روغن ویتامین E برای بازگرداندن شادابی از دست رفته موها
روغن ویتامین E برای بازگرداندن شادابی از دست رفته موها

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

روغن ویتامین E روغن شگفت انگیزی برای رشد و تعمیر مو است. ویتامین E نقش مهمی در تغذیه پوست دارد. مصرف ویتامین E می‌تواند برای مو و پوست مفید باشد.
منابع ویتامین E
آیا از ریزش مو رنج می‌برید؟ آیا می‌خواهید موهایتان را رشد دهید؟ آیا شما از آزمایش‌های درمان ریزش مو خسته شده اید؟ خوب، اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات بله باشد، شما باید روغن ویتامین E را برای موهای خود استفاده کنید، زیرا این روغن راه حلی برای همه مشکلات مو مانند ریزش مو، موخوره و غیره است. آجیل، آووکادو، مغزها و روغن زیتون برخی از غنی‌ترین منابع ویتامین E هستند.
مصرف روغن ویتامین E در افزایش اکسیژن بدن کمک می‌کند که باعث افزایش گردش خون به پوست شما می‌شود. در نهایت، این عمل باعث رشد مو می‌شود. ویتامین E همچنین به کاهش پروسه پیری کمک می‌کند. موهای سفید به عنوان نشانه ای از انحطاط بدن در نظر گرفته می‌شود. تنها اسانس ویتامین E بهترین راه حل برای از بین بردن موهای سفید است. شما همچنین می‌توانید از منابع طبیعی ویتامین E مانند سویا، تخم‌های بروکسل، تخم‌مرغ، گندم، کلم بروکلی و اسفناج استفاده کنید. این روغن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند که به جلوگیری از اکسیداسیون سلول‌ها و بافت‌ها می‌انجامد که می‌تواند باعث پیری زودرس شود. این روغن در جلوگیری از سفید شدن موها و تغذیه پوست سر به دنبال رشد مو سالم و تعمیر مو کمک می‌کند. استفاده از روغن ویتامین E برای تغذیه پوست شما مفید است و از روند پیری جلوگیری می‌کند.
مزایای روغن ویتامین E برای مو
روغن ویتامین E سبب رشد مو می‌شود
روغن ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان‌ها است که به حفظ سیستم ایمنی کمک می‌کند و در گردش خون به تمام قسمت‌های بدن کمک می‌کند که شامل پوست سر نیز می‌شود. اگر مصرف مکمل‌های ویتامین E همراه با رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید و پوست سر خود را با روغن ویتامین E ماساژ دهید، رشد موی سالمی خواهید داشت. استفاده هر روز از این روغن برای رشد مو، بهترین اثرات را در رشد مو خواهد داشت.
شما باید به یاد داشته باشید که مصرف ویتامین E باعث افزایش مقدار اکسیژن در بدن می‌شود. اگر مقدار ویتامین E در مقادیر بیش از حد مصرف شود، ممکن است مشکلات خونریزی و لخته شدن خون نیز ایجاد شود.
روغن ویتامین E باعث افزایش شادابی مو می‌شود
استفاده منظم از این روغن مو باعث مرطوب شدن ریشه مو می‌شود، در نتیجه تغذیه آن را به طور کامل انجام می‌شود همچنین باعث ایجاد پوست محکم و رشد مناسب مو می‌شود. استفاده منظم از روغن ویتامین E بر روی مو برای نتیجه مطلوب چند ماه طول می‌کشد. شما همچنین می‌توانید با استفاده از این روغن دیگر با محصولات مصنوعی مراقبت از مو خداحافظی کنید.
روغن ویتامین E برای تعمیر موهایی که دچار موخوره شده‌اند
یکی از رایج‌ترین مشکلات مو، موخوره است. راه حل؟ از روغن ویتامین E برای ماساژ سر خود استفاده کنید یک شب اجازه دهید روغن روی سرتان بماند و بعد از آن موها را با شامپوهایی که حاوی ویتامین E هستند بشویید. در اصلاح این روغن به نوک موهای که معمولا از خشک کردن، اتو کردن، پیچش زدن و رنگ کردن آسیب دیده‌اند کمک می‌کند موهای خود را روز بعد از ماساژ سر بشویید، عصاره‌های ویتامین E، عمیقا از طریق پوست سر شما نفوذ کرده و باعث سلامت و تغذیه مو می‌شود.
همیشه از مواد تهویه کننده‌ای که غنی از ویتامین E است استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روغن زیر در خانه استفاده کنید. مخلوط مساوی از روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن ججوبه استفاده کنید. شما می‌توانید هر دو یا سه از این روغن‌ها را انتخاب کنید. حالا دو اونس روغن ویتامین E یا مایع ویتامین E و روغن‌های ضروری برای عطر روغن اضافه کنید. از این مخلوط را برای تمیز کردن و خشک کردن مو استفاده کنید. بعد از شستشو موهایتان تمام مشکلات موها از بین می‌رود.
شما همچنین می‌توانید با گرم کردن دو قاشق غذاخوری از این مخلوط روغن موهای خود را ماساژ دهید و پس از آن به مدت 20 دقیقه موهای خود را با حوله بپوشانید و بعد از آن مو را کاملا شامپو کنید و مو را کاملا خشک کنید.
روغن ویتامین E و مکمل‌ها
اگر از مکمل‌های ویتامین E استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود از مقدار کم شروع کنید تا مطمئن شوید که از اثرات جانبی ناشی از ویتامین، قبل از شروع افزایش دوز رنج نمی‌برید. روغن ویتامین E برای کل سیستم ایمنی بدن شما عالی است. آیا شما متوجه نشده‌اید هنگامی که بدن شما سالم باشد رشد موهایتان نیز خوب است، همیشه یک رژیم غذایی متعادل که حاوی منابع مختلف ویتامین E است بخورید. این به شما کمک خواهد کرد که مشکلات موی شما را درمان کند و به رشد مو کمک کند. اگر مکمل‌های ویتامین E را مصرف نمی‌کنید، باید حداقل دو بار در هفته روغن ویتامین E را به موهایتان بمالید و سپس موهای خود را خشک و تمیز کنید.
قبل از مصرف مکمل‌های ویتامین E، با پرشک مشورت کنید. فقط یک پزشک قادر به تجویز دوز مناسب ویتامین E خواهد بود. آخرین توصیه در مورد مصرف ویتامین E، هر چه باشد مکمل‌ها یا روغن ویتامین E، باید به طور مرتب ورزش کنید و غذای مناسب بخورید. بنابراین اگر شما بدن سالمی داشته باشید ظاهر شما هم زیبا خواهد بود.
 
نسخه چاپی