هفت عادت بد که می تواند منجر به کم شدن محبت بین همسران و یا خیانت به همسر شود
عوامل زمینه ساز خیانت در بین همسران
 
چکیده
بررسی عوامل و زمینه های سردی روابط بین همسران و یا احیانا خیانت به شریک زندگی مورد بررسی این نوشتار قرار گرفته است. نویسنده با برشمردن هفت عامل پیدایش خیانت به دقت هر کدام را مورد بررسی قرار داده است.

تعداد کلمات : 1376 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه
 
 سیب
 
نویسنده: دیو ویلز
مترجم: محمد براتی
 
من اخیرا با یک آقای جوان در دفترم نشسته بودم و داستان زندگیش را برای من تعریف کرد که چگونه توسط همسرش گرفتار شد بعد از اینکه او پیامهای متنی بسیار نامناسب و غیر اخلاقی با یک زن در محل کارش رد و بدل کرده است. همسر این مرد احساس کرده بود یک اتفاقی در حال وقوع است و در زندگی مشترک او خبرهایی است زیرا شوهرش از لحاظ روحی، جسمی و احساسی از او دور شده بود و در مقابل به زنان دیگر بیشتر فکر می کرد.

در این نمونه خاص قبل از اینکه ارتباط عاطفی بین شوهر این خانم و همکارش آشکار و علنی شود هیچ رابطه نامشروعی بینشان برقرار نشده بود اما رابطه همسران چه زمانی آسیب جدی دید؟ وقتی که رابطه عاطفی بین دو نامحرم برقرار شد و قبل از اینکه رابطه نامشروعی بین آنها برقرار گردد. مانند بسیاری از زوجها که ناگهان خود را در موقعیتی دیدند که هرگز انتظارش را نداشتند(موقعیت از هم پاشیدن خانواده) و بعد تلاش کردند تا اعتماد همسر خویش را بازیابی کنند.

گفتگوی من با این آقا مرا به این فکر فرو برد که چه اشتباهاتی در بین مردم معمولا باعث سردی رابطه میان همسران شده و یا خیانتهای احتمالی را به دنبال دارد. در فهرست زیر من هفت علامت هشداردهنده در این زمینه را که اغلب مشاهده کرده ام بیان می دارم. این عوامل دقیقا و تماما مربوط به روابط نامناسب با نامحرمان نیست بگونه ای که عامل سردی روابط و یا احیانا خیانت همسران منحصر در اینها باشد بلکه به نظر می رسد که اینگونه رفتار ذهنیتی در رابطه زناشوییتان می سازد به نحوی که احتمال سردی رابطه یا خیانت بسیار زیاد است 
در اینجا هفت عادت بد که می تواند به خیانت منجر شود ذکر می شود؛

 

انتقاد از همسر بصورت علنی یا خصوصی

لحن کلمات شما لحن زندگی زناشویی شما را می سازد، انتقاد، شکایت و یا تذکرات مستمر و همیشگی درباره رفتار همسرتان می تواند شما یا هر دونفرتان را دچار آسیب جدی نماید. وقتی شما با نگاههای تند و انتقاد آمیز به همسرتان نگاه می کنید به احتمال زیاد شما بسوی شخص دیگری (که در نظر شما عیوب کمتری نسبت به همسرتان دارد) متمایل می شوید و همسرتان نیز به سمت کسی جذب می شود که به جای انتقاد از او تعریف و تمجید خواهد کرد. اگر در رابطه شما با همسرتان جو انتقاد و عیب جویی حاکم است، اقدامات فوری برای تغییر آن انجام دهید. بزرگترین تشویق کننده همسر تان باشید نه بزرگترین منتقد او!نشانه دوم بیانگر یکی از خطرناک ترین نشانه های هشدار دهنده در ازدواج رو به وخامت است.
 

کمبود ارتباطاط محبت آمیز جسمی

اگر شما و همسرتان دست هم را نمی گیرید یا یکدیگر را نمی بوسید و یا در آغوش نمی گیرید و یا …، این یک علامت هشدار بسیار خطرناک است.بدیهی است که تکرار و تعدد مجامعت و همبستری نیز اهمیت دارد اما اینگونه رفتار لمسی و بدنی کوچکتر نیز در طول شبانه روز برای ادامه و تحکیم پیوند جسمی و روحی بین همسران بسیار مهم هستند. اگر رابطه زناشویی شما در این زمینه ها کمبودی دارد، ارتباطات و تماسهای بدنی را آغاز کنید. اگر شریک زندگی شما به تمایلات و تماسهای جسمی و جنسی شما به گرمی پاسخ نمی دهد، گفتگوهایی را درباره علل سردی روابط زناشوییتان با وی آغاز نمایید. ازدواجی که خالی از رفتار لذتبخش زناشویی باشد در مرحله خطرناک و آسیب پذیری قرار دارد.لحن کلمات شما لحن زندگی زناشویی شما را می سازد، انتقاد، شکایت و یا تذکرات مستمر و همیشگی درباره رفتار همسرتان می تواند شما یا هر دونفرتان را دچار آسیب جدی نماید. وقتی شما با نگاههای تند و انتقاد آمیز به همسرتان نگاه می کنید به احتمال زیاد شما بسوی شخص دیگری (که در نظر شما عیوب کمتری نسبت به همسرتان دارد) متمایل می شوید و همسرتان نیز به سمت کسی جذب می شود که به جای انتقاد از او تعریف و تمجید خواهد کرد. اگر در رابطه شما با همسرتان جو انتقاد و عیب جویی حاکم است، اقدامات فوری برای تغییر آن انجام دهید. بزرگترین تشویق کننده همسر تان باشید نه بزرگترین منتقد او!نشانه دوم بیانگر یکی از خطرناک ترین نشانه های هشدار دهنده در ازدواج رو به وخامت است.

