چگونه با مادر همسر خود کنار بیاییم؟
چکیده:
پیوستن به خانواده همسر ممکن است به معنی ایجاد روابط دشوار به خصوص با مادر همسرتان باشد، چه بخواهید از ابتدا رابطه مثبت و خوبی با هم داشته باشید  و یا این که از اول با آن ها مشکل داشته باشید. سعی کنید آن ها را درک کنید و با احترام و مهربانی با آن ها رفتار کنید، همان گونه که با مادر خود رفتار می کنید. رفتار شما با آن ها در زندگی شما تاثیر خواهد داشت مخصوصا اگر با هم زندگی می کنید. 

تعداد کلمات:1991  کلمه / تخمین زمان مطالعه: 9 دقیقه

چگونه با مادر همسر خود کنار بیاییم؟
مترجم: داوود سرافراز
چگونه با هم تعامل بیشتری داشته باشیم؟
1 وقتی او را دیدید با طرز فکر مثبت رفتار کنید. با او رفتار دوستانه و مهربانی داشته باشید، حتی اگر شده به اجبار. اگر از دیدگاه مثبت به این وضعیت نزدیک شوید، بهتر از آن است که اول از او انتظار رفتار مناسب داشته باشید.
برای مثال، اگر شما به سمت منزل او در ماشین خود در حرکت هستید، در اتومبیل لبخند بزنید و به چیزهای خوب فکر کنید، چیز های مثبتی که بتوانید در مورد آنها صحبت کنید. وقتی او را دیدید، لبخند بزنید و احترام، محبت و صمیمیت خود را نشان دهید.
 یک راه خوب برای پیوند دادن این است که از او در مورد دوران کودکی همسر تان سوال کنید. او ممکن است داستانهای خنده دار یا عجیبی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشد.
 اگر به کمک نیاز دارید، از همسرتان بخواهید که در مورد سوالات یا گفتگوی خوشایندی که بین شما و مادرش هست به شما کمک کند.

2 از او سوالاتی بپرسید تا او را بهتر بشناسید، و از خود کمی صحبت کنید مادر همسر شما نگران این موضوع هست که فرزندش با چه کسی ازدواج کرده و شما بخشی از زندگی یکدیگر از طریق همسرتان هستید. کمی صبر کنید تا او کمی از زندگی شما سوال کند به او نشان دهید که کی هستید و چه رفتار و اخلاق هایی دارید خیال او را راحت کنید که فرزندش با چه کسی زندگی می کند. در مورد چیز های جالب با او صحبت کنید درباره فعالیت های روزانه که انجام می دهد. همان طور که شروع به پرسیدن سوالات میکنید، کمکم احساس ارتباط بیشتری خواهید داشت.
مثلا دستور پخت یک کیک را بپرسید که او درست کرده و شما آن را خیلی دوست داشته اید.از او بپرسید چگونه پرورش کودک (همسر شما) را انقدر خوب آموخته. از همه چیز که به او اجازه صحبت کردن درباره خودش را می دهد ، بپرسید.
 یک راه خوب برای پیوند دادن این است که از او در مورد دوران کودکی همسر تان سوال کنید. او ممکن است داستانهای خنده دار یا عجیبی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشد.
 اگر به کمک نیاز دارید، از همسرتان بخواهید که در مورد سوالات یا گفتگوی خوشایندی که بین شما و مادرش هست به شما کمک کند.
 
3 با او مودبانه برخورد کنید. با احترام و توجه همانند مادر خود رفتار کنید چون او بخشی از خانواده شما است. حتی اگر مادر همسر شما سخت است، سعی کنید به شیوهای مودبانه و دوستانه واکنش نشان دهید. او را در مقابل همسر خود مورد انتقاد قرار ندهید. منصفانه نیست که همسرتان را بین خود و مادرش قرار دهید.
اگر با مادر همسر خود زندگی می کنید، سعی کنید با یک روش مثبت تعامل برقرار کنید. در صورت نیاز، از همسر خود بخواهید، با او از طرف شما صحبت کند.

