تعبیر خواب ، حرف الف
حرف الف
تعبیر خواب ، حرف الف

گردآورنده و مترجم : دکتر شهرام ظریف وکامبیز هادی پور



ابر

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: ابر به خواب ديدن بر شش نوع بود. اول: ابر سفيد و سياه و زرد و سرخ و ابر بارنده و نابارنده، و هر يك را تعبير به خصوص است. اگر كسى خويشتن را در زير ابر سفيد بارنده ديد، دليل كه خداى عزوجل وى را علم و حكمت ارزانى دارد و مردمان را از علم و حكمت او منفعت رسد.
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه ابر را در هوا همى راند، دليل كند كه او را با علما و حكما صحبت افتد. اگر اين خواب را پادشاه بيند، دليل كه در ولايت خويش، رسولان و صاحب خيران فرستد. اگر بيند كه ابر را از هوا بگرفت و به زمين آورد، دليل است كارش نيكو شود و بزرگى يابد و علم حاصل كند. اگر بيند كه ابر بر سر وى سايه همى كرد، دليل كه در آن سال خير و نعمت بسيار يابد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ابر ديدن به خواب بر نه وجه بود. اول: حكمت. دوم: رياست. سوم: پادشاهى. چهارم: رحمت. پنجم: پرهيزكارى. ششم: عذاب. هفتم: قحط. هشتم: بلا. نهم: فتنه.
اسمعيل اشعث گويد: ابر سياه به خواب، دليل بيم و ترس و سختى بود و ابر باران بركت و خير و فراخى بود و نيز غم و اندوه بود. و اما آن ابر كه از كنار دريا آرند، كه به تازى آن را سفيح خوانند، ديدن وى در خواب غنيمت بود بر قدر آن چه ديده بود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه از ميان ابرهاى سفيد، خورشيد پرتو افشانى مى‏كند بيانگر آن است كه پس از سختى‏هاى بسيارى كه در زندگى كشيده‏ايد، سعادت و خوشبختى شما را احاطه خواهد كرد.

ابروها

محمد بن سيرين گويد: ابروها ديدن به خواب، دين بود. اگر بيند كه ابروهايش تمام بود و هيچ نقصان در آن نبود، دليل است كه زينت وى تمام و كمال بود. اگر ديد كه ابروهايش فروريخت، تأويلش به خلاف اين بود.
كرمانى گويد: اگر بيند كه ابرو نداشت يا موى ابرويش فروريخت، دليل است كه آهنگ چيزى مى‏كند كه از آن چيز وى را بدنامى حاصل گردد و اگر به خلاف اين بيند، دليل است قصد چيزى كند، كه وى را نيك نامى و صلاح دين حاصل آيد. اگر ديد كه ابروهايش سفيد گشته بود، دليل كه علم و آهستگى وى زياد گردد، وليكن مالش را نقصان بود.
جابر مغربى گويد: اگر يك ابروى خويش را ريخته ديد و ديگرى را كنده ديد، دليل كه در مال و جاه وى نقصان افتد و بعضى گفته‏اند كه بر دينش نقصان حاصل شود.
بيتون مى‏گويد: ديدن ابرو در خواب دلالت بر آن دارد كه در آينده مسائلى پيش مى‏آيد كه شما را گمراه و نگران مى‏سازد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ابروهاى پر پشت را ببينيد، بدين معنى است كه روزگار شاد و خوبى را سپرى خواهيد كرد. ديدن ابروهاى كم پشت و سوخته، علامت آن است كه خسارت زيادى به شما مى‏رسد.

ابريشم

محمد بن سيرين گويد: ابريشم در خواب چون بيند، دليل است بر منفعت. اگر زرد بود، دليل بيمارى بود، و ديدن ابريشم پخته در خواب بهتر از خام بود. اگر بيند كه ابريشم او ضايع شد، دليل زيان بود. اگر ابريشم سفيد بيند، دليل است بر منفعت و ديدن جامه‏ى ابريشم به خواب، مردان را دليل كراهت بود و زنان را نيكو.
بيتون مى‏گويد: اگر دخترى پارچه ابريشمى قديمى را در خواب ببيند، بيانگر اين است كه مرد ثروتمند اما مسنى از او خواستگارى خواهد كرد و زندگى خوبى خواهد داشت. ديدن ابريشم كثيف و پاره در خواب، بدين معنا است كه شما احترام و ارج و قرب اجداد و نياكان خود را به راحتى زير سؤال مى‏بريد.
برايت مى‏گويد: ديدن ابريشم در خواب، به معنى اين است كه در زندگى به رفاه و خوشبختى كامل مى‏رسيد. اگر ديديد كه ابريشم توليد مى‏كنيد، بيانگر اين است كه دوستان شما در كارها، بسيار به شما كمك خواهند كرد و بسيار هم باوفا خواهند بود. ديدن ابريشم مصنوعى در خواب، علامت آن است كه شما در كارهايتان بسيار خوش شانس مى‏باشيد.

ابليس

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: ديدن ابليس به خواب، دليل بر دشمنى بود بد دين و دروغ و زن فريبنده و بى‏شرم، كه همه را بدى آموزد و شر و فساد. اگر ديد كه با ابليس در جنگ و نبرد بود و او را شكست داد، دليل كه وى را به خير و صلاح ميل بود. اگر بيند كه ابليس بر وى غلبه كرد، دليل است كه به راه شر و فساد مايل بود. اگر بيند كه ابليس او را نصيحت مى‏كرد و وى را خوش مى‏آمد، دليل كه او را هم به مال هم به تن مضرت رسد. اگر بيند كه ابليس دست او را بگرفت و به جايى مى‏برد و او گفت كه: »لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظيم«، دليل است كه به گناه بزرگ مبتلا گردد، و بعد از آن به نصيحت شخصى از آن گناه باز ايستد.
بيتون مى‏گويد: ديدن ابليس در خواب، علامت اين است كه شما را، حوادث وحشتناكى در زندگى در بر خواهد گرفت. اگر ابليس در شكل يك زن زيبا به خواب شما بيايد، دليل آن بود كه شما هرگونه احساس محبتى را كه به ديگران داريد ناديده خواهيد گرفت.

اپرا

بيتون مى‏گويد: اگر كسى در خواب ببيند كه به عنوان تماشاگر، در اپرايى حضور يافته است، بدين معنا است كه با دوستانى هم سليقه آشنا شده و در كارها پيشرفت مى‏كنيد و نتايج خوبى به دست مى‏آوريد.
برايت مى‏گويد: ديدن اپرا در خواب، نشانه‏ى زندگى خانوادگى يا شخصى شما مى‏باشد و اگر خودتان در اپرايى شركت كرديد معنا اين است كه كار مهمى انجام مى‏دهيد، اما فايده‏ى كمى مى‏بريد.

اتاق

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب اتاقى ديديد، به اين معنا است كه مدت اندكى در خانه‏ى فعلى خود، خواهيد ماند.

اتاق خواب

هانس كورت مى‏گويد: اگر دخترى خواب اتاق خوابى تميز و زيبا را ببيند، به معناى آن است كه مردى ثروتمند به او پيشنهاد ازدواج مى‏دهد. مشاهده‏ى اتاق خواب زيبا در خواب، علامت آن است كه ثروتى غيرمنتظره از طريق فاميل، فرد ناشناس و يا معامله‏اى در تجارت به شما خواهد رسيد.
برايت مى‏گويد: اتاق خواب در هر حال به معنى روابط جنسى و زناشويى است. اگر در خواب خود را در اتاق خواب خودتان مشاهده كرديد، بدين معنا است كه دچار يأس و نااميدى خواهيد شد. و اگر در خواب خود را در اتاق خوابى ناآشنا ديديد، علامت آن است كه با فردى آشنا مى‏شويد كه روابط دوستانه‏اى با او پيدا مى‏كنيد.

اتاق كنفرانس

برايت مى‏گويد: ديدن اتاق كنفرانس در خواب، بدين معنا است كه در آينده با افرادى برخورد مى‏كنيد كه براى شما ارزش خاصى خواهند داشت.

اتاقك

برايت مى‏گويد: اگر در خواب خود را در اتاقك كشتى ديديد، به معناى آن است كه درگير دعوايى مى‏شويد كه به دادگاه كشيده مى‏شود و به خاطر به اثبات نرسيدن حرف‏هاى شاهد، در دعوا شكست مى‏خوريد.

اتوبوس

بيتون مى‏گويد: اگر كسى در خواب ديد كه سوار بر اتوبوس از خيابان‏ها مى‏گذرد، بدين معنا است كه وعده‏هايى احمقانه به خود مى‏دهد و با دوستان خود اختلاف پيدا مى‏كند.

اتو كردن

برايت مى‏گويد: ديدن يا استفاده كردن اتو در خواب، نشانه‏ى به پيروزى رسيدن در كارها است. اگر در خواب ديديد لباسى را سوزانيده‏ايد، به اين معنا است كه موقعيت خوبى براى آرامش روحيتان پيش مى‏آيد.
بيتون مى‏گويد: اگر دخترى در خواب بيند كه در حال اتو كردن لباس، دست خود را مى‏سوزاند، معنايش آن است كه آرامش او را، بيمارى يا حسادت بر هم خواهد زد.

اتومبيل

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشغول رانندگى هستيد، نشانه‏ى آن است كه در كار و زندگى خود تغييراتى انجام مى‏دهيد كه باعث نشاط و خوشحالى شما مى‏شود. اگر خواب بينيد هنگام رانندگى، ماشين شما خراب و متوقف مى‏شود، نشانه‏ى آن است كه خوشگذرانى شما به آن اندازه كه انتظارش را داريد، ادامه نمى‏يابد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه با كسى در اتومبيل همسفر شده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه با ديگران روابط خوبى پيدا خواهيد كرد. اگر در خواب اتومبيلى خريديد، نشانه‏ى آن است كه در كارها موفق مى‏شويد. اگر در خواب اتومبيلتان آسيب ديد به معناى آن است كه صدمه‏ى مالى به شما مى‏رسد.

اثاث منزل

بيتون مى‏گويد: ديدن اثاث منزل در خواب، نشانگر اتفاقات ناخوشايند است.

اجاره

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه مكانى را اجاره كرده‏ايد، بدين معنا است كه در امور شخصى خود به ديگران وابسته‏ايد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه مشغول پرداخت اجاره‏ى خانه‏ى خود هستيد، دلالت به آن دارد كه منافع مالى قابل توجه‏اى به دست خواهيد آورد. اگر در خواب ديديد كه قادر به پرداخت اجاره بهاى خود نيستيد، نشانه‏ى آن است كه از روابط اجتماعى با ديگران سود اندكى خواهيد برد.

