فوائد بادام برای پوست
فوائد بادام برای پوست

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

پوست شما تشنه‌ی کمی مواد مغذی است؟ پس بادام بخورید! اگر به دنبال دلیلی برای مصرف این میان وعده سالم می‌گردید، خاطر جمع باشید این مقاله دلایل آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.
پوست شما سخت به مواد مغذی نیاز دارد؟ بادام بخورید! مصرف بادام بهترین راه برخورداری از انرژی سرشار است. بادام ترکیبی ضروری جهت برخورداری از پوستی درخشان، نرم و صاف است. علاوه بر آن، راه‌های متفاوتی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید بادام را مصرف نمایید. بهترین راه بهره بردن از بادام، خام و با پوست خوردن آن می‌باشد (منظور پوست نازک قهوه‌ای روی مغز بادام است). همچنین می‌توانید آن را به شکل سس خامه‌ای بادام بر روی کیک پنیری خود ریخته، آن را به شکل باریکه بریده و یا جهت رفع گرسنگی به صورت خام مصرف نمایید. حال که بادام آنقدر سرشار از فوائد است پس چرا این منبع را نادیده می‌گیریم!
آنچه بادام برای پوست شما اندوخته است
بادام منبعی غنی از فلاونوئیدها و ویتامین E است. هنگامی که بادام را با پوست می‌خوریم، سطح فلاونوئید و ویتامین E در بدن افزایش می‌یابد. فلاونوئیدها فوائد سلامتی بخشی از جمله خواص ضد التهابی داشته که از این طریق مانع از بروز تومورهای تهدید کننده زندگی در بدن می‌شوند. بیماریهای قلبی، سکته مغزی و سرطان در صورت مصرف یک مشت بادام در روز از فرد دور خواهند ماند. ویتامین E موجود در بادام هنگامی که در ترکیب با فلاونوئیدها در نظر گرفته شود، مؤثرتر خواهد بود به این دلیل که هردو با کلسترول LDL و یا کلسترول بد مبارزه می‌کنند.
بادام حاوی چربی است، هرچند این چربیها بیشر چربیهای اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه) و یا چربیهای خوب می‌باشند که وجودشان برای بدن ضروری است. در طول زمستان روغنهای طبیعی که از بادام بدست می‌آید، انواعی بوده که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. چربیهای خوب جهت فراهم ساختن کمک برای عملکردهایی مانند تقسیم سلولی، رشد و تکامل مغز و تقویت سیستم ایمنی مسئول می‌باشند. بادام منبعی غنی از فسفر، روی، فولیک اسید، پروتئین و کلسیم است.
دستورالعمل‌های تهیه شده از بادام برای پوست
در این بخش چند دستورالعمل را معرفی می‌کنیم که درخشش از دست رفته پوست شما را بازمی‌گردانند.
ماسک صورت روغن بادام
می‌توانید ماسک صورت روغن بادام را با عسل و آب لیمو تهیه کرده و به عنوان ماسک صورت مرطوب کننده یک مرتبه در هفته مورد استفاده قرار داهید. این ماسک زمانی که یک مرتبه در هفته بر روی پوست استفاده شود، می‌تواند خواص روغن بادام را جذب کرده و پوست را نرم، صاف و انعطاف پذیر سازد. همچنین هنگامی که هر روز بادام مصرف کنید، مطمئناً سن واقعی خود را پنهان خواهید ساخت. این کار می‌تواند ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و خطوط اطراف چشم را کاهش دهد.
ماساژ روغن بادام
بادام می‌تواند به شما در خلاص شدن از شر آلرژیها و لکهای پوستی کمک نماید. روغن بادام خالص هنگامی که بر روی پوست ماساژ داده شود به مبارزه با نقاط و لکهای تیره روی پوست کمک می‌کند.
پاک کننده شیر بادام
شیر بادام همچنین در بازار موجود می‌باشد. شیر تهیه شده از بادام می‌تواند به عنوان قابض جهت جوان و درخشان ساختن پوست مورد استفاده قرار گیرد. هدف ماده قابض زدودن ناپاکی‌هایی که شستشو دهنده‌های صورت قادر به از بین بردن آنها نبوده و به شما پوستی می‌بخشد که عاشق آن خواهید شد.
اسکراب لایه بردار بادام
می‌توانید از بادام جهت تهیه یک اسکراب لایه بردار خانگی استفاده نمایید. لایه برداری قدم مهمی جهت حفظ برنامه مراقبت از پوست است. لایه برداری پوست را صاف ساخته و به زدودن ناپاکی از منافذ عمیق پوست کمک می‌کند. می‌توانید مقداری بادام را به مدت یک شب در آن خیسانده و صبح روز بعد آنها را آسیاب نمایید. می‌توانید آن را به قطعات کوچک و ریزدانه درآورید. با این حال اطمینان حاصل کنید که بادام به شکل پودر درنیاید. هنگامی که به صورت ریز دانه باشد می‌توانید به خوبی آنها را پوسته پوسته نمایید. همچنین اطمینان حاصل کنید که فرایند لایه برداری را بیش از حد انجام ندهید به این دلیل که می‌تواند پوست شما را خراشیده و منافذ پوست شما را بیش فعال ساخته، پوست را چرب‌تر ساخته و در معرض آکنه قرار دهد. هنگامی که لایه بردار شما آماده شد، می‌توانید آن را با شیر و گلاب مخلوط نمایید.
ماسک روغن بادام و شکلات تیره
این یک درمان خوشمزه نه تنها برای پوست بلکه برای چشمان نیز می‌باشد! دو تکه شکلات تیره از شکلات تخته‌ای کامل جدا کنید. تکه‌های شکلات را در کاسه کوچکی بریزید. یک کاسه بزرگ دیگر را با آب پر کرده و آن را بر روی شعله مستقیم گاز قرار دهید. به آرامی کاسه حاوی شکلات را درون کاسه مملو از آب قرار دهید. حتماً شعله را خاموش کرده و تنها کاسه حاوی شکلات درون کاسه پر از آب قرار داشته باشد. با شروع به ذوب شدن شکلات، با یک قطره چکان سه یا چهار قطره روغن بادام به آن بچکانید. به منظور بهتر ساختن بافت آن، می‌توانید چند قطره گلاب به آن اضافه نمایید. این کار موجب سُر خوردن آهسته خمیر بر روی سطح پوست می‌شود. آن را به مدت بیست دقیقه به حال خود رها کرده و با آب ولرم آن را بشویید. سپس آب سرد را بر روی صورت خود بپاشید. اکنون پوست شما آماده درخشیدن است!
بادام علاوه بر فوائد سلامتی بخش برای پوست، همچنین می‌تواند به وعده‌های غذایی شما افزوده شده تا مواد مغذی آن را افزایش دهد. نیازی به گفتن نیست که بادام تکه یا ورقه شده، خمیر بادام، بادام با پوست و بدون پوست خوشمزه و سالم می‌باشد. بنابراین اکنون قصد دارم بروم و یک مشت از آن را بر‌دارم.... و شما چه زمان برنامه دارید این کار را انجام دهید؟
 
نسخه چاپی