خصوصیات متمایز آیفون
6 مورد از خصوصیات آیفون که در اندروید یافت نمیشوند
 
چکیده:
اندروید و IOS به عنوان دو سیستم عامل محبوب دنیا، همواره با یکدیگر در حال رقابت هستند. هر یک از این دوسیستم عامل ویژگی های مخصوص خود را دارند و البته در بسیاری از ویژگی ها هم با همدیگر مشترک هستند. در این مقاله 6 ویژگی گوشی های آیفون که در گوشی های اندرویدی یافت نمی شود را برای شما شرح خواهیم داد.

تعداد کلمات : 1247 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

ایفون

نویسنده : CAMERON SUMMERSON
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
سیستم عامل های اندروید و iOS به دلیل داشتن خصوصیات منحصر به فرد خود ، همواردر رقابت میباشند. اما اغلب اوقات آنها خصوصیات خود را از دیگر Platform تقلید میکنند. اما با این حال ، iOS همچنان ترفندهای بیشتری در آستین خود دارد. هر یک از این Platform  ها خصوصیاتی دارند که آن را از دیگری متمایز میسازد وهمیشه مقایساتی بین این دو وجود دارد که واقعا بحث بر انگیز میباشند. هدف بحث در اینجا این نیست که بگوییم این سیستم عامل بهتر از دیگری است . این بحث کاملا بیطرف است. با این حال قصد داریم در این مقاله به بررسی برخی از خصوصیات iOS بچردازیم که در اندروید یافت نمیشود.

Touch  سه بعدی : محکم تر لمس کنید تا شاهد خصوصیات بیشتری باشید.
 زمانی که میخواهید با صفحه لمسی کاری انجام دهید ، به راحتی آن صفحه را لمس میکنید. اگر بخواهید کار دیگری انجام دهید ، میتوانید مدت زمان طولانی تر دست خود را روی صفحه لمسی نگه دارید. بیشتر فشار دهید. صفحه نمایش حساس به فشار iPhone سطح جدیدی از گزینه ها را در دسترس کاربران قرار داده است. این قابلیت را لمس سه بعدی مینامند که در اندروید یافت نمیشود. سیستم عامل اندروید نهایت 2 گزینه دارد ، فشار و فشار طولانی تر. 3D Touch  میتواند سیستم منو را تمیز تر اجرا کند ، بدین صورت که اجازه میدهد به راحتی کلاتر های اضافی را حذف نمایید.مهمترین مثالی که در ایفون میتوان زد این است که با فشار دادن کلید  X همه اعلانهای روز را حذف نمایید ، اما اگر همان کلید را محکم تر فشار دهید میتوانید گزینه  Clear All Notification رامشاهده کنید.
 اگر از 10 کاربر iOS بپرسید که چرا از این سیستم عامل استفاده میکنید ، نصف آنها میگویند " به دلیل حباب آبی . " این ویژگی نیز مرتبط با برنامه iMessage است. مرکز همه کاره پیام رسان یکپارچه ای که پیام رسانهای iOS و دستگاه های   MacOS را با هم ادغام میکنند.
iMessage : روشی بهتر برای چت کردن توسط گوشی  
اگر از 10 کاربر iOS بپرسید که چرا از این سیستم عامل استفاده میکنید ، نصف آنها میگویند " به دلیل حباب آبی . " این ویژگی نیز مرتبط با برنامه iMessage است. مرکز همه کاره پیام رسان یکپارچه ای که پیام رسانهای iOS و دستگاه های   MacOS را با هم ادغام میکنند.
برنامه  Apple Message  روی iOS ترکیبی بین iMessage  و  SMS Message است._ این برنامه مکالمات در  iOS یا  MacOS تبدیل به حالت پیش فرض میکند ، اما به منظور انجام این کار از Platform های دیگر نظیر اندروید استفاده میکنند. در حالی  که گوگل دوست دارد رقیبی واقعی مانند iMessage  در اندروید داشته باشد، باید بگوییم چنین چیزی امکان پذیر نیست. با این حال گوگل دارای چندین برنامه پیام رسان میباشد. اصلا گیج کننده نیست.

برنامه  Offload : بدون اینکه داده های برنامه های خود را از دست بدهید ، از شر برنامه هایی که استفاده نمیکنید خلاص شوید
اگرشما هم شبیه سایر افراد دنیا باشید ، برنامه هایی روی گوشی خود دارید که از آنها استفاده نمیکنید.و هر زمان هم که تصمیم میگیرید این زباله ها را از روی گوشی خود حذف کنید ممکن است با خود بگویید   " نمیدانم ، شاید بعدا یه بار دیگه ازش استفاده کنم . " این جایی است که برنامه  Offload بکار شما می آید. این قابلیت که در سیستم عامل iOS 11 منتشر شد ، به شما اجازه میدهد تا بدون از دست دادن اطلاعات برنامه ها ، آنها را حذف نمایید. اگر شما این برنامه ها را حذف کنید و مجددا نصب کنید ، داده های آن برنامه همچنان آماده خدمت رسانی میباشند. واقعا فوق العاده است. مخصوصا برنامه هایی که فضای زیادی را اشغال کرده اند. شما میتوانید قابلیت  Offload را از قسمت  Settings> Generals>iPhine Storage فعال کنید. شما میتوانید از همین منو برنامه های غیر ضروری را Offload  کنید.