اجاق

برايت مى‏گويد: ديدن اجاق با آتش در خواب، نشانه‏ى خوشبختى است. ديدن اجاق بدون آتش در خواب، به معنى تنهايى است. اگر در خواب احساس كرديد كه اجاق داغ است، بدين معنا است كه زندگى شاد و روابطى خوب با ديگران خواهيد داشت. اگر در خواب ديديد كه مشغول روشن كردن اجاق هستيد و شعله خوب مى‏سوزد، نشانه‏ى آن است كه اوقات دلنشين در انتظار خانواده‏تان است و اگر شعله بد بسوزد، نشانگر غم و اندوه فراوان است.

اجاق گاز

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى اجاق گاز در خواب، دلالت بر پا در ميانى شما در از بين بردن اختلاف و اندوه دارد. اگر دخترى در خواب ديد كه مشغول آشپزى بر روى اجاق گاز است، معنايش آن است كه با قدردانى و سپاسگزارى افراطى، دوست صميمى خود را از دست مى‏دهد.

احتياج - نياز

برايت مى‏گويد: احساس نياز در خواب، نشانه‏ى پند و اندرز است.

احضار ارواح

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را در مراسم احضار ارواح ديديد، به معناى آن است كه آشنايى و دوستى با افراد غريبه، تأثيرات منفى در زندگى شما خواهد گذاشت.

اخبار

اچ ميلر مى‏گويد: اگر در خواب خبر خوشى شنيديد، علامت آن است كه خبر بدى به شما مى‏رسد و اگر در خواب خبر بدى شنيديد، نشانه‏ى آن است كه خبر خوبى به شما خواهند داد.

اخراج

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه اخراج شده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه به سعادت مى‏رسيد و اگر در خواب ديديد كه كسى را اخراج كرده‏ايد، بدين معنا است كه به دوستان و خانواده‏ى خود اعتماد نمى‏كنيد.

اخلاق

بيتون مى‏گويد: ديدن افراد مؤدب و درستكار در خواب، دلالت بر موفقيت در انجام كارها را دارد. اگر در خواب فرد بى‏ادب و بداخلاقى را ديديد، نشانه‏ى آن است كه با موانع دشوارى روبه‏رو مى‏شويد.

ادرار كردن

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند كه ادرار كند، به جايگاهى كه موضع آن نباشد، اگر صاحب خواب غمگين و وام‏دار بود، دليل كند كه از غم فرج يابد و وامش گذارده گردد، و اگر توانگر بيند، دليل كند كه مالش نقصان آيد، بر مقدار ادرار.
حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر بيند كه در جايگاهى مجهول ادرار كند، دليل بود كه از اهل آن موضع زن خواهد يا كنيزك خرد. اگر بيند كه به جاى ادرار خون همى رفت، دليل كند كه او را فرزند آيد و اگر بيند كه به جاى ادرار چرك و خون مى‏رفت، دليل كند كه او را فرزندى آيد به تن معلول. بعضى از معبران گفته‏اند: ادرار، مال حرام بود. اگر بيند كه ادرار همى خورد، دليل كند كه مال حرام خورد.
كرمانى گويد: اگر بيند كه اندر چاهى ادرار كرد، دليل كند كه از كسى مال حلال حاصل كند. اگر بيند كه ادرار همى كرد، دليل كند كه او را فرزندى آيد كه قرآن ظاهر خواند و عالم و دانا گردد. اگر بيند كه برخى از ادرار ريخت و برخى با خود داشت، دليل كند كه برخى از مال وى برود و برخى اندوه و غم از وى جدا گردد. اگر بيند كه مردمان از ادرار وى همى مسح كردند، دليل كند كه او را فرزندى آيد كه عالم و دانا گردد و مردمان متابع او گردند.
جابر مغربى گويد: اگر بيند كه در مسجد ادرار همى كرد، دليل كند كه مال خويش هزينه كند. اگر بيند كه جامه‏ى وى به ادرار آلوده شد، دليل كند كه مال خويش بر فرزند خويش هزينه كند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ادرار در خواب، به موقع خويش، مرد را توانگرى رسد. اگر درويش باشد و بنده را آزادى باشد و بيمار را شفا بود و محبوس را فرج بود و مسافر را باز آمدن بود و عامل را معزولى بود و خليفه را مرگ بود و قاضى را عزل و بازرگانان را زيان بود در تجارت.
اسمعيل اشعث گويد: اگر بيند كه در خانه‏ى خويش به موضعش ادرار همى كرد، دليل كند كه به مال خويش بر عيال خويش هزينه كند، ليكن عوض آن باز آيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه در حال ادرار كردن هستيد، معنايش آن است كه در راه رسيدن به محبوب، دشوارى‏هايى خواهيد داشت. ديدن ادرار ديگران در خواب، علامت آن است كه در اثر بيمارى، دوستان از شما دور مى‏شوند.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب خود را در حال نوشيدن ادرار بينيد، نشانه‏ى آن است كه از مريضى نجات پيدا خواهيد كرد.

ادويه

بيتون مى‏گويد: اگر دخترى در خواب ديد كه همراه با غذاى خود ادويه مى‏خورد، به معناى آن است كه جلب ظواهر فريبنده خواهد شد. ديدن ادويه در خواب، به معناى آن است كه در راه رسيدن به لذت‏هاى مادى، از شهرت شما كم مى‏شود.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه ادويه مى‏خوريد، نشانه‏ى آن است كه در كارها موفق مى‏شويد.

اذيت و آزار

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب كسى شما را اذيت مى‏كند، به معناى آن است كه دشمنان بر عليه شما اقدام مى‏كنند. ديدن تجربه‏ى آزار دهنده در خواب، بدين معنا است كه در كارها پيشرفت مى‏كنيد.

اراذل و اوباش

برايت مى‏گويد: ديدن اراذل و اوباش در خواب: نشانگر آن است كه به شما زيانى خواهد رسيد.

ارتداد

بيتون مى‏گويد: ديدن افراد مرتد در خواب، بيانگر دوستانى است كه به شما ضرر مى‏رسانند. حرف‏هاى كفرآميز، علامت بدبختى شما مى‏باشد. اگر در خواب شما را مرتد خواندند، نشان دهنده‏ى سعادتمندى در زندگى مى‏باشد.

ارتش

برايت مى‏گويد: ديدن ارتش در خواب، نشانه‏ى نگرانى شما مى‏باشد. براى زن‏ها علاقه داشتن به روابط جنسى است. ارتش در حال جنگ، بيانگر ثروت بزرگ مى‏باشد و رژه ارتش، معنايش موفقيت در مسائل مالى مى‏باشد.

ارز (پول خارجى)

بيتون مى‏گويد: ارز در خواب، نشان پنهان كردن چيزى مى‏باشد. كار كردن با ارز نشانه‏ى پيشرفت در كارها مى‏باشد.

ارزن

برايت مى‏گويد: كاشتن يا خوردنش در خواب، نشانه‏ى آرامش و آسايش در زندگى مى‏باشد.

اردك ماهى

بيتون مى‏گويد: ديدن اردك ماهى در خواب، معنايش اين است كه شما را به مهمانى دعوت مى‏كنند.

ارتقاء

هانس كورت مى‏گويد: اگر در خواب به مقام بالاترى ارتقاء پيدا كرديد، نشانه‏ى دقت در كارها و پيشرفت در زندگى مى‏باشد.

ارث

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد ارثى به شما رسيده، بدانيد كه به آرزوهاى خود خواهيد رسيد.

اردو

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب بينيد در اردوگاهى هستيد، دوستان شما در زندگى موفق خواهند شد و شما آينده‏ى خوبى نخواهيد داشت. اگر دخترى خواب ببيند در اردوى نظامى شركت كرده، علامت آن است كه به اولين خواستگار جواب مثبت خواهد داد و اردوى كار در خواب، نشانه‏ى آن است كه اتفاقى تلخ در انتظار شما است.

اركستر

برايت مى‏گويد: اركستر را در خواب ديدن، علامت آن است كه در جشن بزرگى شركت مى‏كنيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در اركستر مشغول نواختن ساز هستيد، نامزدى وفادار و باادب خواهيد داشت. اگر به آهنگ در اركستر گوش مى‏دهيد، نشانه‏ى سعادتمند شدن است.

ارگ

بيتون مى‏گويد: اگر صداى ارگ را در كليسا بشنويد، علامت آن است كه افراد خانواده از هم جدا مى‏شوند. آهنگ دلپذير ارگ در خواب، نشان سعادتمندى مى‏باشد. آهنگ غمناك ارگ در خواب، نشانه‏ى از دست دادن دوست يا مقامى است.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ارگ بسازيد، نشانه‏ى آن است كه خبرهاى خوشى در انتظار شما مى‏باشد. اگر در خواب ارگ بنوازيد، احتمالا مشكلاتى برايتان پيش خواهد آمد.

ارواح

**متن=بيتون مى‏گويد: اگر در خواب روحى را ببينيد، نشانه‏ى مشكلات غيرمنتظره‏اى مى‏باشد. روح با لباس سفيد، به معنى بيمارى يكى از نزديكان شما و روح با لباس سياه به معنى بى‏وفايى و نيرنگ است. اگر ارواح در خواب به در و ديوار خانه‏تان مى‏كوبند، نشانه‏ى حادثه‏اى هولناك مى‏باشد.

اروپا

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب به اروپا سفر كرديد، دليل آن كه مسافرتى خواهيد داشت كه منافع مالى خود را تثبيت مى‏كنيد و اگر زنى در خواب به اروپا سفر كند و سفر برايش ناخوشايند باشد، باعث نااميدى دوستان و نامزد خود خواهد شد.

اره

محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه با اره درختى را بريد، دليل است كه از صحبت مردى كه تعلق بدان درخت دارد، مفارقت جويد و او را بيازارد. اگر بيند كه فرزند يا برادر يا خواهر خويش را با اره به پاره ببريد، دليل است كه مانند اين، وى را فرزندى ديگر بيايد، يا برادر يا خواهر.
كرمانى گويد: اگر ديد كه اره فراگرفت يا بخريد يا شخصى بدو داد، دليل است كه اگر پسر دارد، وى را پسرى ديگر آيد، و اگر دختر دارد،وى را دخترى ديگر آيد، و اگر فرزند ندارد، چهارپايى دارد. دليل است كه چهارپايى مثل آن نصيب او گردد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: اره در خواب ديدن بر سه وجه بود. اول: فرزند. دوم: خواهر. سوم: انباز.
بيتون مى‏گويد: ديدن اره در خواب، نشانه‏ى موفقيت در كارها مى‏باشد. اره دستى در خواب، بيانگر آن است كه زندگى خانوادگى شما با شادى و خوشى در جريان است. صداى اره در خواب، نشانه‏ى سعادت و خوشبختى مى‏باشد. گم كردن اره در خواب نشانه‏ى مشكلات و بدبختى مى‏باشد.

