چرا کبوتر یک نماد صلح و عشق است
چرا کبوتر یک نماد صلح و عشق است

برگرفته از سایت: اسپریچوآل ری
 


به نظر می رسد کبوتر نماد صلح است. تا کنون فکر کرده‌اید چرا کبوتر نماد صلح و عشق است؟ این متن تاریخچه پشت این جنبه نمادین را نشان می‌دهد. کبوترها به عنوان پرندگانی در نظر گرفته می‌شوند که برای زندگی مادری می‌کنند و بسیار وفادار هستند. آنها جوجه‌های خود را با مراقبت و فداکاری بسیار بالا می‌برند. اعتقاد بر این است که مصری‌های باستان اولین افرادی بودند که از کبوتر به این عنوان استفاده کردند.
به رنگ خالص، سفید و فروتن شناخته شده هستند، کبوترها یک منظره زیبا می‌آفرینند. کبوترهای سفید احساس آزادی می‌دهند؛ آنها نماد جهانی صلح، بشریت و عشق هستند. این زیباهای سفید در تفکر نسل بشر، با بی‌گناهی پیوند خورده‌اند.
برای زمان ما، شاهد هستیم که این پرنده شیرین با کلماتی مانند صلح و عشق تداعی می‌شود. اما دقیقا از چه تاریخی این دیدگاه ایجاد شده است؟ خوب، بسیاری از داستان‌ها و رویدادهای ثبت شده در تاریخ وجود دارد که نشان می‌دهد که کبوتر دارای معنی نمادین است.
قبل از اینکه ما در مورد برخی از حقایق جالب و افسانه‌ای در مورد کبوتر صحبت کنیم، اجازه دهید نگاهی به بعضی از حقایق عمومی در مورد این پرندگان بیندازیم. کبوتر متعلق به خانواده Columbidae است که از خانواده کبوترها است. آنها یک سینه گرد و یک بدن قوی، گردن کوتاه دارند. آنها ناوبرهای عالی هستند، که همچنین آنها را قادر به انتقال پیام می‌کند. به غیر از این صفات، آنها بسیار محبوب هستند و اغلب با احساسات قوی ارتباط دارند.
چرا کبوترها نشان دهنده عشق و صلح هستند؟
✤ کبوترها به عنوان پرندگانی در نظر گرفته می‌شوند که برای زندگی مادری می‌کنند و بسیار وفادار هستند. آنها جوجه‌های خود را با مراقبت و فداکاری بسیار بالا می‌برند. آنها لانه خود را در مناطق نزدیک به شهرک‌های انسانی می‌سازند. به طریقی، این ممکن است فرصتی را برای مردم فراهم آورده باشد که شاهد عظمت عشق، مراقبت و وفاداری نشان داده شده توسط آنها باشند. آنها پرندگان بی‌ضرر هستند و از میوه‌ها، گیاهان و دانه‌ها تغذیه می‌کنند.
پرنده کبوتر
✤ در اساطیر یونانی، کبوتر سفید با عشق و عواطف عاشقانه همراه است. الهه یونانی آفرودیت با کبوتر پرواز در اطراف او یا در زمان استراحت، در دست او نشان داده شده است. او در یک ارابه کشیده شده توسط پرندگان شیرین متولد شده است. دخترانش - پلیهادس- که "هفت خواهر در آسمان شب" هستند، نیز به عنوان "دسته کبوتر" شناخته می‌شوند. این پرندگان در قرون وسطایی بسیار نمادین بودند و در بسیاری از معجون‌هایی که برای عشق ساخته می‌شدند از قلب کبوتر نیز استفاده شده بود.
الهه یونانی آفرودیت
✤ در فرهنگ باستانی آزتک، الهه عشق، زوشیکواستال، مادر بشر است. اعتقاد بر این است که او به شکل کبوتر بر روی زمین فرود آمد و به جهان هدیه گفتار و زبان را داد.
✤ در اسطوره هندو، کامادوا- خدا عشق - شناخته شده است که سوار یک پرنده کبوتر است. این نیز ممکن است یکی از آن دلایل باشد که کبوترها با عشق مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: سمبل پرندگان و معانی آنها


کامادوا
دسته پرندگان کبوتر
✤ در بسیاری از ادیان، داستان‌هایی وجود دارد که کبوترهای سفید را با صلح ارتباط می‌دهند. در مسیحیت و کتاب مقدس نیز به عنوان نماد صلح و عشق توصیف می‌شود. این نماد «روح القدس» است، در طول تعمید عیسی مسیح.
کبوترها به نمادی تعلق دارند که حضور خدا را تعریف می‌کنند. داستان کتاب مقدس کلیسای نوح واقعا به صورت نمادین از کبوترهای سفید برای تعریف صلح تعریف می‌کند. همانطور که در این داستان، پس از سیل بزرگ، نوح کبوتر سفید را فرستاده تا ببیند آیا خشکی وجود دارد. کبوتر با گرفتن یک زیتون روی شکمش باز می‌گردد، به این معنی که در آن جا خشکی هست. این امر به نوح کمک کرد که تقریبا پس از یک سال که در عرشه بود، به خشکی برسد. از آن زمان، کبوتر سفید با یک شاخه زیتون در جلوی شکمش، نماد صلح است.
♦ داستان دیگری از آسیای مرکزی همچنین کبوتر را به عنوان نماد صلح نشان می‌دهد. همانطور که در این داستان، دو پادشاه در جنگ به سر می‌برند. یکی از پادشاهان برای پوشیدن زره‌اش آماده می‌شود، به او گفته می‌شود که کبوتری یک لانه را در کلاه خود او ساخته است. مادرش از او می‌خواهد که لانه را آسوده گذارد و پرنده را نابود نکند، زیرا این نماد خلوص و عشق است. پادشاه موافقت کرده و سرانجام برای جنگ، بدون کلاه خود می‌رود.
پس از دیدن شاه بدون کلاه خود، پادشاه دوم از دلیل آن می‌پرسد. هر دو پادشاه برای مذاکره هم را دعوت می‌کنند و برای گفتگو با هم ملاقات می‌کنند. وقتی پادشاه دوم در مورد عشق و محبتی که پادشاه دیگر برای پرنده نشان داده است، می‌شنود. او احساس می‌کند که یک مرد با چنین قلب دلسوزی را نادیده گرفته است. پس از این، هر دو پادشاه با توافق صلح کرده و مشکلات حل و فصل می‌شود. این است داستان این که چگونه کبوتر سفید به عنوان پرنده صلح شناخته شد.
♦ بسیاری از هنرمندان کبوتر سفید را به عنوان نمادی برای صلح معرفی کرده‌اند. لیتوگرافی پیکاسو-لا کلمب، با طراحی یک کبوتر با یک شاخه زیتون در جلوی شکم آن، به عنوان نماد صلح در سال 1949 برای کنگره صلح جهانی در پاریس انتخاب شد. پس از این، کبوتر به عنوان نمادی برای صلح در جهان مدرن بسیار محبوب شد.
کبوتر واقعا یک پرنده است که ذهن و قلب انسان را لمس کرده است. این موجود با بی‌گناهی و خلوص خود الهام‌بخش است. و برای مردم یادآور ویژگی‌های اساسی برای یک زندگی مفید و آرامش است!
نسخه چاپی