آمریکا پشتیبان اصلی منافقین
 آمریکا پشتیبان اصلی منافقین

 

گردآوری و تدوین: موسسه‌ فرهنگی هنری قدر ولایت




 

 برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (رحمه‌الله)

نباید ما فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا هستیم. ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا [هستیم]، این تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم [منافقین]، الآن هم هستند. باید هر یک از اینها را شناسایی کنید و به دادگاهها معرفی کنید. (1)
ما برای این متأثر هستیم و از آنها باز می‌خواهیم که دست از این آمریکاییهایی که با صورتهای مختلف در کشور ما ظاهر می‌شوند و شده‌اند، بردارید و بیایید وارد اسلام بشوید که ضد هر قدرت فاسد است اینها مدعی‌[اند،] از اوّل ادعای این را می‌کردند که ما مسلمان هستیم و برای اسلام کذا. و من از آن اوّل فهمیدم که دروغ می‌گویند و بعد هم [می‌گویند که] ما مخالف با امپریالیسم هستیم، مخالف با آمریکا هستیم، اینها. این هم معلوم بود دروغش، لکن آمریکا فاش کرد این مطلب را؛ اعلام کرد، کاخ سفید اعلام کرد که از این منافقین باید پشتیبانی کرد و این آدمهایی که می‌گفتند که ما مخالفیم با این کشورهای ستمگر، در کشورهای ستمگر رفته‌اند و با اسلام می‌خواهند مخالفت کنند. با ملت خودشان می‌خواهند مخالفت کنند، لیکن اینها هیچ دیگر عنوانی ندارند در این کشور. حرف می‌زنند، مقاله می‌نویسند، لکن در این جا هیچ جای پایی ندارند. اگر داشتند، اگر از این مملکت یا عشر راه هم می‌داشتند می‌ماندند این جا، لکن این طور نیست و اینها راهی دیگر برای این که بیایند در این کشور ندارند، و همان جاها باید مقاله بنویسند و هیاهو بکنند و با اربابهای خودشان بست‌ و بند کنند، به خیال این که کاری ازشان می‌آید، و کاری ازشان نمی‌آید. (2)
ننگتان باد ای تفاله‌های شیطان، و تا عارتان باد ای خودفروختگان به جنایتکاران بین‌المللی که در سوراخها خزیده و در مقابل ملتی که در برابر ابرقدرتها برخاسته است، به خرابکاریهای جاهلانه پرداخته‌اید، عیب بزرگ شما و هوادارانتان آن است که نه از اسلام و قدرت معنوی آن و نه از ملت مسلمان و انگیزه‌ی فداکاری او اطلاعی دارید... شما با اسم خلق از دشمنان خلق و راه صاف‌کنان چپاولگران شرق و غرب می‌باشید. (3)
به خود آیید، توجه کنید، و این قدر ساده دل نباشید و به آن شیاطین هم می‌گویم که سرجای خودتان بنشینید و الّا لیست افراد شما خواهد آشکار شد، و شما به آن جا خواهید رفت که منافقین رفتند. همان طوری که منافقین اظهار اسلام می‌کردند و حالا هم می‌کنند، اسلام راستین می‌خواهند! نه اسلامی که در آن حدود شرعیه جاری بشود، نه اسلامی که در آن قصاص شرعی جاری بشود، نه اسلامی که ابرقدرتها را بیرون بکند از کشور، نه اسلامی که کمونیست را سرکوب کند و نه اسلامی که غرب را سرکوب کند، شما هم همان منافقین هستید با صورت دیگر. به اسم دلسوزی برای مردم،... تضعیف می‌کنید همه قوّه قضائیه را، هم قوّه مجریه را و هم جمهوری اسلامی را. و درد شما این است که دستتان از آن فسادها کوتاه شده است، و من به شما قول می‌دهم که دیگر آنها برنگردند. و به شما عرض می‌کنم که «بُزَک نَمیر بهار میاد» نخواهد شد. نه خربزه برای شما خواهد آمد و نه خیار. (4)
ای جوانان عزیز، هوشیار باشید و با تفکر و تعقل فعالیت این منافقین بلندگوی غرب و منحرفین بلندگوی شرق را بررسی نمایید. امروز بزرگترین دلیل بربطلان راه آنان همبستگی تمامی نیروهای ضد انقلاب و کوشش همه‌ی آنان در مخالفت با جمهوری اسلامی است که خواست ملت می‌باشد، و ملت مجاهد و شریف جان خود و فرزندان عزیزِ خود را فدای تحقق آن کرده و می‌کنند. اینان همان اندازه در دعوی اسلامی بودن خود صادق‌اند که در دعوی مخالفت با غرب و آمریکا؛ که اکنون صداقت‌شان در دامن غرب و طرفداری بی‌چون و چرای غرب از آنان به ثبت رسید. (5) و همان اندازه در دعوی طرفدار از ملت، راستگو که صداقت‌شان در کشتار خلق مستضعف و آتش زدن اموال ملت و غارت بانکها ثابت گردید. اینان از اوّل تاکنون اسلام را وسیله‌ی اهداف شوم خود کرده و قرآن و نهج البلاغه را به بازی گرفته و جوانان پاکدل را به دام خود انداخته بودند تا جوانی‌شان را در راه اهداف استعماری آنان به تباهی کشند. (6)
این قدر توطئه نکنید، این قدر تضعیف نکنید جمهوری اسلامی را که آن مسائل برگشتنی نیست. و ملت ما آن ملت نیست که برای خاطر امثال شما تزلزل پیدا بکند. آنهایی که وضعی داشتند و حیثیتی به خیال خودشان داشتند از بین رفتند. آمریکا با آن قدرتش در ایران سرکوب شد، و شوروی با آن قدرت بزرگش در ایران سرکوب شد، و طرفدارهایش را علناً از ایران یک دسته‌ای را بیرون کرده‌اند و یک دسته‌ای را حبس کرده‌اند و به جزای خودشان خواهند رساند.
منافقین که عده‌شان زیاد بود و تبلیغاتشان دامنه‌دار بود، و جوانهای بسیاری را از ما گول زده بودند، آنها هم به زباله‌دان ریخته شده‌اند. شما چند نفر چه می‌گویید. شما چند نفر روشنفکر به اصطلاح خودتان که می‌خواهید کمونیست را در ایران تقویت بکنید، یا چند نفر دیگری که می‌خواهید به خیال خودتان آمریکا بازگردد، من به شما عرضه می‌کنم تا شما زنده‌اید آمریکا برنمی‌گردد، شوروی هم بر نمی‌گردد. در نسلهای آتیه، اگر ملتها در نسلهای آتیه به همین روش حرکت کنند و روحانیون در همه جا حاضر باشند و مردم در صحنه باشند و قوای نظامی و انتظامی، قوای نظامی و انتظامی اسلام باشد، این در طول تاریخ هم ان‌شاءالله نخواهد شد. (7)

