13روش رسیدن به موفقیت
 موفقیت یعنی جمع راه و روش های زندگی هوشمندانه
 
چکیده

ممکن است تصور کنید که شما راهتان با آن دسته افراد موفقی که پیوسته کامیابی های تازه حاصل می کنند یکی نباشد. البته ممکن است آنها توانایی هایی داشته باشند که شما فاقد آن هستید، اما همیشه به یاد داشته باشید: موفقیت آموختنی است و تنها تفاوت شما با آنها این است که آنها همیشه یک سری عادات خاص را به کار می بندند و این باعث کامیابیشان می شود. موفقیت همین است: جمع راه و روش های زندگی هوشمندانه.

تعداد کلمات : 2862 / تخمین زمان مطالعه : 14 دقیقه
 
سیب
 
مترجم :جابر بوژمهرانی
 
چگونه در زندگی موفق باشیم: 13 نکته از افراد موفق
موفقیت شما درچیست؟ چگونه در زندگی موفق باشیم؟
بعضی مردم وقتی که به موفقیت فکر می کنند، ثروت را تصور می کنند. دیگران قدرت را می خواهند. بعضی ها فقط می خواهند تاثیر مثبتی بر این جهان داشته باشند.

همه اینها کاملاارزشمند  است ، در واقع موفقیت یک مفهوم است که به معنای چیزهای مختلف برای افراد مختلف است. این که موفقیت از نظر شما چیست ،چیز مهمی نیست چون تقریبا  چیزی است که به راحتی  به دست نخواهد آمد.

کتاب ها و راهنمایی های بی شماری برای موفق بودن وجود دارد، اما،  موفقیت یک امر شخصی و مختص به همان شخصیت است  . بنابراین عمل کردن به توصیه های موجود در این کتاب ها غالبا نمی تواند به شما کمکی بکند  .

با توجه به این نکته ، با در نظر گرفتن توصیه بسیاری از مردم، افرادی که ایده های موفقیت هر دو متفاوت بوده و احتمالا برای شما یک جایگزین خوب می باشد. آنچه در ادامه آمده است فهرستی از سیزده مورد از  بهترین توصیه های برخی از موفق ترین افراد است که تا به حال زندگی کرده اند.
 
1.  افکار بزرگی داشته باشید .
از مایکل آنژ بونارروتی، هنرمند بزرگ رنسانس:
"بیشترین خطر برای بسیاری از ما حرکت به سمت هدف های بسیار بزرگ و شکست در رسیدن به آنها نیست ؛ بلکه  هدف گذاری های کوچک و رسیدن به آنها است . هنرمندان کمی مانند مایکل آنژ با نفوذ هستند. امروزه قرن ها پس از مرگ او، آثارش هنوز الهام بخش بوده و به راحتی با مردم ارتباط برقرار می کند . آثار او در  جهان  معروف است. حالا تصور کنید که ایشان ،اگرتصمیم می گرفت که  به عنوان یک هنرمند کار نکند .

 توجه داشته باشید که موفقیت در عرصه هنر بسیار دشوار است ، اگر او تصمیم می گرفت که این همت خود را در یک کار آسانتر صرف می کرد . آیا باز هم این اثر و شهرت جهانی را دارا بود ؟
بسیاری از مردم غالبا تصمیم می گیرند رویاهای خود را کنار بگذارند برای چیزی که بیشتر "واقعی" است. از بلند همتی و جاه طلبی مورد پسند خود  دست می کشند و به کارهای سطحی روی می آورند . این نقل قول بالا در واقع می خواهد خطر چنین عقیده ای را برای ما بازگو کند که وقت خود را با هدف های کوچک تلف نکنیم.  پس تصمیم بگیریم بلند همت باشیم .
 
2. کار مورد علاقه خود را پیدا کنید و انجام دهید .
از اپره وینفری.
"این را بدانید شما تا زمانی در مسیر موفقیت خواهید بود که به وظیفه خود عمل کنید ."
این یک جمله خوب برای یادآوری و فکر کردن در مورد کار است مخصوصا زمانی که شما در محل کار هستید.
تصور کنید که  شما در شغل تان خیلی موفق هستید . بنابراین شما به سختی کار می کنید و بیشتر وقت خود را سر کار خود سپری می کنید . چون شما به آن علاقه دارید و موفقیت خود را در تلاش در این شغل می بیند .

