توسعه بانک ژن حيات‌وحش در ايران
توسعه بانک ژن حيات‌وحش در ايران
توسعه بانک ژن حيات‌وحش در ايران

دکتر دلاور نجفي معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: سازمان محيط زيست در سال 85 به رسالتهاي در نظر گرفته شده در بخش زيست فناوري اهتمام ويژه اي داشت به طوري که بانک ژن حيات وحش را راه اندازي کرد و در سال 86 توسعه داد.
به گزارش مهر، دکتر نجفي امروز در دهمين کنگره ژنتيک و همايش ملي ايمني زيستي در مرکز همايشهاي رازي گفت: دو رسالت مهم استفاده از زيست فناوري در حفظ تنوع زيستي و حذف آلاينده ها در سند ملي زيست فناوري به عهده سازمان محيط زيست گذاشته شده است.
معاون سازمان محيط زيست با اشاره به برنامه هاي آموزشي اين سازمان در زمينه هاي زيست فناوري گفت: در سطح محيط بانها آموزشها آغاز شده است به طوري که در حال حاضر هر محيط بان در کنار سلاح حفاظتي براي حفاظت از منطقه، يک کيف نيز براي نمونه برداري ژنتيکي در اختيار دارند.
وي اظهار داشت: همچنين امسال برنامه ريزي خوبي در زمينه بررسي ژنتيکي 30 گونه در حال انقراض انجام شده است.
دلاور نجفي به استفاده از زيست فناوري براي کاهش آلاينده ها اشاره کرد و گفت: آلاينده هاي نفتي در محيطهاي دريايي و سموم و کودهاي شيميايي در عرصه هاي خشکي از اهميت ويژه اي برخوردار هستند که در هر مورد فعاليتهاي پژوهشي در دست انجام است.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: بحث زيست فناوري در سازمان محيط زيست با جديت دنبال مي شود و اميدواريم تا پايان برنامه پنجم توسعه وظايفي را که از اين سازمان در زمينه اهداف بلندمدت و ميان مدت زيست فناوري انتظار مي رود محقق کنيم.
منبع:جام جم آنلاين

تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله


نسخه چاپی