از خجالت سرخ شدن

برايت مى‏گويد: معنايش اين است كه عاشق شده‏ايد و جرئت بيان آن را نداريد. اگر شما در خواب سرخ شدن كس ديگرى را بينيد، نشانه‏ى آن است كه به خواستگاريتان مى‏آيند.

از زندان آزاد شدن

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد از زندان آزاد شده‏ايد بدانيد كه غم و اندوه فراوانى در انتظار شما است.

ازدحام

برايت مى‏گويد: اگر در خواب جمعيت زيادى را در حال ازدحام بينيد، نشانه‏ى موفقيت در انجام كارهايتان مى‏باشيد.

ازدواج

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب بينيد كه عروس شده‏ايد اما احساس خوشحالى نمى‏كنيد،نشانه‏ى آن در زندگانى با مشكلاتى روبه‏رو خواهيد شد. ديدن مراسم ازدواج ديگران معنايش آن است كه در زندگانى موفق خواهيد بود. اگر خواب ديديد كه در حال بستن پيمان ازدواج مى‏باشيد، نشانه‏ى اتفاقات ناگوار در مسير زندگيتان مى‏باشد. و ازدواج با شخصى خارجى نشانه‏ى درگيرى و دعوا با ديگران خواهد بود.
برايت مى‏گويد: اگر به شما پيشنهاد ازدواج شد، نشانه‏ى خوشبختى در زندگى مى‏باشد، شوهر كردن در خواب، نشانه‏ى رفاه مالى است و طلاق گرفتن، علامت آن است كه مورد تهمت ديگران قرار خواهيد گرفت.

اژدها

محمد بن سيرين گويد: اژدها به خواب ديدن، دشمن بزرگ و قوى بود. اگر بيند اژدهايى داشت، دليل كه با بزرگان پيوندد. اگر با اژدها جنگ و نبرد مى‏كرد و بر او خيره شد، دليل كه با دشمن او جنگ و خصومت افتد و سرانجام دشمن را شكست دهد. اگر بيند اژدها را بكشت و گوشت وى بخورد، دليل كه بر دشمن ظفر يابد و مال بستاند و هزينه نمايد.
جابر مغربى گويد: اگر بيند اژدها وى را فروخورد، دليل بيم از دشمن بود، كه وى را هلاك نمايد. اگر ديد بر پشت اژدها نشسته بود و اژدها مطيع و فرمانبر او بود، دليل كه دشمنى بزرگ وى را مطيع و فرمانبر شود و كار او به نظام گردد.
بيتون مى‏گويد: ديدن اژدها در خواب، علامت شهوات نفسانى است كه ممكن است به ديگران اجازه دهيد، از تمايلات شما سوء استفاده كنند.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب اژدها را به عنوان يك حيوان افسانه‏اى ديديد، نشانگر آن است كه با شخص بلند مرتبه‏اى همنشين مى‏شويد. ديدن اژدهاى وحشتناك در خواب بيانگر ضرر و زيان است. ديدن اژدهاى زخمى در خواب، نشانه‏ى دشمن خطرناك است كه احتمالا به شما ضرر مى‏رساند و اگر در خواب ببينيد كه اژدها را مى‏كشيد، بدين معنا است كه از مشكلات رهايى پيدا مى‏كنيد.

اسارت

بيتون مى‏گويد: اگر شما در خواب ببينيد كه اسير شده‏ايد، به معناى آن است كه احتمالا خيانتى مى‏بينيد كه نمى‏توانيد آن را حل و فصل كنيد، بدين خاطر دچار بدشناسى و نااميدى مى‏شويد. اگر در خواب ببينيد كسى زندانى شده است، نشانه‏ى آن است كه شغلى در سطح پايين به دست مى‏آورديد. اگر زنى در خواب خود را زندانى و اسير ببيند، علامت آن است كه به خاطر محبت شوهرش به ديگران، دچار حسادت مى‏شود و مورد سرزنش قرار مى‏گيرد.

اسب

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اسب تازى را به خواب ديدن، دليل بزرگى و عز و جاه بود. اگر ديد بر اسب تازى نشسته بود و آن اسب مطيع و به فرمان او بود، دليل كه عز و بزرگى دولت يابد، بر قدر نيكويى و قيمت اسب.
كرمانى گويد: اگر ديد بر اسب ابلق نشسته بود، دليل بر كارى كند كه بر وى گواهى دهند. اگر ديد بر اسب سياه نشسته بود، دليل بر كارى نمايد كه وى را مال و مهترى حاصل شود. اگر بيند بر اسب كميت بود، دليل كه از پادشاه قوت و بزرگى يابد.
جابر گويد: اگر بيند اسب ماديان فراگرفت، يا شخصى بدو داد و بر وى نشست، دليل كه زن خواهد و بر وى مبارك بود. اگر بيند آن ماديان به گونه سياه بود، دليل كند كه آن زن شريف و نامدار نباشد. اگر بيند آن ماديان ابلق است، دليل كند كه زن را مادر و پدر از يك نسل نباشد. اگر آن ماديان جرمه باشد، دليل كه آن زن خوب روى و با جمال است. اگر آن ماديان سبز رنگ باشد، دليل كند كه آن زن ديندار و پرهيزكار باشد.
اسمعيل اشعث گويد: اسب در خواب، هواى نفس بيننده خواب بود و اگر اسب خويش را سركش بيند، دليل كه هواى نفس او سركش باشد و اگر ديد اسب خويش مطيع و فرمانبر بود، دليل كه هواى نفس او صعب‏تر بود به بدى، و بدان كه هر اندامى از اندام‏هاى اسب، نشان بود از پادشاه. اگر خون پادشاه را بر اسب بيند عز و رفعت او بود و مردم عامه را اسب به خواب ديدن، عز و بخت بود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن اسب در خواب بر پنج وجه بود. اول: عز. دوم: مرتبت. سوم: فرمانروايى. چهارم: بزرگى. پنجم: خير و بركت. اگر بيند يوزه بر اسب او نشسته است، دليل كه جهودى با زن وى فساد نمايد. اگر بيند سگى بر اسب نشسته بود، دليل كه مغى با زن او فساد نمايد.
بيتون مى‏گويد: ديدن اسب سفيد در خواب يا سوار شدن بر آن، نشانه‏ى آن است كه با افراد دانا همنشين مى‏شويد اما اگر اسب لاغر و كثيف باشد، نشانگر آن است كه دوستى از اعتماد شما سوء استفاده مى‏كند. اما اگر اسب سياه باشد، نشانگر آن است كه سعادت در انتظار شما خواهد بود. اگر در خواب خود را سوار بر اسبى با نژاد اصيل و رنگ كهر ديديد، بدين معنا است كه ثروتمند مى‏شويد و اگر زنى چنين خوابى ببيند، بدين معنا است كه تسليم پيشرفت‏هاى زودگذر مى‏شود.
برايت مى‏گويد: ديدن اسب در اصطبل، نشانه‏ى سعادت و خوشبختى است. اگر در خواب سوار بر اسبى آرام باشيد، نشانگر آن است كه راه پيشرفت و ترقى را آرام آرام طى مى‏كنيد. اگر ديديد كه سوار بر اسبى سركش شده‏ايد، بدين معنا است كه به هدف خود نمى‏رسيد. اگر در خواب خود را مشغول رم كردن اسب ببينيد، نشانه‏ى آن است كه از لحاظ مادى و معنوى در خطر هستيد.

اسب سوار

بيتون مى‏گويد: ديدن اسب سوار در خواب براى زن‏ها و دخترها، نشانه‏ى يك عشق مخفيانه است و براى مردها، شنيدن اخبار مهم است.

اسباب خانه

برايت مى‏گويد: تميز كردن اثاثيه‏ى خانه در خواب، نشانه‏ى بهبود اوضاع اقتصادى است.

اسباب كشى

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را مشغول اسباب كشى ديديد، نشانگر آن است كه به زودى اتفاقاتى رخ مى‏دهد كه مجبور مى‏شويد، حالت مبهم خود را تغيير دهيد.

استاد دانشگاه

برايت مى‏گويد: ديدن استاد دانشگاه در خواب، معنايش آن است كه به خاطر بى‏دقتى و بدشناسى دچار خطر مى‏شويد.

استحمام

بيتون مى‏گويد: حمام كردن زن حامله در خواب، بيانگر سقط جنين است و اگر مردى چنين خوبى ببيند، نشانه‏ى خيانت است و او بايد بعد از اين در انجام معاملات دقت بيشترى داشته باشد. اگر دخترى در خواب خود را مشغول استحمام ببيند، بدين معنا است كه بايد در انتخاب دوست دقت بيشترى انجام دهد. اگر شخص جوانى در خواب خود را مشغول شست و شو ببيند، علامت آن است كه دلبسته‏ى جنس مخالف، شده است. اگر بيوه زنى چنين خوابى ببيند، بدين معنا است كه در انتظار همسرى ديگر است. اگر در خواب ديديد كه در آب دريا مشغول آب تنى هستيد، علامت آن است كه بعد از اتمام تحصيلات به شغل مورد علاقه‏ى خود دست مى‏يابيد.

استخدام

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد شخصى را استخدام مى‏كنيد نشانه‏ى ضرر مالى است. اگر در خواب ديديد كه بيكار هستيد و براى استخدام در جايى به دنبال كار مى‏گرديد، نشانه‏ى آن است كه كار را از روى اخلاص انجام مى‏دهيد و ديگران هميشه نيازمند شما خواهند بود.

استخراج معدن

برايت مى‏گويد: ديدن استخراج معدن در خواب، بدين معنا است كه شما از آينده واهمه داريد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را مشغول استخراج مواد معدنى ديديد، معنايش آن است كه دشمن در تلاش است تا سوابق بد شما را بر ملا سازد و به شهرت شما صدمه وارد كند.

