چگونه تب کودکان را متوقف کنیم

تب یکی از پاسخ های طبیعی بدن است.
 

چکیده
تب ممکن است بزرگسالان را به طور جدی تحت تأثیر قرار ندهد، ولی ممکن است بر روی کودکان و نوزادان تاثیر بگذارد. این مقاله راهنمایی‌هایی برای درمان تب کودکان با درمان‌های خانگی را بیان می‌کند.

تعداد کلمات: 616 کلمه / تخمین زمان مطالعه: 4 دقیقه

چگونه تب کودکان را متوقف کنیم

برگرفته از سایت بازل
مترجم: مهناز مزارعی

چگونه تب کودکان را متوقف کنیم

بسیاری از ما تب را به عنوان یک بیماری در نظر می‌گیریم، تب یکی از پاسخ های طبیعی بدن است. در واقع، بدن برای از بین بردن یک عفونت ویروسی یا باکتریایی که به آن حمله کرده است تبی با درجه کم تولید می‌کند. گرمای اضافی ایجاد شده توسط بدن محیط را برای زنده ماندن پاتوژن دشوار می‌کند. دمای طبیعی بدن 37 درجه سانتیگراد (98.6 درجه فارنهایت) است. برای هر فرد، درجه حرارت طبیعی بدن او می‌تواند کمی بالاتر یا پایین‌تر از این اندازه باشد. بنابراین، هنگامی که درجه حرارت بدن یک فرد بالاتر از حد نرمال باشد، گفته می‌شود که دچار تب شده است. برای بزرگسالان، تا زمانی که درجه حرارت بدن کمتر از 103 درجه فارنهایت (39.4 درجه سانتیگراد) باشد، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود. با این حال، این مساله در رابطه با کودکان و نوزادان صدق نمی‌کند. حتی یک افزایش جزئی در دمای بدن آنها ممکن است نشان دهنده یک مشکل باشد. علائمی که ممکن است همراه با تب باشد، براساس علت اصلی مشکل مطرح می‌شود. مواردی که معمولا در نوزادان مشاهده می‌شود عبارتند از: تغذیه ضعیف، تحریک پذیری غیرطبیعی و افزایش گریه می‌باشد. و در کودکان ، نشانه‌هایی مانند تحریک پذیری، استفراغ مکرر مشاهده می‌شود.


مدیریت تب در کودکان

 به گفته پزشکان، تب کمتر از 102 درجه فارنهایت (38.9 درجه سانتیگراد) نیازی به درمان ندارد. همان طور که قبلا گفته شد، تب پایین، واکنش بدن برای از بین بردن عفونت است. بنابراین با درمان تب، ممکن است در فعالیت سیستم ایمنی دخالت کنیم و نشانه‌های بیماری را که علت تب را تعیین می‌کند بدون درمان آن از بین ببریم. همچنین در کودکان، بخشی از مغز که مسئول تنظیم دما است به طور کامل توسعه نمی‌یابد. به همین دلیل، کودکان و نوزادان نسبت به تغییرات دما در محدوده خود حساسیت بیشتری دارند. بنابراین، اگر درجه حرارت به طور خطرناکی بالا باشد یا همراه با علائم همانطوری که در بالا ذکر شد باشد، اقدامات زیر را برای توقف تب و برای راحتی کودک‌تان انجام دهید:

اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که لباس کودک و هر گونه ملحفه اضافی را بردارید. یک لباس نازک برای پوشش کودک کافی است با انجام این کار شما به گرما اجازه می‌دهید تا به راحتی از بدن کودک خارج شود.

 

بیشتر بخوانید: برخورد با تب در کودکان


کودک را در یک اتاق که خیلی گرم و یا خیلی سرد نیست قرار دهید. هرگز نوزاد خود را در حمام نکنید یا اینکه بدن او را با آب سرد و یا گرم نشویید تا تب را از بین ببرید یا آن را کاهش دهید. این ممکن است شرایط را بدتر کند. در عوض، بدن کودک را با.

اسفنج برای 5 الی 10 دقیقه تر کنید کودک را تشویق کنید که مقدار زیادی مایعات از جمله آب بنوشید. تب معمولا باعث از دست دادن آب بدن می‌شود و از این طریق مایعات مانند آب، آب میوه در جلوگیری از چنین مواردی کمک می‌کنند.

استراحت یکی دیگر از اقدامات مهمی است که باید در نظر بگیرید. تب ممکن است در کودکان به شدت افزایش یابد پس اجازه دهید فرزند شما بیشتر از معمول بخوابد. استراحت زمان بیشتری برای بدن جهت مبارزه با عفونت فراهم می‌کند و تب را کاهش می‌دهد.

در مورد داروها، با توجه به سن کودکان، همیشه برای انتخاب یک داروی مناسب با یک پزشک مشورت کنید. روش‌های فوق را برای کاهش تب، انجام دهید و اگر این روش‌ها جوابگو نبودند بهتر است با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

 

منبع: راسخون

نسخه چاپی