فواید سرکه سیب
سرکه سیب خام ارگانیک برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است.
 
چکیده : سرکه سیب خام ارگانیک، خواص و فواید زیادی دارد و وارد کردن آن در رژیم غذایی روزانه می تواند فواید زیادی را به بدن برساند. خصوصا اگر با عسل طبیعی مصرف شود، بسیار انرژی زا و خوشمزه می باشد. در این مقاله راجع به خواص این نوع  سرکه بیشتر می خوانیم و از فواید آن و اثراتی که بر بدن ما می گذارد بیشتر آگاه می شویم. حتی کسانی که دوست دارند کاهش وزن داشته باشند می توانند از آن استفاده کنند و نتایج شگفت انگیزی را شاهد باشند.

تعدادکلمات 1018/مدت زمان مطالعه :5 دقیقه
سرکه سیب
نویسنده : Dr. Edward Group
مترجم : میثم نریمانی


سرکه سیب خام (ACV) از سیب هایی که به صورت ارگانیک رشد کرده اند تهیه و ساخته می شود و بسیاری از اجزاء مفید آن را با خود دارد و حفظ می کند زیرا سرکه سیب خام ارگانیک، پاستوریزه نیست. سرکه سیب خام ارگانیک دو مرحله تخمیر را متحمل می شود که در نتیجه این دو مرحله آنزیم ها و مواد مغذی را برای زندگی تولید می کند که این امر سرکه سیب ارگانیک را به یک نیروگاه مغذی تبدیل می کند.

مزایا و فواید سرکه سیب خام ارگانیک
  • از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای سوزش معده و درد یا سوزش قلب استفاده شده است. بعد از یک وعده غذایی (معمولا نهار یا شام)، یک قاشق غذا خوری از سرکه سیب خام ارگانیک، که با 4 اونس (تقریبا معادل 115 گرم) آب تصفیه شده و پاک، قاطی و میکس شده باشد را بنوشید و میل کنید.
  • می تواند به طور منظم حرکات روده را تقویت کند، بنا براین سموم را با سرعت بیشتری از بدن حذف می کند.
  • به پاک سازی پوست و از بین بردن لکه های پوستی کمک می کند تا یک بافت نرم تر و روشن تر را ایجاد کند.
  • می تواند به سفتی و خشکی مفاصل و نیز ناراحتی های مفصلی کمک کند.
  • چربی ها را از بین می برد، به این ترتیب بدن شما می تواند به جای آنکه چربی ها را ذخیره سازی و انبار کند، آنها را مورد استفاده قرار دهد. به همین دلیل است که بسیاری از رژیم های غذایی، سرکه سیب خام ارگانیک را در برنامه خود گنجانده اند.
  • تحقیقی در مقیاس کوچک در مورد سرکه سیب خام ارگانیک، توسط محققان در دانشگاه ایالتی آریزونا انجام شده است و در مجله مراقبت از دیابت منتشر شده است. گزارش شده است که سرکه سیب خام ارگانیک به کاهش سطوح گلوکز کمک می کند.
  • سرکه سیب خام ارگانیک حتی برای حیوانات خانگی نیز ایمن است. این سرکه برای کنترل کَک و بالا بردن کیفیت و ماندگاری یک کُت سالم و براق، استفاده شده است.
سرکه سیب خام ارگانیک چه کاری برای من می تواند انجام دهد؟سرکه خالص و شفاف هیچ یک از مزایای سرکه سیب خام ارگانیک را که بیان شد، ندارد. این سرکه در طول فرآیند پردازش، از همه چیزهای مفید، عاری و خالی می شود و حتی می تواند برای بدن شما خطرناک و زیان آور باشد زیرا که به جای آنکه سرکة زنده باشد، مرده است و هیچ خاصیتی ندارد.
مواد مفید در سرکه سیب خام ارگانیک، این قدرت را به آن می دهد تا به ما کمک کند تا نگاه بهتر و احساس بهتر و نیز انرژی
بیشتری داشته باشیم. برخی از مواد مفید در سرکه سیب خام ارگانیک عبارتند از:
  • پتاسیم که از دندان های سالم، مو، و سینوس ها حمایت و پشتیبانی می کند.
  • پِکتین که فشار خون را تنظیم کرده و کلسترول طبیعی و نرمال را تقویت می کند.
  • اسید مالیک که در برابر موجودات مضر، مقاوم است.
  • کلسیم که از استخوان ها و دندان های قوی و سالم حمایت و پشتیبانی می کند.
  • اشباع سطوح PH مناسب و نیز حالت قلیایی سالم را افزایش می دهد.
  • اسید استیک هضم نشاسته را کاهش می دهد و این خود می تواند قند خون را کاهش دهد که معمولا بعد از وعده های غذایی رخ می دهد.
تفاوت های موجود بین سرکه خالص و شفاف و سرکه سیب خام ارگانیک
سرکه خالص و شفاف هیچ یک از مزایای سرکه سیب خام ارگانیک را که بیان شد، ندارد. این سرکه در طول فرآیند پردازش، از همه چیزهای مفید، عاری و خالی می شود و حتی می تواند برای بدن شما خطرناک و زیان آور باشد زیرا که به جای آنکه سرکة زنده باشد، مرده است و هیچ خاصیتی ندارد.
فقط سرکه سیب خام ارگانیک دارای "مادر سرکه" است که سرکه را بسیار سودمند و مفید می گرداند. "مادر سرکه" شامل مواد مغذی زنده و نیز باکتری های زنده است. شما می توانید آن را در پایین بطری به صورت حل نشده و ته نشین شده ببینید. این شامل تمام مواد سالم است بنا براین مطمئن شوید که قبل از ریختن بطری یا مصرف آن ، بطری را به خوبی تکان دهید تا این مواد مفید و مغذی از بین نروند و از فواید آن محروم نشوید.

چگونه می توانم سرکه سیب خام ارگانیک را مصرف کنم؟
مخلوط کردن سرکه سیب خام ارگانیک با عسل ارگانیک (که خودش یک نیروگاه فوق العاده است) ترکیبی خوشمزه و لذیذ درستمی کند که مزایای سلامتی زیادی به همراه دارد. این یک نوشیدنی عالی برای سریع انرژی گرفتن است و نوشیدنش به سرعت در بدن شما تولید انرژی می کند. در یک پارچ یا کوزه بزرگ این مواد را با هم مخلوط و ترکیب کنید:
  • دو قاشق غذا خوری سرکه سیب خام ارگانیک
  • یک گالن (معادل75/3 لیتر) آب تصفیه شده
  • عسل خام که به صورت محلی برداشت شده باشد برای افزایش طعم و مزه
طعم و مزه عسل خام، فوق العاده عالی است، از سطوح انرژی پشتیبانی می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و فواید  بسیار زیادی دارد.
شما همچنین می توانید سرکه سیب خام ارگانیک را در حالت قرص یا کپسول نیز پیدا کنید. من این منابع را توصیه نمی کنم زیرا آنها خشک شده اند و مانند حالت مایع زنده نیستند و طبعا خواص آن را ندارند.
سرکه سیب خام ارگانیک قوی است؛ من توصیه می کنم قبل از مصرف آن را با آب رقیق کنید. یک قاشق غذا خوری در هر 32 اونس آب، یک نسبت خوب و به اندازه است، برای ساختن یک نیروبخش مقوی برای سلامت کلی و عمومی بدن.
 
برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url

 
نسخه چاپی