 وبرعکس اگرشغل شما ، شغلی است که شما از آن  نفرت دارید، موفقیت در اینجا فقط به معنای پر کردن زندگی شما با چیزی است که از آن متنفر هستید. این حالت به نظر شما چه حسی دارد ؟
پس، چرا به چیزی که دوست دارید تمرکز نمی کنید؟ تمرکز کنید و آنچه را که دوست دارید و به آن علاقمند هستید پیدا کنید . برفرض که شما  در این کار موفق نباشید، شما لا اقل وقت خود را با چیزهایی که دوست دارید پر می کنید . آیا می دانستید که بسیاری از نوازندگان موفق، سالها زندگی خود را صرف اجرای برنامه های اجرا نشده ، می کنند، تنها به این دلیل که  آنها دوست دارند انجام دهند. و از این کار لذت می برند .
 
3. یاد بگیرید چگونه زندگی را متعادل کنید.
از فیل نایت، مدیر عامل شرکت . Nike Inc.
بین زندگی و کسب و کار، یک ناسازگاری غیر قابل تغییربرقرار است. یک جنگ دایم یبن صلح و آرامش و هرج و مرج . که هیچ یک بر دیگری فائق نمی آیند ولی یکدیگر را تحت تاثیر قرار می دهند .
 چگونگی رفتار تو با این مسایل همان کلید موفقیت است. "

 

بیشتر بخوانید : چگونه در زندگی به موفقیت برسیم؟



اغلب مردم فکر می کنند که برای موفقیت، باید اهدافی را برای موفقیت در زندگی شان تعریف کنند . اگر فرد فکر کند که شغلش او را به موفقیت می رساند، ممکن است ساعت های بی شماری را در روز صرف کار کند  و تا شب به سختی کار کند. و این باعث می شود که از استراحت خود  بزند و سلامتی خود را به خطر بیندازد و در نتیجه هیچ گاه به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد و برعکس اگر کسی با خود این گمان را کند که لازمه موفقیت او داشتن روابط اجتماعی بسیار بالا و تشکیل جمع های دوستانه باشد ، طبعا باید از کار خود بزند تا به این دو برسد و همین امر موجب می شود تا به مرور کار خود را از دست بدهد . در این راه، موفقیت، همانطور که فیل نویته در بالا می گوید: برای رسیدن به موفقیت ابتدا شما باید تعادل را در زندگی خود برقرار کنید . تعادل بین زمان استراحت و کار و بین کار و نیازهای دیگر.
 
4. از شکست نترسید.
از هنری فورد، بنیانگذار فورد موتورز:
"شکست، به سادگی فرصتی برای شروع دوباره است البته در شروع دوباره شما هوشمندانه تر از قبل عمل می کنید .."
یک داستان وجود دارد، که هنوزتایید نشده است که آیا واقعی بوده یا نه ، اما حاوی یک پیام است که کمتر از واقعیت نیست :
 اختراع نور لامپ، توسط  توماس ادیسون، نتیجه چند صد تلاش شکست خورده بود. در مصاحبه ای از او پرسیده  شد: "بعد از این همه شکست چه احساسی داشتید ؟"

پاسخ او فوق العاده بود، "من شکست نخوردم، اگرچه که نتوانستم لامپ را اختراع کنم ولی صدها روش دیگر را آموختم . او هر "شکست" را به عنوان یک درس دید. از آن درس، او آموخت که مشکلش چه بود و جایگزینش را نیز یاد گرفت . هر تلاش شکست خورده، هر برگشت، گامی کلیدی در مسیر موفقیت او بود. این کار آسانی است  که بعد از یک شکست از آن منصرف شوید  . اما شاید در آن شکست درس است. به شکست هایتان توجه کنید ، آنها را مطالعه کنید. شاید پس از آن شما خواهید آموخت که چگونه موفق شوید.

5. عزم راسخ  برای موفقیت داشته باشید.
از سرهنگ سندرز، موسس KFC.
" من ابتدا تصمیم گرفتم سپس توانستم به آنچه که می خواهم برسم . و هیچ چیزی (زمان ، حجم کار ، پول زیاد و..) نتوانست من را از تصمیمم منصرف کند . من این کار را تا به حال انجام داده ام و من با این روش  پیروز می شوم . میدانم."

