نرم افزار اندروید پای
به این 7 دلیل خواستار Android Pie خواهید شد
 
چکیده
گوشی پیکسل محصول گوگل  از نرم افزار اندروید پای بهره مند خواهد شد. این نرم افزار مجموعه ای از قابلیت ها برای مدیریت گوشی را به شما ارائه خواهد داد. در این مقاله بعضی از آنها را برایتان شرح می دهیم.

تعداد کلمات : 1082 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه
 
شیب
 
نویسنده:    JASON CIPRIANI,  LEXY SAVVIDES, LYNN LA
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
شرکت گوگل در بیانیه روز دوشنبه  از انتشار رسمی Android Pie برای کاربران گوشی Pixel  خبر داد.
در اندروید  Pie خصوصیات جدیدی زیادی وجود دارد ، خصوصیاتی که شما را به وجد خواهد آورد.
در بخش زیر 9 دلیل برای خواستن این تکه کیک خوشمزه ( اندروید نسخه پای )   به تفضیل شرح داده شده اند.

 
جلوه واعلانهای جدید
 
سی
 
 
گوگل در اندروید  Pie تا توانسته از گوشه های دایره ای شکل استفاده نموده است. با یک حرکت روبه پایین میتوانید نوار اعلانها را شماهده کنید و به راحتی به قسمت تنظیمات دسترسی پیدا کنید. همچنین ، تنوع رنگ های زیادی در منو تنظیمات وجود دارد.

در مورد اعلانها ، اندروید در مقایسه با   iOS همچنان پرچمدار این مسیر است . در اندروید نسخه Pie ، خصوصیات جدیدی در سایه اهلانها وجود دارد. برنامه پیام رسان این اندروید نیز ، دارای قابلیت های جدیدی جهت پاسخ دادن میباشد ، همچنین اطلاعات بیشتری  در مورد اعلانها را برای شما به نمایش میگذارد. شما از طریق نوار سایه ای شکل  نمیتوانید به قسمت تنظیمات Bluetooth و وای فای خود بروید .

 
 
حالت تاریک
 
سه
 
گوگل گزینه  حالت تاریک را در قسمت تنظیمات برنامه اضافه نموده است. بجای اینکه صرفا  جهت برخورداری از پشت زمینه تاریک دست به دامن  Wallpaper ها شوید میتوانید از این قابلیت استفاده نمایید. در حال حاضر کاربران میتوانند انتخاب کنند که همیشه از حالت تاریک ، حالت روشن استفاده کنند  ، همچنین میتوانند انجام این کار را به خود دستگاه واگذار کنند تا بصورت خودکار انجام وظیفه کند. حالت تاریک جز آن دسته از خصوصیاتی است  که کاربران برای چندین سال متوالی خواستار آن بودند .در مورد اعلانها ، اندروید در مقایسه با   iOS همچنان پرچمدار این مسیر است . در اندروید نسخه Pie ، خصوصیات جدیدی در سایه اهلانها وجود دارد. برنامه پیام رسان این اندروید نیز ، دارای قابلیت های جدیدی جهت پاسخ دادن میباشد ، همچنین اطلاعات بیشتری  در مورد اعلانها را برای شما به نمایش میگذارد. شما از طریق نوار سایه ای شکل  نمیتوانید به قسمت تنظیمات Bluetooth و وای فای خود بروید .

 شیارهای ( قسمت بالای صفحه گوشی که سنسورها در آن قرار دارند ) بدون توقف :
با کوچک شدن گودی های گوشی ، برخی از گوشی های اندروید دارای شیاری در قسمت بالای صفحه نمایش خود میباشند که سنسورهای تلفن شما در آنها قرار میگیرند ، مانند موردی که در  iPhone X وجود دارد. گوشی های نظیر  Huawei P20 , Zenfone 5 , Onepluse 6 همگی دارای چنین ویژگی هایی میباشند.

با این تغییر ، اندورید Pie به شما یک پیش نمایش نشان میدهد که بعد از فعال کردن حالت سازنده میتوانید مشاهده کنید که جلوه گوشیتان چگونه است. به قسمت پایین زیر گزینه  های سازنده بیایید ، روی قسمت  “ Stimulate a Display With a Cutout “ ضربه بزنید   ، سپس اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 
ابزارهای مفید جهت Screenshot

 سه
 

گرفتن  Screenshotها بسیار آسان شده است ، تها کافیست دکمه خاموش روشن کردن گوشی خود را فشار دهید سپس گرینه  Screenshot را انتخاب کنید. روش قدیمی که دگمه کاهش صدا و دگمه خاموش را با هم میگرفتید نیز کاربرد دارد.

