خواص فلفل قرمز و زردچوبه
خواص فلفل قرمز و زردچوبه
خواص فلفل قرمز و زردچوبه

نويسنده:خواص فلفل قرمز



نتايج يك تحقيق كوچك نشان مي‌دهد مصرف فلفل قرمز مي‌تواند به حفظ سلامت قلب و برخورداري از خوابي راحت در طول شب كمك كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از سيدني ، پژوهشگران دانشگاه تاسمانيا استراليا مدت ۱۸ماه به بررسي فوايد بالقوه فلفل قرمز در  10 ‪ داوطلب پرداختند. 
برخي از اين افراد روزانه ‪ ۱۵گرم فلفل قرمز مصرف كردند و سايرين از اين ماده مصرف نكردند. دومينيك گراگتي استاديار دانشكده علوم حيات اين دانشگاه نتايج بدست آمده را دلگرم‌كننده توصيف كرد.
وي مي‌گويد مصرف فلفل قرمز خواب را بهبود مي‌بخشد و كيفيت خواب بر سلامت قلب و عروق تاثير زيادي دارد. فلفل قرمز يك ماده طبيعي است كه مي‌توان در مقادير اندك هر روز مورد استفاده قرار داد و به حفظ سلامت قلب و عروق نيز كمك كرد.
زردچوبه از قدیم به عنوان هضم کننده غذا و صفرا ور مصرف می شده است .

خواص زردچوبه

از اثرات مهم زردچوبه اثر صفرآوری و تحریک ترشح پانکراس آن را می توان نام برد تحقیقات بر روی اسانس زردچوبه نشان داده است که دارای اثر صفرا آور و حل و دفع سنگ مثانه می باشد کورکومین مهم ترین ماده موثر زردچوبه دارای خواص ضد سموم کبد ضد ورم ، ضد سرطان و ضد عفونت است.
از اثرات دیگر کورکومین که به تازکی تائید شده است، خواص ضد موتاژن ، ضد ایدز اکسیلان آن می باشد. زردچوبه خاصیت ضد سم ماررادارا است و قادر به خنثی کردن بسیاری از سموم مارهاست.
زردچوبه گرفتگی و انسداد صدا را باز می کند و برای تمیز کردن کبد بکار می رود.
برای رفع درد دندان آن را در دهان انداخته و بجوید.
زردچوبه تصفیه کننده خون ، تب بر، محرک و انرژی زا می باشد.
ازز ردچوبه برای درمان کمر درد، پشت درد و سینه درد نیز استفاده می شود.
برای درمان اسهال و اسهال خونی مفید است.
با تمام مزایای گفته شده باید اشاره کرد که زیاده روی در مصرف زردچوبه مضر است و رد مصرف آن باید احتیاط صورت بگیرد از جمله مصرف آن در زمان حاملگی باید متعادل باشد. همچنین کسانی که مجرای کیسه صفرای آنها بسته و یا دارای اشکال است و با این که دارای سنگ های صفراوی در کیسه صفرا هستند باید با احتیاط از زردچوبه استفاده کنند . مصرف زرد چوبه همراه با غذا و دارو ها، بلامانع بوده و تداخلی ایجاد نمی کند.
منبع:www.taamasrar.com


نسخه چاپی