موفقیت ، در بسیاری از جهات با توجه به جمله  بالا ، بستگی به یادگیری شما از شکست ها است . رها کردن ومنصرف شدن از تلاش و کوشش ، به مجرد شکست خوردن ساده ترین روش است  . بنابراین تنها راه این است  که شما تمایل واقعی برای موفقیت داشته باشید و هیچ چیز نتواند شما را ازاهدافتان دور کند و شما را از ادامه مسیر منصرف کند .اگر به طور صحیح وقتی را برای رسیدن به موفقیت اختصاص ندهید ، هر شکست آسیبش دو چندان خواهد بود و حرکت شما را کند خواهد کرد . موفق شدن  بدون اشتیاق راسخ به موفقیت،خیلی سخت است  . در ابتدا ممکن است بعضی سختی ها فائق نیامدنی به نظر برسند اما با اشتیاق وصف ناپذیر به موفقیت ،  این فقط در حد یک مانع کوچک می باشد .
 
6. یک شخص عمل گرا باشید
از لئوناردو داوینچی، رنسانس نابغه:
"خیلی طول کشید که به این مطلب پی ببرم که افراد موفق افرادی هستند  که اگر کاری را شروع کنند به آخر می رسانند ونمی نشینند تا سرنوشت در مورد آنها تصمیم بگیرد بلکه آنها به دل حوادث می زنند و خود،  حوادث را می سازند .

این جمله صد سال پیش گفته شد و امروزه همانند سابق کماکان بسیار جمله تاثیر گزاری است . اشخاص موفق عینا آن را بکار می گیرند . به این نکته کمی دقت کنید، وقتی شما  به کسی می اندیشید به زمانی که او در آن زندگی می کرد شما در واقع دارید  به آن زمان به نحوی که توسط او شکل گرفته است فکر می کنید . مثلا هنگامی که ما در مورد دوران رنسانس ایتالیا فکر می کنیم،در واقع داریم به آن زمان که توسط لئونارد داوینچی ساخته شده فکر می کنیم .یا در مورد امروز و شخصیت های موثر بر زمان حاضر فکر کنید که اگر آنها آن کاری را که شروع کرده بودند به پایان نمی رساندند حتما شیوه زندگی ما قابل مقایسه با الان ما نبود فکر کنید. مثلا بیل گیتس موسس مایکروسافت .

 به عنوان نمونه شما شاید این مقاله حاضر را  بر روی یکی از اختراعات شرکت او مطالعه می کنید اگر اواین کار را نمی کرد لابد شما الان در صفحات مجازی نبودید . آنها برای انجام کارهایشان شیوه ای متفاوت از دیگران  را انتخاب کردند و اجازه ندادند که حوادث به جای آنها تصمیم بگیرد و در عوض آنها جهان را تحت تاثیر خود قرار دادند. به وجدان خود پاسخ بدهید اصلا نترسید اگر برای انجام کارهایتان ،  شیوه ای بهتر سراغ دارید حتما با همان شیوه انجامش بدهید اگر شکست خوردید از دوباره امتحانش کنید . از عملی کردن شیوه ای جدید نترسید . اگر می توانید به یک راه بهتر برای انجام کاری فکر کنید، آن را انجام دهید. اگر شکست خوردید ، دوباره امتحان کنید و ناامید نشوید . هما نطور که افراد موفق اینطور بودند .
 
7. از درگیری ها اجتناب کنید
از تئودور روزولت، 26 رئیس جمهور آمریکا: "
مهمترین عنصر در فرمول موفقیت این است که بدانید چطوربا مردم کنار بیایید .

بهترین رهبران و  با نفوذ ترین افراد کسانی نیستند که موجب آشوب و اضطراب در مردم شوند و با آنها مبارزه کنند و مردم را نادیده بگیرند بلکه کسانی هستند که با اطرافیان خود رفتار دوستانه و مهربانانه دارند . و مردم هم آنها را دوست دارند . این عامل کلید رهبری خوب است. منطقی است اگر کسی شما را دوست دارد ، او می خواهد به شما  کمک  کند ؛ اگر شما به او پیشنهاد انجام کاری را بدهید با خوشحالی آن را انجام خواهد داد .اما اگر کسی شما را دوست نداشته باشد، کمک شما را رد می کند .

