بازی NFS Undercover
بازی NFS Undercover
بازی NFS Undercover





سری بازی های Need for Speed همیشه جزء پرطرفدارترین و پرفروش ترین بازی های ویدیوی خصوصآ در بین بازی های Racing به حساب می آمد اما همانطور که می دانید هر ساله در ماه نوامبر نسخه ی جدیدی از این سری بازی ها روانه ی بازار می شود و متاسفانه به خاطر همین فشردگی در ساخت همیشه نسخه جدید از نسخه ی قبلی ضعیف تر و ضعیف تر ظاهر می شود و در نتیجه اوج ضعف این سری بازی ها را کاملآ در NFS ProStreet دیده ایم. استودیوی Black Box نیز با درک این موضوع از اواسط تابستان سال 2007 به دو تیم تقسیم شد و از همان موقع یک تیم بر روی ادامه ی ساخت Need for Speed: ProStreet کار کرده و تیم دیگر ساخت نسخه ی بعدی را که Need for Speed: Undercover نام گرفت آغاز کرد. اکنون با این اوضاع و زمان بیشتری که سازندگان برای ساخت NFS Undercover داشته اند، می توان انتظار یکی از بهترین عناوین سری بازی های Need for Speed را از Undercover داشت.

بازی NFS Undercover

سازندگان سعی دارند تا NFS Undercover را به حال و هوای دو نسخه ی زیبای Carbon و Most Wanted نزدیک کنند و در همین راستا تعقیب و گریز از دست پلیس، حالت Open-World، مسابقات غیر قانونی و ... را نیز به این سری بازی ها بازگردانده اند. وقایع Undercover در شهر Tri-City Bay Area اتفاق می افتد. Tri-City شهریست با 80 مایل جاده که از سه منطقه ی اصلی جدا از هم به نام های Palm Harbor ، Port Crescent و Sunset Hills تشکیل می شود و این مناطق توسط بزرگراه هایی پهناور و طولانی که از روی آب می گذرند با یکدیگر در ارتباطند. همچنین جاده های کوهستانی نیز در ناحیه ای مرتفع از این شهر با نام Gold Coast وجود خواهند داشت. سیستم گردش شب و روز همچنان در این سری از بازی ها قرار داده نشده است و وقایع Undercover فقط در هوایی روشن انجام می پذیرند.
بازی از لحاظ داستانی نسبت به سایر نسخه های Need for Speed بسیار بهتر کار شده است و جذابیت بیشتری را خواهد داشت. شما در Undercover نقش یک مامور مخفی پلیس را خواهید داشت که ماموریت دارید به عنوان جاسوس وارد گروه های خلافکار شهر شوید و با نزدیک شدن به این گروه ها از طرق مختلف مقدمات نابودی آن ها را فراهم کنید. در طول این ماموریت یک پلیس زن با نام Chase Linh نیز شخصیت اصلی بازی را یاری خواهد کرد.
جالب است بدانید cut-scene (میان پرده)های pre-render و بخصوصی که در نسخه های Most Wanted و Carbon شاهد آن بودیم اینبار در Undercover با صحنه های اکشن بیشتری وجود خواهند داشت و به گفته ی سازندگان این cut-sceneها همانند فیلم های هالیوودی طراحی شده اند. مهمترین بازیگری که برای بازی در میان پرده های بازی در نظر گرفته شده است Maggie Q (کسی که بازی در فیلم های مهمی نظیر Mission Impossible III و Live Free or Die Hard را در کارنامه ی خود دارد) است که در نقش Chase Linh ظاهر می شود.

