چگونگی رسیدن میوه ‌ی آناناس
چگونگی رسیدن میوه ‌ی آناناس

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 

از خرید آناناس هایی که قسمت قاعده ی آن ها سبز رنگ است، خودداری کنید. آناناسی را انتخاب کنید که دارای رنگ نارنجی مایل به زرد باشد. این رنگ نشانه ی نهایت رسیدگی میوه ی آناناس می باشد.
رسیدن خودبه خودی آناناس های نابالغ دور از واقعیت می باشد. چون برخلاف میوه هایی مانند سیب، موز، گلابی و انجیر، عمل رسیدن میوه ی آناناس پس از برداشت صورت نمی گیرد. نشاسته ی موجود در ساقه ی گیاه به تامین قند جهت رسیدن میوه کمک می کند. هنگامی که آناناس از ساقه جدا می شود، هیچ قندی را دریافت نکرده و از این رو عمل رسیدن نیز صورت نمی گیرد.
اما در صورت خرید میوه ی آناناس نارس، نگران عدم توانایی مصرف آن نباشید. پاراگراف انتهایی این مقاله برخی نکات آسان را جهت کمک به مصرف آناناس به شما ارائه می دهد.
نحوه ی رسیدن میوه ی آناناس
آناناس های نارس را به همراه میوه های دیگر مانند سیب، موز و گوجه فرنگی که به آسانی می رسند، ذخیره کنید. این میوه ها یک هورمون گیاهی به نام اتیلن تولید می کنند که به رسیدن میوه ها کمک می کند.
آناناس را در کیسه های پلی و یا انواع دیگر کیسه های روشن و یا کیسه های کاغذی ذخیره کرده و بسته به مقدار رسیدن آن ها برای چند روز در دمای اتاق نگه داری کنید. معمولا نگه داشتن آن ها برای یک روز نتایج مطلوبی را نشان می دهد.
جهت رسیدن سریع تر آناناس، همیشه آناناس را به صورت وارونه قرار دهید، یعنی طوری که قسمت پایه ی آن روبه بالا قرار گیرد. این کار باعث می شود تا قندها به سمت پایین حرکت کرده و عمل رسیدن به طور یکنواخت صورت بگیرد و از فساد میوه نیز جلوگیری می گردد.
شیوه ی معمول ذخیره ی این میوه در یک شیشه و در میان برنج بوده، چون این کار رسیدن آناناس را سرعت می بخشد.
آناناس هایی که بسیار سفت و سبز رنگ هستند را خریداری نکنید. از خرید آناناس هایی که رنگ قهوه ای نسبتا نیره داشته و دارای لکه هایی بر روی پوست هستند نیز خودداری کنید.
همیشه آناناس هایی را که دارای اندازه ی بزرگتر هستند انتخاب کنید، به این دلیل که آن ها دارای مقدار بیشتری گوشت می باشند.
مطمئن شوید که برگ های آناناس تازه بوده و رنگی تیره نداشته باشند.
آناناس هایی که دارای بوی نامطبوع و ناخوشایند هستند را انتخاب نکنید، عطر این میوه باید تازه و جذاب باشد. آناناس نباید دارای بویی مانند انگور و یا گیلاس ترش باشد.
آناناس های بزرگی را خریداری کنید که بعد از ذخیره ی آن ها در یخچال برای مدت طولانی حتی شش ماه فاسد نشوند.
قراردادن قطعات برش داده شده ی آناناس برای مدت طولانی پس از برش در اتاق باعث تخمیر سریع آن ها می گردد، بنابراین نیاز است که این قطعات در یخچال نگه داری شوند.
بهتر است کل آناناس را در یخچال قرار دهید. هنگامی که این میوه برش داده می شود، بهتر است آن ها را درون کیسه هایی قرار داده شود، چون در غیر این صورت بوی دیگر مواد غذایی ذخیره شده در یخچال با آناناس مخلوط شده و باعث کاهش کیفیت و طعم میوه می گردد.
شما می توانید آناناس را به صورت آب آناناس و یا خرد شده نگهداری کنید.
این میوه انباری از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، منگنز و به از همه مهم تر بروملین بوده که آنزیمی است که موجب شکستن پروتئین ها می شود و دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد.

 

نسخه چاپی