پیش به سوی پیروزی2  (Call of Duty2)
پیش به سوی پیروزی
پیش به سوی پیروزی2  (Call of Duty2)





سیستم مورد نیاز :
پیش به سوی پیروزی
CPU : 1/4 GHz
RAM : 256 Mb
HDD : 4 Gb
VGA : 64 Mb,8500or better
برای سنین بالای 12 سال
تا كنون بازی های زیادی در مورد جنگ جهانی دوم ساخته شده است كه معروفترین آن مدال افتخار است كه هم چنان سری های جدیدی از این بازی ارایه می شود. اما موفقیت در این زمینه ارایه روش و داستان جدیدی در یك بازی است كهcall Of Duty2 توانست تیر را به هدف بزند و برنده بازی های جنگ جهانی دوم تا به امروز باشد. در این بازی شما در نقش سه سرباز در سه منطقه جنگی مختلف ایفای نقش خواهید كرد. سه موقعیت متفاوت شما را از یك نواختی در خواهد آورد و سه سرباز با امكانات مختلف جنگی شما را در جریان یك جنگ واقعی قرار خواهد داد. شما می تو انید با انتخاب سرجوخه واسیلی ایوانوویچ كوسلوو در ارتش شوروی باشید كه باید نیروهای آلمان نازی را وادار به عقب نشینی از شهر های مسكو و استالینگراد كنید. در این ماموریت ها كه در طی سال های اولیه جنگ یعنی 1941 الی 1943 رخ می دهد, شما در هر یك از مراحل بازی یك ماموریت جداگانه را در پیش روی دارید كه باید آنها را انجام دهید تا نیروهای شوروی امكان پیشروی داشته باشند. در این بخش از بازی , بیشترین كاری را كه بر عهده شما می گذارد انهدام تانك های آلمانی است كه گاهی به دام انداختن آنها بسیار دشوار خواهد بود و ذاشتن بمب روی آن است كه این كار را باید با دكمه F انجام دهید.
یك نكته جالب بازی ادغام بازی با آموزش آن می باشد.بازی با آموزش آن همراه است بدین معنی كه شما با ورود به بخش آموزش و در هنگام فراگیری بازی به شما خبر می دهند كه نیروهای شمایك سرباز آلمانی را اسیر گرفته اند, و فرمانده به همراه شما به اتاق رفته و شما با یك صحنه جالب روبرو خواهید شد, افراد شما در حال كتك زدن و گرفتن اطلاعات از این سرباز هستند و بعد از این كار سرباز آلمانی اطلاعاتی به شما می دهد و شما به همراه فرمانده خود وارد صحنه جنگ می شود.
سرگرد ایوانوویچ از یك اسله ته پر تك فشنگی M1 به انضمام 4 نارنجك جنگی و دودزا برای انهدام تانك ها و یك كلت كمری استفاده می كند. از آنجایی كه زمان در شلیك كردن با این اسلحه كمی طول می كشد و باعث هدر رفتن وقت شما خواهد شد بهتر است در اولین فرصت به دست آمده اسلحه خود را با اسلحه نیروهای آلمانی كه یك مسلسل 30 فشنگی به نام Grease است عوض كنید تا بتوانید بهتر در مبارزات شركت كنید. هم چنین می توانید كات خود را با یك مسلسل تمام اتوماتیك 35 فشنگی آلمانی به نام MP44 به كمك دكمه F تعویض كنید كه در مبارزات درو بهتر از مسلسل معمولی آلمانی كار می كند. در هنگام تیراندازی با اسلحه دوربین دار نیز دكمه Shift را نگهدارید تا دقت شم در هدف گیری افزایش یابد و بتوانید با خالی كردن یك تیر در شر شربازان دشمن , آنها را از پای درآورید.در بخش بعدی این بازی شما در نقش گروهبان جان داویس از ارتش بریتانیای كبیر ظاهر خواهید شد. بیشترین نبردی را كه این گروهبان انگلیسی با نازی ها خواهد داشت در شمال آفریقا رخ می دهد و باید در شمال لیبی و مصر , مركز تونس و سرانجام در نورماندی فرانسه با نیروهای آلمانی و ایتالیایی مبارزه كند. این سری از جنگ ها در طی سال هاای 1942 الی 1944 روی می دهد كه گروهبان داویس باید به عنوان هدایت كننده تانك ها و توپ های نیرو های فاشیست یورش ببرد و آنها را منهدم كند . سپس در تونس با از بین بردنن توپ های ساحلی نیروهای ایتالیایی , راه را برای عبور كشتی ها و تانك های نیرو های خود باز كند. مرحله ای بسیار شیرین و جذاب كه تجربه این مرحله را بر عهده خودتان می گذارم.