4 با همسر خود متحد شوید. به مادر همسر خود نشان دهید که شما و همسرتان به عنوان شریک و والدین متحد شده اید. وجود همسرتان می تواند به همه چیز کمک کند و می تواند باعث شود که شما احساس حمایت کنید. حتی اگر همسرتان بین شما و مادرش بی طرف بماند، وقتی رفتار خوب شما را با خانواده اش ببیند مطمئنا در تعاملات برای شما مفید خواهد بود.
نظرات همسرتان را بدون قرار دادن بین خود و مادرش بخواهید.اگر با مادرش اختلافی داشته باشید، همسرتان را دعوت کنید که در مورد آن با او صحبت کند.
5  به آن ها امتیازات بزرگ بدهید. اگر خانواده همسرتان در مورد شما برای فرزندانتان بد صحبت می کنند،بگذارید بکنند. در عوض شما خلاف آن را انجام دهید. برای فرزندانتان از آن ها خوب بگویید، رابطه نوه ها را از پدر بزرگ و مادر بزرگشان قطع نکنید. این رابطه برای فرزندان بسیار مهم است. آن ها می توانند تاثیرات مثبتی هم در زندگی فرزندانتان داشته باشند. به خودتان یادآوری کنید که برای کودکان تان مهم است که رابطه با مادربزرگ و پدر بزرگ خود داشته باشند و بر سلامت آنها در طولانیمدت تاثیر خواهد گذاشت.
اگر رفتار آن ها با کودکان شما مخصوصا از لحاظ مادی، در توان شما نبود ( مثلا با هدیه دادن زیاد به فرزندان شما )، به فرزندان خود بیاموزید که خانه پدر بزرگ و مادر بزرگ یک مکان ویژه است، و چیزی که در آن جا اتفاق می افتد لزوما نباید در خانه اتفاق بیفتد.

6 به یاد داشته باشید که مشکلات ممکن است شخصی نباشند. متاسفانه درگیری با مادر همسر غیر معمول نیست. هدایت روابط خانوادگی میتواند مشکل باشد، به خصوص اگر همسر شما نزدیک به مادرش است. به خاطر داشته باشید که این یک رقابت نیست. در حالی که همسرتان مادر خود را انتخاب نکرده است، ولی شما را به عنوان یک همسر انتخاب کردهاست.
 به خاطر داشته باشید، مادر همسر شما هرگز فکر نمی کند که کسی برای فرزندش خوب باشد و این هیچ ارتباطی به شما ندارد. افکاری است که مادر همسر شما از قبل ها در ذهن خود داشته است.
 با همسرتان در مورد مشکلات با مادرش صحبت کنید و نظر آنها را در مورد وضعیت به دست آمده بپرسید. برای مثال، ممکن است از شنیدن این که شما در حال تجربه تفاوتهای فرهنگی با مادر همسر خود هستید و هیچ مشکل شخصی با او ندارید، آسودهخاطر شوید.
 
کنار آمدن با مشکلات
1 با همسر خود راه حلی پیدا کنید. گفتن به همسرتان مهم است؛ حتی اگر همسر شما درک نکند، که شما چه احساسی دارید،  زمان مناسب را برای نشستن کنار هم و گفتگو از طریق مسائل به شیوه ای آرام پیدا کنید. اجازه دهید آن ها بدانند که چه چیزی شما را آزار می دهد و چه دوست دارید، این کار را حتما انجام دهید. همسر شما ممکن است برای صحبت کردن با مادرشان مناسبتر از شما باشد.
 اگر همسر شما از پذیرفتن هر دو طرف امتناع کند، تعجب نکنید. آنها هر دوی شما را دوست دارند، بنابراین گرفتن هر دو طرف می تواند آنها را در وضعیت دشواری قرار دهد.
 از همسرتان بخواهید درباره چیزهایی که شما را آزار میدهد صحبت کند. مادر همسر شما ممکن است زمانی که از فرزند خود برای صحبت کردن جلو می آید، بهتر بپذیرد.

2 به دیدگاههای مختلف او احترام بگذارید. حتی اگر با چیزی که می گوید موافق نیستید، به صحبت هایشان گوش دهید ( حتی اگر شما احساس میکنید مضحک است ) و بگذارید او بداند که شما گوش میدهید.
 شما مجبور نیستید با هیچ چیزی موافقت کنید، با بیتفاوتی پاسخ دهید و بگویید : بسیار خوب، من آن را در نظر خواهم گرفت " یا " ممنون از این که نظر دادید.
اگر او شما را در موقعیت دشواری قرار دهد، همسر خود را در جریان قرار دهید. بگویید: بگذارید اول با همسرم صحبت کنم. 

3 از طنز استفاده کنید. انتقاد شدید یا دیگر تعاملات ناشیانه با شوخ طبعی می تواند جبران شود و دوباره ذهن ها را آزاد کند. حتی اگر وضعیت، آشفته و وخیم به نظر برسد و اوضاع دشوار باشد، کمی شوخی میتواند راه حل خوبی باشد.

4 از طریق احساسات با مادر همسر خود صحبت کنید. آیا می توانید گاهی اوقات خود را در جای او قرار دهید و ببینید که برخی از دخالت ها و قضاوت هایی که در زندگی شما می کند از کجا میآیند؟ او به فردی که شما با آن ازدواج کرده اید علاقه دارد چرا که فرزندش است، بنابراین باید چیز خوبی در درون او وجود داشته باشد!
 به خاطر داشته باشید، مادر همسر شما یکی از مهم ترین افراد در زندگی روزمره تان است. مطمئن شوید که حساسیت و حسادت خودتان باعث بروز مشکلات نخواهد شد.
اگر رابطه شما با مادر همسرتان سخت و دشوار است، در نظر بگیرید که آیا این رابطه را شما می توانید تحتتاثیر قرار دهید یا نه. به یاد داشته باشید که آنها افراد متفاوتی هستند و شما می توانید رابطه متفاوتی با یکدیگر داشته باشید.
 
