دلیل Root کردن گوشی
به این 7 دلیل باید گوشی اندروید خود را  Root کنید
 
چکیده
شاید برای شما پیش آمده باشد که به دلیل ویروسی شدن و یا زمان فروش گوشی خود همه ی اطلاعات گوشی را پاک و سپس آن را روت کنید. ما در این مقاله به شما می گوییم که در چه موقعیت های دیگری باید گوشی خود را روت کنید و اینکه این کار چه مزایایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

تعداد کلمات : 1017 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه
 
ده
 
نویسنده: Peter Lee
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
این روزها از بین همه موارد ،  گوشی های اندروید سازگارترین دستگاه های موجود میباشند. زمانی که یک گوشی اندروید خریداری میکنید از قدرت و سرعت آن متعجب خواهید بود. در گذر زمان سرعت گوشی های هوشمند شما رفته رفته کاهش میباید. و به نظر میرسد که نمیتوانید قدرت تحلیل رفته گوشی خود را بازگردانید. ما میدانیم که چگونه از نیروهای مخفی اندروید شما پرده برداریم.  تنها کاری که باید انجام دهید  Root کردن دستگاهتان است. برخی افراد ممکن است بر این باور باشند که  Root کردن موضوعی پیش پا افتاده است ، اما همچنان فوایدی وجود دارند که اگر گوشی خود را  Root کنید میتوانید از آنها بهره ببرید.

در پست امروز قصد داریم  به مبحث ،  7 دلیل برای اینکه گوشی های اندروید خود را  Root  کنید  ، بپردازیم.
 
از ویژگی های مخفی گوشی خود بهره مند شوید
آیا فکر میکنید  Google Play Store تنها جایی است که میتوانید برنامه های مورد نیاز خود را دانلود کنید ؟ به هیچ وجه! منابع بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که میتوانید برنامه های خود را دانلود کنید. اما از لحاظ قانونی ، یک کاربر متوسط نمیتواند از تمام ظرفیت های گوشی اندروید خود بهره ببرد زیرا سازندگان برخی از ویژگی های آن را مسدود کرده اند و همچنین تنظیمات آن را تغییر داده اند.برنامه های وجود دارند که سازندگان و همچنین حامل ها ( ایرانسل ، همواره اول ) آنها را تأیید نمیکنند زیرا نیازمند  Root کردن دستگاه و دسترسی به فایل های سیستمی اندروید میباشند. به همین دلیل کاربران نمیتوانند از بسیاری از برنامه های خوب و کاربردی استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید : Root Booster Premium 3.1.0 افزایش سرعت گوشی اندرویدی



با  Root کردن دستگاه خود  فرصت استفاده از این برنامه ها را دارید ، میتوانید آپدیت های اخیر اندروید را نیز دانلود کنید ، برنامه های ناسازگار را نیز روی دستگاهتان نصب کنید ، و غیره ...

با استفاده از گوشی خود کارها را برنامه ریزی کنید
اگر میخواهید از فواید قواعدی چون “ اگر- سپس” بهره ببرید ، باید گوشی خود را  Root  کنید. مثلا اگر به محل کار رسیدم ، سپس به شوهرم پیام بده . با این حال ، برنامه هایی نظیر  Tasker وجود دارند که بدون نیاز به اندروید ، میتوانند این سری از کارها را برای شما انجام دهند. اما برخی از وظایف مانند  3G Flipping , GPS , ، Turning The Screen On همگی نیازمند  Root کردن دستگاه شما میباشند. و تنها با  Root کردن گوشی خود میتوانید قدم به دنیای اتوماتیک بگذارید.
 
عملکرد و عمر باتری گوشی خود را ارتقاء دهید
قابلیتی در گوشی های  Root  شده اندروید و جود دارد که به آن Overclocking میگویند، این ویژگی به شما کمک میکند تا سرعت  CPU خود را افزایش و یا کاهش دهید. اگر آن را افزایش دهید ، از عملکرد بهتر و سرعتی بالاتر در استفاده از برخی برنامه های قوی مانند بازی های گرافیک بالا ، برخوردار خواهید بود ، و اگر آن را کاهش دهید عمر باتری شما اقزایش میابد.

