نقد بازی most wanted
نقد بازی most wanted
نقد بازی most wanted





در Most Wanted شما به عنوان یک تازه کار وارد مسابقات غیر قانونی Racon City می شوید، در حالی که قصد دارید مقامی در لیست پر امتیاز ترین افراد در این مسابقات کسب کنید.
نکات مثبت: تعقیب و گریز های پلیسی، حالت جدید Speed-trap، گرافیک فوق العاده، آهنگ های خوب.
نکات منفی: مسیر های طولانی و خسته کننده، امکانات کم برای ارتقا ماشین ها، هوش مصنوعی کم دشمنان در ابتدا.
نقد بازی most wanted
به جرات می توان گفت که سری NFS به عنوان پرطرفدارترین بازی در سبک رانندگی شناخته می شود و همین موضوع EA را بر آن می دارد که تقریبا هر سال نسخه ای جدید از این بازی را منتشر کند. به یقین ورود دو نسخه Underground این بازی، محبوبیت این سری را چند برابر کرد. البته نکاتی چون عدم وجود پلیس ها در حین مسابقات غیر قانونی شما کمی ناراحت کننده بود. خوشبختانه EA با منتشر کردن Most Wanted این مشکلات دو نسخه قبلی را رفع کرده است.
در حالت داستانی Most Wanted شما به عنوان یک تازه کار وارد مسابقات غیر قانونی Racon City می شوید. در حالی که قصد دارید مقامی در لیست پر امتیاز ترین افراد در مسابقات غیر قانونی که به عنوان Blacklist شناخته می شود، کسب کنید با نفر 15 این لیست، Razor روبرو می شوید. او با دستکاری ماشین شما، پیروز مسابقه می شود و BMV شما را به دست می آورد و با کمک آن خود را به نفر اول لیست تبدیل می کند. شما نیز به زندان می افتید و اکنون پس از آزاد شدن، به کمک زنی به نام Mia قصد دارید تک تک افراد این لیست را از پیش روی خود برداشته تا با Razor روبرو شوید.
نقد بازی most wanted
تعقیب و گریز های پلیس یکی از بهترین قسمت های بازی را تشکیل می دهد.
با اولین مسابقه خود در بازی متوجه تغییرات بسیاری در آن می شوید. اکنون مسابقات در روز انجام می شوند، خیابان های شهر این بار واقعی تر از قبل هستند، مناظر طبیعی بیشتر در بازی دیده می شود و ... که همه و همه باعث شده اند که بازی از تکراری بودن خارج شود. در این قسمت، دو سبک جدید نیز به بازی افزوده شده اند که به جذاب تر شدن این سری کمک می کنند. همچنین هم اکنون می توانید با پلیس ها نیز دست و پنجه نرم کنید.
Most Wanted شما را وارد مسابقاتی می کند که هر لحظه امکان وجود پلیس در آن ها وجود دارد. حتی ممکن است پلیس ها در حال رانندگی در خیابان های شهر نیز به سراغتان بیایند. در این مواقع تعقیب و گریز بین شما و پلیس آغاز می شود و با توجه به مقدار Heat تان تحت تعقیب آنها قرار می گیرید. هرچه درجه Heat تان بیشتر باشد پلیس ها نیز بیشتر برای گرفتنتان تلاش می کنند به طوری که ممکن است، همزمان بیست ماشین پلیس همراه با هلیکوپتر هایشان شما را تعقیب کنند و افراد پلیس راهتان را ببندند.
شما برای مسابقه با هر یک از افراد Blacklist باید تعدادی مسابقه و Milestone انجام داده و Bountry خود را به حد لازم برسانید. می توانید تعداد Milestone های انجام شده و Bountry خود را به وسیله روبرو شدن با پلیس ها پیشرفت دهید. برای مسابقه با این افراد نیز باید با آن ها در چندین مسابقه مختلف شرکت کنید. با شکست آن ها می توانید از بین 5 گزینه موجود به صورت شانسی دو انتخاب داشته باشید. این گزینه ها می توانند شامل ماشین حریف، ارتقا های غیر قانونی و دیگر امکانات باشند.
متاسفانه در Most Wanted مسابقات Drift برداشته شده است و مسابقات به Drag ،Circuit ،Knockout ،Sprint ،Speed Trap و Tollbooth محدود شده اند. در مسابقات Speed-Trap سرعت شما در نقاطی خاص اندازه گیری می شود و در پایان مسابقه برنده کسی است که مجموع سرعت هایش بیشتر باشد. در Tollbooth نیز شما باید در زمانی خاص به نقاط مشخص شده ای برسید. شاید بتوان گفت که Speed-trap و Drag جالب ترین مسابقات موجود در بازی هستند. از اشکالات بزرگ مسابقات نیز می توان به مسیر های طولانی اشاره کرد. به طوری که در اواخر بازی هر مسابقه زمان طولانی را می گیرد.
نقد بازی most wanted
گرافیک بازی، مخصوصا نورپردازی آن فوق العاده به نظر می رسد.
در این نسخه 30 ماشین مختلف وجود دارد که با مغلوب کردن هر یک از افراد Blacklist، تعدادی ماشین جدید باز می شوند . متاسفانه Most Wanted گزینه های کمتری را برای ارتقا ماشین ها در اختیار بازیکن قرار می دهد. برای مثال بدنه ماشین را باید یکجا انتخاب کنید. با این وجود می توانید شاهد امکانات بیشتری در بعضی قسمت های این بخش باشید. برای مثال رنگ ها و طرح هایی که می توانید بر روی ماشین خود به کار ببرید کامل تر شده اند.
شما می توانید امکانات دیگری نیز در Most Wanted ببینید. بازی شامل تعدادی ماشین امتیازی است که برای به دست آوردن آن ها باید مراحل مختلف را کامل کنید. همچنین Challenge هایی در بازی قرار داده شده که با کامل کردن آن ها یک ماشین زیبا به شما اهدا می شود. در Most Wanted کنترل بازی با تحولی اساسی روبرو شده است. همچنین این بار شما می توانید از Timebreaker استفاده کنید و با آهسته کردن زمان پیچ های مشکل را رد کنید. هوش مصنوعی حریفان نیز به خوبی طراحی شده است و مطمئا این کار را سخت تر خواهد کرد. همچنین در صورت بالا بودن درجه Heat با پلیس هایی سمج روبرو خواهید شد که برای گرفتن شما به هر وسیله ای متوصل می شوند.
Most Wanted از نظر گرافیکی نیز فوق العاده به نظر می رسد. در این بین نسخه Xbox 360 این بازی دارای گرافیک باور نکردنی است که به خوبی قدرت پردازش این کنسول را نمایش می دهد. EA در این نسخه به جزئیات مختلف توجه کرده است. به طوری که می توانید خیس شدن زمین ها هنگام باران، تابش نور خیره کننده خورشید و اینگونه موارد را در طول بازی ببینید. آهنگ های فوق العاده ای هم برای بازی در نظر گرفته شده اند که جذابیت آن را چندین برابر می کنند.
منبع: www.persiagold.com


نسخه چاپی