به روز رسانی ویندوز 10 ، اکتبر 2018
7 مورد از بهترین ویژگی ها
 
چکیده
در این مقاله شما را با به روزرسانی جدید ویندوز 10 که در اکتبر 2018 منتشر خواهد شد آشنا می کنیم. ویژگی هایی که در نسخه ی جدید بروزرسانی این ویندوز، شما را در مدیریت ویندوز کمک خواهند نمود.

تعداد کلمات : 1371 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه
 
 دو
 
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
شرکت مایکروسافت  طی برنامه ای نیم ساله  ، انتشار Update جدیدی برای ویندوز10 را جز برنامه ها خود قرار داده است. این برنامه ها هر پاییز وهر بهار اجرائی میشوند. بعد از بروز رسانی بهار ، شرکت مایکروسافت قصد دارد بزرگترین بروز رسانی خود را در پاییز منتشر کند._ بروز رسانی ویندوز 10 در اکتبر 2018 _ که در هفته های آتی منتشر خواهد شد.

من در حال استفاده از نسخه بروز رسانی شده Beta ویندوز 10 میباشم ، که ممکن است تغییرات اساسی میان آپدیت اکتبر و آخرین بروزرسانی آن وجود داشته باشد. شما نیز میتوانید از این قابلیت های جدید استفاده کنید. از آنجایی که هیچ نیازی به صبر کردن نیست ، افراد کم طاقت و کنجکاو هم اکنون میتوانند بروز رسانی Windows 10 October 2018 را نصب کنند. هر چه محتاط تر برخورد کنید این آپدیت دیرتر به دست شما میرسد ، اما توصیه میکنم هرچه زودتر این بروزرسانی را روی ویندوز خود نصب کنید.

تاریخچه  Clipboard و همگام سازی ابری
 
دو
 
در آپدیت اکتبر  2018  یقینا دوست دارید در مورد چهارمین کلید میانبر سازی اطلاعاتی بدست آورید و آنها را جهت  Cut , Copy  وسایر نیازهای خود مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر  Ctrl-X , Ctrl-C  و  Ctrl-V میتوانید از قابلیت جدیدی به عنوان  Window V نیز در کارهای خود استفاده کنید. این موضوع به این دلیل است که در آپدیت 2018  توانایی های  Clipboard از دو طریق تقویت شده است. اول اینکه ، میتواند قسمتهای Cut و Copy  شده  را ذخیره کند ، بنابراین نسبت به قبل ، میتوانید دسترسی بهتری به آنها داشته باشید. و دوم اینکه ، میتوانید این Clipboard ها را  همگام سازی کنید و در سایر دستگاههای مجهزبه سیستم عامل ویندوز مورد استفاده قرار دهید.  هنوز مطمئن نیستم که فایده این همگام سازی چیست ، اما ذخیره تاریخچه  Clipboard یکی از بهترین ویژگیهایی است که هر سیستم عامل باشد داشته باشد. کلید  Windows و سپس کلید  V را فشار دهید تا تاریخچه  Clipboard خود را مشاهده کنید. در چنین حالتی میتوانید آنها را حذف ، کپی و  یا  Paste کنید.   بسیار مفید است.

به منظور فعال سازی این تاریخچه و قابلیت همگام سازی ، به قسمت Settings  و بعد  System بروید > گزینه  Clipboard را انتخاب کنید  سپس روی  Clipboard History  و  Sync Across devices کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : ترفندهایی مفید در ویندوز


حالت تاریک برای برنامه های  Microsoft
 مشابه حالت تاریکی که برای MacOS Mojave در راه است ، ویندوز 10 در بروز رسانی اکتبر 2018 نیز دارای حالت تاریک خود میباشد . شما میتوانید برنامه های مایکروسافت نظیر  File Expore , Settings  و  App Store را به حالت تاریک تبدیل کنید.

به قسمت  Settings   >  Personalization  >  Colors بروید ، به پایین صفحه مراجعه کنید ، روی گزینه  Choose Your Default App Mode کلیک کنید ، سپس مورد  Dark را انتخاب نمایید. این قابلیت روی لبه های پنجره ها کار نمیکند ، البته میتوانید به قسمت تنظیمات بروید و لبه ها را نیز به حالت  Dark درآورید.
 
شب
 
SwiftKey Keyboard
من یک کامپیوتر غیر لمسی ویندوز دارم ، بنابراین قابلیت  SwiftKey Keyboard استفاده ای برای من ندارد ، اما این قابلیت ، برای آن دسته از افرادی که سیستمشان مجهز به صفحه لمسی است ، فوق العاده میباشد.گزینه های ویندوز 10 جهت اندازه گیری کردن مواردی نظیر Text , Icons و برنامه ها بسیار مفید است، زیرا میتوانید با استفاده از  Resolution بالاتری مطالب مورد نظر خود را مطالعه کنید. اندازه فونت را میتوانید خیلی بزرگ یا کوچک کنید که در میتواند در امر مطالعه کمک زیادی به شما بکند. اکنون شما میتوانید اندازه چیزهایی که روی صفحه نمایشتان است را بزرگ کنید و Resolution صفحه اصلی خود را در حالت معمولی نگه دارید ، بدین صورت میتوانید بدون اعمال فشاری روی چشمان خود مطالب مورد نظر را مطالعه نمایید.
 