Memoji / Animoji :  Emoji , Evolved
 شکلک ها روشی سرگرم کننده برای بیان کردن احساس و برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان میباشد ، گاهی اوقات میتوان بجای نوشتن متن ، از این شکلک ها استفاده نمود و احساسات خود را بیان کرد. اما در گوشی های ایفون  X شما میتوانید پا را یک قدم فراتر از  Emoji قرار دهید و از  Animojiاستفاده نمایید_ شکلک های متحرک حیوانات که بعد از تأییدیه شما مدل سازی میشود. ممکن است این کار اندکی احمقانه بنظر برسد ، اما در عین حال خیلی باحاله . البته ، ممکن است این ویژگی مقداری بیهوده بنظر برسد ، چون تنها در یک مدل از گوشیها قابل استفاده میشود. در عین حال گوشی سامسونگ دارای  ARemoji میباشد که کاملا شبیه  Memoji میباشند. اما اندروید به طور کلی فاقد مواردی شبیه  Memojiیا  Animoji میباشند. خجالت آور است چون هیچکس در زمان گرسنگی عین سگ زبان خود ر بیرون نمی آورد. ( مرتبط با استفاده از شکلک های موجود در گوشی ها. )

بکشید تا به صفحه قبل بروید : بهتر از ضربه زدن روی گزینه  Back  میباشد.
 سیستم عامل اندروید دارای یک کلید بازگشت است ، وبا ضربه زدن روی این گزینه میتوانید به صفحه قبل برگردید.برخی برنامه ها نیز دارای یک گزینه Back در بالا سمت چپ میباشند، البته در گوشی هایی که صفحه نمایش آنها بزرگ است انگشت شما هرگز به آسانی به آن قسمت نمیرسد. در گوشی های ایفون  میتوانید با یک اشاره صفحه نمایش خود را به صفحه قبل بازگردانید : دست خود را روی صفحه نمایش قرار دهید و به سمت راست بکشید. برای مثال ، در حال چرخیدن در اینستاگرام هستید وناگهان چشمتان به یک پروفایل جالب میخورد ، میتوانید وارد آن شوید و محتوای آن را بازدید کنید ، سپس دست خود را روی صفحه گوشی قرار دهید و به سمت راست بکشید تا به راحتی به صفحه قبلی باز گردید. این روش آسان ، خلاقانه و بسیار ساده تر از روش های دیگر است. باید این را مد نظر داشته باشید ، این قابلیت در همه برنامه ها وجود ندارد _ اما با این حال اگر در برنامه ای این قابلیت وجود داشت روی آن ضربه بزنید ، اما در گوشی های ایفون به راحتی با کشیدن دست خود روی صفحه به صصفحه قبل باز گردید.
 

بیشتر بدانید :  ده راه iOS برای غلبه بر اندروید


Timely Updates : پشتیبانی بهتر برای همه گوشی ها
زمانی که صحبت از مقایسه اندروید و آیفون به میان آید ، غیر ممکن است کلماتی مانند  Update و Fragmentation را نشنوید. دلیل خوبی هم هست. سازندگان اندروید هرگز نتوانسته اند به خوبی به روزرسانی ها را منتشر کنند. از آنجایی که خط تولید گوشی های  Pixel از این موضوع مستثنی میباشند ، سایر مدل های دیگر در مقایسه با محصولات اپل ، از پشتیبانی کمی برخوردار هستند. زمانی که یک نسخه جدید از Ios منتشر میشود ، برای همه گوشی هایی که از آن پشتیبانی میکنند در دسترس است  و این پشتیبانی حداقل یک سال ادامه دارد. بنابراین ، کاربران  Ios که 3 یا 4 سال از عمر آنها گذشته است میتوانند از آخرین نسخه آن استفاده کنند. نمیتوان این موضوع را به گوشی های اندروید تعمیم داد ( بجز گوشی های  PIXEL ) همچنین اپل مدتی قبل از انتشار نسخه Ios کاربران را در جریان میگذارد. قبل از اینکه برخی افراد ما را به باد انتقاد بگیرند و بگویند این چیزها در اندروید نیز وجود دارد ، باید بگویم ما در حال ویژگی های ذاتی سیستم عامل ها هستیم.

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com
نسخه چاپی