علاوه بر میانبر جدید جهت گرفتن Screenshot ، اندروید  Pie دارای یک خصوصیت جدید جهت ویرایش کردن عکس ها میباشد. به محض اینکه  Screenshot خود را گرفتید گزینه Edite زیر عکس گرفته شده ظاهر میشود. با انتخاب این گزینه ابزارهای جهت ویرایش ، بریدن ، روشن کردن پدیدار میشوند که قبل از به اشتراک گذاشتن آن عکس  میتوانید از آنها استفاده کنید.
 
داشبورد
 
دو
 
 
برنامه ریزی فوق العاده  یکی از مهمترین دلایلیست اشتیاق افراد برای استفاده از گوشی های شرکت گوگل را افزایش میدهد. این برنامه هنوز به طور کامل آماده انتشار نیست ، اما افراد مشتاقی که یکی از گوشی های  Pixel گوگل را دارند، میتوانند جهت شرکت در رویداد  Digital wellbeing Beta ثبت نام کنند. شما جهت شرکت در این رویدادنیازمند یک دستگاه Pixel با اندوید 9.0 باشید.

 
حالت قفل به منظور امنیت بالاتر
 
 یک

گوگل همواره در تلاش است تا امنیت کلی اطلاعات شما را  در اندروید  Pieتضمین کند ، اما اغلب این اقدام ها بصورت مخفیانه انجام میشود. با این حال ، ویژگی جدیدی در این گوشی وجود دارد که با فشار دادن یک دکمه میتوانید دستگاه خود را قفل کنید. زمانی که این قفل فعال است ، به شما کمک میکند تا قابلیت هایی نظیر سنسورهای اثر انگشت یا صداهای ایمن ( صداهایی که توسط آنها قفل گوشی شما باز میشود ) را  غیر فعال کنید. به قسمت  Settings  بروید ، گزینه  Security and Location را انتخاب کنید ، روی Lock Screen preferences  ضربه بزنید تا گزینه   Show Lockdown را مشاهده کنید.
 
کنترل اشارات ( قابلیت چند انگشتی )
 
 ده

در اندروید  Pie شما این فرصت را دارید که  روش های قدیمی کنترل 3 انگشتی را کنار بگذارید ودر عوض از قابلیت های اشاره ها استفاده کنید. دگمه  Home روی گوشی شما که در واقع بیشتر شبیه یک حبه قرص است ، گزینه اصلی برای بازگشت به منو  Home میباشد. این دگمه را فشار دهید تا به Home ( صفحه اصلی گوشی ) بروید ، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا به صفحه راست گوشی خود منتقل شوید ، سپس به صفحه سمت صفحه چپی خود وارد شوید تا برنامه هایی که اخیرا مورد استفاده قرار داده اید را مشاهده کنید. قابلیت کنترل اشاره ای را فعال کنید و در قسمت تنظیمات گوشی خود اطلاعات بیشتری در مورد آن بدست آورید.
 
تنها زمانی که میخواهید صفحه گوشی خود را بچرخانید
 
 سی
 
بجای اینکه نمایشگر صفحه گوشی خود را روی حالت عمودی یا افقی قفل کنید ، میتوانید از قابلیت جدیدی که در اندروید  Pie وجود دارد استفاده نمایید ، در این صورت اگر گوشی شما تغییر جهتی را احساس کند بصورت خودکار ، صفحه نمایش شما را به حالت عمودی وافقی تغییر میدهد.
 

بیشتر بخوانید : جلوگیری از خاموش شدن صفحه نمایش هنگام مطالعه No Screen Off 1.16



زمانی که صفحه نمایش خود را در حالت Landscape قرار میدهید ، میتونید روی گزینه ای که در قسمت پایین وجود دارد ضربه بزنید تا جهت آن را به حالت عمودی تغییر دهید. در چنین حالتی ، اگرگوشی خود را به حالت  Portrait در دست بگیرید ، تا زمانی که روی همان گزینه ضربه نزنید ، صفحه گوشی شما در حالت  Landscape باقی خواهد ماند.

وضعیت باتری در محدوده صفحه نمایش :
اگر گوشی مدل  Google Pixel دارید ، میتوانید درصد باقی مانده باتری خود را در محدوده صفحه نمایش مشاهده کنید. این مورد جدیدی نیست. زیرا در گوشی هایی نظیر  Sumsong , Motorola , Onelplus نیز موجود میباشد. با این حال ، با یک بررسی سریع میتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید.
 

برگرفته از سایت: cnet.com

نسخه چاپی