دوربین های امنیتی
نکاتی که باید قبل از خرید دوربین های امنیتی سیمی ( غیر Wireless ) بدانید
 
چکیده:
یکی از مسائلی که از دور کار بسیار سختی به نظر می رسد، نصب دوربین است. در حالیکه اگر دانش کافی در این زمینه را داشته باشید خواهید دید که این کار ساده تر از آن چیز ی است که انتظارش را داشته اید. در این مقاله به برخی نکات در تهیه و نصب دوربین اشاره می کنیم.

تعداد کلمات : 846 / تخمین زمان مطالعه : 4 دقیقه

دوربین

نویسنده : CRAIG LLOYD
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
دوربین های امنیتی سیمی خیلی بهتر و معتبر تر از دوربین های Wi-Wfi میباشند. اما نکاتی وجود دارد که قبل از خرید این نوع از دوربین ها باید مد نظر قرار دهید. در بخش قبلی به تفاوت های میان دوربین های سیمی و بی سیم پرداختیم ( تا بهتر بتوانید برای خریدن آنها تصمیم بگیرید ) اما اگر اکنون تصمیم گرفتید از مدل های سیمی خریداری کنید ، بهتر است اطلاعاتی دقیق در مورد آنها داشته باشید.

شما به یک مانیتور ، موس و کیبورد نیاز دارید.
 بسته دوربین های امنیتی دارای یک DVR میباشد و چند دوربین سبک میباشد ( گاهی نیز کابل های مورد نیاز نیز همراه آنها میباشد ) اما هیچدام از آنها موس ، کیبورد و مانیتور ندارند. به همه این موارد جهت مدیریت سیستم دوربین های امنیتی خود نیاز دارید. برخی از دوربین های امنیتی ممکن است در بسته خود موس داشته باشند ، اما اغلب آنها فاقد مانیتور میباشند که از مهمترین اجزاء آن میباشد، زیرا تنظیمات دوربین خود را باید بوسیله مانیتور انجام دهید. اگر این 3 ابزار را در اختیار دارید ، دیگر نگرا هزینه آن نباشید ، زیرا قیمت این دسته از دوربین ها در مقایسه با دوربین های وایرلس ، بسیار مقرون به صرفه است. تنها استثنایی که وجود دارد این است که ، اگر دوربین های خود را به  NAS متصل کرده باشید ، میتوانید همه امورات را از طریق کامپیوتر خود مدیریت کنید. در چنین حالتی کار شما راحت تر میشود.
 بسته دوربین های امنیتی دارای یک DVR میباشد و چند دوربین سبک میباشد ( گاهی نیز کابل های مورد نیاز نیز همراه آنها میباشد ) اما هیچدام از آنها موس ، کیبورد و مانیتور ندارند. به همه این موارد جهت مدیریت سیستم دوربین های امنیتی خود نیاز دارید.
نقشه ای برای سیم کشی های لازم بکشید.
 از آنجایی که همه دوربین ها باید بوسیله سیم ها به DVR وصل شوند ، باید یک نقشه دقیق از شاختمان خود رسم کنید ، تا از ابتدا مسیر عبور کابل ها را مشخص نمایید. برای چنین کاری باید اندکی خلاق باشید. بسته به مکانی که قرار است  DVR خود را قرار دهید و دوربین های خود را وصل کنید ، نقشه را رسم کنید. در زمان رسم نقشه ممکن است نقاطی را پیدا کنید که تا کنون آنها را ندیده اید  به همین منظور شما میتوانید سیم ها را از درون دیوار یا سایر قسمت ها رد کنید.

به همین دلیل باید یک نقشه دقیق رسم کنید تا یک مسیر خوب جهت سیم کشی ها پیدا کنید. ابتدا ببینید در دیوارها موانعی مانند لوله های سیستم ضد حریق ، برق و ... وجود نداشته باشد زیرا مسیر عبور سیم ها را مسدود میکنند. اول مسیر عبور سیم ها را مشخص کنید ، سپس سیم کشی را آغاز کنید. به منظور انجام این کار ممکن است نیازمند ابزارهای خاصی مانند دریل و جعبه سیم باشید. حتما از راهنمایی های ما جهت نصب و سیم کشی های دوربین مدار بسته استفاده کنید تا سرعت کار را افزایش و کیفیت آن را ارتقاء دهید.

آماده شوید که دستانتان کثیف شود .
 اگر به فردی پول دادید که این کار را برای شما انجام دهد ، مشکلی نیست ، اما اگر قرار است خودتان این کار را انجام دهید باید بدانید که قرار است با آچار پیچگوشتی و سایر ابزارها دست و پنجه نرم کنید ، پس کار آنچنان ساده ای نیست. اگر خوش شانس باشید ممکن است روال کار مانند رد کردن سیم ها از کف ساختمان ، روی سرداب یا روی سقف باشد ، اما این بهترین حالت ممکن است. اما احتمالا باید بصورت خزیده سیم ها را از اتاق شیروانی رد کنید که کار چندان خوشآیندی نیست. بنابراین تنها نگران کثیف شدن دستانتان نباشید ، زیرا چیزهای بدتر و سخت تر دیگری نیز منتظر شما میباشند. فقط سعی کنید یه بالشت نرم زیر زانوهای خود قرار دهید ، چون ممکن است شرایط سخت شود .

 

بیشتر بدانید :  دوربین‌های جاسوسی بی ‌سیم


قرار است دوربین ها را به شبکه وصل کنید یا نه ؟
 یکی از بهترین و مهمترین مزایای دوربین های سیمی این است که ، برای استفاده از آنها نیازی به اتصال اینترنت ندارید._ بر خلاف دوربین های وایرلس که اگر اینترنت نباشد هیچگونه کارایی ندارند. اما یکی از نقاط ضعف دوربین های سیمی این است که ، اگر خارج از خانه باشید ، نمیتوانید از راه دور یا از طریق گوشی خود منطقه مورد نظر را مشاهده نمایید. در عوض  تنها میتوانید  از طریق مانیتور و سایر وسایل جانبی که متصل به  DVR هستند به تماشای تصویر دوربین ها بپردازید. احتمالا این موضوع برای اغلب افراد موضوعی چندان مهم نیست ، زیرا موردی است که میگویند ، هرچه از اینترنت فاصله بگیری از امنیت بیشتری برخوردار هستی. با این حال اگر میخواهید از راه دور به تماشای تصاویر دوربین خود بپردازید ، باید آنها را به یک شبکه وصل نمایید.

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com
نسخه چاپی