استخوان

محمد بن سيرين گويد: استخوان در خواب، مالى بود كه مردم بدان معيشت كنند. اگر بيند كه استخوان فراگرفت و بر آن استخوان گوشت بود، دليل بود كه بر قدر آن گوشت خير و مال يابد. اگر بيند كه بى‏گوشت بود، دليل كند كه اندكى خير بدو رسد. اگر بيند كه او به كسى استخوان داد، دليل كه از او بدان كس خير رسد.
كرمانى گويد: اگر بيند استخوان كسى را كه شكسته بود مى‏بست، دليل كند كه بزرگى و صنعت‏هاى گوناگون يابد و كردار نيك كند و بعضى از معبران گفته‏اند: كار بينوايى از او به نوا گردد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن استخوان به خواب هفت وجه بود. اول: امل و مال. دوم: خويشان. سوم: فرزند. چهارم: قيم خانه. پنجم: مال. ششم: برادران. هفتم: يار و انباز بود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه استخوان‏هاى زيادى روى هم تلمبار شده‏اند، دلالت بر گرسنگى و قحطى دارد. اگر شما در خواب ببينيد كه استخوان‏هاى بدنتان از پوست شما بيرون زده، بدين معنا است كه فردى تصميم دارد به شما ضرر برساند.
برايت مى‏گويد: ديدن استخوان در خواب، نشانه‏ى انجام دادن كارهاى زياد است. اگر در خواب ببينيد كه جلوى سگى استخوان مى‏اندازيد، نشانه‏ى آن است كه ديگران محبت‏هاى شما را ناديده مى‏گيرند. اگر در خواب استخوان يك مرده را ببينيد، بيانگر نياز شديد شما به چيزى است. استخوان ماهى
برايت مى‏گويد: قورت دادن استخوان ماهى در خواب، دلالت بر تنفر دارد.

استراحت كردن

اچ ميلر مى‏گويد: اگر در خواب خود را مشغول استراحت ديديد، نشانگر سعادت و خوشبختى است.

استعفاء

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه از مقام خود استعفاء داده‏ايد، به معنى كوتاهى در انجام وظايف است. ديدن استعفاء ديگران در خواب، بيانگر شنيدن اخبار ناگوار است.

استغفار

بدان كه استغفار كردن استغفرالله بود به معنى آمرزش خواستن از خداى عزوجل.
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه در خواب استغفار مى‏كرد، دليل است ايزد بر او مال و فرزندان ارزانى دارد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: استغفار كردن در خواب بر چهار وجه بود. اول: مال. دوم: فرزند. سوم: آمرزش از حق تعالى. چهارم: توبه كردن از گناهان.

استقلال

بيتون مى‏گويد: استقلال داشتن در خواب، بدين معنا است كه اطرافيان با شما رفتار مناسبى ندارند، داشتن استقلال مالى در خواب، به معناى آن است كه در كارها موفقيت چندانى پيدا نمى‏كنيد.

استفراغ

برايت مى‏گويد: ديدن استفراغ در خواب، نشانه‏ى آن است كه شانس به شما رو مى‏كند.

اسفناج

محمد بن سيرين گويد: ديدن اسفناج در خواب، دليل غم و انديشه بود و خوردن وى، دليل بر مضرت و نقصان مال بود و اما اگر بيند به گوشت پخته بود و روغن و از او همى خورد، دليل و منفعت كند بر قدر آن چه خورده بود.
برايت مى‏گويد: ديدن اسفناج در خواب، نشانه‏ى سلامتى كامل است.

اسفنج

بتون مى‏گويد: ديدن اسفنج در خواب، بدين معنا است كه فريب اطرافيانتان را مى‏خوريد. اگر در خواب از اسفنج براى تميز كردن اجسام استفاده كرديد. بدين معنا است كه از حماقت خود رنج مى‏بريد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه اشياء را با اسفنج مى‏شوييد، نشانه‏ى آن است كه بايد در مقابل رفتار نادرست افراد بى‏فكر، شكيبا باشيد در غير اين صورت يك شخص خيرخواه از شما روى بر مى‏گرداند. اگر در خواب ديديد كه خودتان را با اسفنج مى‏شوييد، نشانه‏ى آن است كه با درايت مشكلات خود را حل مى‏كنيد.

اسقف كليسا

برايت مى‏گويد: ديدن اسقف كليسا در خواب، نشانگر غم و اندوه است. اگر در خواب ببينيد كه با يك اسقف كليسا دعوا مى‏گيريد، علامت آن است كه شما دشمن داريد.

اسكلت

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را به صورت يك اسكلت ببينيد، نشانگر آن است كه به خاطر موضوعى بيهوده، رنج مى‏بريد. اگر در خواب ببينيد اسكلتى دايما به دنبال شما مى‏آيد، دليل بر وقوع پيشامدى است.

اسكلت مرگ

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى اسكلت مرگ در خواب، به معناى آن است كه رفتار منفى ديگران روى شما تأثير گذاشته و خوشبختى از شما روى بر مى‏گرداند. اگر در خواب بر روى اعلاميه‏اى تصوير اسكلت مرگ را ديديد، به معناى آن است كه شما نبايد از چيزى واهمه داشته باشيد و بايد در انتظار وقايع خوشايندى باشيد.

اسكله

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى اسكله در خواب، نشانه‏ى جهانگردى است. اگر در خواب بر روى اسكله‏ايى ايستاده و كشتى‏ها را مشاهده كنيد، بيانگر برآورده شده آرزوهاى شما مى‏باشد.
برايت مى‏گويد: ديدن اسكله بندر در خواب، بيانگر آن است كه يكى از انتظارات شما به زودى انجام مى‏پذيرد.

اسكناس

برايت مى‏گويد: ديدن اسكناس‏هاى زياد در خواب، نشان دهنده‏ى به خطر افتادن موقعيت مالى شما است. اگر در خواب خود را مشغول شمردن اسكناس ديديد، نشانه‏ى آن است كه چيزى موقعيت شما را تهديد مى‏كند.

اسكيت

برايت مى‏گويد: ديدن اسكيت در خواب و حركت كردن با آن، نشانه‏ى آن است كه بايد در تصميم‏گيرى خود عجله به خرج دهيد تا دچار ضرر نشويد. اگر در خواب ببينيد كه فردى كفش اسكيت به پا دارد و در حال حركت است، نشانه‏ى آن است كه با فرد جديدى آشنا مى‏شويد.
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى كفش‏هاى اسكيت در خواب، نشان‏دهنده‏ى ناسازگارى با اطرافيان است.

اسكى

برايت مى‏گويد: ديدن چوب‏هاى اسكى در خواب، به معناى آن است كه بايد بيشتر مراقب خود باشيد. اگر در خواب ببينيد كه در حال اسكى هستيد، به معناى آن است كه كارى انجام مى‏دهيد كه ضرر آن بيشتر از سود آن است.

اسكى روى يخ

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه مشغول اسكى روى يخ هستيد، نشانه‏ى آن است كه براى پيشرفت در كارها از كمك ديگران استفاده مى‏كنيد و اگر ديگران را مشغول بازى ديديد، نشانه‏ى آن است كه شما بين دوستانتان تفرقه مى‏اندازيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه در هنگام اسكى يخ مى‏شكند، نشانه‏ى آن است كه از حمايت دوستى ارزشمند برخوردار مى‏شويد.

اسلحه

برايت مى‏گويد: ديدن اسلحه در خواب، علامت آن است كه به جنس مخالف دل مى‏بنديد. اگر در خواب با اسلحه شليك كرديد، علامت آن است كه به خاطر انجام كارى بسيار ناراحت مى‏شويد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب با اسلحه به شما شليك كردند، نشانه‏ى آن است كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند. اگر زنى در خواب بيند كه با اسلحه به طرف كسى تيراندازى مى‏كند، نشانه‏ى آن است كه به خاطر مشاجره با ديگران شهرت او به خطر مى‏افتد.

اسهال

هانس كورت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه اسهال گرفته‏ايد، نشانه‏ى غم و اندوه است.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه فردى دچار اسهال شده، به معناى آن است كه در اثر بى‏دقتى ديگران از انجام كار خود نااميد شده كه اين امر موجب نگرانى شما مى‏شود.

اسيد

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى اسيدهاى سمى در خواب، علامت آن است كه خيانت دشمنان بر ضد شما آشكار مى‏شود. نوشيدن اسيد در خواب، نشانگر پريشانى اوضاع شما است. اگر زنى در خواب ببيند كه مشغول نوشيدن مشروبات الكلى است، نشانه‏ى آن است كه براى رفع مشكلات ديگران سلامتش به خطر مى‏افتد.

اشتباه

برايت مى‏گويد: اگر در خواب دچار اشتباهى شويد، نشانه‏ى بى‏احترامى ديگران نسبت به شما است. اگر از قبل اشتباهى انجام داده‏ايد و آن را در خواب ببينيد، بدين معنا است كه اهميت زيادى به خود مى‏دهيد.

اشتر

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى خود را بر اشترى مجهول بيند كه به شتاب همى رود، دليل كند به سفر رود. اگر بيبند بر اشترى جولان همى كرد، دليل است غمگين و متفكر شود. اگر بيند بر اشترى نشسته بود و راه گم كرده مى‏راند و ندانست راه راست كجا است، دليل است در راه خويش فرومانده و هيچ تدبير نتوان ساخت. اگر بيند ماده شترى يافت، دليل است بر اين كه زن خواهد. اگر اشتر با بچه بود، آن زن كه خواهد با فرزند بود. اگر بيند اشتر از وى روى بگردانيد و مطيع او نشد، دليل است اندوهگين شود.
حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر بيند بر اشتر مست خشم‏آلود نشسته بود، دليل كه بر مردى بزرگ غلبه كند. اگر بيند با اشترى جنگ و نبرد مى‏كرد، دليل است با مردى عجمى كه دشمن بود وى را، خصومت افتد. اگر بيند اشتر را همى دوشيد، دليل است از پادشاه مال يابد.
كرمانى گويد: اگر بيند كسى گوشت اشتر بسيار بدو داد، دليل است مال يابد به قدر گوشت اشتر. اگر بيند كه اشتر را قربانى مى‏كرد و گوشت او را به هر كسى مى‏داد، دليل كه مردى بزرگ در آن جا قربانى شود يا بميرد.
اسمعيل اشعث گويد: اگر بيند كه اشتران بسيار داشت و دانست كه آن جمله ملك وى است و از اشتران اعرابى بودند، دليل است در ديار عرب پادشاه گردد. اگر اشتران عجمى بودند، دليل است در ديار عجم پادشاه گردد. اگر زنى بيند اشترى را بخورد، دليل كه از پادشاه مال و نعمت يابد و بدان كه پوست اشتر نيز همين، دليل را دارد و بعضى معبران گفته‏اند: ميراث يابد. اگر بيند اشتر با او سخت گفت، دليل است خير و نيكى بدو رسد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن اشتر در خواب بر ده وجه بود. اول: پادشاه عجمى. دوم: مردى امير. سوم: مرد مؤمن. چهارم: سيل. پنجم: فتنه. ششم: آبادانى. هفتم: زن. هشتم: حج. نهم: نعمت. دهم: مال و اشتر عربى، دليل بر مردم عرب كند و اشتر عجمى، دليل بر مردم عجمى و بدان كه اشتربانى به تأويل خداوند به تدبير و ولايت بود و راست‏كننده كارها بود.

