الفبای زندگی(آشنایی با اصول و عوامل تحکیم خانواده)
الفبای زندگی(آشنایی با اصول و عوامل تحکیم خانواده)
الفبای زندگی(آشنایی با اصول و عوامل تحکیم خانواده)

نویسنده: جواد محدثی
كيست كه نخواهد زندگى سعادتمندانه داشته باشد؟
كاميابى و سعادت ، گمشده و مطلوب همگان است ، ليكن اينكه كاميابى به چيست و سعادت درچيست وچگونه به دست مى آيد،سؤالى است كه ذهن بسيارى را به خود مشغول ساخته است .
اگرزندگى،برخوردارازصلح و صفا، محبت و احترام ، قدر شناسى و همكارى ، حق شناسى و مراعات حقوق و ادب و آداب شايسته باشد، براى افراد، بهشتى دوست داشتنى پديد مى آورد. اما اگر زندگيها از روح تفاهم و معرفت و وفا تهى باشد و نزاع و كشمكش و كينه و كدورت و خود خواهى و خود محورى بر آن سايه افكند، جهنمى بيش نخواهد بود، فرساينده روح و شكنجه گر وجدان !
درسايه زندگى مشترك زن و شوهر، فرزندان به دنيامى آيند،بزرگ مى شوندوآداب اجتماعى مى آموزند.روح وجان وفكر كودكان هم درهمين كانون شكل مى گيرد...بى توجهى به تربيت فرزند،نسلى فاسد،بى هويت و مردم آزارپديد مى آوردكه مايه رنج روحى و بى آبرويى پدر و مادر و عامل انحطاط جامعه مى شود.بازخواست خداونددرقيامت نسبت به اين سهل انگارى درتاديب هم به جاى خود.
كانون خانواده ، هم مى تواند مهد انسان سازى باشد، هم مى تواند كانون بحران گردد؛ تا رفتار و منش والدين و اهتمامشان به مسائل مهم و حياتى زندگى چقدر باشد و با بزرگ و كوچك و افراد خانواده و فاميل چگونه برخوردى داشته باشند.
درسهاى زندگى را چه زمان بايد آموخت ؟
بسيارى پس از سپرى شدن عمر و در سن پيرى ، با تجربه هاى تلخ و شيرين يك عمر، در مى يابند، كه چگونه بايد زيست و چگونه بايد معاشرت كرد و چگونه بايد فرزند تربيت كرد و تدبير امور زندگى را بر چه پايه اى بايد استوار ساخت ، ولى ... ديگر فرصت زيستن و مجال به كار بستن تجربه ها نيست .
اگر تجربه ها را در آغاز زندگى داشته باشيم ، حياتى پربارتر و سعادتمندانه تر خواهيم داشت .
اصول اوليه زندگى برين چيست و الفباى حيات برتر و زندگى مشترك و معاشرت شايسته كدام است ؟ و روش مردم دوستانه و خدا پسندانه چيست ؟
آنچه در اين مختصر مى خوانيد، چيزى جز الفباى اوليه زندگى سعادتمندانه نيست...اميد است الفباى زندگى راهگشاى كامياب زيستن براى همگان ، بويژه زوجهاى جوان باشد كه در آغاز راهند و فراز و نشيبهاى زندگى در پيش است و آشنايى با آيين بهزيستى و مردم جوشى و سلامت خانواده ، ضرورى تر.
متن کتاب "  الفبای زندگی(آشنایی با اصول و عوامل تحکیم خانواده) " 


نسخه چاپی