راه‌حل‌های برای ریزش مو برای افراد آفریقایی- آمریکایی
راه‌حل‌های برای ریزش مو برای افراد آفریقایی- آمریکایی

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

ریزش مو یک مشکل است که امروزه بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به دلیل ظاهر موهای آفریقایی-آمریکایی بیشتر در معرض شکستگی هستند. این مقاله علل و درمان‌های مختلف ریزش مو را فهرست می‌کند.
علت اصلی ریزش مو در زنان آفریقایی-آمریکایی شکننده بودن موها است. از دلایل دیگر می‌توان رژیم غذایی، دارو و شیوه زندگی و وراثت را نام برد. بهترین راه برای درمان ریزش مو پیشگیری است.

علل

مدل مو: مدل مو موجب ریزش مو درافراد آفریقایی-آمریکایی می‌شود. نوارهای محکم بسته شده دراطراف مو باعث ایجاد تنش در ریشه پوست مو می‌شوند. مدل موی که مو را به عقب بکشاند نیز مسئول ریزش مو است.
محصولات: موهای آفریقایی-آمریکایی نیاز به یک ظاهر با طراحی سنگین دارند. بنابراین استفاده بیش از حد از ژل، اتو مو و غیره باعث می شود مو ضعیف شود. این مدل مو باعث کثیف شدن پوست سر و مسدود شدن فولیکول‌های مو و در نهایت منجر به ریزش مو می‌شود.
رژیم غذایی ضعیف: رشد مو به آنچه که می‌خوریم بستگی دارد؛ رژیم سالم و غذای کافی سلامت مو را تضمین می‌کند. مقدار محصولات خارجی نمی‌تواند باعث رشد مو شود. اگر رژیم غذایی شما حاوی مواد غذایی کم ارزش و چرب باشد نمی‌تواند سلامت شما را تضمین کند بنابراین رژیم غذایی بسیار مهم است.
شرایط بهداشتی: برخی از داروها مثلا شیمی درمانی برای بیماران سرطانی می‌توانند باعث ریزش موها شوند، برخی افراد مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن هستند. عوارض جانبی داروها و بیماری‌های خاص مانند بیماری تیروئید منجر به ریزش مو می‌شود.

درمان

بهترین درمان برای افراد آفریقایی-آمریکایی این است که از مدل موی که باعث شکستن مو می‌شود جلوگیری کنند. به جای استفاده از محصولات مراقبت از مو بر اساس مواد شیمیایی، محصولات طبیعی را انتخاب کنید. این محصولات بسیارمفید هستند و موهای شما را خشک نخواهند کرد. رژیم غذایی شما باید غنی از ویتامین‌های مورد نیاز مو باشد .با نوشیدن مقدار زیادی آب، کاهش چربی و مواد غذایی چرب، و خوردن بسیاری از سبزیجات سلامت موها را تضمین کنید. اگر از ریزش مو رنج می‌برید با درمان این بیماری سلامت خود را حفظ کنید.

نکات مراقبتی

مدل موهای خود را هر ماه را تغییر دهید و بیشترسبک‌های طبیعی که در آن موها محکم بسته نمی‌شود را انتخاب کنید؛ این به شما کمک می‌کند که از عقب نشینی خط مو نیز اجتناب کنید. هر هفته موهای خود را بشویید. شما باید پوست سر خود را با روغن زیتون یا نارگیل ماساژ دهید. با نوشیدن آب فراوان، قرار دادن پروتئین در رژیم غذایی و اجتناب از شامپوهایی که پایه اصلی آنها مواد پاک کننده هست سلامت خود را حفظ کنید. هنگام مواجه شدن با خورشید و هنگام خوابیدن با پوشیدن روسری، از موهای خود محافظت کنید. یکی از موثرترین راهنمایی‌ها، کاهش استفاده از محصولات طراحی شده برای مدل مو مانند ژل‌ها است. ورزش منظم نیز برای سلامت بدن ضروری است.
اگر این روش‌ها نتوانستند ریزش مو شما را درمان کنند به سمت پیوند مو و سایر روش‌های مشابه بروید. با این حال، درمان‌های طبیعی بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش درمان است.
 
نسخه چاپی