غوغاسالاری
غوغاسالاری

 

گردآورنده: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت




 
 برداشت‏هایی از بیانات امام خمینی (ره)
جدا كردن روحانیون از دانشگاه، پیش روحانیون اینطور منعكس می‌كردند كه دانشگاهیها یك دسته فُكُلی نمی دانم كذا و كذا. پیش آنها هم می‌گفتند: آخوندها یك دسته درباری هستند! این دو تا قشر را از هم جدا می كردند. نه فقط جدا، دشمن؛ این به او بد می‌گفت؛ او به این بد می‌گفت. [با] درگیری تبلیغاتی جدا می‌كردند این دو طایفه را از هم. طرحها بود برای این جدایی، در قبل از ماه رمضان كه وقت اجتماعات است، و قبل از ماه محرّم كه وقت اجتماعات است. اینها یك طرحی درست می‌كردند - ماها غافل و بیچاره! - طرحی درست می‌كردند كه تمام ماه مبارك مردم را در منابر، سر آن طرح با هم دعوا می‌داد. دانشگاهی به اینها حمله می‌كرد؛ اینها به دانشگاهی. تمام ماه مبارك را به یك مسائلی كه ربطی نداشت به مسائل روز و زندگی، سر اینها را گرم می‌كردند به این، و آن كنار می‌نشستند و به ماها می‌خندیدند. ما اینطور بی اطلاع از مسائل روز و بی اطلاع از نقشه‌های شوم آنها. این هم یك باب واسعی بود كه اینطور [ كاری] كرده بودند؛ و همینطور امثال اینها. (1)
امروز با سپاس به الطاف خداوند متعال، نیروهای مسلح آنچنان از انسجام و وحدت برخوردار هستند كه دلهای بدخواهان پلید را به وحشت مرگبار افكنده‌اند، و به رغم تبلیغات دروغین رسانه‌های گروهی دشمنان یاوه‌سرا، بین قوای مقننه و قضاییه و اجراییه و بین آنان و ملت آنچنان وحدت كلمه و اخوت ایمانی برقرار است كه تاریخ نظیر آن را ندیده و بازگو ننموده است. و این جانب امیدوارم كه این بارقه الهی كه به بركت اسلام و تعهد به آن برای كشور ایران جلوه كرده است برای همیشه برقرار و پایدار باشد. بگذار دشمنان شكست‌خورده و بدخواهان منزوی كه دستشان از همه‌چیز كوتاه شده است خود را به این دروغهای مفتضح و آرزوهای بچگانه دلخوش كنند كه؛ ایران بر سر قدرت در تب و تاب است و روحانیون بر سر به دست گرفتن زمام امور صف‌بندی می‌كنند و ایران پس از فلانی در آتیه نزدیك به اغتشاش كشیده می‌شود و جمهوری اسلامی به جمهوری غیرمذهبی دمكراتیك مبدل می‌شود! و باید بدانند كه این آرزوهای به خیال خود طلایی را به گور خواهند برد. و بحمدالله تعالی ایران عزیز به جایی رسیده است كه بین همه ارگانها و گروهها اخوت ایمانی - قرآنی برقرار است و به مرتبه‌ای از ثبات رسیده است كه با مردن اشخاص، هركه باشد، آسیب نخواهد دید. و این رسانه‌های دروغ ساز گروهی آنچنان مبتلا به خلافگویی و تناقض پراكنی شده‌اند كه شاید به غیر از دوستان خیالپرداز و امیدپرور آنان كسی گوشش به این دروغها بدهكار نباشد. (2)
با تأیید خداوند متعال و ادعیه حضرت ولی الله الاعظم - ارواحنا لمقدمه الفداء - كوشش و جدّیت و جانبازی زن و مرد و كوچك و بزرگ این ملت از شرّ حكومت طاغوتی وابسته به امریكا و از شرّ غربزدگان و شرقزدگان تا حدی رهانیده شد و با برقراری حكومت اسلامی، این غرب و شرقزدگان پشت به آن كردند و رو به قبله خود غرب و شرق نمودند و با قلم و قدم بر ضد حكومت اسلامی با شكلهای مختلف به جدیت و هیاهو برخاستند. این الهام‌گیرندگان از شرق و غرب اكثراً با اصل اسلام مخالفند؛ و استقلال و آزادی را كه اسلام بیاورد نمی خواهند و بعضی نیز با كوتاه شدن دست امریكا مخالفند. (3)
مثلاً فرض كنید یك مسأله‌ای در مجلس سابق واقع می‌شد، در زمانی كه مرحوم مدرس هم در آن مجلس بودند، یك قضیه‌ای واقع می‌شد، آنها یك مسأله‌ای را می‌خواستند از ایران، یك وقت می‌آمدند، اگر ایران یك سستی می‌كرد، یك كشتی از انگلستان می‌آمد در نزدیكهای دریاهای ما. همین اسباب این می‌شد كه اینها عقب‌نشینی می‌كردند. از این ور روسیه یك وقتی یك اولتیماتومی داده بود و ارتشش هم شروع كرده بود به آمدن و در خود آنها هم این را گفتند، یك چیزی را از مجلس می‌خواستند هیچ‌كس جرأت نمی‌كرد صحبت كند، مرحوم مدرس رفت گفت، حالا كه ما باید از بین برویم چرا با دست خودمان از بین برویم، بگذار آنها از بین ببرند. این را دیگران هم قبول كردند و رأی برخلاف دادند و هیچی هم نشد. اینها همیشه بنایشان این است كه با هیاهو و جنجال، یا خودشان یا به دست نوكرهایشان هیاهو كنند، جنجال بكنند كه ما را عقب بنشانند و مسأله اینطور نیست. و من امیدوارم كه ان‌شاءالله این جنگ بزودی خاتمه پیدا كند و ان‌شاءالله به نفع اسلام به نحو احسن خاتمه پیدا كند. (4)
الآن هم اگر همه اینهایی كه در خارج رفتند و می‌خواهند حكومت ایران را به هم بزنند همه اینها توبه كنند و برگردند به مملكت خودشان و واقعاً بخواهند كه خدمت كنند به مملكت خودشان، خوب برگردند، بیایند خدمت كنند، كسی كارشان ندارد. اینها بیخود رفتند بیرون و هیاهو می‌كنند و خودشان هم می‌دانند كاری ازشان برنمی آید، لكن با سیلی صورت خودشان را سرخ كرده‌اند. خوب، كسی كه می‌خواهد از اینجا برود از توی توالت بیرون می‌آید - و عرض می‌كنم كه - با چه می‌خواهد برود، این حالا حكومت ایران را می‌خواهد بگیرد و همه ملت هم با او همراه‌اند. فقط یك دهم هستند كه در ایران با اسلام موافق‌اند و الاّ همه اینها با حكومت اسلامی مخالف! (5) خوب، اینها یك چیزی نیست، بچه‌بازی، حرفهای بچه‌بازی است كه مع‌الأسف، اشخاصی كه خوب بود خدمت بكنند به این كشور، می‌توانستند خدمت بكنند به دام افتادند و اینطور حیثیت خودشان را از بین بردند و زحمتهایی هم اگر سابقاً كشیدند، بكلی قلم سرخ رویش كشیدند. (6)

