فهرست جامعی از زوج‌های معروف و شناخته شده در تاریخ

عشق در یک نگاه می‌تواند به شور و هیجان مادام العمر و همدمی تبدیل شود.
 

چکیده
از آدم و حوا گرفته تا پاریس و هلن، بسیاری از زوج‌های معروف در تاریخ وجود دارد. این که آیا زندگی واقعی یا افسانه‌ای است، داستان‌های آنها تا به امروز الهام بخش ما هستند.

تعداد کلمات: 1247 کلمه / تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه

فهرست جامعی از زوج‌های معروف و شناخته شده در تاریخ

برگرفته از سایت هیستوری پلکس
مترجم: میترا مزینانی

تخم مرغ هیچ پایه‌ای ندارد این یک اقیانوس بی‌پایان است، بدون هیچ گونه آغاز یا پایانی.
- جلال الدین محمد رومی

فهرست جامعی از زوج‌های معروف و شناخته شده در تاریخ

آیا شما به عشق طولانی مدت اعتقاد دارید؟ آیا شما اعتقاد ندارید که عشق در یک نگاه می‌تواند به شور و هیجان مادام العمر و همدمی تبدیل شود؟ عشق واقعی ابدی و بی‌انتها است. اغلب کور است به این معنی که شما را تمام منفیات اطراف آن را فراموش می‌کنید. اگر این فکر را بی‌معنی می‌بینید، نگاهی به داستان‌های عاشقانه برخی از محبوب‌ترین زوج‌های تاریخ بیاندازید که عشق و علاقه خود را برای یکدیگر در طول قرن‌ها تجربه و امتحان کرده‌اند. در اینجا لیستی از عاشقان معروف آورده شده است که داستان‌های عشق آنها به افسانه‌ها و نمادهای عشق واقعی و جاودان تبدیل شده‌اند.
 

زوج‌های معروف در زندگی واقعی

آنتونی و کلئوپاترا

بسیاری از ما داستان عاشقانه کلئوپاترا و مارک آنتونی را شنیده یا خوانده‌ایم. اعتقاد بر این است که این زن و شوهر قدرتمند (او دارای یک کلیسای رومی بود و ملکه مصر بود) در اولین جلسه دیدار عاشق یکدیگر بودند. آنها زمانی که نیروهای مشترک آنها در نبرد اکتیوم از بین رفت، محکوم شدند. آنتونی خودکشی کرد (یا به دلیل از دست دادن کلئوپاترا در یک نبرد و یا با شنیدن خبر دروغین مرگ کلئوپاترا)، و کلئوپاترا، قادر به زندگی بدون آنتونی نبود.

امپراتور شاه جهان و ملکه تاج محل

عشق بین امپراطور مغول شاه جهان و ملکه تاج محل (آرجومند بانو) منجر به ساختن یکی از زیباترین آثار تاریخی در جهان، یعنی تاج محل شد. تاج محل در حال زایمان کودک چهاردهم، از امپراتور درگذشت. او تاج محل را به یاد همسر زیبای خود ساخته است. امروزه یکی از بزرگ‌ترین سازه‌هایی است که نماد عشق ابدی در کل جهان است.

الیزابت تیلور و ریچارد برتون

در هالیوود مشهورترین داستان عاشقانه، مربوط به الیزابت تیلور و ریچارد برتون است. آنها در مجموعه فیلم کلئوپاترا هم را ملاقات کردند، و از آن زمان، عاشق و دیوانه شدید هم شدند. آنها همسران خود را طلاق دادند، و در سال 1964 ازدواج کردند و در سال 1974 طلاق گرفتند. جالب توجه است که آنها در سال 1975 مجددا ازدواج کردند تا پس از یک سال مجددا از هم جدا شوند. هرچند قادر به زندگی با یکدیگر نیستند، اما هر دو به هر حال با شور و شوق یکدیگر را تا پایان دوست داشتند.

پادشاه ادوارد هشتم و والاس سیمپسون

عشق واقعی نیاز به فداکاری دارد، اما یکی از بزرگ‌ترین فداکاری‌ها توسط دیوید یا پادشاه ادوارد هشتم، پادشاه انگلیس ساخته شده است، هنگامی که از تخت سلطنت خود برای ازدواج با والاس سمپسون محروم شد. او پادشاه انگلستان و امپراتور هند بود. آنها ازدواج کرده و به مدت 35 سال تا مرگ او با هم باقی ماندند. ادوارد هشتم هرگز حتی برای یک روز بدون او زندگی نکرد و در غیاب او غرق شد.

ناپلئون و ژوزفین

ناپلئون بناپارت و ژوزفین هنگامی که او یک سرباز ارتش عادی بود، ازدواج کردند و او یک بیوه ثروتمند بود. آنها برای راحتی ازدواج کردند، اما با عشق و علاقه یکدیگر را دوست داشتند. آنها هر دو متعهد به زناشویی شدند، روش‌هایی را اتخاذ کردند اما ژوزفین نتواند بچه‌دار شود و ناپلئون دوباره ازدواج کرد. اما عشق و شور و شوق بین این دو، هرگز فراموش نشد. در واقع، آخرین کلمات امپراتور ناپلئون عبارتند از: "فرانسه، ارتش، ژوزفین". (فرانسه، ارتش، رئیس ارتش، یوسفین).
 

