تعریف رویاها و ارتباط با خدایان
رویاها

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
 

رویاها تصاویر، صداها و احساساتی است که در طول خواب رخ می دهد. در طول تاریخ مردم به توضیحات بسیاری برای رویاها پرداخته اند. در یونان باستان این گونه تصور می شد که خواب نوعی ارتباط با خدایان است. گاهی اوقات آنها به عنوان نشانه هایی از آنچه در آینده ممکن است اتفاق بیافتد در نظر گرفته می شوند.

نظریه های رویا بینی

در گذشته، بسیاری از نظریه های رویا بینی پدید آمده اند. معروف ترین کارشناس رویا زیگموند فروید، یک دکتر اتریشی بود. در پایان قرن نوزدهم او متوجه شد که بخشی از مغز ما ناخودآگاه است. ذهن ما همه چیز را نگه می دارد که ممکن است ما بخواهیم اما نمی توانیم داشته باشیم. این جا جایی است که ما خواسته ها و آرزو هایمان را حفظ می کنیم. در رویاها ما این خواسته ها را به عمل در می آوریم.
خواب اقیانوس

رویاها و خواب

خواب ما به پنج مرحله تقسیم می شود. در مرحله اول ما عمیق نمی خوابیم و به راحتی از خواب بیدار می شویم. در طول مراحل بعد خواب ما عمیق تر و عمیق تر می شود. بعد از مرحله چهارم، REM (حرکت سریع چشم) خواب شروع می شود. در این مرحله، ضربان قلب و تنفس سریعتر می شود. فشار خون بالا می رود و مغز شروع به کار می کند، اما بدن کار نمی کند. به همین دلیل است که ما رویاهای خود را عمل نمی کنیم زیرا بدن غیر فعال است.
بیشتر رویاها در این مرحله رخ می دهد. در یک شب انسان می تواند تا هفت مرحله از چنین REMی داشته باشد.

در رویاها چه اتفاقی می افتد

خواب دیدن یک فعالیت مغز است. مغز امواجی الکتریکی را می سازد که می تواند با الکتروانسفالوگرافی اندازه گیری شود. رویاها زمانی اتفاق می افتد که امواج مغزی به نحو ویژه ای سریع می شوند.
همه رویا می بینند. اگر فکر می کنید که هرگز رویا نمی بینید، اشتباه می کنید. اکثر ما نمی توانیم رویاهایمان را به یاد داشته باشیم. نظریه پردازان می گویند که بیشتر ما در مورد افکار و آرزوهایی که ما سرکوب می کنیم رویا می رویم. دیگران می گویند که اگر خوابها خیلی شدید نباشند، به سختی می توانید آنها را به یاد داشته باشید. دلیلی دیگر بر این موضوع ممکن است این باشد که رویاها هرگز یکسان نیستند، آنها باید تکرار شوند تا ما آنها را به خاطر بسپاریم.
اکثر مردم نمیتوانند رویاهای خود را کنترل کنند، آنها فقط اتفاق میافتند. تعداد بسیار کمی از مردم رویایی واضح را تجربه می کنند. آنها می توانند در حین خواب رویای خود را کنترل کنند در حالی که خود خوابند.
حتی مردم نا بینا رویا می بینند. آنها ممکن است تصاویری از حوادثی را که قبل از کور شدن تجربه کرده اند ببینند. از طرف دیگر فردی که کور متولد شده، تصاویر را در رویاها نمی بیند، اما آنها می توانند در رویاهایشان بشنوند، بو کنند و طعمی را بچشند.
مردم اغلب همان رویاها را دوباره و دوباره تجربه می کنند. آنها ممکن است حوادثی در زندگی شما باشند که سبب مشکلات دیگری شده اند که هنوز حل نشده اند. کابوس ها رویاهایی هستند که خیلی وحشتناک هستند که معمولا با تجربه آنها از خواب بیدار می شوید. یرای کابوس دیدن درمان وجود دارد. شما می توانید به نزد یک درمانگر بروید که سعی می کند دریابد که چرا کابوس می بینید و نحوه برخورد با آنها را دارد.

رویاهای مشترک

برخی از کارشناسان معتقدند که رویاها پر از پیام های نمادین هستند که به معنی چیزی است که عمیقاً در درون ما وجود دارد. در اینجا چند رویای محبوب و نحوه تفسیر آنها وجود دارد:

برهنه بودن در منظر عمومی

گاهی اوقات در یک رویا متوجه می شویم که ما کاملا برهنه هستیم. این ممکن است به این معنی باشد که چیزی برای پنهان کردن وجود دارد.

سقوط

تقریبا همه در رویا، سقوط از یک مکان بالا را تجربه کرده اند. سپس ناگهان آنها از خواب بیدار می شوند. این ممکن است به این معنی باشد که چیزی خارج از کنترل است و شما نمی توانید آن را متوقف کنید. همچنین ممکن است به این معنی باشد که شما در کاری که انجام داده اید، مانند شغل شما یا در مدرسه شکست خورده اید.

در حال تعقیب

بسیاری از مردم رویای کسی که آنها را تعقیب می کند دیده اند، که یک رویای بسیار ترسناک است. این نماد نشان از مشکلی است که شما ممکن است از آن فرار کنید.

پرواز

رویاهای پرواز اغلب به این معنی است که شما در کنترل چیزها هستید. شما بسیار قدرتمند هستید و می توانید همه چیز را مشاهده کنید. اغلب نمادی از موفقیت است.
 
نسخه چاپی