فواید ننوشیدن الکل برای بهبود عملکرد فیزیکی
دوری از نوشیدنی‌های الکلی یعنی یک ورزشکار حرفه‌ای بودن
 
چکیده
ورزشکاران بیشتر از آن چیزی که شما فکر آن را بکنید با الکل مشکل دارند. این گستره شامل افرادی است که نگران این هستند که مصرف الکل به سلامتیشان ضرر می زند تا افرادی که ممکن است فکر کنند که این کار باعث ضعیف شدن عملکردشان می شود. در اینجا بخشی از این نگرانی ها را که از زبان ورزشکارانی مانند من و شما بیان شده است به اشتراک می گذارم.
 
تعداد کلمات : 648  تخمین زمان مطالعه : 3 دقیقه
 
فقبعتا
 
مترجم: مجتبی حسینی پور
 
   من به خاطر مقالاتی که می نویسم با ورزشکاران زیادی ارتباط برقرار می کنم. به آنها روش های مختلف ورزش های سه گانه را یاد می دهم. در ماه های آخر سال 2017 من شروع به جمع کردن نظراتشان در مورد تاثیر الکل کردم. به صورت جزئی تر در مورد اینکه چگونه الکل بر موارد مختلفی مانند عملکرد، وزن و میزان شادابی تاثیر می گذارد.
   من می خواستم که به آنها اطلاعات و راهکارهای دست اول بدهم. از این جهت در ابتدای این سال یک آزمایش ( ژانویه خشک ) انجام دادم. (ژانویه خشک به معنای مصرف نکردن الکل در تمام روز های ماه اول است)  متخصص علوم ورزشی ، اسکر جوکن دروپ گزارش داده است که مصرف ممتد الکل می تواند باعث اختلال در ریکاوری شود و خروجی قدرت را در روز بعد کاهش دهد.
   برخی از ورزشکاران موفق به عنوان راهکار به من پیشنهاد دادند که در خانه نوشیدنی الکلی نگه ندارم. اگر چیزی برای نوشیدن وجود نداشته باشد مصرف هم پایین می آید.

   یک چیز که یاد گرفتم این است که ورزشکاران بیشتر از آن چیزی که شما فکر آن را بکنید با الکل مشکل دارند. این گستره شامل افرادی است که نگران این هستند که مصرف الکل به سلامتیشان ضرر می زند تا افرادی که ممکن است فکر کنند که این کار باعث ضعیف شدن عملکردشان می شود. در اینجا بخشی از این نگرانی ها را که از زبان ورزشکارانی مانند من و شما بیان شده است به اشتراک می گذارم.
 
  • نمی دانم چطور اما در یک مدت چند ماهه 30 پوند به وزن من اضافه شده که بخش زیادی از آن به خاطر مصرف آبجو و شراب است.
  • سال پیش یک مقام در مسابقات کونا را از دست دادم و از آن موقع به این فکر می کنم که اگر تصمیمات بهتری در مورد مصرف الکل می گرفتم چطور می شد. می توانست تفاوت میان وزن 180 پوندی زمان مسابقه و وزن 165 پوندی ایده آل را رقم بزند.
 

بیشتر بخوانید : مشروبات الکلی و تأثیرات آن در بدن انسان

 
مشکل از کجاست؟
  موسسه ملی سلامت گزارش داده است که 28 درصد افراد بزرگ سال در ایالات متحده در دسته مصرف کنندگان سنگین الکل به حساب می آیند. مایکل بیرر ، پزشک و نویسنده ، در وبلاگ سلامت دانشگاه هاروارد نوشته است که " افرادی که بیشتر ورزش می کنند بیشتر الکل نیز مصرف می کنند " 
یکی از افرادی که در شهر من از ورزشکاران با سابقه در " مرد آهنین " است می گوید "هر جمعه من دو یا سه نوشیدنی الکلی به همراه نوشابه مصرف می کنم و فکر نمی کنم که بتوانم این کار را متوقف کنم. "
   بیرر همچنین می گوید که الکل چرخه های خواب سالم را دچار اختلال می کند به نحوی که در هنگام خواب ما به اندازه کافی استراحت نمی کنیم. این مسئله می تواند تاثیراتی جدی بر بازیابی توان جسمی و توانایی تحمل حجم های زیاد از تمرین را مورد تاثیر قرار دهد.
   متخصص علوم ورزشی ، اسکر جوکن دروپ گزارش داده است که مصرف ممتد الکل می تواند باعث اختلال در ریکاوری شود و خروجی قدرت را در روز بعد کاهش دهد.
   برخی از ورزشکاران موفق به عنوان راهکار به من پیشنهاد دادند که در خانه نوشیدنی الکلی نگه ندارم. اگر چیزی برای نوشیدن وجود نداشته باشد مصرف هم پایین می آید.
شما می توانید
   چند سال پیش من مقاله ای نوشتم که در آن خوانندگان را به چالش کشیدم تا من را در مصرف نکردن الکل برای 1 ماه همراهی کنند.
   امسال نیز همین کار را کردم و به این نتیجه رسیدم که شما باید این پیشنهاد را در یک جمع دوستانه ورزشکاران ارائه کنید تا متوجه شوید که افراد زیادی تمایل به این کار دارند.
 

 

برگرفته از سایت  Triathlete       

نسخه چاپی