زندگی کردن با مادر همسر، همراه با قانون
1 از قوانین از قبل تعیین شده استفاده کنید. اگر با مادر خود زندگی می کنید، برخی قوانین پایه ای برای زندگی با یکدیگر ایجاد کنید. اگر می دانید چیزهایی وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد تعارض شوند، از قبل درباره آنها صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید که همه قوانین را درک کنند و یادآوری کنید به چه دلیل اینجا هستید.
به عنوان مثال به مادر همسر خود بگویید که کودکان نباید نزدیک به خواب، شیرینی بخورند و باید مسواک بزنند.
قوانین را با همسر خود تنظیم کنید و آنها را به خانواده هم معرفی کنید.
اگر این خانه مادر همسر شماست، به قوانین و اختیارات او در خانه احترام بگذارید. اگر خانه به شما و همسرتان تعلق دارد، مطمئن شوید که او درک می کند که چگونه میخواهید منزل تان را اداره کنید.

2 مصالحه کنید. شما و مادر همسر تان به طور اجتناب ناپذیری با چیزهای خاص، به خصوص زمانی که با یکدیگر زندگی می کنید، اختلاف نظر دارید. نبرد ها را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را می توانید تحمل کنید و چه چیزهایی لازم است در مورد آن ها صحبت کنید.
به خصوص اگر کودک داشته باشید، مادر شوهر شما ممکن است ایدههایی درباره فرزند داری، آموزش، فعالیت، حتی طرز لباس کودکان داشته باشد. به نظرات او گوش دهید اگر خیلی مخالف ایده آن ها بودید کار خود را انجام دهید.
اگر در چیزی محکم هستید، به او بگویید: متوجه هستم که چه می گویید، اما اکنون میخواهم این را در خانه اجرا کنم.

3 مرزهای مورد توافق دو طرف را ایجاد کنید. هم شما و هم مادر همسرتان ممکن است از داشتن فضا و روشهای انجام کارها لذت ببرید. از مادر همسر خود بپرسید که چطور می توانید کاری کنید که او در خانه راحت تر باشد در حالی که نیازها و خواسته های خودتان را نیز اجرا میکنید. تا آنجایی که مرزهای شما تضاد نداشته باشند، سعی کنید به فضا و استقلال او احترام بگذارید.
برای مثال، مادر شوهر شما ممکن است برای کمک به خرید مواد غذایی راحت باشد، اما ممکن است نخواهد کنترل پول خود را به دست شما بدهد. احترام به این درخواست از طریق تاسیس زمانی که او می تواند به صورت ماهیانه به بودجه خانواده کمک کند، امکان پذیر است.

4 دنبال رفتار هایی از او باشید که او را تمجید و تشویق کنید. دنبال چیزهای خوب در مورد او بگردید، نه فقط بد. اگر او در خانه کمک می کند و به تمیزی و نظافت منزل اهمیت می دهد از او بابت این مراقبت تشکر کنید. راه های مثبت را پیدا کنید کار هایی که او برای شما، شریک زندگی شما و حتی کودکان شما انجام می دهد را ببینید و قدردان او باشید. در صورت امکان این کار را در حضور همسرتان انجام دهید و صادق باشید.

5 در مورد این که چطور باعث می شود شما احساس راحتی داشته باشید صحبت کنید. اگر در تعارض با مادر همسر خود هستید بدانید در طول زمان خودش حل و فصل نمیشود، وقت آن است که در مورد آن صحبت کنید. اگر او تمایل دارد از ازدواج شما و یا والدین تان انتقاد کند، به او بگویید که این کار چه احساسی به شما می دهد. مهربان باشید و صادق باشید و به او بگویید که در عوض چه چیزی را دوست دارید. دنبال هدفی باشید برای حل مشکلات.
نهایت سعی خود را بکنید که او را متهم نکنید و یا او را سرزنش نکنید. در عوض، نحوه استفاده از " من " را بهتر بیاموزید. به عنوان مثال، " من احساس می کنم که وقتی در مقابل همسر و فرزندانم صحبت می کنید، احساس ضعف میکنم. حتی اگر مخالف حرف من باشید، لطفا به فرزند داری من احترام بگذارید.
 شما می توانید همسر خود را برای ارائه یک دیدگاه متفاوت نزد پدر و مادرش بفرستید. آنها همچنین می توانند از طرف شما با او صحبت کنند."

 منبع:

https://www.wikihow.com/Get-Along-with-Your-Mother-in-Law
 

 بیشتر بخوانید:
 مادر و پدر یا همسر
 فنون مادر شوهر داری در قرن 21

نسخه چاپی