ابزارهای جدید و ارتقاء یافته جهت  Screenshot
 ویندوز 10 در آپدیت اکتبر 2018 خود شیوه جدید برای گرفتن  Screenshotرا معرفی نموده است. ابزار  Snip از دسترس خارج شده  ، وبجای آن ابزار  Snip & Sketch قابل دسترس میباشند. ( در واقع ابزار  Snip 6 ماه آینده نیز قابل استفاده میباشد اما شرکت مایکروسافت در صدد است تا قابلیت  Snip & Sketch  را منتشر کند. )

قابلیت جدید  Snip & Sketch ابزاری است که میتواند به  Screenshot های گرفته شده ، دسترسی سریعتری داشت و راحت تر آنها را به اشتراک گذاشت. اما درمقایسه با ابزار  Team Snipping  دارای دو نقص است. اول اینکه هیچ راهی برای گرفتن  ScreenShotبه شما پیشنهاد نمیدهد . ( تنها حالت های مستطیلی و Free Form را به شما پیشنهاد میدهد. ) و دوم اینکه هیچ راهی جهت به تعویق انداختن عمل  Screenshot وجود ندارد. به علاوه میانبر قدیمی جهت گرفتن Screenshot >  Windows –Shift-S ، دو روش جدید دیگر جهت فعال سازی عمل  Screenshot را اضافه نموده است. به منظور باز کردن پنجره  Sniping  میتوانید کلید  PntScn را طوری تنظیم کنید که این کار را برای شما انجام دهد. ( به قسمت  Setting  بروید > گزینه  Ease Of Access  را انتخاب کنید ، سپس روی گزینه  Keyboard  کلیک کنید. ) خواهید دید که میتوانید با فشار دادن یک کلید به صفحه  Screen Snip وارد شوید. و در پایان، ابزار جدید  Snip & Sketch بصورت خودکار  Screenshot های شما را به  Clipboard اضافه مینماید و بدین وسیله میتوانید سهولت در امر اشتراک گذاری  Screenshot ها را تجربه کنید.

ری استارت های آزار دهنده کمتر در جریان به روز رسانی
جریان بروز رسانی آپدیت ویندوز بسیار طاقت فرسا است. شرکت مایکروسافت همواره در صدد بود تا فرایند بروز رسانی ویندوز را سهولت بخشد. اکنون این شرکت تدابیری اندیشیده تا در جریان بروز رسانی ویندوز کاربران احساس راحت تری داشته باشند. حال شما میتوانید پیش بینی کنید که در چه زمانی از روز میتوانید این کار را انجام دهید تا مجبورنشوید لپ تاپ و سیستم خود را از شدت عصبانیت به بیرون پرت نکنید. Windows در حال حاضر دو انتخاب متضاد را پیش روی شما قرار میدهد : یا میتوانید چند ساعت از وقت خود را پای سیستم  بگذرانید تا این فرایند کامل شود ، یا به راحتی میتوانید برید ویک قهوه بخورید و با همکار خود چت کنید ووقتی برگشتید سیستم خود را ری استارت کنید.

من هیچ مدرکی دال بر این مدل پیشگویی ندارم ونمیدانم که آیا این موضوع 100% کارایی دارد یا نه. البته هیچ شواهدی هم بر ضد آن ندارم. تا کنون ویندوز نسخه بتا ، هیچ کاری خلاف نظر من انجام نداده است.

برنامه Your Phone
این برنامه هم اکنون در  App Store وجود دارد ، اما در آپدیت اکتبر 2018  این برنامه بصورت خودکار روی سیستم شما قرار خواهد گرفت. این برنامه به کاربران اندرویدی کمک میکند تا به راحتی گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنند وتصاویر خود را از طریق قابلیت  Drag And Drop انتقال دهند. با استفاده از این برنامه دیگر نیازی نیست تصاویر خود را ایمیل کنید و از  Cloud به عنوان ایستگاه یک طرفه نگاه کنید. راه اندازی آن برای کاربران اندرویدی اندکی گیج کننده است و برای کاربران ایفون دارای محدودیت های زیادی میباشد. کاربران ایفون با استفاده از این برنامه نمیتوانند به تصاویر خود دسترسی داشته باشند. تنها کاری که میتوانید انجام دهید این است که با استفاده از  Edge iOS لینک تصویر مورد نظر خود را روی  PC انتقال دهید ، که البته به نظرمن میتواند به عنوان یک یادآوری کننده ایفای نقش کند. این برنامه نیز قول داده که در انتشارهای بعدی خود " قابلیت های مضاعفی  برای کاربران ایفون بوجود آورد. "
 
 
یک
 
 
Slider جدا برای انتخاب اندازه فونت
گزینه های ویندوز 10 جهت اندازه گیری کردن مواردی نظیر Text , Icons و برنامه ها بسیار مفید است، زیرا میتوانید با استفاده از  Resolution بالاتری مطالب مورد نظر خود را مطالعه کنید. اندازه فونت را میتوانید خیلی بزرگ یا کوچک کنید که در میتواند در امر مطالعه کمک زیادی به شما بکند. اکنون شما میتوانید اندازه چیزهایی که روی صفحه نمایشتان است را بزرگ کنید و Resolution صفحه اصلی خود را در حالت معمولی نگه دارید ، بدین صورت میتوانید بدون اعمال فشاری روی چشمان خود مطالب مورد نظر را مطالعه نمایید. اما در به روز رسانی اکتبر 2018    میتوانید از قابلیت های جدیدی دیگری که مرتبط با اندازه فونت ها است بهره ببرید. البته باید گفت که تنظیمات آن در جایی که انتظار دارید وجود ندارد. در آدرس  Settings >Display  جایی که  اندازه گیری و  Layout ها قرار دارند ( یا حتی در صفحه ( Advanced Scaling Setting وجود ندارد.

آدرس دقیق آن اینجاست : Settings > Sease of Access > Display to Make Text Bigger
 
سه             
 

برگرفته از سایت:  cnet.vom

نسخه چاپی