بازی NFS Undercover

یکی از مسابقات تازه ای که در نمایشگاه GC از این بازی فاش شد Highway Battle نام دارد که در آن شما و رقیبتان باید در بزرگراه با یکدیگر به رقابت بپردازید. این مسابقه در یک مسیر نسبتآ مستقیم انجام می پذیرد و معمولآ مخصوص رقابت با Bossهای بازیست. چیزی که این مسابقه را بسیار هیجان انگیز می کند ترافیک و عبور و مرور خودروها از این بزرگراه است که شما را وادار می کند با حداکثر سرعت با انجام مانورهایی از میان آن ها عبور کرده تا در نهایت جلوتر از رقیب خود مسابقه را به پایان برسانید.
اما در NFS Undercover شما علاوه بر انجام مسابقات رانندگی مختلف باید ماموریت هایی را نیز به انجام برسانید. به طور مثال یکی از این ماموریت ها دزدیدن خودروی پورشه از یک دلال ماشین و سپس فرار از دست پلیس است. البته عمل دزدین به صورت یک میان پرده نشان داده می شود و شما تنها باید فرار از دست پلیس را خودتان انجام دهید. پلیس ها نیز با خودروهای سواری متفاوت و پرسرعت خود به همراه هلیکوپتر در Undercover حضور خواهند داشت. هر چه شما در بازی پیش روی کنید و به پایان آن نزدیک شوید، پلیس ها خشن تر و خودروهایشان پرسرعت تر خواهد شد و در نتیجه گریز و مخفی شدن از دست آن ها نیز دشوارتر می شود.
سازندگان در این نسخه به کنترل خودروها بسیار پرداخته اند. آن ها با توجه به قالب اکشن داستان NFS Undercover و تجربه ای که از ساخت نسخه های قبلی بدست آوردند سرانجام توانستند یک نوع فیزیک مناسب و ویژه برای رانندگی طراحی کنند که آن را Heroic Driving Engine نامیدند. این ویژگی باعث می شود که رانندگی در این بازی حالتی اکشن و دلهره آور پیدا کند و علاوه بر آن گیمر تسلط کاملی را بر روی خودروی در حال حرکت خود داشته باشد. HDE قدرت مانور حودروها را بسیار بالا برده است و به گیمر این اجازه را خواهد داد که با بیشترین سرعت چرخش های دشوار 180 و حتی 360 درجه را انجام دهد و صحنه های زیبایی را بیافریند تا از رانندگی در این بازی نهایت لذت را ببرد.

بازی NFS Undercover

گرافیک این نسخه نیز پیشرفت های بسیار خوبی را کرده است و سعی شده است تا گیمر را تحت تاثیر جلوه های خود قرار دهد. بر روی نورپردازی بازی بسیار کار شده است و افکت های جدیدی در محیط بازی دیده می شود، ضمن اینکه رفلکشن های موجود بر روی بدنه ی خودروها نیز داراری جزئیات بسیار بیشتری نسبت به نسخه های قبلی خواهد بود. طراحی محیط بازی و شهر بزرگ Tri-City Bay Area نیز بسیار عالی می باشد و درواقع بهترین در سری بازی های NFS خواهد بود. سیستم Damage هم که برای اولین با در این سری از بازی ها بر روی نسخه ی ProStreet قرار گرفت در Undercover نیز با بهبودهایی وجود خواهد داشت.
سیستم Tuning و Customization نیز طبق روال همیشگی این سری از بازی ها در NFS Undercover نیز با بهبودهایی وجود دارد و علاوه بر آن خودروهای متعدد و جدیدی نیز در این بازی قابل استفاده خواهند بود. همچنین بر روی صداگذاری بازی نیز تمرکز ویژه ای شده است و می توان صداگذاری فوق العاده ای را از این نسخه انتظار داشت.
به هر حال Black Box قصد دارد تا با NFS Undercover ناکامی نسخه ی قبلی را جبران کند و بار دیگر این سری از بازی ها را به اوج خود برساند. آن ها برای تحقق این امر وقت بیشتری را هم نسبت به گذشته داشته اند و با توجه به اطلاعات بدست آمده تا بدین جای کار خوب هم پیش رفته اند، بنابراین می توان منتظر عرضه ی یک بازی Racing خوب را در نوامبر امسال برای تمامی پلتفورم ها بود.
منبع: www.forum.parsigold.com


نسخه چاپی