مدعي رازآلود ارتباط با امام زمان
مدعي رازآلود ارتباط با امام زمان

به کوشش: جمعي از نويسندگان

 
اندک زماني پس از حمله آمريکا به عراق و سقوط صدام در اين کشور، تعدادي از اتباع عراقي که براي فرار از جنگ وارد ايران شده بودند، در حالي که لباس‌هاي بلند مشکي و شال سبز به تن داشتند، پس از حضور در نماز جمعه برخي شهرها از جمله تهران و قم به يکباره شعارهايي در حمايت از سيد حسني سر دادند. شايد در اين زمان کسي توجه خاصي به اين نام نداشت، اما به دليل تبليغات پنهان و آشکار مشخص شد که سيد حسني، فردي است که ادعا مي‌کند نماينده حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است و بنابر ادعاي خود، وظيفه‌اش در اين مقطع زماني، آماده سازي بستر مناسب جهت ياران حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، براي ظهور آن حضرت است.
پس از شروع فعاليت مريدان سيد حسني، برخي او را از اتباع ايراني مستقر در کربلا مي‌دانند. گزارش‌ها حاکي است وي و مريدانش فعاليت‌هاي خود را به صورت گسترده در کرج آغاز کردند و در اولين مرحله همانند ديگر مدعيان ارتباط با امام زمان، سعي در جذب مريد از ميان زنان ساده دل را داشت و سپس به آنها دستورات و رهنمودهاي خاصي ارائه کرد.

مرد هميشه پنهان

اگر چه سيد حسني که هويت واقعي او همانند چهره‌اش پنهان است، در شهرهاي مختلف هواداران و شاگرداني دارد، اما شاگردان وي اغلب موفق به ديدار او نمي شوند و تنها از راه سرشاخه‌ها و به طور غير مستقيم با او ارتباط برقرار مي‌کنند.
گفته مي‌شود، هر مريدي در صورتي موفق به ديدار و ملاقات با فرد مدعي مي‌شود که مراحل ويژه عرفاني را طي و به دستورات وي عمل کند تا به مقامي برسد که بتواند اجازه ملاقات با سيد را پيدا کند. برخي از مريدان اين فرد به او لقب «مرد هميشه پنهان» را داده‌اند.
از جمله شگردهاي تشکيلات سيد حسني اين است که آنها، ابتدا بانوان مذهبي را شناسايي و سپس با دريافت مشخصات، به قول خود طالع آنها را رصد کرده و براي هر يک از آنها به نام 14 معصوم (عليه السلام)، ستاره و نوري در نظر گرفته و دستورهاي خاصي را به اين بانوان ارائه مي‌کنند.
اين دستورات عمدتا رياضت در عبادت بوده و ساعت‌ها در طول شبانه روز ادامه پيدا مي‌کند.

ذکر «به حق سيد»

تحقيقات نشان مي‌دهد، هر کس به جمع مريدان و هواداران سيد حسني پيوست، بايد از افشاي راز ارتباط خود به طور جدي خودداري کند. هر فرد تازه وارد به جمع، بايد اين نکته را بپذيريد که سيد حسني با امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) در ارتباط است.
از جمله دستورهاي وي در عبادت شاگردان و هواداران اين است که در يکي از نمازها که به نام قائم آل محمد (عجل الله تعالي فرجه الشريف) شهرت دارد، شاگردان پس از نماز سر بر سجده گذارده و پس از اذکار ياالله، يا کريم و يا ربا 351 مرتبه ذکر «به حق سيد» را بيان کنند.

توزيع سي دي

همان گونه که ‌اشاره شد، طرفداران سيد حسني براي معرفي وي در شهرهاي مختلف مبادرت به تهيه حلقه‌هاي فيلم و سي دي کرده‌اند.
در يکي از اين سي دي‌ها وي در حالي که لباس سبز رنگي به سبک سيدهاي عراقي به تن دارد و چهره خود را با نقاب سفيدي پوشانده است، در زير يک تصوير منتسب به يکي از امامان (عليه السلام) عنوان مي‌کند: من وظيفه خطيري به عهده دارم و اي ملت ايران ! اين آخرين حجت من بر شماست؛ زيرا ايران کربلاي ثاني است و اين پيک حضرت مهدي در اوج حقارت و اتمام حجت به دوستان و ياران و سربازان گمنام هشدار مي‌دهم تنها براي حفظ ميراث عشق‌هاي خفته ايران زمين.
وي ادامه مي‌دهد: من شما را به حقيقت دعوت مي‌کنم تا از سيطره قلبتان به صراط مستقيم هدايت شويد. پس بدانيد بدون اجازه او برگي از درخت فرو نمي افتد. پس خود و شما را به توبه دعوت مي‌کنم و....
فرد مدعي در ادامه به آياتي از کلام الهي اشاره و برخي از واژه‌هاي قرآني را به غلط تلفظ مي‌کند و با اشاره به کلامي از حضرت مولا علي (عليه السلام) مي‌گويد: بر لغزش جوانان خرده مگيريد و.... يکي از افراد که درباره ادعاهاي اين فرد تحقيق و بررسي‌هاي جامعي صورت داده است، مي‌گويد: اين فرد با استفاده از نوع پوشش و حتي عمامه سبز رنگي که به سر دارد، قصد کسب قداست براي خود را دارد. رداي سبز و عمامه وي عمدتاً مربوط به کشور عراق است. وي عنوان مي‌کند، پوشاندن چهره به پارچه سفيد و جذب مريدان در شهرهاي مختلف و ارائه رهنمودهاي خاص درباره عبادت و غيره، از جمله فعاليت‌هاي اين فرد مدعي است که پيش از اين ادعا مي‌کرد با امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) در ارتباط است، اما پس از سي دي‌هاي منتشره، وي با معرفي خود به عنوان پيک حضرت، به نوعي مي‌خواهد با مردم اتمام حجت کند. وي اضافه مي‌کند: بيشترين سي دي‌هاي تهيه شده از اين فرد، در ايران، شرق تهران توزيع شده است.
به گفته مقامات عراقي، وي قبلا دانشجوي دانشگاه بصره بود که از سال 1996 به بعد وضعيت نامشخصي داشت و در سال 2003 با ادعاي يماني بودن، ظاهر شد. استاندار ناصريه عراق درباره وي اعلام کرد که احتمالا رژيم صهيونيستي در هدايت اين گروه نقش دارد.
منبع مقاله:
جمعي از نويسندگان؛(1388)، کژراهه (گزارش‌هايي از فرقه‌هاي نوپديد و عرفان‌هاي دروغين)، تهران: موسسه جام جم، چاپ اول.
 
نسخه چاپی