هفت روش برای داشتن موهای پر پشت
چگونه موهای پر پشت تری داشته باشیم؟
 
چکیده :
در حالی که هیچ راهی برای تغییر بافت و ساختار پیاز مو وجود ندارد، بسیاری از کارها است که مردم می توانند انجام دهند تا باعث شود موهای پر پشتی داشته باشند و سبب کاهش شکنندگی و ریزش مو بشوند. در این مقاله، ما چندین درمان طبی را مورد بررسی قرار می دهیم که فرد می تواند در خانه برای کمک به موهای خود و احساس پرپشت بودن آنها انجام دهد.

تعداد کلمات : 1252 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

مو

نویسنده: جنا فلچر
   مترجم: علی مهربانی


بررسی اجمالی نشان می دهد که داشتن موهای کم پشت یک وضعیت گسترده است. مردان اغلب از ریزش مو رنج می برند، اما ممکن است هم زن و هم مرد در طول زندگی خود دچار کم پشتی مو بشوند.
ریزش مو می تواند ناشی از موارد زیر باشد که عبارتند از:
     پیری طبیعی
     ژنتیک
     تغذیه نامناسب
     استفاده بیش از حد از محصولات موی تجاری
     واکنش ها یا آلرژی به مواد شیمیایی
     بیماری
مهم نیست که علت این مشکل چیست، با استفاده از برخی محصولات، می توان به داشتن موهای پر پشت طبیعی کمک کرد. البته این روش ها نباید جای درمان علمی را بگیرند.

درمان ها
طیف وسیعی از روش های طبیعی برای پر پشت شدن و جلوگیری از ریزش مو وجود دارد، اما نتایج آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. محصولاتی که برای ایجاد موهای پر پشت استفاده می شوند، عبارتند از:

 1- تخم مرغ
تخم مرغ دارای پروتئین بالایی هست که برای بدن ضروری است و هنگامی که به طور مرتب مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند به داشتن موهای قوی و پرپشت کمک کند. یک درمان تخم مرغ ممکن است باعث ضخیم شدن و تقویت موی فرد شود.
روش استفاده از درمان تخم مرغ:
   دو تخم مرغ را با هم مخلوط کنید
    تخم مرغ را به سر کشیده و طوب کنید.
    قرار گرفتن تخم مرغ روی پوست سر به مدت 30 دقیقه بطول بیانجامد.
    سپس موها را با آب گرم و شامپو ملایم شستشو بدهید.
به جای آن که، تخم مرغ را با روغن و آب ترکیب کنید. از روش زیر استفاده کنید:
    زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق آب مخلوط کنید، مخلوط را به پوست سر کشیده و آن را خشک کنید.  به مدت15 دقیقه اجازه دهید، مخلوط روی سرتان باشد. سپس با آب گرم و شامپو ملایم آن را شستشو دهید. استفاده از این روش یک یا دو بار در هفته برای چندین هفته، ممکن است به تقویت موهای شما کمک کند.

2- روغن زیتون
روغن زیتون غنی از اسیدهای امگا 3 و سایر مواد مغذی است که برای سلامتی بدن، از جمله سلامت مو، ضروری است. هنگامی که به طور مستقیم به پوست و مو کشیده شود، می تواند به داشتن موهای پر پشت کمک کند. روغن زیتون همچنین دارای خاصیت نرم کنندگی مو می باشد.

روش استفاده از روغن زیتون:
    روغن زیتون تا رسیدن به دمای بدن حرارت دهید.
    پوست سر و مو را بوسیله روغن ماساژ دهید.
    حدود 30 تا 45 دقیقه روغن بر روی سر بماند
    سپس موها را با شامپو بشوئید.
بعضی افراد عسل را به روغن زیتون اضافه می کنند و بعضی دیگر می گویند روغن زیتون را یک شب بر روی سر قرار دهید.