اشتر مرغ

محمد بن سيرين گويد: اشتر مرغ در خواب مرد بيابانى بود. اگر اشتر مرغ ماده بود زن بيابانى بود. اگر بيند اشتر مرغ ماده گرفت، يا كسى بدو داد، دليل كه زنى بدين صفت كه گفتم بخواهد يا كنيزك بخرد. اگر بيند بر اشتر مرغ نشسته بود، دليل كه به سفر بيابانى رود و بعضى از معبران گفته‏اند كه بر مردى بيابان نشين غالب شود و به كارى بزرگ رسد.
كرمانى گويد: اگر بيند اشتر مرغ را بكشت، دليل كه بر مردى بيابانى دست يابد و او را شكست دهد. اگر بيند در خانه اشتر مرغ با پر يا استخوان او داشت، دليل كه از مردى بيابانى او را مالى حاصل شود. اگر ديد كه بچه اشتر مرغ داشت، دليل كه فرزند مرد بيابانى او را حاصل شود.
جابر مغربى گويد: اگر ديد بر اشتر مرغ بنشست و آن اشتر مرغ او را در هوا برد و ديگر باره از هوا به زمين آمد، دليل كه با مردى بيابانى به سفر رود و باز آيد با سود و منفعت بسيار. اگر به خلاف اين بيند بد بود.

اشتياق

بيتون مى‏گويد: اگر دخترى در خواب نامزدش را ببيند كه مشتاقانه منتظر ديدار او است، نشانه‏ى شنيدن اخبار خوشايند و پذيرفتن پيشنهادى است كه سال‏ها منتظرش بود.
اگر در خواب خود را مشتاق ديدار كسى ببينيد به معناى آن است كه خبرهايى خوب از دوستانتان خواهيد شنيد.

اشراف

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه با طبقه‏اى اشراف همنشين شده‏ايد، بدين معنا است كه به مسائلى بيهوده، علاقه نشان مى‏دهيد و اگر زنى چنين خوابى ببيند، بدين معنا است كه به خاطر قضاوت براساس ظاهر افراد، مردى مناسب براى زندگى انتخاب نمى‏كند.

اشك

كرمانى گويد: اگر ديد اشك سرد از چشم او همى باريد، دليل كه شادى و خرمى يابد. اگر بيند اشك باريد، دليل كه غمگين و دردمند شود. اگر بيند كه بى‏گريه اشك به روى او بود، دليل كه وى را به سخن طعنه زنند. اگر بيند كه در چشم وى به جاى اشك گرد و خاك جمع شده بود، دليل كه به قدر آن مالى حلال بى‏رنج بدو رسد. اگر ديد اشك به روى او فرود آمد، دليل كه مال خويش را هزينه كند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: در خواب ديدن اشك كه از چشم برآيد بر سه وجه بود. اول: شادى و خرمى. دوم: غم و اندوه. سوم: نعمت بود.
برايت مى‏گويد: گريه كردن در خواب، نشانه‏ى خوشى‏ها است.
بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه ديگران گريه مى‏كنند، نشانه‏ى آن است كه غم و اندوه شما ديگران را ناراحت مى‏سازد.

اصطبل

اچ ميلر مى‏گويد: ديدن اصطبل در خواب، نشانه‏ى شركت در يك مهمانى دوستانه و سودمند است.
بيتون مى‏گويد: سوختن اصطبل در خواب، بيانگر تغييراتى خوشايند در زندگى شما است.

اصلاح موى سر

بيتون مى‏گويد: اصلاح موى سر در خواب، بدين معنا است كه شما براى رسيدن به آرزوهايتان تصميم‏هايى داريد اما به قدر كافى تلاش نمى‏كنيد.

اصوات

بيتون مى‏گويد: شنيدن صداى ناآشنا در خواب، دلالت بر شنيدن اخبار ناخوشايند دارد اما اگر بعد از شنيدن صدايى ناآشنا، از خواب بيدار شويد، بدين معنا است كه زندگى شما دچار تغيير و تحولاتى مى‏شود.

اطاعت

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديگران از شما اطاعت كنند، به معناى رسيدن به خوشبختى است. اما اگر در خواب مطيع ديگران باشيد، نشانه‏ى آن است كه براى مدتى زندگى بسيار آرامى خواهيد داشت.

اظهار عشق

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه به دوستان و آشنايان خود اظهار عشق مى‏كنيد، دلالت بر غم و اندوه دارد. اگر دخترى در خواب بيند مورد ستايش عاشقانه قرار گرفته، بدين معنا است كه هيچ كس حاضر به ازدواج با او نيست و به خاطر افراط در لذت‏هاى واهى دچار يأس مى‏شود. اگر مردى در خواب به زنى اظهار عشق كند، بدين معنا است كه او مناسب دوستى نيست.

اعتبار

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را صاحب مقام و اعتبار ديديد، نشانه‏ى رسيدن به خوشبختى است. اگر در خواب ديديد كه اطرافيانتان صاحب اعتبار شده‏اند، نشانه‏ى آن است كه به خاطر مشورت با شخصى مهم، از نگرانى‏هاى شما كم مى‏شود.

اعتراف

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كسى به چيزى اعتراف مى‏كند، بيانگر آن است كه به شما تهمت مى‏زنند. اگر در خواب ببينيد كه از كسى اعتراف مى‏گيريد، به اين معنا است كه در يك كار خير شركت مى‏كنيد.

اعداد

بيتون مى‏گويد: ديدن اعداد در خواب، بدين معنا است كه اوضاع نامناسب كارى، شما را ناراحت مى‏سازد. اگر در خواب اعداد را بشماريد، نشان‏دهنده‏ى شنيدن اخبار خوب است. اگر در خواب عددى را ببينيد و بعد از بيدار شدن عدد را به خاطر نياوريد، نشانه‏ى آن است كه نگران امور مالى و شغلى خود خواهيد بود.

اعدام

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد شما را اعدام مى‏كنند، نشانه‏ى سعادت و خوشبختى است. اگر در خواب ببينيد كسى را اعدام مى‏كنند، نشانه‏ى آن است كه به خاطر سهل‏انگارى ديگران دچار مصيبت مى‏شويد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه دوست صميمى شما را اعدام مى‏كنند، نشانه‏ى جدايى از فرد مورد علاقه شما است. اگر در خواب ببينيد كه كسى را اعدام كرده‏ايد و خون از بدن او جارى مى‏شود، نشانه‏ى پيروزى در كارها است.

اغماء

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه در حال اغماء هستيد، نشانه‏ى آن است كه ثروت فراوانى به شما خواهد رسيد. اگر در خواب كسى را در حال اغماء ديديد، نشانه‏ى آن است كه به شخصى بدهكار خواهيد شد.

افتادن

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى به خواب بيند كه بر روى افتاد، دليل تشويش او بود، خاصه در جنگ و خصومت. اگر بيند كه از جايگاهى بلند به زير افتاد، چنان كه كوهى يا از بامى يا از ديوارى، دليل كه آرزويى در وى تمام به سر نشود و مرادش حاصل نگردد.
كرمانى گويد: اگر كسى بيند كه از جايگاهى به زير افتاد، دليل بود اميدى كه دارد بر نيايد و نااميد گردد. اگر بيند كه از كوه به زير افتاد، دليل كه حالش بد شود و به قدر افتادن بر تن او رنج رسد. اگر بيند كه زخمى سخت به وى رسيد و خون از آن عضو روان شد، دليل كه به قدر آن زخم وى را زيانى رسد. اگر بيند كه پايش بلغزيد و بيفتاد، دليل كند كه رنجى و المى بدو رسد. اگر بيند بيفتاد و رنجى بدو نرسيد، دليل كند كه سهل و آسان بود. اگر بيند كه از آستانه خانه‏ى او مار و كژدم و گزندگان بيفتاد، دليل كند كه او را از پادشاه يا از كسى بزرگ غم و اندوه رسد. اگر بيند كه بام خانه يا ديوار بر او افتاد، دليل كه مال بسيار بدو رسد از آن جا كه اميد ندارد، و بدان سبب خرم و شادان گردد و كارش گشاده شود. »و الله اعلم بالصواب.«
برايت مى‏گويد: افتادن در خواب، نشان‏دهنده‏ى وقوع خطرات است. اگر در خواب ببينيد كه ديگران مى‏افتند، بيانگر غلبه بر دشمنان است. اگر در خواب ديديد كه در يك قبر افتاده‏ايد، به اين معنا است كه ضرر و زيانى به شما وارد مى‏شود. اگر در خواب ديدى كه از جايى بلند به پايين مى‏افتيد، بدين معنا است كه به اهداف خود نمى‏رسيد. اگر خواب ببينيد كه افتاده‏ايد و زخمى شده‏ايد، نشانه‏ى غم و اندوه است.

افتخار

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ديديد كه به خاطر چيزى افتخار مى‏كنيد، به اين معنا است كه در زندگى به آسايش و رفاه مى‏رسيد.

افراط

هانس كورت مى‏گويد: اگر خواب ديديد كه در لذت‏هاى جسمانى افراط مى‏كنيد، نشانه‏ى بيمارى يا ضرر مالى است و اگر دخترى چنين خوابى ببيند، بدين معنا است كه اطرافيان خود را دچار ناراحتى مى‏سازد.

افسار

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى افسار در خواب، به اين معنا است كه دست به كارهاى نگران كننده‏اى مى‏زنيد كه سود فراوانى به همراه دارد. اگر افسار كهنه‏اى در خواب ديديد، به اين معنا است كه احتمالا در حل مشكلات موفق نمى‏شويد. مشاهده‏ى افسارى كه چشم بند هم دارد، به اين معنا است كه فريب زن حيله‏گرى را مى‏خوريد.
برايت مى‏گويد: ديدن افسار اسب در خواب، به معناى آن است كه شما به مسافرتى خواهيد رفت.