راهبردهای تصریحی:

1- تاكتیك دشمن، ایجاد جنجالهای كاذب و دروغین و غوغاسالاری است.
2- نباید فریب هیاهوی تبلیغاتی دشمنان را خورد.

نكات استنباطی:

1- در اكثر اوقات در پشت جنجالهای سیاسی، دشمن ایستاده است و صحنه‌گردانی می‌كند.
2- دشمن بیشتر علیه مراكزی تبلیغ می‌كند كه از آنها بیشترین ضربه را خورده است.
3- هیاهوی دشمن از این طرف نشانه‌ی قوت و قدرت ملت و از آن طرف نشانه‌ی ضعف و شكست دشمنان است.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام(ره)، ج9، صص 243 و 244.
2. صحیفه امام(ره)، ج16،، صص 291 و 292.
3. صحیفه امام(ره)، ج19، ص 152.
4. صحیفه امام(ره)، ج18، ص 383.
5. بنی صدر اولین رئیس جمهور اسلامی ایران كه به دام منافقین افتاد و با قیافه‌ی زنانه از ایران به فرانسه گریخت!
6. صحیفه امام(ره)، ج15، ص 95.

منبع مقاله:
مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره سیاسی حضرت امام خمینی (ره) (9)، تهران: قدر ولایت، چاپ اول.



 

 

نسخه چاپی