رازهايي درباره ي مردان
رازهايي درباره ي مردان
رازهايي درباره ي مردان

نویسنده: باربارا دي آنجلس
تصور کنيد براي سفر به سياره ي ديگر ي انتخاب شده ايد و تنها موردي که راجع به ساکنان آن مي دانيد، آن است که ظاهر فيزيکي مشابهي با شما دارند. بعد از سفري طولاني در فضا، به اين نقطه ي دور افتاده از دنيا مي رسيد. از سفينه ي خود خارج شده و با اين موجودات خوش سيما سلام و احوالپرسي مي کنيد.چنين به نظر مي رسد که آن ها به گونه ي انساني بسيار شبيه باشند.در کمال شگفتي نيز در مي يابيد که به زبان شما صحبت مي کنند.
چندساعتي با آنان صحبت مي نماييد. در ابتدا چنين به نظر مي رسد که با آن ها به خوبي کنار آمده، اما پس از مدتي به تدريج تضادهايي را ميان خود و آنان احساس مي کنيد.گرچه اين موجودات فضايي زبانتان را خوب مي فهمند، اما به کرات تلاش هايتان را در برقراري ارتباط، سوء تعبير مي نمايند.
آيا چنين فکر نمي کنيد مرداني که با شما بدرفتاري مي کنند و تحقيرتان مي نمايند به طرزي پنهان به شما حسادت نموده و از جانب شما احساس خطر مي کنند؟ فرضيه هاي زيادي وجود دارد که دليل اين حالت را حسادت مردها به قابليت خلاقيت و باروري زنان، در واقع حسادت و ترس مي دانند.
مرد بودن به معناي پنهان کردن احساسات، پيروزي در رقابت ها، نبرد با دنياي خشن و زمخت بيروني، حفظ بقاء، چسبيدن به استقلال شخصي و با کنترل بودن است. مردها توسط عاداتي کنترل مي شوند که از نسل هاي قبل به آن ها منتقل شده است. مردان را والدين و اجتماع شرطي کرده اند. بدين معني که ارزش هايي را به آنان آموزش داده اند که نهايتاً آن ها را از صميميت و نزديکي دور مي کنند.
ما از مردهاي زندگي خود انتظار داريم، در کارهايي استاد باشند که براي آن هيچ گونه آموزشي نديده اند، مهارت هايي که اغلب زنان در آن ماهر هستند؛ نظير: قابليت و توانايي بيان احساسات، صميميت، حمايتگر بودن و عشق ورزيدن.
مردها به راستي مايلند کاري بکنند، تا از لحاظ احساسي بازتر بشوند و در پي آن بتوانند احساسات خود را حس کرده و آن را به زنان زندگي خود ابراز نمايند، اما اين فرآيند برايشان دشوار و ترسناک است. آن ها به تمامي عشق، شور، حرارت، صبر و حمايتي که در قلب خود سراغ داريد، نيازمندند تا شايد در نهايت بتوانند قلبشان را به سوي شما باز کنند.
ضرب المثل چيني مي گويد:«هيچ چيزي بدتر از زندگي در زمانه ي همواره رو به تغيير نيست.» براستي که اين روزها، زمانه رو به تغيير است.اين کتاب بدين منظور تأليف شده است که شما بتوانيد چالش هاي زندگي تان را به ماجرايي مهيچ در عشق ورزيدن بدل نماييد.
متن کتاب "  رازهايي درباره ي مردان " 


نسخه چاپی