بیشتر بخوانید: ازدواج ها و معامله میلیون دلاری


❤ نفرتیتی و آنخماهو
❤ بایرورو و مستانی
❤ براندون لی و الیزا هاتون
❤ کلارک گابل و کارول لومبارد
❤ دیگو ریورا و فرید کوهلو
❤ فرانکل باتلر و آنی اوکلی
❤ فرانکلین دلانو و الینور روزولت
❤ فرانک سیناترا و آوا گاردنر
❤ گریس کلی و شاهزاده رینر سوم
❤ جوزف و آنیتا گاریبالدی
❤ هلویس و آبلارد
❤ هامفری بوگارت و لورن بیکل
❤ ژان پل سارتر و سیمون دوبووور
❤ جاستینین و تئودورا
❤ جان و آبیگیل آدامز
❤ جان و ژاکلین کندی
❤ جان لنون و یوکو اونو
❤ جولیوس سزار و کلئوپاترا
❤ خوان پرن و ایوا پرن
❤ بانوی جین گری و لرد گیلفورد دادل
❤ ماری و پیر کوری
❤ مری شلی و پرسی بیسه شلی
❤ پوکاهونتاس و جان اسمیت
❤ رابرت و الیزابت بارت براونینگ
❤ ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت
❤ ویوین لی و سر لورنس اولیویه


زوج‌های معروف 

لنسلوت و گوئینور

لنسلوت و گوئینور یکی از معروف‌ترین افسانه‌های آرتوریا است. سر لنسلورت یک قهرمان در زمان شاه آرتور بود، که در عشق با ملکه گوئینور، همسر آرتور افتاد. حوادث پیش‌روی آنها منجر به حوادث ناگواری مانند مجازات مرگ برای دو نفر، تقسیم شوالیه‌ها و تضعیف پادشاهی آرتور می‌شود. سر لنسلوت خود را قربانی می‌کند تا موجب رهایی گوئینور از مرگ شود. هر دو در آخرین روز خود را در انزوا قرار می‌دهند، یکی به عنوان یک عقب مانده، و دیگری به عنوان یک راهبه.

لیلا و مجنون

داستان لایلا (همچنین لایا) و مجنون (همچنین مجو) یک افسانه غم‌انگیز ایرانی است. داستان عشق از شعر گنجوی، یک شاعر ایرانی گرفته می‌شود. این داستان در نسخه‌های بسیاری گفته شده است. در یکی از محبوب‌ترین نسخه‌ها، مجنون در نگاه اول به عشق لیلا افتخار می‌کند، اما آنها نمی‌توانند باهم ازدواج کنند زیرا پدر و مادر لیلا از این ازدواج حمایت نمی‌کنند. مجنون نمی‌تواند این را تحمل کند و بقیه شعرهایش را برای معشوقش بخواند و یک مرد دیوانه خوانده می‌شود.


رومئو و ژولیت

رومئو و ژولیت، معروف‌ترین عاشقان در جهان، شخصیت‌های خیالی در تراژدی ویلیام شکسپیر با همین نام هستند. این دو متعلق به دو خانواده فئودالی هستند، و در آرزوی عشق با یکدیگر زندگی می‌کنند و با پایان غم انگیز و نابه‌نگامی به انتها می‌رسند. داستان رومئو و ژولیت نماد عشق بی‌قید و شرط، فداکاری و تراژدی است.


سلیم و انارکالی

این یکی از محبوب‌ترین زوج‌های تاریخ هند است. بحث جدی در مورد صحت داستان عشق بین شاهزاده سلیم (بعد از امپراتور جهانگیر) و یک قنسایی زیبا به نام انارکالی وجود دارد. امپراتور اکبر (پدر شاهزاده سلیم)، که از عشق بین شاهزاده و انارکالی خشمگین شده است، حکم اعدام به انارکالی می‌دهد.


اسکارلت اوهارا و رت باتلر

این یک زن و شوهر فریبنده از رمان بر باد رفته توسط مارگارت میچل است. اسکارلت اوهارا زیبا و ملکه زیبای جنوبی است که به شدت در عشق یک مرد متاهل به نام اشلی ویلک به دام افتاده است. رات باتلر یک فرد شجاع است. آنها خلق و خوی مشابهی دارند و با افراد جامعه متفاوتند. اسکارلت از روزی که او را می‌بیند عاشق او می‌شود ، اما اسکارلت تا آخر عمر او را به دست نمی‌آورد.
❤ آدم و حوا
❤ عاسم و سپتیموس
❤ آپولو و دفنه
❤ الیزابت بنت و فیتزویلیم دارسی
❤ گرانیدا و دایفیلو
❤ هیتکلیف و کاترین
❤ هرو و لیندر
❤ جین ایر و روچستر
❤ اورفئوس و اوریدیس
❤ اودیسه و پن لوپه
❤ اتللو و دمونا
❤ پاریس و هلن
❤ پائولو و فرانسیسکا
❤ پیراموس و تیزبی
❤ پوپوکاته و ایزتاچیتوال
❤ راما و سیتا
❤ دوشیانت و شاکونتالا
❤ تریستان و ایزولد
❤ ورتوموس و پومونا
این داستان‌های عاشقانه حتی الهام بخش ادبیات در جهان هستند. بسیاری از زوج‌های دیگری که به خاطر عشق بی‌پایان، و بدون قید و شرط به یکدیگر تمایل دارند، وجود داشته است. 

 

منبع: راسخون

نسخه چاپی