باز كردن تمامی ضمائم همراه نامه های الكترونیکی
باز كردن تمامی ضمائم همراه نامه های الكترونكيی
باز كردن تمامی ضمائم همراه نامه های الكترونیکی

منبع:http://daneshnameh.roshd.ir
فايل های ضميمه ارسالی همراه يك email می تواند مشكلات امنيتی متعددی را برای كاربران ايجاد نمايد. حذف اطلاعات موجود بر روی سيستم و يا ارسال ويروس برای افرادی كه آدرس آنان در ليست تماس می باشد از جمله مشكلات فوق می باشد . متداولترين فايل های ضميمه خطرناك ، فايل هائی اجرائی (فايل هائی كه توان اجرای كد را دارند) با انشعاب exe . و يا cmd . می باشند . فايل هائی كه خود توان اجرای مستقيم را ندارند نظير فايل های doc . برنامه word و يا فايل های xls . برنامه اكسل ، نيز می توانند حاوی كدهای مخرب باشند . اسكريپت ها ( Vbscript ,javaScript و فلش ) نيز مستقيما` اجراء نمی شوند ولی می توانند توسط ساير برنامه ها اجراء شوند .
برخی از كاربران اين تصور را دارند كه فايل های متن با انشعاب txt . و يا فايل های گرافيكی (gif, .jpg, .bmp .) ايمن می باشند ولی همواره اينچنين نخواهد بود . انشعاب يك فايل می تواند جعل شود و مهاجمان از تنظيمات پيش فرض ويندوز كه انشعاب فايل های متداول را نمايش نمی دهد ، سوء استفاده نمايند . به عنوان نمونه ، فايل greatfile.jpg.exe كه انشعاب واقعی آن مخفی است به صورت greatfile.jpg نمايش داده خواهد شد و كاربران فكر می كنند كه فايل فوق يك فايل گرافيكی است ولی در واقع يك برنامه مخرب است .
كاربران كامپيوتر می بايست صرفا` در مواردی كه انتظار دريافت يك email به همراه ضميمه مورد نظر را از يك منبع تائيد شده و در آن زمان خاص دارند ، اقدام به بازنمودن فايل های ضميمه نمايند . حتی در صورتی كه يك نامه الكترونيكی به همراه فايل ضميمه ای را دريافت می نمائيد كه نسبت به هويت ارسال كننده آن هيچگونه ترديدی وجود ندارد ، اين احتمال وجود خواهد داشت كه آدرس فوق توسط مهاجمان جعل و يا توسط كامپيوتری آلوده به ويروس و بدون اطلاع صاحب آن ارسال شده باشد .


نسخه چاپی