3- تغذیه مناسب
رژیم غذایی مقوی حاوی چربی های سالم، پروتئین و طیف وسیعی از ویتامین ها می تواند باعث پر پشت شدن مو شود. در حقیقت، موهای کم پشت می تواند نشانه ای باشد از این که فرد مواد مغذی کافی دریافت نمی کند. برای کمک به درمان، افرادی که موهای کم پشت دارند باید از مواد غذایی غنی از مواد مغذی زیر در رژیم غذایی خود استفاده کنند:
    ماهی قزل آلا که دارای پروتئین و اسید چرب است
    تخم مرغ که حاوی پروتئین، امگا 3 و آهن هست
    گردو، بادام و سایر آجیل ها که منابع خوبی برای اسیدهای چرب هستند.
    لوبیای سبز، سیاه و سفید و سایر لوبیا ها که حاوی پروتئین هستند.
هر فردی باید به دنبال اضافه کردن یک یا دو وعده از هر یک از مواد غذایی فوق به رژیم غذایی روزانه خود باشد. حتی اضافه کردن فقط 3 یا 4 وعده از این مواد به رژیم غذایی در هفته، می تواند به بهبود سلامتی مو کمک کند.
رژیم غذایی مقوی حاوی چربی های سالم، پروتئین و طیف وسیعی از ویتامین ها می تواند باعث پر پشت شدن مو شود. در حقیقت، موهای کم پشت می تواند نشانه ای باشد از این که فرد مواد مغذی کافی دریافت نمی کند. برای کمک به درمان، افرادی که موهای کم پشت دارند باید از مواد غذایی غنی از مواد مغذی زیر در رژیم غذایی خود استفاده کنند:
4- پوره پرتقال
ویتامین C، پکتین و اسید موجود در پرتقال ها می توانند به تقویت موهای یک شخص به روش های مختلف کمک کنند. ویتامین ها و مواد مغذی ممکن است باعث درخشندگی مو شده و سبب شود که موهای فرد پر پشت تر به نظر برسند. اسید موجود در پرتقال به رشد موها کمک می کند و بر خلاف برخی از درمان های دیگر، پوره نارنج دارای بوی دلپذیر بوده که باعث می شود که درمان لذت بخش تر بشود. فرد می تواند با افزودن پوره های تازه و سپس ماساژ دادن مو و پوست سر با این پوره از آن به عنوان درمان مو استفاده کند. پوره را در حدود یک ساعت قبل از شستشوی مو، روی سر بریزید. بعضی از مردم دوست دارند از یک سیستم تهویه نور استفاده کنند تا موهای خود را پس از درمان پوره نارنجی دوباره مرطوب کنند.

5- ژل آلوئه ورا
بسیاری از مردم بر این باورند که گیاه آلوئه ورا برای پوست، پوست سر و مو مفید است. استفاده از روغن آلو به طور مستقیم بر روی مو و پوست سر به تقویت مو کمک کرده و در طول زمان سبب پر پشت شدن موها می شود.  این محصولات اغلب به شکل ژل و کرم هایی که به طور مستقیم به پوست سر و مو کشیده می شوند، در دسترس هستند. برای یک راه حل خانگی، فرد می تواند ژل خالص آلوئه ورا را به پوست سر کشیده و اجازه دهد تا 30 دقیقه بر روی سر بماند. برخی از افراد آلوئه را با روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب می کنند. مردم می توانند از این درمان یک یا دو بار در هفته استفاده کنند.

6- آوکادو
آواکادو غنی از ویتامین E بوده و بسیاری از مردم معتقدند که مرطوب کننده خوبی است. یک آوکادو ساده را بر روی سر مالش دهید و آن را دو بار در هفته مصرف کنید. برای تهیه روغن آوکادو مراحل زیر را انجام دهید:
یک میوه  آوکادو را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید.
    مخلوط را به مو و پوست سر بمالید
    در حدود 30 دقیقه بر روی سر بماند سپس آن را با شامپو بشوئید.

 

بیشتر بدانید : رشد مجدد و طبیعی موهای کم پشت شده


7- روغن کرچک
روغن کرچک نیز دارای ویتامین E و اسیدهای چرب است. ویتامین E برای کمک به سلامت مو شناخته شده است.
روغن کرچک به راحتی قابل استفاده برای مو بوده و احتیاج به آماده سازی ندارد. روغن را بر روی پوست سر و مو کشیده تا زمانی که تمام سطح سر را پوشش دهد. حدود 30 دقیقه منتظر بوده، سپس سر را آب بکشید.

مهم این است که به یاد داشته باشید که نتایج درمان های طبیعی نسبت به افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. در بسیاری از موارد، داروهای طبیعی برای موهای کم پشت مورد بررسی قرار نگرفته و نتایج علمی آن ثابت نشده اند. افراد مبتلا به آلرژی باید در استفاده از این روش ها احتیاط کنند، چون مالیدن یک آلرژن بر پوست سر ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. افرادی که دچار ریزش مو ناگهانی می شوند باید با پزشک متخصص مشورت کنند، زیرا ممکن است یک علت اصلی پزشکی برای ریزش مو وجود داشته باشد. در اغلب موارد، داروهای خانگی طبیعی هزینه کم و خطر کمتری دارند و ممکن است ارزش امتحان را داشته باشند.

برگرفته از سایت: www.medicalnewstoday.com
نسخه چاپی