طرز تهیه آلبالو پلو با کوفته قلقلی گیاهی(غذای گیاهی)
طرز تهیه آلبالو پلو با کوفته قلقلی گیاهی(غذای گیاهی)

 طرز تهیه آلبالو پلو با کوفته قلقلی گیاهی(غذای گیاهی) برای5 نفر


مواد لازم آلبالو پلو با کوفته قلقلی گیاهی(غذای گیاهی)

مواد اصلی
برنج ۳ پیمانه
آلبالو ۵۰۰ گرم
شکر ۱ پیمانه
زعفران دم کرده ۱.۵ قاشق چای خوری
سویا ریز ۱ پیمانه
پیاز متوسط ۱ عد
آرد نخودچی ۱-۲ قاشق سوپ خوری
پیاز داغ ۲ قاشق سوپ خوری
خلال پسته و بادام ۲ قاشق سوپ خوری
روغن به مقدار لازم
نمک و ادویه معطر به مقدار لازم

طرز تهیه
زمان تهیه 40 دقیقه
زمان پخت 80 دقیقه

1- آلبالوها را بشویید، هسته ودُم آن ها را جدا کنید وترجیحا در یک ظرف مسی یا لعابی همراه با شکر و یک پیمانه آب به مدت ١٥-١٠دقیقه بجوشانید، سپس آلبالوهارا از شربت جداکرده ، با پیازداغ مخلوط کنید.
2- در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی جوش آمد، برنج از قبل خیس خورده را داخل آن بریزید. صبر کنید تا آماده آبکشی شود. دقت کنید که برنج را باید کمی زنده تر آبکش کنید.
3- کف قابلمه کمی روغن بریزید و مقداری نان برای ته دیگ استفاده کنید. نیمی از برنج را داخل قابلمه بریزید، سپس مخلوط آلبالو را اضافه کنید. بقیه برنج را هم بریزید و در انتها زعفران را قطره قطره روی چندجای برنج بریزید. حالا باید برنج را دم کنید.
4- سویای ریز را با مقدارمناسبی آب جوش خیس کنید تا نرم شود ، سپس آن راچرخ کرده، با پیاز رنده شده که آب آن گرفته اید، مخلوط کنید. آردنخودچی، نمک و انواع ادویه های معطر را در این قسمت به سویا اضافه کنید. مخلوط را خوب ورز دهید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید، سپس آن را به صورت کوفته ریزه (کله گنجشکی) در آورده، با مقدارکمی روغن درتابه مناسب سرخ کنید
5- بعداز دم کشیدن پلو، در صورت نیازکمی روغن روی آن بریزید و هم بزنید، سپس آن را در ظرف مناسب بریزید، با کوفته ریزه ها و خلال بادام و پسته که از قبل خیسانده وکمی تفت داده اید ، تزئین کنید .

منبع:سایت پاپیون
نسخه چاپی