انواع شخصیت
انواع شخصیت
انواع شخصیت

منبع:Univer30t.com
بسمه تعالی

انواع شخصیت :

شخصیت وظیفه شناس آدم ها فقط در یک چیز مشترکند ..... متفاوت بودن
وطیفه شناس ها به اصول اخلاقی بسیار پایبند هستند ، و تا کارشان درست و کامل نباشد ، آرام نمی گیرند . آنها به خانواده ی خود وفادارند و از مقامات مافوق اطاعت می کنند . کار زیاد ، ویژگی بارز این نوع شخصیت است . آنها موفقیت طلب هستند .

ویژگی های اساسی شخصیت وظیفه شناس:

1- کار زیاد : وظیفه شناس ها شیفته ی کار هستند .

2- کار درست : به درست انجام دادن کارها توجه زیادی دارد . او پایبند وجدان است و به ارزش ها و اصول اخلاقی بها می دهد .

3- راه درست : همه چیز باید درست انجام شود ، و شخصیت وظیفه شناس معنای این را به خوبی می داند . از رسیدگی حساب های مالی گرفته تا دستیابی به هدف های مقام مافوق ، تمیز کردن آشپزخانه و غیره همه باید به خوبی انجام شود .

4- بی نقص گرایی : وظیفه شناس ها می خواهند همه ی کارها بدون هیچ اشکالی و به مطلوب ترین شکل ممکن انجام شود.

5- ثابت قدم : آنها به نقطه نظرهای خود پایبند و در معرض ناملایمات مصمم تر می شوند .

6- توجه به جزئیات : وظیفه شناس ها به نظم و ترتیب و جزئیات امور توجه دارند . آنها سازمان دهندگان خوبی هستند . توجه به جرئیات از جمله ویژگی های این نوع شخصیت اند.

7-احتیاط : وظیفه شناس ها در تمام امور زندگی محتاط ، دقیق و مراقب هستند .

8-صرفه جویی : وظیفه شناس ها صرفه جو هستند . آنها از به دور افکندن چیزهاییکه برایشان فایده ای دارند ، یا قبلا داشتند و یا احتمالا خواهند داشت ، خودداری می کنند .

با وظیفه شناس ها چگونه کنار آییم؟

1- با روی خوش از خود شکیبایی به خرج دهید : اجازه دهید وظیفه شناس ها عادات خود را داشته باشند . جملاتی مانند " تو را به خاطر خدا کارت را برای فردا بگذار ، ساعت سه صبح است " روی او کمترین تاثیری ندارد . در عوض لبخندی بزنید و به خود بگوئید : " این آدم با این ویژگی ها همسر من است ، و من او را به خوبی می شناسم ، او تا کارش را به اتمام نرساند ، دست بردار نیست . "

2- انعطاف پذیر باشید : اینکه همسرتان می خواهد تا کله سحر یادداشت های خود را سامان داده و آنها را تایپ کند ، دلیلی ندارد که شما خود را از خواب محروم کنید ، بخوابید و در ساعتی که همسر وظیفه شناس شما به کارش مشغول است برای خود کاری تدارک ببینید و سرگرم شوید .

3- از شخصیت وظیفه شناس انتظار تغییر نداشته باشید : از توانمندی های خود استفاده کنید . اگر او بانی ابتکار جدیدی نمی شود شما پیش قدم شده و ابتکاری به خرج دهید .

4- از او انتظار تعریف و تمجید و ابراز محبت نداشته باشید : تعریف و تمجید و ابراز محبت کلامی نشان دهنده شدت علاقه ی همسرتان به شما نیست . همسر وظیفه شناس شما ممکن است کلمه ای درباره ی لباس و وضع ظاهری شما حرف نزند ، آرام بگیرید و مطمئن باشید که او به خوبی متوجه شماست ، فقط نکته اینجاست که حرفی در این باره نمی زند .

5- هرگزبا او بحث نکنید و درگیر جنگ قدرت در خانواده نشوید : فراموش نکنید که وظیفه شناس ها باید برنده شوند ، این طبیعت آنهاست. شخصیت وظیفه شناس آنقدر بحث و مشاجره می کند که یا تسلیم شوید و یا فرار را بر قرار ترجیح دهید ( کوتاه بیایید ) . حوصله به خرج دهید و به حرف هایش گوش کنید . به او جواب های ساده بدهید و یا خیلی راحت به او بگویید : « بله می فهمم که چه می گویی » ، « سعی می کنم آن طور که گفتی ، این کار را انجام دهم » .

6- از شرایط خود شاد باشید و از امنیت و ثباتی که همسر وظیفه شناس شما به زندگیتان می آورد ، راضی باشید . مطمئن باشید که او به همه ی جزئیات زندگی شما توجه دارد . به او بگویید که از زندگی با او خوشحال هستید ، بگویید که به او وابسته هستید . وظیفه شناس ها دوست دارند که مورد نیاز باشند و تکیه گاه باشند . به همسر وظیفه شناس خود بگویید که برایش ارزش فراوانی قائل هستید . مطمئن باشید که همه ی ما از شنیدن این قبیل سخنان دلگرم کننده لذت می بریم و اعتماد به نفس کسب می کنیم .


نسخه چاپی