افسر ارتش

بيتون مى‏گويد: ديدن افسر ارتش در خواب، نشانه‏ى آشنايى با افراد جديد است.

افسون

محمد بن سيرين گويد: افسون نمودن در خواب، فريفتن مردم بود مگر آن افسون كه به نام‏هاى خداى عزوجل و به آيات قرآن بود. و چون افسونگر در خواب بيند كه از آن وى را با شخصى ديگر در شفا و راحت پديد آمد، دليل كه از غم و راحت به كام دل رسد. اگر به خلاف اين بيند، دليل بر غم و اندوه بود.
كرمانى گويد: افسون نمودن به خواب كار باطل بود، چون به وقت افسون ذكر خداى عزوجل را نگويد. اگر افسون به قرآن و نام‏هاى حق تعالى نمايند، دليل كه آن كس كارى نمايد به حق و راستى و از آن وى را خير و صلاح دو جهانى رسد.
بيتون مى‏گويد: به كار بردن سحر و افسون در خواب، بيانگر داشتن روابط خوب و صميمى با همسر خود است. شنيدن كلمات سحر و افسون در خواب، بيانگر نيرنگ و فريب اطرافيان است.

افعى

برايت مى‏گويد: ديدن افعى در خواب، بدين معنا است كه موضوعى زندگى خانوادگى شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب ببينيد كه يك افعى شما را نيش مى‏زند، نشانه‏ى آن است كه با افرادى همنشين مى‏شويد كه به شما ضرر مى‏رساند.
بيتون مى‏گويد: اگر زنى خواب مار افعى را ببيند، بيانگر آن است كه فردى با حيله‏گرى به او آسيب مى‏رساند اما اگر در خواب افعى از او فرار كند، بيانگر آن است كه در مقابل دشمنان ايستادگى مى‏كند.

افليج

بيتون مى‏گويد: فلج شدن در خواب، بدين معنا است كه به قول‏هايى كه مى‏دهيد پايبند نيستيد. فلج شدن دوستان در خواب، به اين معنا است كه دچار بيمارى و ناراحتى مى‏شويد و خانواده‏تان را نيز نگران مى‏سازيد.

اقيانوس

بيتون مى‏گويد: ديدن اقيانوس مواج در خواب، نشان‏دهنده‏ى مشاجرات خانوادگى است. اگر در خواب اقيانوس را آرام ببينيد، براى تجار نشانه‏ى معاملات پر سود براى جوانان بيانگر پيدا كردن زوج مناسب و براى ملوانان بيانگر سفرهايى پر سود و منفعت است. اگر در خواب خود را در كشتى ببينيد كه از اقيانوس عبور مى‏كند، بدين معنا است كه اقبال خوبى در انتطار شما است.

اكسير حيات

برايت مى‏گويد: اگر در خواب چيزى به عنوان اكسير حيات مشاهده نموديد، بدين معنا است كه براى رسيدن به زندگى بهتر تلاش مى‏كنيد.

اكوى صدا

برايت مى‏گويد: اگر در خواب صداى خود را از يك اكو شنيديد، بيانگر شركت در يك مهمانى دوستانه است. اگر در خواب خود را در جنگلى ديديد و احساس كرديد كه صدايتان پخش مى‏شود، بيانگر آن است كه فرد تنهايى هستيد.

الاغ

برايت مى‏گويد: ديدن الاغ در خواب، نشانه‏ى دعوا گرفتن است. اگر در خواب ببينيد كه الاغى را مى‏زنيد، بدين معنا است كه نسبت به خانواده‏تان بى‏تفاوت شده‏ايد. اگر در خواب مشغول غذا دادن به الاغ باشيد، بدين معنا است به فردى كه به شما بدى كرده، خوبى مى‏كنيد. اگر الاغ را در حال دويدن ببينيد، بدين معنا است كه مشكلاتى برايتان به وجود مى‏آيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب الاغى را ديديد كه در حال حمل بار است، بدين معنا است كه در كارها و امور شخصى به موفقيت مى‏رسيد.

الك

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى الك در خواب، بدين معنا است كه در انجام معاملات خود موفق نمى‏شويد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه سوراخ‏هاى الك بيش از اندازه بزرگ است، بيانگر ضرر مالى است و اگر سوراخ‏هاى الك بيش از اندازه ريز باشد، بدين معنا است كه فرصت دوباره براى جبران اشتباه خود مى‏يابيد.

الكل

برايت مى‏گويد: نوشيدن الكل در خواب، بدين معنا است كه از كارهايتان نتايج خوبى به دست نمى‏آوريد.

الماس

برايت مى‏گويد: ديدن الماس در خواب، بدين معنا است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد، اگر در خواب ديديد كه مقدار زيادى الماس داريد، يعنى سعادت و خوشبختى در انتظارتان است.
بيتون مى‏گويد: اگر دخترى در خواب ببيند كه از طرف نامزدش، يك الماس هديه گرفته، بدين معنا است كه در ازدواج و زندگى خانوادگى موفق مى‏شود. گم كردن الماس در خواب،بيانگر بيمارى و ضرر مالى است. پيدا كردن الماس در خواب، نشانه‏ى آن است كه مورد علاقه‏ى شخصى به خصوص قرار گرفته‏ايد. خريدن الماس در خواب، دلالت بر غم و اندوه دارد. فروختن الماس در خواب، نشانه‏ى مصيبت و بدبختى است.

المپيك

برايت مى‏گويد: ديدن المپيك در خواب، بيانگر شكست است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه در المپيك شركت كرده و مغلوب مى‏شويد، بيانگر آن است كه نبايد هيچ واهمه‏اى، داشته باشيد، موفق مى‏شويد.

النگو

بيتون مى‏گويد: اگر دخترى در خواب ببيند كه يك النگو هديه گرفته، معنايش آن است كه به زودى ازدواج مى‏كند. گم كردن النگو در خواب، بيانگر ضرر و زيان پيدا كردن النگو در خواب، بيانگر رسيدن به خوشبختى است.

الوار

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى الوار در خواب، نشان دهنده‏ى قبول كار زياد با دست مزد كم است. اگر در خواب مشغول اره كردن الوارها باشيد، نشانه‏ى آن است كه معاملاتى انجام مى‏دهيد كه هيچ سودى ندارد. آتش گرفتن الوارها در خواب، بيانگر ثروت فراوان است.

الهام

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب احساس كنيد چيزى خوشايند به شما الهام مى‏شود، بيانگر پيروزى در مقابل مشكلات زندگى است.

امامت كردن

كرمانى گويد: اگر بيند در پيش قومى امامى كرد و امام نبود، دليل كه در آن قوم مهتر شود و جمله تابع او شوند، چنان كه مأموم تابع امام باشد. اگر بيند جماعتى انبوه و در نماز بودند و وى را گفتند كه ما را امامى كن و پادشاه فرمود به او كه امامى كن و او پيشرفت و امامت كرد، دليل كه در آن ديار امير و فرمانروا شود و با ايشان عدل و راستى نمايد، به قدر راستى قبله و تمام كردن نماز به ركوع و سجود. اگر بيند از نماز چيزى نقصان كرد، دليل كه بر ايشان جور و ظلم نمايد به قدر آن چه در نماز نقصان كرده بود.
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند امامى مى‏كرد، وليكن نشسته بود، دليل كه بيمار شود. اگر بر پهلو نشسته بود و در نماز چيزى خواند، دليل كه زود بميرد و آن قوم بر وى نماز كنند. اگر زامامى را به خواب بيند، دليل كه شرف و منزلت يابد بر قدر و شرف امام. اگر بيند امام را ولايتى همى داد يا با امام در خانه رفت يا امامى او چيزى بخشيد يا با امام طعام خورد، دليل كه بر قدر آن غم و اندوه بدو رسد.
جابر مغربى گويد: اگر بيند با امام در جهاد بود، دليل كه با دولت و ولايت با وى شريك بود يا در مسجد يا در دهى يا در شهرى.
اسمعيل اشعث گويد: هر چيز كه در امام، در خويشتن زيادت بيند در ولايت و بزرگى او زياده شود و هر چه در او نقصان بيند در مال و نعمت او نقصان شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: امامى كردن در خواب بر شش وجه است. اول: فرمانروايى. دوم: پادشاهى به عدل و انصاف. سوم: علم. چهارم: قصد نمودن به كار خير. پنجم: منفعت. ششم: ايمنى از دشمن. اگر بيند امامى زنان نمود، دليل كه بر گروه ضعيفان والى شود. اگر بيند امامى از آسمان فرود آمد و قومى را امامت كرد، دليل كه رحمت است بر اهل آن زمين. اگر بيند بر مرده نماز مى‏كرد از پادشاهى فرمانروايى يابد.

امانت فروشى

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى مغازه‏ى امانت فروشى در خواب، بيانگر آن است كه در كسب لذت‏هاى جسمانى زياده‏روى كرده و دچار بدنامى مى‏شويد. اگر در خواب مشاهده كنيد چيزى را در مغازه امانت فروشى گرو مى‏گذاريد، بيانگر دعواهاى خانوادگى است. اگر در خواب ببينيد كه كالايى را از گرو در مى‏آوريد، بدين معنا است كه فرصت‏هايى براى جبران اشتباهات به دست مى‏آوريد.

امپراطور

بيتون مى‏گويد: ملاقات با يك امپراطور در خواب، به معناى آن است كه شما مسافرت‏هاى پر سود و منفعت در پيش رو داريد.

امتحان دانشگاه

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه براى قبولى در دانشگاه امتحان مى‏دهيد، بيانگر پيروزى در مراحل مختلف زندگى است. اگر در خواب ببينيد كه در امتحان دانشگاه رد شده‏ايد، يعنى در امتحان موفق مى‏شويد.

امر الهى

هانس كورت مى‏گويد: خواندن يا شنيدن امر الهى در خواب، بيانگر آن است كه با وجود توصيه‏ى دوستان، دوباره راه اشتباه را پيش مى‏گيريد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه مورد خطاب امر الهى قرار گرفته‏ايد، به اين معنا است كه از افرادى نادرست پيروى مى‏كنيد.