تبلیغات درون برنامه ای را مسدود کنید
از آنجایی که استفاده از برخی برنامه ها رایگان میباشد ، درآمد سازندگان چنین برنامه هایی از تبلیغات درون برنامه ای آنهاست. از لحاظ قانونی ، اگر میخواهید یک برنامه که عاری از هرگونه تبلیغ باشد را خریداری کنید باید به سراغ نسخه حرفه ای آن بروید. با  Root کردن دستگاه خود شانس این را دارید که  تبلیغات درون برنامه ای را مسدود کنید. تصور کنید ، زمانی که در حال استفاده از یک برنامه یا بازی هستید هیچ تبلیغ آزار دهنده ای روی صفحه نمایش شما ظاهر نشود ، خیلی عالیه ، نه ؟آیا فکر میکنید  Google Play Store تنها جایی است که میتوانید برنامه های مورد نیاز خود را دانلود کنید ؟ به هیچ وجه! منابع بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که میتوانید برنامه های خود را دانلود کنید. اما از لحاظ قانونی ، یک کاربر متوسط نمیتواند از تمام ظرفیت های گوشی اندروید خود بهره ببرد زیرا سازندگان برخی از ویژگی های آن را مسدود کرده اند و همچنین تنظیمات آن را تغییر داده اند.برنامه های وجود دارند که سازندگان و همچنین حامل ها ( ایرانسل ، همواره اول ) آنها را تأیید نمیکنند زیرا نیازمند  Root کردن دستگاه و دسترسی به فایل های سیستمی اندروید میباشند. به همین دلیل کاربران نمیتوانند از بسیاری از برنامه های خوب و کاربردی استفاده کنند.

از قابلیت پشتیبان گیری کامل لذت ببرید
با استفاده از یک دستگاه  Root  شده ، میتوانید از همه اطلاعات خود  Backup بگیرید. بله از همه چیز ، حتی پیشرفت هایی که در بازی های خود داشته اید. از لحاظ قانونی ، شما میتوانید تنها از مخاطبان ، برنامه ها و عکس های خود فایل پشتیبان تهیه کنید. اما بوسیله یک دستگاه  Root شده میتوانید از تک تک فایل های موجود روی دستگاه اندروید خود  Backup بگیرید.   اگر بطور ایمن دستگاه خود را  Root  کنید ، آرامش خاطر شما بیشتر میشود زیرا میتوانید از همه اطلاعات گوشی خود مانند برنامه ها  ، اطلاعات سیستم و حتی تنظیمات گوشی خود فایل پشتیبان تهیه کنید.

از شر نرم افزارهای مزاحم خلاص شوید
گوشی های اندروید اغلب با برنامه های پیش فرضی که در آن وجود دارد پر شده است که به آنها  Bloat ware میگویند. اما از لحاظ قانونی ، کاربران هیچ استفاده ای از آنها نمیکنند و در عین حال نمیتوانند آنها را حذف کنند. از آنجایی که این برنامه ها را نمیتوان حذف کرد ، همچنان روی گوشی شما باقی میمانند  و حافظه گوشی شما را پر میکنند. با استفاده از گوشی های اندروید  Root شده میتوانید تمام برنامه هایی که فقط فضای حافظه را به هدر میدهند ، حذف نمایید.

اندروید خود را آنگونه که میخواهید تنظیم کنید
با استفاده از یک گوشی  Root  شده میتوانید نقش سازنده گوشی را ایفا کنید. میتوانید تنظیمات گوشی اندروید خود را تغییر دهید. میتوانید با تغییر دادن کنسول خود جلوه و احساس اندروید خود را تغیر دهید. به زبان ساده تر ، میتوانید هرچه را که دوست ندارید تغییر  دهید. فقط گوشی خود را  Root کنید و سیستم آن را آنگونه که میخواهید و طبق نیاز خود تغییر دهید. با  Root  کردن دستگاه خود میتوانید به عمق سیستم عامل خود دسترسی پیدا کنید. این کار به شما اجازه میدهد تا  سلیقه ای هر قسمتی از گوشی خود که دوست ندارید از فونت گرفته تا کارکرد   CPU را تغییر دهید.
 

برگرفته از سایت:  computerhowtoguide.com

نسخه چاپی