هفت مزیت سلامت فلفل های ارگانیک
فلفل های ارگانیک خواص فراوان و فواید زیادی برای بدن دارند.
چکیده : شاید بیشتر ما طعم و مزه فلفل را دوست داشته باشیم و از خوردن آن همراه غذا یا به عنوان چاشنی درون غذا لذت ببریم اما شاید ندانیم که چه خواصی و چه فوایدی در این فلفل های خوشمزه وجود دارد و مصرف آنها چه فایده هایی برای بدن دارد. در این مقاله با انواع فلفل های تند و شیرین و خواص آنها آشنا می شویم. گرچه باید مراقب باشیم که از افراط و زیاده روی در خوردن هر چیزی خصوصا فلفل های تند جلوگیری کنیم.

تعداد کلمات:1322/مدت زمان مطالعه 6/5 دقیقه
فلفل قرمز
نویسنده : Dr. Edward Group
مترجم : میثم نریمانی

شما قبلا می دانستید که فلفل ها یک مزه عالی را به غذا های مورد علاقه شما اضافه می کنند. شما ممکن است ندانید که فلفل های ارگانیک چه عناصر شفا دهندة ممتازی می توانند باشند و ممکن است ندانید که آنها چه مقدار می توانند سلامت شما را بالا ببرند و ارتقاء بدهند. من مایل هستم به شما بگویم که فلفل های تند خوشمزة ارگانیک چه مقدار می توانند برای شما کار انجام دهند. ترکیبات گیاهی که به نام کَپسایسینوئید خوانده می شوند وقتی که با غشاء های مخاطی شما برخورد می کنند، حرارتی مانند حرارت موجود در فلفل را ایجاد می کنند. فلفل های مختلف سوزش هایی را ایجاد می کنند که تا حدودی مختلف هستند، سوزش هایی که از حالت نرم و ملایم تا حالت خیلی داغ و سوزاننده، نوسان دارند. فلفل هایی که از دیگر انواع فلفل داغ تر هستند یا به عبارت دیگر داغ ترین نوع فلفل ها از جنسِ کَپسایسین هستند، مانند فلفل قرمزِ هندی و فلفل هالوپینو، که احساس یک آتش گرفتن و سوزش شدید در دهان  شما به  وجود می آورد.
وقتی آن سوزش ضربه خود را وارد کرد، دهان شما یک سیگنال و پیام برای مغز شما می فرستد که دارو های آرام بخش طبیعی و آندروفین ها را آزاد کند تا سوزشِ ناشی از فلفل کاهش یابد. این راه برای کنار آمدن با  این سوزش خوب است، اما خیلی به آرامی و به صورت متعادل عمل می کند.فلفل های قرمزِ تازه یا تا حدودی پخته شده مانند فلفل قرمز هندی همچنین دارای ویتامین های E ، C ، و B کمپلکس(مجموعه ویتامین های B) می باشند.
فلفل قرمزِ هندی یک فلفلِ داغ و سوزاندة خیلی مشهور و محبوب است. پوستِ بلند و غلاف بیرونیِ کشیده آن و  دانه های تند آن طعم و مزه سوزان و آتشین آن را تقویت می کند و افزایش می دهد و سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می کند. به ویژه ویتامین A ، یا بتا کاروتِنِ موجود در فلفل قرمز و دیگر فلفل های ارگانیک از سیستم گوارشی و دستگاه هاضمه شما حفاظت می کند و عفونت ها را دفع می کند.
فلفل های قرمزِ تازه یا تا حدودی پخته شده مانند فلفل قرمز هندی همچنین دارای ویتامین های E ، C ، و B کمپلکس(مجموعه ویتامین های B) می باشند.

فایده های بهداشتی فلفل های ارگانیک
کَپسایسینی که سرشار از فلفل قرمز هندی و دیگر فلفل های تند باشد کمک می کند به :

1. کاهش دادن قرمزی و التهاب و ورم  
شما می توانید قرمزی و التهاب و ورم را که به طور بالقوه در بدنتان وجود دارد بوسیله خواص و ویژگی های طبیعی موجود در فلفل های ارگانیک، از ماهیچه های زخمی و آسیب دیده و استخوان های بدنتان خارج کنید.

2. آسان و سبُک سازی سرماخوردگی های رایج
فلفل های ارگانیک مخاط و بلغم درهم فشرده شده و انباشته شده در بینی و شُش (جگر سفید) را تخلیه می کند و بیرون می آورد و باعث عرق کردن زیاد می شود که این خودش یک راه برای از بین بردن سموم بدن شما است.

