Mac Mojave
12 مورد از بهترین خصوصیات سیستم عامل Mac Mojave
 
چکیده
در این مقاله قرار است با خصوصیات سیستم عامل majave mac  آشنا شوید. خصوصیات این سیستم عامل و بعضی از قلق های کارکردن با آن را در این مقاله برای شما شرح خواهیم داد.

تعداد کلمات : 1297 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه
سیب
 
نویسنده: ANTHONY HEDDINGS
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
Mojave همچنان نتوانسته پاسخگوی تمام نیازهای من باشد اما سیستم عامل Mac  Mojave  که قسمتی از برنامه های   WWDC 2018است خصوصیاتی دارد که توجه مرا جلب کرده است.
Dark mode ( حالت تاریک )
سیستم عامل  Mac High Sierra به شما اجازه میدهد که هم نوار ابزار و هم Dock Dark را با هم باز کنید ، اما همچنان تصویر پرنور زیادی بین بالای صفحه که تاریک است و لبه های پایین صفحه نمایش  مک بوک شما باقی میماند. با استفاده از سیستم عامل  Mac Mojave میتوانید کل Desktop خود که شامل  Desktop Wallpaper  و  برنامه های اجرا شده روی صفحه میباشند  را به حالت تاریک دربیاورید . در دمویی که توسط  WWDCمنتشر شد ، حالت تاریک میتواند تمام عکسها و برنامه های مربوط به آنها را در یکجا قرار دهد.
 
 شیب
 

همچنین در حالت تاریک ، برنامه Xcode واقعا شگفت انگیز به نظر میرسد.
 
سیب
 
 
برنامه های خود شرکت  Apple شامل طراحی Dark Mode میشوند ، اما اگر کاربران بخواهند برای سایر برنامه های خود از این ویژگی استفاده کنند ، باید از API شرکت  Apple استفاده کنند.

Dynamic Desktop ( میزکار متحرک )
این ویژگی به نوعی مکمل Dark Mode میباشد و بیشتر برای نشان دادن هرچیز خاص ، مفید است. اما عجب نمایشی از خود بجا میگذارد ! Dynamic Desktop میزان روشنایی Desktop شما را در طول روز تغییر میدهد ، مثلا در تصویر صحرا ، یک نور صبحگاهی گرم روی ، نور براقی در بعد از ظهرها و یک نور زیبا در عصرها روی Desktop شما ظاهر میشود. هر زمان که مطلع شوم که  Dynamic Desktop در طول روز چند بار نور صفحه نمایش شما را تغییر میدهد ، این پست را بروز رسانی میکنم.
 
 شیب
 
Stacks
آیا از اینکه  دسکتاپ  Mac خود را با فایل های زیاد و آیکن های بیش از حد شلوغ میکنید ، احساس گناه میکنید ؟ اگر روش سازماندهی کردن فایل هایتان را نمیپسندید ،  Mojave میتواند مانند یک خدمه نظافتی انجام وظیفه کند ، بگونه ای که فایل های موجود روی دسکتاپ نامنظم و شلوغ شما را برمیدارد و به حالت  Stacks ( چند فایل یا آیکن را در یک قسمت کوچک جای میدهد. )  این  Stacks ها میتوانند فایل و آیکن های شما را از روی صفحه نمایش بردارند و در یک  Stacks  قرار دهند. همچنین شما میتوانید این Stack ها را بر اساس نام ، تگ ، تاریخ و ... منظم کنید. همچنین شما میتوانید به منظور مشاهده فایل هایی که در Stacks ها قرار دارند ، آنها را بسط دهید ، یا میتوانید با نگه داشتن کلیک  روی Stack فایل یا برنامه مورد نظر را مشاهده ، سپس آن را اجرا یا از طریق Mail ارسال کنید.
 
سیب
 
نمای گالری برای Finder
Finder همواره دارای 4 نما بوده است – آیکن ها ، لیست ، ستون ها و Cover Flow
سیستم عامل  Mojave پنجمین حالت گالری را اضافه نموده است. بنظر میرسد این مورد برای جست و جوی عکس ها توسط Finder بسیار مفید است ، زیرا قاب نمایش ،  پایگاه داده فایل را نشان میدهد و اجازه میدهد سریعا بدون استفاده از هیچ برنامه مربوط به عکس ، عکس های خود را بچرخانید ، تبدیل به PDFکنید یا یک Watermark به آن اضافه کنید.

ابزارهای  Markup در قسمت های بیشتر
Mojave ابزارهای Markup را به  Finder ،  Quick Look و Screenshot ها اضافه کرده است که با استفاده از آنها میتوانید فایل های  PDF ایجاد کنید و  متونی را به عکس و Screenshot های خود اضافه نمایید.

ابزار جدید برای  Screenshot
صحبت از  ScreenShot  شد ، Mojave ابزار جدیدی برای Screenshot منتشر کرده است. مشابه همان Screenshot  که در قسمت iPhone iOS11 به تفضیل شرح داده شد ، در Mojave با ایجاد سریع ریز عکس ها میتوانید متون خود را وارد کنید و از گزینه های به اشتراک گذاری بیشتری بهره ببرید.