به علاوه، همیشه این یک ایده خوب است که روابط خوب را با دیگران گسترش داده و بهبود ببخشید . چون شما هرگز نمیتوانید بگویید چه کسی می خواهد به شما کمک بکند و یا حتی بخواهد  یک دوست خوب و حامی  برای شما باشد. پس از درگیری با دیگران اجتناب کنید . به این ترتیب، به مردم کمک کنید تا آنها به شما کمک کنند؛ و با مردم خوب باشید تا با شما خوب باشند .
 
8. از معرفی ایده های جدید نترسید.
از مارک تواین، مشهور نویسنده:
فردی که ایده جدیدی دارد- تا زمانی که این ایده اش به نتیجه برسد - عجیب و غریب به نظر می رسد .
این یک حقیقت تلخ است : کسانی که جسورترین ایده ها را دارند غالبا نادیده گرفته می شوند. اکثر ما از کودکی یاد گرفته ایم که فکر و کارهایمان شبیه یکدیگر باشد . بنابراین اگرواقعا می خواهید چیزی را کاملا متفاوت انجام دهید (و همه افراد موفق  کارهایشان را  متفاوت از سایرین انجام می دهند)، حتما فکر شما نیز باید متفاوت از دیگران باشد . اگر ایده جدیدی دارید، آن را دور نیندازید زیرا این همان جدید و متفاوت بودن است؛ به جای رها کردن ، خوشحال باشید . ایده جدید به ظاهر عجیب و غریب شما ممکن است یک روز باعث موفقیت شما بشود.
 
9. اعتماد به ظرفیتهای درونی تان شما را به موفقیت می رساند
از والتر دیزنی، بنیانگذار شرکت والت دیزنی :  اگر میتوانی تصورش کنی، میتوانی انجامش دهی.
موفقیت باید چیزی باشد که شما بتوانید آن  تصور کنید و آن را به دست بیاورید . این امکان وجود دارد که شما با افرادی که به  توانایی وقابلیت شما برای رسیدن به موفقیت شک دارند برخورد کنید .افکارآنها نباید روی شما تاثیر بگذارد زیرا درست در همان لحظه ای که اعتماد به نفس خود را متوقف  کنید  در همان لحظه نیز از رویاهایاتان عقب خواهید افتاد . به رویا پردازی خود ادامه بدهید .
 
10. همیشه یک نگرش مثبت ذهنی را حفظ کنید.
از توماس جفرسون، سومین رئیس جمهور آمریکا:
"هیچ چیز نمی تواند یک مرد را با نگرش ذهنی مثبت از دستیابی به هدف خود متوقف کند؛ و هیچ چیز درروی زمین نمی تواند به یک انسان با نگرش ذهنی منفی کمک کند. "
مانند نقل قول بالا می گوید، شما باید به توانایی خود برای موفقیت اعتماد کنید. این تنها راه پرورش  و بالا بردن اندیشه درست است. شما باید به مشکلات  توجه کنید ، نه به عنوان موانعی که شما را متوقف کند ، بلکه به عنوان وظایفی که شما باید آنها را انجام دهید . اگر اینطور فکر می کنید ، و عکس العمل  دیگران ، شک و تردید مردم نسبت به توانایی های شما و حتی بزرگترین موانع در شما هیچ گونه تاثیری نمی گذارند ، بدانید که موفق خواهید شد و از الان خود را یک فرد موفق بدانید . با این حال این را بدانیدکه یک فکر اشتباه شما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد .
 
11. اجازه ندهید دچار تردید نشود.
از آبراهام لینکلن، رئیس جمهور 16 ایالات متحده:
"اجازه ندهید هیچ گونه احساس یاس و ناامیدی بر شما غلبه کند واگر این کار را کنید  در نهایت شما مطمئنا موفق خواهید شد."
متاسفانه این یک واقعیت تلخ از طبیعت بشر است - همه ما به نوعی، به داشته هایمان دچار نوعی تردید و شک هستیم . اگر دیگران نیز به ما شک داشته باشند کار خیلی بدتر خواهد شد . وقتی که با شک و تردید محاصره می شوید، تمام کردن و به پایان رساندن کار حقیقتا می تواند به عنوان یک ایده خوب به نظر برسد. به شک و تردید توجه نکنید. اگر شما دلسرد هستید، آن را نادیده بگیرید. اگر احساس یاس به سراغ شما آمد مهم این است که به آن بی توجه باشید .
 
