طرز تهیه کیک خرما بدون شکروروغن رژیمی(غذای رژیمی)

کیک‌ها جزو خوشمزه‌ترین و پرطرفدار ترین عصرانه‌ها و میان وعده‌ها هستند که در کنار یک فنجان چای دلچسب میل می‌شوند.

کیک خرما یکی از کیک‌های بین المللی و پرطرفدار است که به دلیل مقوی بودن بسیار محبوب است. وجود خرما و گردو این کیک را به یک میان وعده مقوی و عالی برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.
وجود دارچین، خرما، گردو و... ویا هر چیزی دیگری که بتواند این کیک را برای طبع شما آماده کند، آنهم در این کیک عطر و طعم بسیار خوبی به آن می‌دهد.

درست کردن این کیک بسیار ساده و راحت است و مواد اولیه آن کاملا در دسترس است و به راحتی می‌توانید یک میان وعده پرخاصیت و مقوی و خوشمزه برای خانواده خود آماده کنید.



مواد اصلی

ارد ۱ پیمانه
خرما ۱۸ عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ 1 عدد
کره کوچک(10 گرمی) 1 عدد
شیر ۳/۲ پیمانه
پودر کاکائو (اختیاری) به مقدار لازم
 

طرز تهیه

  1.  ابتدا آرد وبیکینگ پودر را باهم الک کنید.درظرفی دیگر تخم مرغ روخوب هم بزنیدو بعد به تخم مرغ وانیل ونصف کره آب شده رو اضافه کنید.
     

  2. پوست خرما رو ازش جداکنید وریز خردکنید.و به تخم مرغ اضافه کنید.خوب هم بزنید وکم کم آرد وبیکینگ پودر رو درچند مرحله به آن اضافه کنید همراه بااضافه کردن آرد شیر راهم کم کم اضافه کنید تامخلوط شوند.
  3. قابلمه ای را روی حرارت قراردهید تا گرم شود،بعد نصف دیگر کره را داخل قابلمه ریخته وهمه قسمت های قابلمه رو چرب میکنیم.
  4. مواد رادرقابلمه ریخته وروی آن را صاف میکنیم.درب قابلمه رابا دم کنی بپوشانید وروی قابلمه قرار دهید. در۵ دقیقه اول شعله رو کمی زیاد کنید وبعداز ۵ دقیقه شعله رو کم کنید وحتمااز شعله پخش کن استفاده کنید.
  5.  سی دقیقه به هیچ عنوان درب قابلمه رو باز نکنید بعد از ۳۰ دقیقه باخلال امتحان کنید اگرمواد به خلال نچسبید کیک اماده است.

نکات تهیه کیک خرما:

برای آماده کردن این کیک مواد اولیه رو با پیمانه‌های استاندارد شیرینی‌پزی اندازه بگیرین یا از لیوان فرانسوی دسته‌دار استفاده کنید.

از هر نوع خرمایی میتونید برای درست کردن این کیک استفاده کنید من از رطب استفاده کردم.

جدا کردن پوست رطب با دست بسیار راحت است اما اگه از خرمای خشک یا هر نوع خرمایی استفاده میکنید که جدا کردن پوستش کار راحتی نیست.

می‌توانید خرما رو با آب خیس کنید و اجازه بدین مدتی بمونه و بعد پوستش رو جدا کنید خیس شدن خرما با آب جدا کردن پوست رو راحت میکند.

استفاده از گردو در این کیک اختیاریه و میتوانید حذفش کنید و یا اگه طرفدار طعم گردو با خرما هستین میتوانید گردوی بیشتری داخل کیک بریزید.

پودر دارچین طعم بسیار خوبی به این کیک میده و طعم دارچین با طعم خرما کاملا مچ و سازگاره اما اگه دارچین دوست ندارین میتونید حذفش کنید یا اون رو با پودر هل جایگزین کنید.

همیشه موقع هم زدن تخم مرغ چندین‌ بار همزن رو خاموش کنید و اطراف ظرف رو با کمک لیسک تمیز کنید و داخل ظرف بریزید تا ذره‌ای از تخم مرغ به صورت هم نزده داخل کیک نباشد

اگرنه با وجودی که از وانیل و یا انواع طعم دهنده‌ها استفاده می‌کنید باز کیک بوی زهم تخم مرغ میدهد، دورگیری ظرف خیلی مهم است چون باعث می‌شود ذرات پاشیده شده به دیواره‌ها داخل ظرف برگردند و دوباره هم بخورن.

در انتخاب قالب کیک دقت کنید اگه قالب نسبت به مواد کوچک یا بزرگ باشه نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید، همیشه باید قالبی انتخاب کنید که وقتی مایه کیک رو داخلش ریختید دو سوم قالب پر بشود و یک سوم قالب خالی بماند که این یک سوم هم با پف کردن کیک پر میشود.

برای چک کردن پخت و پف کیک نباید در فر را باز کنید، این کار باعث می‌شود پف کیک بخوابد تا زمانی که نصف زمان پخت سپری نشده مجاز به باز کردن در فر نیستید



منبع:

بخش آشپزخانه ایرانی سایت راسخون
نسخه چاپی