مرورگر  Safari بالاخره مجهز به Favicon شد
ممکن است افزودن این قابلیت که توسط معاون ارشد نرم افزاری Apple  آقای Craig  Federighi  انجام شد کاری بیهوده باشد ، اما به نظر من یکی از بهترین ویژگی های Mojave است. من همیشه بجای Safari از Chrome استفاده میکردم زیرا Safari مجهز به  Favicon نبود. تعریف Favicon  : آیکن های کوچک که روی نوار مرورگر و قسمت  Bookmark ها  قرار میگیرد و منظره مرورگرها را زیبا و جالب تر میکند و از همه مهمتر به شما کمک تا بدانید هدف از هر یک از این آیکن ها چیست. در قسمت پایانی انتشار سیستم عامل Mojave WWDC 2018 آقای  Federighiبیان کرد که به زودی مرورگر  Safari مجهز به Favicon میشود ، زمانی که روانه بازار شد من به شخصه خیلی خوشحال شدم.

4 مورد از برنامه های iOS که به  Mac انتقال یافت
آقای Federighi به شدت منکر ادغام iOS و سیستم عامل Mac شد، اما گفت که شرکت اپل قصد دارد در پروژه ای چند ساله انتقال برنامه ها از iPhone به  Mac را ساده تر کند. به منظور اثبات این موضوع ، شرکت اپل برنامه هایی نظیر ، Stalwarts News , Stocks , Voice Memos   و  Home را از iOS به Mojave انتقال داد.سیستم عامل  Mac High Sierra به شما اجازه میدهد که هم نوار ابزار و هم Dock Dark را با هم باز کنید ، اما همچنان تصویر پرنور زیادی بین بالای صفحه که تاریک است و لبه های پایین صفحه نمایش  مک بوک شما باقی میماند. با استفاده از سیستم عامل  Mac Mojave میتوانید کل Desktop خود که شامل  Desktop Wallpaper  و  برنامه های اجرا شده روی صفحه میباشند  را به حالت تاریک دربیاورید . در دمویی که توسط  WWDCمنتشر شد ، حالت تاریک میتواند تمام عکسها و برنامه های مربوط به آنها را در یکجا قرار دهد.

Group Face time
 با استفاده از این برنامه تا 32 کاربر میتوانند در آن واحد با هم صحبت کنند.

Continuity Camera (دوربین پیوسته)
Mojave خصوصیت Continuity  را معرفی نمود. دوربین پیوسته به شما اجازه میدهد تا عکس گرفته شده یا پرونده اسکن شده خود را به طور مستقیم به قسمت  Document خود انتقال دهید. بعد از اینکه فرایند گرفتن عکس یا اکسن کردن پرونده ای را در  Mac شروع کردید، iPhone شما دست به کار میشود و عکس گرفته شده یا پرونده اکسن شده شما را مستقیما به قسمت Document انتقال میدهد. این قابلیت حتی سریعتر از AirCloud به نظر میرسد با این حال نمیتوان گفت که Aircloud روشی کند در انتقال فایل ها و عکس های شما از iPhone به  Mac است.
 
ارتقاء امنیت پنهان :
شما نمیتوانید بدون در نظر گرفتن Privacy و امنیت در سخنرانی فناوری اطلاعات سال 2018 شرکت کنید. مرورگر Safari با قاطعیت این موضوع را مطرح کرد ، اما شرکت اپل گفت سیستم عامل Mojave ردیابهای تبلیغاتی که در  Safari وجود دارند را مسدود میکند زیرا زمانی که میخواهید از یک سایت به سایت دیگر بروید این تبلیغ های آزار دهنده کفش دست از سر شما برنمیدارند. شرکت ها بر اساس فونت ، تنظیمات پیکربندی و  Plug-in ها میتوانند به راحتی Mac شما را شناسایی کنند ، اما در نسخه Mojave این کار برای آنها به شدت دشوار شده است.اپل دوست دارد Mac book شما شبیه Mac book دیگران باشد.

بیشتر بخوانید : مرورگری فراتر از سرعت Portable Apple Safari 5.1.5 Final



ها میتوانند به راحتی Mac شما را شناسایی کنند ، اما در نسخه Mojave این کار برای آنها به شدت دشوار شده است.اپل دوست دارد Mac book شما شبیه Mac book دیگران باشد.
Mojave همانگونه که برای نصب برنامه ها نیازمند دسترسی به Location , Contacts,  و  Photo است جدیدا نیازمند دسترسی به Camera و  Microphoneشما نیز میباشد.

Mojave همچنین نیازمند دسترسی گسترده به پایگاه داده های ایمیل ها ،
message history, Safari data, Time Machine backups, iTunes device backups, Locations and Routines and system cookies.
میباشد.
 
 بازار برنامه های Mac با طراحی مجدد :
بازار برنامه های  Mac از زمانی که  Mojaveمنتشر شده است ، رنگ و لعاب زیباتری به خود گرفته است. همچنین با ایجاد نوارهای جدید که شامل ، Discover , Create , Work  و Playمیشود ،میتوانید ساده تر مسیر خود را پیدا کنید. برنامه هایی که مدت زمان زیادی منتظرشان بودید ، در حال ورود به بازار برنامه های Mac  میباشند . برنامه هایی نظیر ، Microsoft Office 365, . ، Adobe Systems' Lightroom
Barebones BBEdit editor.
 

برگرفته از سایت: cnet.com

نسخه چاپی