چای و سلامتی
چای ضد اضطراب و ضد استرس است
 
چکیده
بعد از یک روز سخت کاری تنها چیزی که می‌تواند خستگی را از بدن انسان خارج کند خوردن یک نوشیدنی خوب است که دارای اثرات موثر و مفید بر بدن انسان باشد. یکی از این نوشیدنیها چای ارل می‌باشد که دارای فواید مفید مانند: ضد استرس و اضطراب و... می‌باشد. این چای می‌تواند جایگزین مناسبی برای چای سیاه باشد. تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه چای ارل در کاهش چربی خون موثر بوده و نقش بسیار مهمی‌در افزایش آنتی اکسیدانها دارد که به سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌ کنند. برای اطلاعات بیشتر این مقاله را با دقت بخوانید.

تعداد کلمات 1028/ تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
 چای و سلامتی
مترجم: جابر بوژمهرانی

فواید چای ارل

 من چای ارل را خیلی دوست دارم. من بسیار از آن لذت می‌برم تا آنجا که یک مقاله درباره آن نوشته ام. چای ارل نه تنها گلی منحصر به فرد بوده و طعم خوشمزه ای دارد (البته ممکن است بعضی طعم آن را دوست نداشته باشند) بلکه مزایای بسیار گسترده ای هم دارد؛ که در اینحا به آنها اشاره می‌کنم:
 

1. موثر در سلامت دندان شما

این چای حاوی مقادیر بسیار بالای کاتچین (کاتچین‌ها مولکول‌هایی با قدرت آنتی‌اکسیدانی بالا هستند که به ویژه در ترکیبات چای سبز وجود دارند. این مولکول‌های آنتی اکسیدانی شما را از گزند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و پوکی استخوان‌ها حفظ می‌کند). فلوراید نیز جزء طبیعی چای ارل است و همچنین در آب شیرین یافت می‌شود. فلوراید برای دندان‌های شما مناسب است، زیرا از کرم خوردگی دندان محافظت می‌کند و همچنین با پوسیدگی دندان مبارزه می‌کند. بنابراین اگر شما آب شهری را دوست ندارید، چای ارل می‌تواند راهی طبیعی برای دریافت دوز روزانه فلوراید باشد.
 

 2. هضم

چای ارل یک عامل موثر شناخته شده برای بهبود دستگاه‌هاضمه می‌باشد. به روند گوارش کمک کرده و سوءهاضمه، بادمعده و تهوع را کاهش می‌دهد. همچنین برای درمان مشکلات روده مانند کرم روده استفاده می‌شود. از آنجا که این گیاه به فرایند گوارشی کمک می‌کند، همچنین به شما کمک کرده تا این نظم را حفظ کنید.
 

 3. مبارزه با اضطراب و افسردگی

 ترنج در چای ارل حاوی تاثیرات آرامش بخش بر روی افراد شناخته شده است و همچنین خلق و خوی فرد را بهبود می‌بخشد. این به خاطر ویژگی‌های طبیعی آروماتراپی طبیعی ترنج است. به این ترتیب چای ارل یک راه حل درمان طبیعی برای افراد مبتلا به افسردگی، استرس و اضطراب است.
 

 4. انرژی

 اگرچه ممکن است به اندازه قهوه انرژی نداشته باشد اما حاوی کافیئین کافی برای شما است تا یک بعد از ظهر عالی داشته باشید و بیدار ماندن در شب را نداشته باشید.
 

 5. پیشگیری از سرطان

 چای ارل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به بدن ما کمک می‌کند تا با رادیکال‌های آزاد که باعث بیماری‌هایی مانند سرطان می‌شوند، مبارزه کند. بنابراین، خوردن این نوشیدنی خوشمزه می‌تواند به شما شانس بیشتر برای جلوگیری از پیشرفت چنین بیماری‌هایی را بدهد. آنتی اکسیدان‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا پوست شما سالم بمانند و جوان به نظر برسند.
 

 بیشتر بخوانید: معرفی چای و خواص درمانی آن


 6. کاهش وزن

 ناگفته نماند، یکی از محبوب‌ترین اثرات چای ارل گری، کاهش وزن است. این در درجه اول به دلیل عصاره مرکبات آن است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم بر این باورند که میوه‌های مرکبات به طور کلی می‌توانند سبب کاهش وزن شوند.
بنابراین به جای کرم یا شکر، سعی کنید مقداری لیمو را در فنجان‌های چای خود بریزید.

 

 7. پیشگیری از بیماری‌های قلبی

 یک خبر خوب برای همه، ظاهرا نوشیدن سه فنجان چای ارل روزانه به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در سال 2012 در پزشکی پیشگیرانه منتشر شد، دریافت که افرادی که سه فنجان چای سیاه مصرف می‌کنند، روزانه به طور چشمگیری سطح گلیسیرید خون خود را کاهش داده و HDL (کلسترول خوب) را پس از سه ماه افزایش می‌دهند.
شرکت کنندگان همچنین سطوح آنتی اکسیدان‌هارا افزایش دادند که همان‌طور که می‌دانید، آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های شما آسیب می‌رساند، مبارزه می‌کنند.
تحقیقات بیشتر انجام شده توسط دانشگاه کاتانسارو در ایتالیا نیز نتایج مثبتی را به دست آورد. مطالعه بر روی بیش از دویست بیمار با سطوح بالای چربی خون نشان داد که پس از یک ماه از مصرف عصاره ارل، این عصاره میزان قند خون را 22 درصد کاهش داده و کلسترول خوب را 41 درصد افزایش داده است.
کاهش قند خون نیز نشان می‌دهد که ارل می‌تواند برای افرادی که دچار دیابت هستند مفید باشد.

 

 8. کاهش استرس

 برخلاف اثرات قهوه، چای ارل، موجب آرامش و تسکین فوری بدن می‌شود. همچنین دارای اثر تسکین دهنده استرس است، وبه صورت همزمان وضوح و تمرکز را به عنوان قهوه فراهم می‌کند. این مزیت باعث می‌شود که جایگزین مناسب برای کسانی باشد که نمی‌خواهند بیش از حد از قهوه مصرف کنند.
 

9. ضد تب

گفته می‌شود ترنج که در ارل یافت شده است، سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد همان‌طور که از بین برنده تب می‌باشد. به این ترتیب، به عنوان یک درمان سرد طبیعی شناخته می‌شود.
 

10. این شما را هیدراته می‌کند. (هیدراته: حفظ آب بدن، رفع تشنگی. دهیدراته: خالی شدن بدن از آب، احساس تشنگی کردن)

و نه فقط به این دلیل که شما آن را با آب می‌جوشانید. بر خلاف خواص آب‌زدایی قهوه (قهوه آب بدن را خشک می‌کند)، این چای به شما کمک کرده تا آب بدن خود را حفظ کنید و همچنین باعث ایجاد تعادل مایع بدن می‌شود زیرا محتوای پتاسیم این چای بالا است.
پتاسیم یکی از هفت ماده معدنی ضروری است. سایر مواد معدنی ضروری شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، سدیم، کلرید و سولفور است. ما حداقل به ۱۰۰ میلی گرم از پتاسیم برای حمایت و پشتیبانی از فرآیندهای کلیدی بدن در روز نیاز داریم.

 
برگرفته از سایت: https://www.lifehack.org
نسخه چاپی