند.۷- به موسيقى گوش دهيد:بسيارى از كارشناسان در مورد مزاياى موسيقى كلاسيك بر افزايش بهره هوشى كودكان اتفاق نظر دارند.۸- كودكتان را ماساژ بدهيد.
۶ تا ۱۲ ماهگى: ۹-با كودكتان به طور مستقيم حرف بزنيد.۱۰- لغات را با اشيا ارتباط دهيد.۱۱- اجازه آزادى حركت به كودكتان بدهيد.۱۲- كودكان از آموزش اجبارى خوششان نمى آيد.
يك تا دو سالگى: ۱۳-در حضور او مطالعه كنيد.۱۴- براى كودكتان كتاب بخوانيد:خواندن كتاب علاوه بر ياد دادن صداى كلمات به كودكان به آنها لذت كتاب خواندن را نيز مى آموزد.۱۵- هرگز به كودكتان نگوييد كه تو چيزى نمى فهمى: اگر كودك آن را باور كند اين حرف تحقق مى يابد.۱۶- وقتى كودك نوپاى شما اشاره به چيزى مى كند و نامش را مى پرسد در جوابش به او اطلاعات اضافى نيز بدهيد:مثلاً آن يك توپ است، يك توپ آبى با خط هاى قرمز.۱۷- وقتى با كودكتان بازى يا صحبت مى كنيد صداهاى اضافى نظير راديو و تلويزيون را خاموش كنيد و نور را در حد متوسط نگه داريد. محرك هاى اضافى و آشفتگى ها تمركز كودك را به هم مى زند.۱۸- شركت در بازى هاى دسته جمعى مهارت هاى هوش اجتماعى كودك را كه در صحبت كردن و برقرارى ارتباط مهم است افزايش مى دهد.۱۹- به كودكتان ميان وعده هاى غذايى سالم و مقوى بدهيد.۲۰- به كودكتان اجازه ابراز وجود بدهيد: اين كار سبب افزايش اعتماد به نفس در كودكان مى شود.


نسخه چاپی