# دلیل سوم شاید برای شما تعجب آور باشد اما من دریافته ام این یکی از بزرگترین عوامل در حفظ سلامتی روابط زناشویی است.

اطراف خود را از دوستانی که همسر شما را نمی شناسند (و یا دوست ندارند) پر کرده اید.

من متقاعد شده ام که یکی از بزرگترین عواملی که باعث می شود همسران دچار خیانت یا سردی روابط شوند، دوستانی هستند که توسط خود همسران انتخاب شده اند و آنها را در اطراف خود نگه می دارند.
این ممکن است برای شما تعجب آور باشد، اما من شاهد آن بوده ام که این دوستان نقش مهمی در این زمینه بازی می کنند و در بیشتر موارد خیانت و نه همه آنها شریک زندگی شما که دچار خیانت شده زمان زیادی را با دوستان و یا همکارانی صرف میکند که اهمیتی به وفاداری در زندگی زناشویی نمی دهند. با دوستانی پیوند برقرار کنید که شخصیت شما را تقویت می کنند و نه کسانی که تلاش می کنند شخصیت شما سازشکار و ضعیف بار بیاید.

# نکته چهارم شاید مهمترین دلیل طلاق باشد.
 یک دندگی و استبداد در رأی(باور داشتن اینکه روش شما بهترین و یا تنها راه است)
وقتی که شما با بی احترامی شروع می کنید به تحقیر دیدگاههای همسرتان، شما زمینه خیانت را فراهم نموده اید. تکبر زمزمه آرام و کوچکی در گوش شما می نوازد بگونه ای که شما احساس می کنید که برای عمل بر طبق روشتان، مجاز به انجام هر کاری در هر زمانی هستید. غرور و تکبر مخربتر از هر عامل دیگری برای نابودی رابطه زناشویی است. در تمای مراحل زندگی احترام متقابل را حفظ کن.
احترام و مهربانی نه فقط برای پیشگیری از خیانت مفید است بلکه برای حفظ سلامتی تمام بخشهای زندگی زناشویی امری حیاتی است. . فقط به این دلیل که همسر شما چیزهایی را متفاوت از شما انجام نمی دهد لزوما به این معنی نیست که راه شما بهتر یا بدتر است. تفاوت های یکدیگر را با آغوش باز پذیرا باشید.
# نکته پنجم، سمی کشنده برای زندگی زناشویی و اغلب گامی بزرگ بسوی خیانت است.

 

مخفی نگه داشتن اسرار از همسر

محرمانه دشمن صمیمیت است. لحظه ای که به پاک کردن پیام های متنی شروع می کنید، چیزهایی را پنهان می کنید و یا هر کار دیگری که انجام می دهید به این امید که همسرتان از آنها با خبر نشود، شما قبل از این عملیات پاکسازی دچار خطای بزرگی شده اید. اگر می خواهید زندگی زناشوییتان موفق باشد و از خیانت در امان باشید، اجازه دهید اسرارتان فاش شود، هرگز پنهان کاری نکنید و هرگز به همسرتان دروغ نگویید. صداقت و شفافیت کامل تنها راهی است که در ازدواج کارایی دارد.
# نکته ششم بیان یک کلمه است که می تواند فورا ازدواج شما را تضعیف کند ...

 

طلاق واژه ای ویرانگر برای خانواده

آن کلام تضعیف کننده ازدواج، می تواند پایه های اعتماد فی مابین را ویران کند، اعتمادی که هر ازدواجی بر آن بنا می شود.
هر وقت ما در ذهنمان برای ترک کردن همسرمان نقشه ای می ریزیم یا هر وقت ما به ترک کردن زندگی تهدید می کنیم، این مسأله فضایی ایجاد می کند که خیانت (و یا بسیاری از دیگر عوامل منفی و مخرب) می تواند به آسانی اتفاق بیفتد. محکمترین پیوندهای زناشویی، پیوندهایی است که کلمه طلاق، جدایی و ترک کردن زندگی را از قاموس لغت خود حذف کرده اند.

 بیشتر بخوانید : ترمیم خانواده پس از طلاق

# آخرین و مهمترین نکته

ادامه دادن خودکار و اتوناتیک زندگی بدون هیچ تفاهم یا عشق متقابلی(وقتی شما برای تقویت رابطه خود و رفع مشکلات فی مابین دیگر تلاشی نمی کنید)
همه ما در اطراف خود زوجهایی را می بینیم که یکی از آنها و یا هردوی آنها رابطه عاطفی و عاشقانه خود را بریده اند. بله آنها همچنان در یک خانه زندگی می کنند و رسما آنها همچنان همسر یکدیگرند اما طرز تفکر و قلوب انها فرسنگها از یکدیگر دور است. احساس انها در این زندگی مشترک رشدی نکرده است و آنها خاموش و بی صدا تسلیم این شرایط شده اند.
اگر این عامل و یا سایر عوامل سرد کننده پیوند زناشویی و یا سایر زمینه های ایجاد خیانت به همسر در زندگی مشترک شما پیش آمد، لطفا امید خود را ازدست ندهید و برای داشتن یک رابطه کثیف و خیانت بار وسوسه نشوید و سقوط نکنید، امید و نجات در دسترس شما و در همین نزدیکی هاست. مشورت بگیرید، کمک بگیرید و تسلیم نشوید.
 

برگرفته از سایت: https://marriagetoday.com

نسخه چاپی