12. مشتاق باشید که سخت کار کنید.
از JC پنی، موسس JC Penney Inc
"تا زمانی که شما مایل نیستید فراتر از ظرفیت یک مرد عادی تلاش کنید،  نمی توانید به  موقعیتهای  بالا دست پیدا کنید .
شما ممکن است که این جمله را شنیده باشید که "موفقیت یک درصد آن الهام و 99%آن تلاش است  . یا ممکن است شما درباره ایده 1000 ساعت شنیده باشید. هر کدام از اینها یک چیز را می گویند: موفقیت از کار می آید . شما هرگز موفق نخواهید شد اگر به سمت هدف خود حرکت نکنید و در راستای هدف خود تلاش نکنید .
 اغلب مردم فکر می کنند که برای موفقیت، باید اهدافی را برای موفقیت در زندگی شان تعریف کنند . اگر فرد فکر کند که شغلش او را به موفقیت می رساند، ممکن است ساعت های بی شماری را در روز صرف کار کند  و تا شب به سختی کار کند. و این باعث می شود که از استراحت خود  بزند و سلامتی خود را به خطر بیندازد و در نتیجه هیچ گاه به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد و برعکس اگر کسی با خود این گمان را کند که لازمه موفقیت او داشتن روابط اجتماعی بسیار بالا و تشکیل جمع های دوستانه باشد ، طبعا باید از کار خود بزند تا به این دو برسد و همین امر موجب می شود تا به مرور کار خود را از دست بدهد . در این راه، موفقیت، همانطور که فیل نویته در بالا می گوید: برای رسیدن به موفقیت ابتدا شما باید تعادل را در زندگی خود برقرار کنید . تعادل بین زمان استراحت و کار و بین کار و نیازهای دیگر.
13. به اندازه کافی شجاع به دنبال شهامت خود باشید.
از استیو جابز، یکی از بنیانگذاران شرکت اپل:
"شجاعت پیروی از قلب و شهود خود را داشته باشید. آنها به نوعی قبلا می دانند که شما واقعا به چه می خواهید تبدیل شوید. باقی امور د ر مرحله دوم قرار دارد . "
 
در یونان باستان، یک گروهی با اعتقادات دینی در دلفا زندگی می کردند .هرکسی که به مشاوره نیاز داشت و یا می خواست از آینده  با خبر شود به آنها مراجعه می کرد ، از فقیرترین افراد جامعه تا پادشاهان به دیدار آنها می رفتند .

 در بالای درب  ورودی معبد، این جمله نوشته شده بود "خودت را بشناس".

اگر به شدت به چیزی اعتقاد و  تمایل  دارید، شانس با شما یار خواهد بود اگر ایده ای نیز در مورد چگونگی رسیدن به آنجا داشته باشید. اگرچنین ایده ای برای رسیدن به آن ندارید ، شما لا اقل به طور طبیعی می دانید چه چیزهایی به شما کمک خواهد کرد تا زودتر به هدف دلخواه تان برسید  و چه چیزی شما را در رسیدن به آن کند خواهد کرد. مثل اینکه بدن شما می تواند شما را از هرگونه  خطری  حتی زمانی که همه چیز به نظر ایمن می رسد ، آگاه کند  . در نهایت ، شما نیاز به اعتماد به غریزه درونی خود دارید . آنچه که شما ممکن است متوجه شوید این است که بسیاری از درس های فوق شبیه هم هستند - بیشتر در مورد توسعه حالت درست ذهن هستند. این به وضوح نشان می دهد که کلید موفقیت در هر آنچه که می خواهید، به همان شیوه ای که شما ذهنی به آن نزدیک می شوید، پایین می آید.
 

 برگرفته از سایت : https://www.lifehack.org

نسخه چاپی