امرود (گلابى)

محمد بن سيرين گويد: خوردن امرود به وقت خود، چون سبز و شيرين بود، دليل آن كه مال حلال يابد. اگر به گونه‏اى زرد بود بيمارى است. اگر بيند امرود مى‏خورد و زرد و نارس بود، دليل كه بيمار شود. اگر امرود به گونه سبز باشد، يا سرخ چون به طعم شيرين باشد مال است. اگر ترش و ناخوش بود، اندوه است.
كرمانى گويد: امرود سبز و شيرين به وقت خود ديدن يافتن مراد است. اگر بيند امرود را همى خورد، دليل بر منفعت است.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: خوردن امرود در خواب بر پنج وجه است. اول: مال حلال. دوم: توانگرى. سوم: زن. چهارم: مراد. پنجم: منفعت. اگر بيند پادشاه امرود مى‏خورد: دليل كه از مردى بزرگوار منفعت يابد، به قدر آن كه خورده بود.

املت

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشغول خوردن املت باشيد، نشانه‏ى دوستى با فرد قابل اعتماد است. اگر در خواب ببينيد كه به ديدن كسى مى‏رويد و او با املتى سرد از شما پذيرايى مى‏كند، بدين معنا است كه با حيله و نيرنگ قصد دارند از شما سوء استفاده كنند.

اميد

برايت مى‏گويد: اگر در خواب احساس كنيد كه نسبت به موضوعى اميدوار هستيد، نشانه‏ى از دست دادن يك چيز مهم است.

امين

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را فرد امينى ببينيد، بيانگر موفقيت در امور مالى است. ديدن افراد درستكار و امين در خواب، نشانه‏ى آن است كه در امور مالى موفقيت زيادى پيدا نمى‏كنيد.

انار

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اصل انار به خواب مال است، ليكن به قدر همت مردم خاصه كه به وقت خود بود. اگر نه به وقت خود باشد بد بود. اگر بيند انار از درخت ببريد و بخورد، دليل كه از زنى صاحب جمال منفعت يابد.
محمد بن سيرين گويد: اگر انار شيرين به خواب بيند، مال جمع كردن است و بعضى از معبران گفته‏اند: يك انار شيرين خوردن در خواب، هزار درم است كه بيابد و انار ترش غم و اندوه است و انارى كه نداند ترش يا شيرين بود، تعبيرش چون انار شيرين است.
جابر مغربى گويد: اگر كسى بيند انار شيرين به وقت همى خورد، دليل كه مال يابد. اگر بيند انار به زمستان همى خورد، دليل كه به عدد هر دانه او را چوبى بزنند در همه چيز انار ترش خوردن در وقت و بى وقت بد است حكم انار شيرين ميانه است.
كرمانى گويد: اگر كسى بيند انار شيرين به وقت خود مى‏خورد، اگر بازرگان است قماش و متاع او رواج يابد. اگر مسافر است، دليل كه سفرش مبارك است و با سود و منفعت است، اگر بيند دانه‏هاى انار يافت يا كسى بدو داد، دليل كه به وقت آن وى را رنجى رسد اگر به وقت بود و اگر بى‏وقت. اگر انار شيرين با پوست و پيه آن مى‏خورد، دليل كه از همه چيز برخوردارى يابد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: خوردن انار شيرين در خواب بر سه وجه است. اول: مال جمع كردن. دوم: زن پارسا. سوم: شهر آبادان. ليكن انار ترش غم است.
برايت مى‏گويد: ديدن يا خوردن انار در خواب. بيانگر رهايى از اتهمامات ديگران نسبت به شما است.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه نامزدتان به شما انار مى‏دهد، به اين معنا است كه با اعتماد به نفس از شر دشمنان نجات پيدا مى‏كنيد. مشاهده‏ى درخت انار در خواب، نشانه‏ى رسيدن به خوشبختى و مقام بالا است. مشاهده‏ى انارهاى خراب در خواب، نشانه‏ى بروز مشكلات فراوان است. نوشيدن آب انار در خواب، بدين معنا است كه اقبال خوب در انتظار شما است.

انبار آذوقه

برايت مى‏گويد: ديدن انبار آذوقع در خواب، نشانه‏ى آن است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند.

انبر آتش

برايت مى‏گويد: ديدن انبر آتش در خواب، به اين معنا است كه بايد با اعتماد به نفس بيشترى به انجام كارها بپردازيد.

انتخابات

بيتون مى‏گويد: مشاركت در انتخابات، علامت آن است كه در اثر مشاجراتى كه انجام مى‏دهيد، امور كارى و مالى شما به خطر مى‏افتد.

انتقام

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه از كسى خصومتى داريد و از او انتقام مى‏گيريد، به اين معنا است كه بايد در انجام كارها اعتماد به نفس بيشترى داشته باشيد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه كسى از شما انتقام مى‏گيرد، به اين معنا است كه بايد بيشتر مواظب حيله‏ى دشمنان باشيد.

انجمن

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را در يك انجمن ببينيد، علامت آن است بيش از اندازه كار مى‏كنيد. اگر فرد عاشقى در خواب خود را در يك انجمن ببيند، علامت آن است كه به زودى ازدواج مى‏كند.

انجير

محمد بن سيرين مى‏گويد: خوردن انجير در خواب اگر در وقتش بود خوب و اگر بى‏وقت، بد بود. اگر بيند انجير همى خورد يا جمع مى‏كرد يا كسى بدو بخشيد، دليل است كه غم و اندوه بدو رسد و باشد كه كارى كند كه از آن پشيمانى خورد.
كرمانى گويد: انجير زرد به خواب ديدن و خوردن، دليل بيمارى است و انجير سياه، دليل بر غم و اندوه و انجير سبز به وقت خود چون به طعم شيرين است زيانى ندارد.
برايت مى‏گويد: ديدن انجير در خواب، نشانه‏ى آن است كه با ديگران روابط خوبى خواهيد داشت. ديدن برگ انجير در خواب، نشانه‏ى آن است كه فرد با ايمانى هستيد. اگر در خواب ببينيد كه مشغول چيدن انجير هستيد، بدين معنا است كه براى رسيدن به هدفتان تلاش كرده و موفق مى‏شويد.
اچ ميلر مى‏گويد: اگر دخترى خواب درخت انجير را ببيند، نشانه‏ى آن است كه با فرد مهمى پيمان ازدواج مى‏بندد. اگر در خواب ببينيد كه فصل انجير نيست و شما انجير زرد مى‏خوريد، به اين معنا است كه احتمالا بيمار مى‏شويد.

انجيل

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه انجيل همى خواند، دليل بود كه از حق به باطل فريفته شود و خود رأى شود. اگر بيند از كتاب انجيل همى خواند، دليل كند كه از آن كسانى كه از ملت عيسى باشند، خير اندك بدو رسد. اگر از بر مى‏خواند، دليل است از حق به باطل گردد و دوستدار ترسايان شود.

اندازه گرفتن

برايت مى‏گويد: اگر در خواب مشغول اندازه گرفتن چيزى باشيد، به اين معنا است كه بيمارى و خطر شما را تهديد مى‏كند.

انسان

برايت مى‏گويد: اگر در خواب انسان زشت و وحشتناكى را مشاهده كرديد، نشانه‏ى آن است كه افكار ناپسندى در ذهن خود پرورش مى‏دهيد. اگر در خواب انسان خوشحالى را ديديد، بيانگر غم و اندوه است. اگر در خواب يك انسان ناراحت و غمگين را ديديد، به اين معنا است كه خود را درگير مشكلات ديگران مى‏كنيد.

انسان نخستين

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى انسان‏هاى اوليه در خواب، نشانه‏ى مخالفت اطرافيان با شما است. اگر در خواب خود را هم چون انسان‏هاى نخستين در غار ببينيد، به اين معنا است كه در رسيدن به اهداف خود موفق نمى‏شويد.

انعام

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد به كسى انعام مى‏دهيد، نشانه‏ى آن است كه مورد موعظه قرار مى‏گيريد كه اين باعث مى‏شود تا در زندگى، بيشتر مراقب اعمالتان باشيد.

انعكاس صدا

برايت مى‏گويد: شنيدن انعكاس صداى خود در خواب، نشانه‏ى شركت در يك مهمانى دوستانه است. اگر در خواب خود را در جنگلى ببينيد و انعكاس صداى خود را بشنويد، بدين معنا است كه فرد تنهايى هستيد.

انفجار

بيتون مى‏گويد: ديدن انفجار مكانى در خواب، علامت آن است كه با انجام كارهاى نامناسب دچار ضرر مى‏شويد. اگر در خواب ببينيد كه در اثر انفجار دچار آسيبى شده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه مورد اتهام ديگران قرار مى‏گيريد. اگر در خواب خود را در ميان شعله‏هاى انفجار ديديد، به اين معنا است كه افراد ناشايست به شما ضرر مى‏رسانند.
برايت مى‏گويد: اگر انفجار همراه با كشته شدن عده‏اى باشد، بيانگر آن است كه از مشكلى كه برايتان پيش آمده نجات پيدا مى‏كنيد. اگر در خواب ببينيد كه يك كارخانه منفجر شده و شعله‏هاى آتش از آن زبانه مى‏كشد، نشانه‏ى پيشرفت و پيروزى در انجام كارهايتان است.

انگبين

كرمانى گويد: انگبين در خواب، غنيمت بود از مال‏ها و نيكى بود از كردارها، زيرا كه در وى شفاى دردها است و شهد روزى بسيار بود، چنان كه حق تعالى در كلام الله مجيد خود فرموده است. »فيه شفاء للناس«.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: خوردن انگبين در خواب بر سه وجه است. اول: روزى حلال. دوم: منفعت. سوم: كام دل يافتن و ترانگبين روزى بود كه بى‏منت بدو رسد.