3. آرام کردن و متعادل سازی معده
فلفل های ارگانیک افزوده شده به رژیم غذایی شما، به اصلاح فرآیند هضم کمک می کنند به این صورت که با تحریک کردن مسیرحرکت ترشحات معده و از بین بردن ناراحتی های ناشی از زیادی گاز معده، فرآیند هضم غذا را بهبود می بخشند.

4. تقویت کردن گردش خون       
فلفل های تند مانند فلفل قرمز هندی گردش خون را به طور طبیعی تحریک می کنند.

5. ارتقاء پروتئین های چربی های سالم  
فلفل های ارگانیک با عمل کردن به عنوان یک عامل رقیق کننده، به حل شدن فیبرین کمک می کنند(فیبرین یک نوع پروتئین رشته مانند و غیر محلول است که در رگ های خونی ایجاد می شود و چون نامحلول است ممکن است باعث لخته شدن خون بشود).

6. کنترل وزن 
فلفل های تند ارگانیک با فعال سازی جریان هضم دستگاه گوارش، می توانند میل و اشتهاء شما را کاهش دهند به این صورت که  به شما این احساس را می دهند که زودتر سیر شده اید و به این ترتیب شما از خوردن دست می کشید.

7. عمل کننده به عنوان یک آنتی اکسیدان
بتا کاروتن موجود در فلفل قرمز هندی و دیگر فلفل های ارگانیک همانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند که خرابی و آسیب ایجاد شده توسط رادیکال های آزاد را متقابلا خنثی می کند. یکی از تندترین و تیزترین انواع فلفل، فلفل کوچکِ قرمزِ هانونو می باشد که علاوه بر این که بسیار تند است همچنین مزیت های استثنایی در مورد سلامت فراهم می کند. روغن های موجود در این فلفل ها طعم و مزه و حرارت آتشینی را در غذا های تگزاس مکزیکی ایجاد می کنند در حالی که برای سلامت کلی شما هم کار های شگفت انگیزی انجام می دهند. برای اضافه کردن به مزیت های لیست شده در بالا باید بگویم که فلفل های هانونو
همچنین می توانند کمک کنند به :
رها سازی آندروفین تری گلیسرید پایین تر
حمایت و تقویت سیستم گردش خون
ارتقاء دادن فشار خون متعادل و نرمال
مبارزه با بیماری های بالقوه و احتمالی قلبی
فلفل های سبزِ گلوله ای شکلِ جالاپِنو (نوعی فلفل سبز مکزیکی) تندی کمتری دارند و میزان تند و تیزی آنها در حد متوسط است، و همچنین همه فایده ها و مزیت هایی را که کپسایسینِ سرشار از فلفل ارائه می کند، این فلفل ها هم همان فواید و مزیت ها را با طعم و مزه تا حدودی ملایم تر ارائه می کنند.

 

 بیشتر بخوانیم : نگاهی به کاربرد پزشکی فلفل قرمز


فلفل هایی که خیلی تند نیستند
فلفل های ارگانیک با طعم ملایم و شیرین نیز مزیت ها و فواید سلامت و تندرستی را به مقدار فراوان دارند. فلفل های بلونوس که سبز و تیره هستند، و فلفل های قرمز، فلفل های سبز، و فلفل های زرد، فیبر بالایی دارند و در عوض چربی و کالری و سدیم آنها کم است.
این فلفل ها برای جایگزینی به جای نمک در رژیم غذایی شما بسیار عالی و مناسب هستند، و به تقویت متابولیسم بدن شما برای سوزاندن چربی ها کمک می کنند.
توجه : افراط و زیاده روی در خوردن فلفل های تند ممکن است جهاز هاضمه و دستگاه گوارش شما را از بالا تا پایین دچار سوزش و ناراحتی کند، بنا بر این تمرین کنید تا بتوانید از خوردن بیش از حد فلفل های تند پرهیز کنید.  همچنین، فلفل های تندتر را با دقت و احتیاط لمس کنید زیرا حرارت و تندی آنها می تواند از طریق انگشتان دست شما به بینی و یا چشمانتان انتقال پیدا کند که باعث ایجاد رنج و ناراحتی برای شما می شود.
نتایج  حاصله ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. این اظهارات و اطلاعات برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته شده اند وقصد ندارند به جای توصیه های پزشک شما بنشینند. مرکز سلامت جهانی، توصیه های پزشکی را ابطال نمی کند، نسخه نمی دهد و برای تشخیص بیماری ها ایجاد نشده است. قرار نیست توصیه های غذایی و چشم انداز هایی که توسط مرکز سلامت جهانی بیان می شوند جانشینی برای سرویس ها و خدمات پزشکی معمول و متعارف باشند. اگر شما یک وضعیت پزشکی شدید و سخت دارید یا نگران سلامت خود هستید، به ملاقات دکتر و پزشک خودتان بروید و با او مشورت کنید.

 

برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url

نسخه چاپی