پیش شماره شهر های استان فارس
به گزارش خبرگزاری برنا، با اجرای این طرح کد 071 جایگزین کلیه کدهای بین شهری شماره تلفنهای ثابت در شهرها و روستا های استان فارس می شود.

همچنین با اجرایی شدن این طرح کد بین شهری شهر شیراز نیز ، از 0711 همچون سایر شهرستانهای استان فارس به 071عدد تغئیر یافته و عدد3 به ابتدای شماره تلفنهای این شهر اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در این آئین نمادین اجرایی شدن ین طرح گفت: در سایر شهرستان های استان فارس علاوه بر افزوده شدن یک رقم به ارقام شماره تلفن مشترکین ، کل شماره نیز دچار تغییراتی خواهد شد.

محمودی اظهار داشت: به ابتدای شماره تلفن های ثابت شهر های ، میمند ،فیروزآباد ، کوار ، زرقان ، سپیدان ، سروستان و بخشهای تابعه شهرستان شیراز نیز عدد 3 اضافه می شود و بخشهایی از این شماره تلفنها نیز تغئیر می کند.

او افزود:بر این اساس، به ابتدای شماره تلفن های شهرستان های شمالی استان فارس مانند آباده، اقلید، بوانات، خرم بید، مرودشت، سعادت شهر و ارسنجان و همچنین دو شهرستان کازرون و نورآباد در غرب این استان عدد چهار اضافه می شود و مشترکان در شماره تلفن های خود تغییراتی را نیز شاهد خواهند بود.

محمودی گفت: مشترکان تلفن ثابت در شهرستان های جنوبی استان فارس مانند لار، لامرد، خنج، اوز، گراش، مهر (MOHR )، فسا، داراب، نی ریز، استهبان، جهرم، قیر و کارزین و توابع آنها نیز علاوه بر این که عدد پنج در ابتدای شماره های تلفن این مناطق اضافه خواهد شد ، تغییراتی را نیز در کل شماره تلفن ثابت خود مشاهده خواهند کرد.

مدیرعامل مخابرات فارس گفت: در طرح هم کد سازی، مشترکان تلفن ثابت در استان فارس برای تماس درون استانی، نیازی به گرفتن کد شهرستان های مربوط ندارند.

وی افزود: مشترکان تلفن ثابت در سراسر استان فارس می توانند از طریق سامانه 3200 از تغییرات ایجاد شده در شماره تلفن های خود اطلاع حاصل کنند.

او گفت: همچنین شهروندان می توانند با مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان به نشانی www.shiraztel.co.ir، پس از دانلود فایل نرم افزار اندروید، طرح ملی هم کدی و نصب آن بر روی گوشی تلفن همراه خود، از آخرین تغییرات ایجاد شده در شماره تلفن های ثابت استان فارس اطلاع کسب کنند.
نسخه چاپی