درمان‌های خانگی رشد مو
درمان‌های خانگی رشد مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

درمان‌های خانگی که به رشد مو کمک می‌کنند، شامل طیف وسیعی از روش‌های طبیعی است که باعث رشد سریع مو می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره داروهایی که باعث رشد مو می‌شود مطالب زیر را بخوانید
آیا به دنبال راه‌های طبیعی برای افزایش رشد موهای خود هستید؟ موهای سالم و زیبا، رویای هر زنی است. برای به دست آوردن موهای بلند و همچنین بهبود رشد مو چیزهایی هستند که ما باید انجام دهیم. شما همیشه می‌توانید از شامپو‌های گران قیمت استفاده کنید. با این حال، اگر می‌خواهید چند دلار صرفه جویی کنید، پس به جای انتخاب روش‌های گران قیمت تجاری، از روش‌های خانگی ساده و طبیعی برای افزایش میزان رشد مو استفاده کنید. ریزش مو می‌تواند باعث آزار شما شود.
درمان‌های موثر برای افزایش رشد مو
ماساژ پوست سر: ماساژ منظم پوست سر، حداقل برای 10 دقیقه در روز، برای بهبود گردش خون در پوست سر و تحریک رشد مو موثر است. با انگشتان خود پوست سر را در حرکت دایره‌ای ملایم ماساژ دهید.
روغن موی املا: یکی از بهترین روش‌های افزایش رشد مو استفاده از روغن موی املا است. دو فنجان روغن نارگیل را گرم کنید و به آن اضافه کنید. این ترکیب را سرد کنید و آن را در یک بطری ذخیره کنید. آن را به مدت سه هفته به موها بمالید و سپس با شامپو خفیف شستشو دهید.
درمان موها با شیر نارگیل: شیرهای نارگیل را به موهای خود بمالید و پس از نیم ساعت موها را با آب سرد بشویید.
استفاده از روغن برای رشد مو: یک درمان‌های قدیمی خانگی برای رشد مو، استفاده از روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون است. این روغن‌ها را با هم مخلوط کنید و کمی آن را گرم کنید تا روغن به ریشه های مو نفوذ کند و رشد مو را افزایش دهد.
لیمو برای موهای چرب: استفاده از لیمو برای رشد مو موثر است. شما می‌توانید آب یک لیمو را با یک تخم مرغ مخلوط کنید. استفاده از این ترکیب باعث افزایش رشد مو می‌شود.
رزماری: به نظر می‌رسد رزماری با خواص ضدعفونی کننده آن یکی از بهترین محصولات گیاهی برای متوقف کردن ریزش مو است و باعث افزایش رشد مو می‌شود. یک قاشق چای‌خوری از رزماری خشک را در آب گرم حل کنید و سپس این ترکیب را به موهای خود بمالید. شما همچنین می‌توانید نصف فنجان سرکه سیب را به محلول رزماری اضافه کنید.
استفاده از روغن‌های ضروری: اسطوخدوس و روغن‌های ضروری دیگر را برای ماساژ مو می‌توانید استفاده کنید زیرا باعث افزایش رشد مو می‌شوند. روغن‌های ضروری دارای خواص ضد میکروبی ملایم هستند که باعث کمک به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می‌شوند.
آلوئه ورا برای جلوگیری از ریزش مو: آلوئه ورا یکی از بهترین راه‌های درمان برای جلوگیری از ریزش مو است و همچنین به عنوان یک نرم کننده مو عالی است. ژل آلوئه ورا را روی پوست سر بمالید، پانزده دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب سرد شستشو دهید. شما می‌توانید ژل آلوئه ورا را از داروخانه‌ها تهیه کنید.
استفاده از دانه‌های شنبلیله برای رشد مو: دانه‌های شنبلیله یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مو است. این درمان خانگی کمک می‌کند تا از ش سلول‌های مرده خلاص شوید و به رشد مو کمک می‌کند.
سعی کنید از آهن و پروتئین‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از جمله وجود کلسیم، منیزیم، مکمل‌های معدنی و سبزیجات برگ سبز در رژیم غذایی شما، از ریزش مو جلوگیری می‌کند و موهای بلند و زیبا را تقویت می‌کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که از مشکلات بهداشتی و هورمونی که بر رشد مو تاثیر می‌گذارد رنج نمی‌برید.
 
نسخه چاپی