انگشتان

محمد بن سيرين گويد: پنج انگشت دست راست در تأويل، پنج نماز بود و پنج انگشتان دست چپ فرزندان بردار بود و بعضى از معبران گفته‏اند: انگشت مهين، دليل نماز بامداد و انگشت سبحه در نماز، دليل بر نماز پيشين كند و انگشت ميان، دليل بر نماز ديگر و انگشت به نصر، دليل بر نماز شام و انگشت خضر، دليل بر نماز خفتن و صلاح در نمازها بود. اگر بيند كه انگشت دست راست نداشت، دليل كه فرزند يا برادرش بميرد و بعضى گويند: فرزند برادرش را مصيبت رسد.
كرمانى گويد: اگر بيند كه انگشتان را در هم گذاشته داشت، دليل كه سد درست شود. اگر بيند انگشتان را با هم جمع كرد، دليل است كار برادران فرزندش را به صلاح آورد. اگر بيند كه انگشتان را به كردار مشت در هم بسته بود، دليل است كه كارها بر وى بسته گردد و هم بر اهل‏بيت او.
جابر مغربى گويد: اگر بيند كه انگشت مهين او بريده بود، دليل قوه‏ى مالش بود. اگر بيند كه انگشت سبحه‏ى او بريده است، دليل است كه در فريضه‏ى نمازها تقصير كند. اگر بيند انگشت ميان او بريده است، دليل كه در شهرى پادشاهى يا بزرگى بميرد. اگر بيند كه انگشت بعد از ميان بريده است، دليل است وى را در مال زيان افتد. اگر بيند كه انگشت كوچك او بريده است، دليل است فرزندزاده‏ى او بميرد.
اسمعيل اشعث گويد: انگشتان پاى در خواب ديدن، دليل زينت و آرايش بود. اگر انگشتان پاى را درشت و قوى بيند، دليل كه كار كدخدايى او ساخته شود. اگر به خلاف اين بيند كار وى ناساخته شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن انگشتان در خواب بر شش وجه بود. اول: فرزند. دوم: برادر و برادرزادگان. سوم: خادمان. چهارم: ياران. پنجم: قوت. ششم: پنج نماز. اگر بيند كه انگشتان وى بيفتاد يا بريده شد، دليل كه از آن چه گفتيم او را مفارقت افتد. اگر بيند كه انگشت او بشكست، دليل است يكى از اهل بيت او بميرد.
خلف اصفهانى گويد: اگر بيند از انگشت مهين او شر مى‏آيد يا از انگشت سبابه او خون همى آيد، دليل است آن كس با مادر خويش فساد نمايد. اگر بيند از انگشت او آواز برآمد، دليل نمايد كه در ميان خويشان او گفت‏وگو رود.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب انگشتان خود را قطع شده ديديد، به اين معنا است كه مورد اتهامات ديگران قرار مى‏گيرد.
هانس كورت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه انگشتانتان زخمى و كثيف هستيد، به اين معنا است كه غم و اندوه شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب انگشتانتان را زيبا و قشنگ ببينيد، به اين معنا است كه مورد اتهامات ديگران قرار مى‏گيريد. اگر در خواب ببينيد كه انگشت شست شما آسيب ديده و احساس درد مى‏كنيد، به اين معنا است كه اطرافيانتان با شما رفتار مناسبى ندارند. بزرگ شدن بيش از اندازه‏ى انگشت شست در خواب، علامت آن است كه اقبال خوبى پيش روى شما است. كوچك شدن غير طبيعى انگشت شست در خواب، نشان دهنده‏ى كسب لذت‏ها و تفريحات است.

انگشتانه

برايت مى‏گويد: ديدن انگشتانه در خواب، بيانگر آن است كه شما در انجام كارها پشتكار داريد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه يك انگشتانه خريده‏ايد، به اين معنا است كه با افرادى مناسب هم نشين مى‏شويد. اگر در خواب ببينيد كه انگشتانه‏ى خود را گم كرده‏ايد، به اين معنا است كه دچار ضرر و زيان مالى مى‏شويد، اگر از انگشتانه براى خياطى استفاده مى‏كنيد، بيانگر آن است كه شانس و اقبال به شما رو خواهد كرد. اگر مردى خواب انگشتانه را ببيند، بيانگر آن است كه سعادت و خوشبختى در انتظار او است.

انگشترى

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: چون نقش و صفت انگشترى بيند، دليل است از خداوندش بدو خير و نيكى رسد. اگر بيند انگشترى كسى به وى داد تا چيزى بدان مهر كند، دليل است از آن چه لايق او باشد بدان برسد. يعنى اگر لايق پادشاهى باشد پادشاهى يابد.
محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند كه انگشترى او ضايع شود يا دزد برد، دليل بود كه در كارهاى او آفت و دشوارى پديد آيد. اگر بيند انگشترى او بشكست و نگين او بماند، دليل كه بزرگى و جاه او برود و آبرو و هيبتش بر جاى بود. اگر بيند انگشتر نگين او بشكست، دليل كه آبرو و هيبتش برود و جاه او بر جاى ماند. اگر بيند انگشترى خود را به كسى بخشيد، دليل كه از آن چه دارد برخى از آن ببخشد. اگر بيند انگشترى خويش بفروخت و بها بستند، دليل است از آن چه دارد جمله بفروشد و هزينه كند. اگر بها نبستند، آن چه دارد برخى از آن بفروشد.
كرمانى گويد: اگر بيند صناعت انگشترى او ناپسنديده است، دليل است از مالى كه دارد چيزى بشود و پادشاهى بر وى خشم گيرد. اگر بيند انگشترى او از نقره بود، دليل است آن چه دارد پسنديده و حلال بود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: انگشترى نقره در خواب بر چهار وجه بود. اول: مملكت. دوم: زن. سوم: فرزند. چهارم: مال و انگشترى طلا نيك بود. اگر زنى بيند كه انگشترى با نگين از او ضايع شد، دليل است حشمت و جاه او بشود يا فرزندش بميرد يا مالش تلف شود. اگر والى بود معزول گردد. اگر زن بيند شوهرش بميرد يا فرزندش.

انگليسى

برايت مى‏گويد: انگليسى صحبت كردن در خواب، نشان دهنده‏ى آن است كه در امور شغلى پيشرفت مى‏كنيد اما در روابط عاشقانه‏تان به مشكلات برخورد مى‏كنيد. اگر در خواب ببينيد كه مشغول خواندن يك كتاب انگليسى هستيد، نشانه‏ى آن است كه زندگى يكنواختى داريد.

انگور

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: خوردن انگور سياه به وقت خود غم و اندوه بود و بى‏دقت، ترس و بيم بود. معبران گفته‏اند: به عدد هر انگورى كه خورده بود زخم چوب يا تازيانه بر او زنند و خوردن انگور سفيد به وقت خود نعمت و خير دنيا بود، بيش از آن كه اميد دارد و به غير وقت، دليل كند كه از دهان خداوند خواب سخن خيرى بيرون آيد و دليلش بر حرف و مال بود. اگر انگور سرخ بيند همين، دليل كند.
محمد بن سيرين گويد: انگور سفيد به وقت خود خوردن، دليل بر مالى است كه به دشوارى به دست آيد و انگور سرخ به وقت خود خوردن، دليل بر منفعت اندك بود و هر انگورى كه پوست او سخت بود، دليل كه مالى به دشوارى به دست آيد و هر انگورى كه پوست او روشن بود، دليل بر مال حلال كند و هر انگورى كه آب او تيره بود، دليل بر مال حرام بود و هر انگورى كه شيرين‏تر و تازه‏تر بود، دليل بر مال و جاه نمايد و عز وى بيشتر گردد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: انگور سياه و سفيد به وقت خود و بى‏وقت، بر سه وجه بود. اول: فرزند نيك. دوم: علم فرايض. سوم: مال حلال و در مورد فشردن انگور در خواب هم آن حضرت فرمايد: بر سه وجه بود. اول: مال با خير و بركت. دوم: فراخى نعمت. سوم: از قحط و بلا امان يافتن.
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى انگور در خواب، بيانگر فرار از مشكلات است. چيدن انگور در خواب، بيانگر آن است كه بعد از رهايى از مشكلات، خوشحال شده و به زودى دست به كارهاى پر سود مى‏زنيد. اگر دخترى در خواب خود را مشغول خوردن انگور ببيند، به اين معنا است كه براى رسيدن به آرزوهاى خود تلاش نمى‏كند و دچار نااميدى شده است. ديدن خوشه‏هاى فراوان انگور در خواب، بيانگر كسب موقعيت‏هاى اجتماعى است. اگر دخترى چنين خوابى ببيند دلالت بر رسيدن به آرزوهاى بزرگ دارد.

انواع توت (توت فرنگى، توت سفيد، تمشك)

برايت مى‏گويد: ديدن توت‏هاى نارس و كال در خواب، بيانگر غم و ضرر مالى است. اگر در خواب ببينيد كه مشغول خوردن توت هستيد، به اين معنا است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد. اگر در خواب خود را مشغول جمع‏آورى توت ببينيد، بيانگر آن است كه از كار زياد خسته و نوميد شده‏ايد. فروختن توت در خواب، نشانه‏ى اين است كه براى تهيه‏ى خرج روزانه خود دچار مشكل مى‏شويد.

اولاد

برايت مى‏گويد: اگر فردى خواب فرزند خود را ببيند، بيانگر داشتن عمرى طولانى و پر ثمر است.

اهانت

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه در دادگاه، به يك قاضى اهانت مى‏كنيد، بيانگر بى‏دقتى در انجام كارها است. اگر در خواب كسى به شما اهانت كرد، به اين معنا است كارى انجام مى‏دهيد كه به شما احترام مى‏گذارند.
اچ ميلر مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد فرد اهانت كننده يك بچه است، نشانه‏ى پيروزى در انجام كارها است. اگر در خواب ببينيد كسى كه به شما توهين مى‏كند بزرگ‏تر از شما است، نشانه‏ى جدايى از دوستان است. اگر در خواب ببينيد كه يك غريبه به شما توهين مى‏كند، نشانه‏ى گرفتارى‏هاى كارى است.

اهرم

برايت مى‏گويد: ديدن يا استفاده كردن از هرم، نشانه‏ى پيروزى در مشكلات است.

ايده‏آل

بيتون مى‏گويد: اگر كسى در خواب بيند كه به زندگى ايده‏آلى دست پيدا كرده، نشانه‏ى كسب موفقيت است. اگر زنى چنين خوابى ببيند، بيانگر آن است كه در مسير زندگى لحظات خوشى خواهد داشت.

ايستگاه راه آهن

برايت مى‏گويد: مشاهده ايستگاه راه آهن در خواب، نشانه‏ى تغيير و تحولات جديد و خوشايند در زندگى است. اگر در خواب ببينيد كه در راه آهن قدم مى‏زنيد، به اين معنا است كه هديه‏اى دريافت مى‏كنيد.

ايوان

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى ايوان در خواب، بيانگر آن است كه مشغول انجام كارهايى هستيد كه از سود دهى آن‏ها مطمئن نيستيد. اگر دخترى در خواب ببيند كه با نامزدش در ايوان قدم مى‏زند، به اين معنا است كه در مورد اهدافش دچار شك و ترديد مى‏شود.
منبع: دایرة المعارف تعبیر خواب / نشر سما


نسخه چاپی