تلویزیونهای هوشمند ـ تلویزیون و اینترنت
 تلویزیونهای هوشمند ـ تلویزیون و اینترنت


برگرفته از سایت اینگیلیش آنلاین
مترجم: رزیتا ملکی‌زاده


امروزه تولید کنندگان بیشتری به تولید تلویزیونهای هوشمند دست می‌زنند. گرچه در بکار بردن بعضی روش‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، اما اکثر آنها از یک تکنولوژی مشابه استفاده می‌کنند. تلویزیونهای هوشمند را می‌توان به وسیله یک آداپتور بی سیم یا کابلی به اینترنت متصل کرد. امروزه تلویزیون هوشمند راهی جدید از انتخاب محتوا از هزاران آیتم سرگرم کننده را فراهم ساخته است. محتوا اغلب به ژانرهای مختلف تقسیم می‌شود، بنابراین زمانی که ژانر کمدی را انتخاب می‌کنید، یک تلویزیون هوشمند می‌تواند نه تنها برنامه‌ها و فیلم‌هایی که در حال حاضر در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شوند را فراهم سازد بلکه کلیپ‌های کمدی موجود بر روی شبکه‌های اینترنتی دیگر مانند آپارات و غیره را نیز نمایش دهد. طی چند دهه گذشته تماشای تلویزیون تجربه کاملاً متفاوتی بود. اگر شانس می‌آوردید می‌توانستید چند تایی شبکه تلویزیونی را تماشا کنید. بسته به آنتن پشت بام، سیگنال دریافتی گاهی اوقات بد می‌شد و در طول توفان این سیگنال به طور کامل از دست می‌رفت.
در دهه 1970 تلویزیون کابلی برای بینندگان حق انتخاب چندین برنامه متفاوت غیر از مواردی که در شبکه‌های اصلی پخش می‌شدند را فراهم ساخت. ورود ضبط کننده‌های ویدئویی به بینندگان این امکان را داد که بتوانند برنامه‌های مورد علاقه خود را در طول شب یا زمانی که در تعطیلات به سرمی‌برند، ضبط نمایند. تلویزیون ماهواره‌ای در دهه‌های 80 و 90 موجب در دسترس قرار گرفتن صدها شبکه تلویزیونی از سراسر جهان شد. در دهه گذشته تلویزیون اینترنتی به سرعت در حال رشد بوده است.
امروزه تلویزیون هوشمند راهی جدید از انتخاب محتوا از هزاران آیتم سرگرم کننده را فراهم ساخته است. محتوا اغلب به ژانرهای مختلف تقسیم می‌شود، بنابراین زمانی که ژانر کمدی را انتخاب می‌کنید، یک تلویزیون هوشمند می‌تواند نه تنها برنامه‌ها و فیلم‌هایی که در حال حاضر در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شوند را فراهم سازد بلکه کلیپ‌های کمدی موجود بر روی شبکه‌های اینترنتی دیگر مانند آپارات و غیره را نیز نمایش دهد. تلویزیون هوشمند به بینندگان خود حق انتخاب زیادی از آنچه دوست دارند تماشا کنند را می‌بخشد. شرکتهای اینترنتی مانند آمازون، آی تونز و غیره هزاران برنامه تلویزیونی مورد تقاضا را فراهم ساخته و امکان دانلود فیلمهایی که تماشا می‌کنید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تلویزیون هوشمند چیست؟


به دلیل این تنوع گسترده از محتویات، پیدا کردن برنامه‌های مورد علاقه خود زمانی را صرف می‌کند. تلویزیون هوشمند این امکان را دارد که محتوای مورد نظر شما را بوک مارک یا نشان دار کرده و یا آنها را به عنوان برنامه‌های مورد علاقه‌تان نشان دار سازد. چنین دستگاه‌های تلویزیونی مدرنی تنها به ویدئو محدود نمی‌شوند. آنها به شما اجازه داده از طریق برنامه‌های نرم افزاری با دوستان خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. تلویزیونهای هوشمند می‌توانند با سایر دستگاه‌ها مانند دستگاه تلفن همراه‌ یا صفحه نمایش کامپیوتر ارتباط برقرار سازند.
با این وجود، نسل جدید دستگاه‌های تلویزیونی هنوز راهی طولانی را بایستی به منظور پذیرش کامل توسط بینندگان طی کنند. از یک نظر، رابط کاربری بایستی آسان‌تر شود. اتصالات اینترنتی با سرعت پایین و دچار اختلال نیز مشکلی را در این امر بوجود آورده است. هیچ کس نرم افزارهایی را نمی‌خواهد که ساعتها دانلود آنها طول کشیده یا در وسط یک برنامه مهیج وقفه ایجاد شود.
 
نسخه چاپی