گروهبان داویس , یك اسلحه نیمه اتوماتیك پانزده فشنگی M1A1 و در برخی مراحل نیز مسلسل Thompson و 4 نارنجك جنگی دودزا به انضمام یك كلت كمری را با خود حمل می كند كه برای تسریع در سرعت شلیك خود كلت كمری را با یك مسلسل MP44 آلمانی تعویض كنید. از اسلحه 5 فشنگی BAR خود نیز در شلیك راه دور استفاده كنید كه كارآمد و دقیق عمل خواهد كرد و با یك گلوله می توانید دشمن را از پای درآورید. سرانجام شما در نقش سرجوخه بیل تیلور قهرمانی كه به داخل خاك آلمان نفوذ كرده ظاهر خواهید شد و شما بازی را از سواحل نورماندی فرانسه در سال 1944 و در نقش یك تك تیرانداز آغاز خواهید كرد. در این بخش از بازی چنان وقایع آن دوران را به چشم شما می كشد كه بدون شك به اثر جاودانه نجات سرباز راین خواهید افتاد. شما باید تعدادی از سربازانی را كه در بالای صخره در پشت تیربارها درون سنگر ها قرار گرفته اند را بكشید تا دیگر هم قطار های شما بتوانند از صخره ها بالا بروند.
صحنه های زیبایی را كه در این بخش از بازی خواهید دید بی شك از قسمت های استثنایی این بازی است, به عنوان نمونه سقوط دو تن از افراد شما از بالای صخره بسیار ریبا كار شده است. پس از صعود از صخره باید با كمك همرزمان خود صخره نورماندی را با هدف گیری دقیق از سربازان آلمانی پاك كنید كه در این بین هواپیماها نیز شما را یاری خواهند كرد. سپس لشكر نیرو های آمریكایی با شكست دادن نیرو های آلمانی در فرانسه به سمت آلمان حركت می كنند تا در هورتگن با مقاومت نیرو های آلمانی رو به رو شوند و اینجاست كه سرجوخه تیلور باید خودی نشان دهد و گروه خود را از مخمصه ای كه در آن افتاده اند نجات دهد.سپس با پیشروی در خاك آلمان به شهر والندر می رسند كه در آنجا نیرو های آلمانی را شكست داده و فاتح جنگ خواهند شد. سرجوخه تیلور بر عكس دو سرباز دیگر از اسلحه های بسیار خوبی در این مرحله استفاده می كند, اما از آنجایی كه پیدا كردن مهمات برای این اسلحه ها كمی دشوار است سرانجام شما مجبو ر خواهید شد كه باز مسلسل خود را عوض كنید. بیل تیلور از یك مسلسل تمام اتوماتیك 35 فشنگی و یك اسلحه كمری و 4 نارنجك و 4 نارنجك دودزا بهره می برد كه در این نبرد ها مخصوصا در روبرو شدن با تانك ها از آنها زیاد استفاده می شود. بنابراین با دیدن كیسه نارنجك سربازان آلمانی روی زمین حتما آنها را بردارید . گرافیك بازی عالی است و می توان آن را یك شاهكار دانست. صحنه های انفجار و مخروبه هایی كه به تصویر كشیده شده اند شما را در یك محیط كاملا طبیعی قرار می دهد. مخصوصا زمانی كه گروه در دردسر می افتد این شما هستید كه باید آنها را از جهنمی كه نیرو های آلمانی برایشان ایجاد كرده اند خارج كنید . دقت داشته باشید هدف نیرو هی دشمن از پای درآوردن شماست و در صورتی كه در مكان درستی پنهان نشده باشید حتما نیرو های دشمن به سمت شما شلیك خواهند كرد. در بازی Call Of Duty2 , گرو ه های خودی امكان حركات آزادانه تری برای عملیات متنوع خود خواهند داشت فقط در هنگام تیر اندازی مواظب افراد خود باشید چون اگر تیر شما به آنها اصابت كند بازی را خواهید باخت. میدان جنگ نیز گسترش یافتته و شما می توانید برای رسیدن به هر هدفی راه های متفاوتی در برابر خود داشته باشید. این ویژگی در بازی این امكان را برای شما به وجود خواهد آورد كه بتوانید تاكتیك های جنگی را بر دشمن اعمال دارید. به عنوان نمونه مجبور نباشید همیشه با دشمن از روبه رو بجنگید, می تواید آنها را دور بزنید و از پشت و یا كنار به آنها حمله ور شوید. هوش مصنوعی به كار رفته در بازی بسیار عالی كار خواهد كرد و در شما این حس را به وجود می آورد كه یك دشمن واقعی در پیش رو دارید و نمی توانید همین طور به قلب دشمن بزنید چون دخلتان را می آورند. این بازی از دست ندهید .
منبع: www.mihanblog com


نسخه چاپی