گوشی دست دوم
خرید گوشی های هوشمند کارکرده؛ کاری درست یا اشتباه؟
 
چکیده
خرید گوشی دست دوم ممکن است کمی مقرون به صرفه باشد. اما اگر در این زمینه تخصص کافی نداشته باشید ممکن است کلاه بزرگی بر سرتان برود. در این مقاله شما را با برخی از مواردی که در هنگام گوشی باید در نظر داشته باشید و نیز دلیل عدم رغبت کاربران به خرید گوشی کارکرده آشنا می کنیم.

تعداد کلمات : 900 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
 
سیبی
 
نویسنده: CRAIG LLOYD
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
همه ما همواره خواهانه خرید ابزارهای کارکرده در زمینه فناوری بوده ایم ، و همچنان این تمایل پابرجاست. در کل ، بعد از  یک یا دو سال پس انداز میتوانید تنها یک مدل کارکرده قدیمی را خریداری کنید. با این حال ، تقاضا برای خرید گوشی های هوشمند کارکرده کاهش یافته است.

با وجود اینکه محصولات متنوعی  در زمینه فناوری وجود دارد ، در زمان خرید چنین محصولاتی ، فقط باید مطمئن شوید که آیا این وسیله کار میکند یا نه ، بعد از آن همه چیز مشخص است. قضیه گوشی های هوشمند اندکی پیچیده تر است. زیرا نه تنها باید مطمئن شوید که گوشی سالم است وتمام قابلیت های آن کار میکند بلکه باید مواردی نظیر شرایط عمومی گوشی و Activation Lock آن را نیز مد نظر قرار دهید که اغلب افراد از این موضوع غافل میباشند.

خریدن این محصولات از سایت Craiglist ( سایت تبلیغاتی بین المللی ) واقعا کار دشواری است.
 
شیب
 
خرید از این سایت نیازمند احتیاط فراوان است ، زیرا هم گوشی های دزدی در این سایت پیدا میشود هم نمونه کارکرده سایر گوشی ها. _ نکته ای که در اینجا وجود دارد ، دردسرهایی که فرد برای خریدن آن متحمل میشود خیلی بیشتر از ارزش آن گوشی است.

خوشبختانه ،  فهمیدن اینکه گوشی همچنان دارای  Activation Lock  است یا نه کار چندان دشواری نیست ، اما برای شیادان همیشه روش های خلاقانه وجود دارد که بتوانند به کمک آنها سر افراد را کلاه بگذارند.با وجود اینکه محصولات متنوعی  در زمینه فناوری وجود دارد ، در زمان خرید چنین محصولاتی ، فقط باید مطمئن شوید که آیا این وسیله کار میکند یا نه ، بعد از آن همه چیز مشخص است. قضیه گوشی های هوشمند اندکی پیچیده تر است. زیرا نه تنها باید مطمئن شوید که گوشی سالم است وتمام قابلیت های آن کار میکند بلکه باید مواردی نظیر شرایط عمومی گوشی و Activation Lock آن را نیز مد نظر قرار دهید که اغلب افراد از این موضوع غافل میباشند.

این تنها مشکل نیست ، زیرا ، شما باید وقت بگذارید تا مطمئن شوید که موارد کوچک و جزئی گوشی همچنان کار میکنند ، زیرا مخفی کردن این موارد توسط شیادان کاری دشوار نیست، گاهی همین مشکل یا نقص کوچکی که در گوشی شما وجود دارد میتواند ارزش کلی گوشی شما را کاهش دهد.

به همین دلیل باید وقت بگذارید و همه چیز گوشی را چک کنید. شارژر گوشی کار میکند ؟ سوکت هدفن چطور ؟ همه دکمه های گوشی کار میکند ؟ دوربین آن نیز هنوز کارایی دارد؟ این موارد را قبل از تحویل گرفتن گوشی بصورت دقیق بررسی کنید.

البته ، گزینه های شما خیلی بیشتر از خرید از  Craigslist است . شما همچنین میتوانید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر که کارش فروش گوشی های کارکرده است مانند  swappa خرید خود را انجام دهید ، با این وجود همچنان احتمال وجود خطر و مشکلات وجود دارد.
خرید آنلاین دستگاه های کارکرده موضوعی کاملا شانسی است
 
 
 
شیب
 

فروشگاه های آنلاین دستگاه های کارکرده همچنان میتوانند از ایمنی بیشتری نسبت به  Craigslist برخوردار باشند ، زیرا فروشندگان باید اثبات کنند که محصولات آنها دزدی نیست و اینکه صحیح و سالم میباشند. با این حال زمانی که وارد این مسیر میشوید همچنان پیچیدگی هایی وجود دارد.

برای افراد واژه " کم کارکرده " دارای معانی و مفهوماتی متفاوت است. برای شما ممکن بدین معنا باشد که خراش های کوچکی روی بدنه یا صفحه نمایش گوشی وجود دارد. برای فرد دیگر ( فروشنده ) ممکن است بدین معنا باشد که این گوشی دارای خرابی و خراش های قابل توجهی است که میتواند تجربیات شما را مختل کند.

در مورد این موضوع ، تصویری که فروشنده از گوشی خود روی سایت قرار میدهد شرایط  آن را تا حد زیادی بازگو میکند . اما برخی اوقات تشخیص خط و خش هایی که روی صفحه نمایش گوشی وجود دارد را نمیتوان در تصویر آن دید مگر اینکه فروشنده یک عکس دقیق از گوشی گرفته باشد که همه این خط و خش ها را نشان داده باشد. ( که معمولا چنین اتفاقی نمی افتد )

 

بیشتر بخوانید : راه پیداکردن گوشی گم‌شده در ایرانسل و همراه‌اول



مشکل دیگری که در خریدهای آنلاین وجود دارد این است که فروشنده میگوید این گوشی کاملا سالم است ، کارکرد آن در حد اعلاست و هیچگونه نقصی ندارد ، اما زمانی که به دست شما میرسد میبینید که این گوشی دارای نواقصی است و برخی از قابلیت های آن کار نمیکند. از آنجایی که میتوانید پول خود را پس بگیرید ، آنچنان موضوع مهمی نیست اما باید خود را به دردسر بیندازید و با فروشنده جر و بحث کنید. و به تدریج باید یک فرم  Paypal را پرکنید تا بتوانید پول خود را برگردانید. ارزش این همه دردسر به اندازه پول پس انداز شده میباشد ؟
 
 
شیب 
 

باید از خود بپرسید که آیا زمان ، تلاش و خطری که متحمل میشوید ارزشش را دارد ؟ یا ترجیح میدهید اندکی دیگر پس انداز کنید و یکی از جدیدترین برندهای گوشی های هوشمند را خریداری کنید؟ گاهی اوقات بویژه زمانی که چند صد دلار پس انداز کرده اید باید سعی کنید آن چیزهایی که برایتان مهمتر است را مد نظر داشته باشید ، زمان ، تلاش و پول.

برخی افراد با خوشحالی چند صد دلار خرج خرید یک گوشی با برند جدید میکنند که تصویر آن با تصویر روی جلدش مو نمیزند و از طرف دیگر هرگز خود را درگیر خرید اجناس دسته دوم و کارکرده نمیکنند. اما با یک معامله حقیقی و درست ، ارزش خرید گوشی های کارکرده همچنان بیشتر از سردردهای مکرر است.
 

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com

نسخه چاپی