راهبردهای تصریحی:

1- آمریکا حامی اصلی منافقین است.
2- منافقین می‌خواستند پای آمریکا را مجدداً در کشور باز کنند.
3- اسلام راستین و مبارزه با امپریالیسم، شعارهایی بودند که منافقین برای فریب مردم و جلب جوانان از آنها استفاده می‌کردند.
4- رفتن منافقین به آمریکا و اروپا و مورد حمایت قرار گرفتن آنها، وابستگی آنان به سیاستمداران استعماری را کاملاً آشکار کرد.
5- منافقین تفاله‌های آمریکا و راه صاف‌کن آنها هستند.

نکته استنباطی:

1- دروغ بودن ادعای آمریکا را در مبارزه با تروریسم، می‌بایست در حمایت آمریکا از گروهکهای تروریستی – بویژه منافقین – دید و جستجو کرد.

پی‌نوشت‌ها:

1- صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 15، ص 29.
2- صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 15، صص 130 و 131.
3- صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 15، صص 2 و 3.
4- صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 17، ص 448.
5- اشاره به فرار رئیس‌جمهور مخلوع (ابوالحسن بنی‌صدر) و سران سازمان تروریستی منافقین، و پناه دادن کشورهای اروپایی به آنان و حمایتهای همه جانبه‌ی غرب از منافقین و دیگر مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران.
6- صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 15، صص 246 و 247.
7- صحیفه امام (رحمه‌الله)، ج 17، صص 448 و 449.

منبع مقاله :
گردآوری و تدوین مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت؛ (1390)، سیره‌ سیاسی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله)، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، چاپ اول



 

 

نسخه چاپی