احاديث ائمه اطهار(ع) در مورد روابط جنسي بين زوجين
احاديث ائمه اطهار(علیهم السلام) در مورد روابط جنسي بين زوجين
 




 

چون عروسی به خانه آوردید، با محبت و تواضع کفش هایش را در آورده ،پاهایش را بشویید آن گاه او را به حجله دعوت کنید .این چنین است که مهر،برکت و رحمت بر خانه و عروستان سایه می افکند .
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، من لا یحضره الفقیه،ج3.ص358 "
**************
وقتی عروس به حجله آمد به کعبه رو کنید،گیسوان او را نوازش کرده زلف تاب دارش را به چنگ گیرید و آرام بگویید ((خدایا !این امانت توست که به من سپردی .با گفته ی تو او را به خود حلال کرده ام ،فرزندم را مبارک ، پارسا و از پیروان پیامبرت قرار ده و شیطان را از او دور فرما))
" امام صادق(علیه السلام)، فروع کافی ج5 ص500 "
**************
چون عروسی به خانه آوردید، وضو سازید ،تن و روان خویش طراوت بخشید ،رو به خدای مهربان کنید و دو رکعت نماز عشق به جای آورید .به عروس خود نیز بگویید همین کار را بکند.
" امام صادق(علیه السلام)، مکارم الاخلاق ص 239 "
**************
پیش از این که با عروس خویش به بستر زفاف روید،هدیه ای به وی بدهید ،با این کار عشق و آرامش را به او هدیه کرده اید.
" امام صادق(علیه السلام)، وسائل الشیعه ج215 ص12 "
**************
وقتی به سوی همسرتان می روید ،در آغوش فرشتگانید.چون به آمیزش می پردازید گناهانتان چون برگ درختان فرو می ریزد و چون غسل می کنید خود را می شویید ،از گناهان بیرون می روید .
" پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، کافی، ج5، ص496 "
**************
هنگام آمیزش به طور کامل برهنه و عریان نشوید و زیر پوشی هر چند نازک به تن داشته باشید .
" پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، وسائل الشیعه ،ج14 ،ص85 "
**************
هیچ گاه با شکم سیر با همسر خود هم بستر نشوید این کار موجب بیماری و چه بسا موجب مرگ خواهد شد .
" امام صادق (علیه السلام)، وسائل الشیعه ج14،ص191 "
**************
چون به آمیزش پرداختی سخن کوتاه کن ،مبادا فرزندی لال نصیب تو گردد.
" امام علی (علیه السلام)، همان ص87 "
**************
چون به قصد بارور کردن رحم همسرت ،نزد او آرمیدی،با نیتی پاک و زبانی گویا با خدای مهربان چنین بگو (( خدایا مرا فرزندی عنایت فرما و او را پاکیزه و سالم قرار ده که در خلقت او زیاد و کم نباشد و او را عاقبت به خیر گردان))
" امام محمد باقر (علیه السلام)،همان ج15،ص106 "
**************
پس از آمیزش یکباره بلند مشوید و ننشینید،بلکه ابتدا به طرف راست بچرخید و اندکی بعد برای ادرار ولو اندک برخیزید ،پس از آن برای رسیدن به تعادل وآرامش غسل کنید ،با رعایت این آداب از سنگ مثانه در امان خواهید ماند.
" امام رضا (علیه السلام) ،همان "
**************
پرندگان هر کدام صفاتی دارند :شایست و ناشایست ،در آمیزش نیز آدابی دارند ،"کلاغ" علی رغم پرو بال سیاه و صدای ناهنجارش،در آمیزش مخفی کاراست ،آمیزش مخفی کارانه را از کلاغ بیاموزید.
" امام صادق(علیه السلام)،وسائل الشیعه ،ج14،ص100 "
**************
وقتی کودکی در اتاق است و شما را می پاید و حتی بی اختیار نفس و صدای شما را می شنود،از خیر این لحظات دل نشین و بهشتی در گذرید ،مبادا آن کودک در بزرگی به رابطه نامشروع تن در دهد که رستگار نمی گردد.
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،همان ص95و فروع کافی ج5، ص500 "
**************
آقایان!مطابق میل خانمتان لباس بپوشید ،در خانه نیز آراسته و دل ربا باشید ،هوش و حواس همسرتان را ماهرانه به خود جلب کنید ،با این کار غدد جنسی او را نسبت به خود فعال کنید و عفت او را نسبت به دیگران فزونی می بخشید.
" امام رضا(علیه السلام)، مکارم الاخلاق ،ص80 "
**************
مراقب باشید ،رو و پشت به قبله با همسر خویش هم بستر شدن ،زشت و ناپسند است .حرمت کعبه را نگه دارید و خدا و فرشتگان را از خویش نا خرسند مسازید .
" امام صادق(علیه السلام)،همان ص14 "
**************
در این اوقات آمیزش نکنید : 1- بین اذان صبح و طلوع خورشید 2- بین غروب تا تاریک شدن هوا 3- هنگام خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی
" امام صادق (علیه السلام)،همان ،ص96 "
**************
در اول شب چه زمستان و چه تابستان ،امیزش نکنید زیرا معده و رگها پر است و موجب بیماری نقرس ،سنگ مثانه ،ضعف چشم و چکیدن ادرار می گردد.
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، همان ص91 "
**************
اگر فرزند کم عقل ودیوانه و جذامی نمی خواهید در اول ،وسط و آخر ماه (قمری ) با همسر خود در نیامیزید چه بسا ممکن است آن چه نمی خواهید صورت پذیرد.
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، همان ص91 "
**************
در شب عید فطر ،عید قربان و نیمه شعبان نیز آمیزش به قصد فرزند دار شدن دوری گزینید چرا که ممکن است فرزند شما شرور ،معلول ،بد یمن و زشت رو گردد .
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،وسایل الشیعه ج14 ،ص187 "
**************
اگر گاه چشمانت بی اختیار یا با اختیار به زنی افتاد و مسحور او شد و دلت لرزید ،پیش از این که پایت بلغزد ،چشم فرو بند و در اولین فرصت با همسرت هم بستر شو ،چرا که زنان همگی مانند همند.
" امام علی (علیه السلام)،همان ص73 "
**************
عشق به همسر گرما بخش و انرژی زاست ،با اعلام این عشق به او قلب وی را تسخیر کنید. ((دوستت دارم عزیزم )) جمله ای که هیچ گاه از قلب زن بیرون رفتنی نیست ،همسر خود را از این کلام آتشین محروم نسازید.
" پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،همان ص10 "
**************
و آخر اینکه آنچه در خانه می گذرد امانت است، روا نیست زن ها آن چه میان آن ها و شوهرانشان در خلوت می گذرد به زنان دیگر بازگو کنند.
" پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،وسائل الشیعه ،ج14 ،ص154 "


منبع: پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده الف


نسخه چاپی