الامام حجة بن الحسن العسکری (عج)
الامام حجة بن الحسن العسکری (عج)



 

شناسنامه کتاب:
عنوان: الامام حجة بن الحسن العسکری(عج)
موضوع: سیره امام الزمان(ع)
زبان: فارسی
نویسنده: مهدی ملتجی
ناشر: مؤسسه مطبوعاتی علی‏اکبر علمی
نوبت چاپ: اول
تعداد صفحات: 300 صفحه

معرفی کتاب:

در این کتاب در یک پیش گفتار و دوازده فصل، مطالبی درباره شناخت امام زمان(ع) تهیه و تنظیم شده است.
در پیش گفتار، خلاصه‏ای از دورنمایی زندگی مصلح حقیقی جهان که مباحث آن از تولد تا پس از ظهور را در برمی‏گیرد به چشم می‏خورد.
در فصل اول با عنوان فرجام کار انسان بدبختی و تباهی نیست، مباحثی درباره آینده جهان، سرنوشت جوامع انسانی و شواهد تاریخی علمی جهت اثبات ضرورت وجود حجت در جهان ارائه می‏شود.
فصل دوم: پایان نامه ادیان و مکاتب آسمانی: پس از ارائه مباحثی در زمینه دین خاتم و آخرین پیامبر الهی، به موضوع امامت، واقعه مبارک تولد امام زمان(ع) و مأموریت آن حضرت پرداخته می‏شود.
فصل سوم: چرا مقدر شد مهدی(ع) از نظرها غایب باشد: پس از اشاره به علت های غیبت، راه‏های نجات از امتحان الهی به صورت کوتاه مورد اشاره قرار می‏گیرد.
فصل چهارم: جز خدای قدیر، کسی وقت ظهور مهدی موعود را نمی‏داند.
فصل پنجم: عقیده جانی‏ها (مذهب ویدا) با اشاره به ویژگی‌های دین بودایی و اینکه مطالب موجود در این آیین، به گونه‏ای به موضوع موعود جهانی ارتباط دارد. همین طور مطالب موجود در کتاب‌های پارسیان، زرتشتی‏ها، انجیل و...
فصل ششم: عقاید فرقه های مختلف اسلام درباره ظهور مهدی(ع): به همراه پنجاه و نه حدیث معتبر در این بخش آورده شده است. همچنین به شماری از افراد که عمر طولانی کرده اند و همچنین به تعدادی از معمرین و امکان عمر طولانی اشاره می‏شود.
فصل هشتم: انسان با نیروی عقل، گل سرسبد آفرینش شده: در این بخش با معرفی مدعیان دروغین مهدویت در زمینه انتظار و علت برتری این عمل بر سایر اعمال، مبحثی آمده است.
فصل نهم: در این فصل راه های گوناگون مخالفت و دشمنی با اهل بیت(ع) مورد تحلیل و بررسی قرار می‏گیرد و بیشتر به عملکرد خلفای عباسی و...پرداخته می‌شود.
فصل دهم و یازدهم: دشمنی استعمار با موضوع امامت و ایجاد عوامل منحرفی با عنوان‌های بابیه و بهاییه و...
فصل دوازدهم: نگهدار قرآن و اسلام، خداست: نویسنده در این بخش، با اشاره به فعالیت‏های دشمنان در مبارزه با اسلام و قرآن مانند عملکرد لرد گلدستون، با استفاده از مطالب دینی و اظهار نظرهای اندیشمندان مختلف از جمله غربی‌ها، به این گونه فعالیت‌های مذبوحانه پاسخ می‏دهد.
در پایان نویسنده پس از نگارش منابع و فهرست مطالب، این اثر را به پایان می‏رساند.
منبع مقاله :
pajuhesh.irc.ir
 
نسخه چاپی