انتظارات شما از  IOS 12  در زمان انتشار ( که خیلی نزدیک است ) چیست ؟
برخی از ویژگی ها و قابلیت هایی که به ios  افزوده شده
 
چکیده
چنانکه می دانید ios12  بزودی منتشر می شود. در این مقاله برخی از ویژگی ها و قابلیت هایی که به ios  افزوده شده است را به شما شرح خواهیم داد.

تعداد کلمات : 1875 / تخمین زمان مطالعه : 9 دقیقه
 
سی
 
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
سخت افزارهای فوق العاده جدیدی که وارد بازار میشود همواره  شرکت  Apple را برنده رویدادهای پاییزی میکند. اما انتشار  IOS 12 مخصوصا برای ارتقاء سطح امنیتی موضوعی بدیعی است. از این جنبه به موضوع نگاه کنید : حتی اگر برنامه ای برای خرید یک دستگاه جدید نداشته باشید ، این نوع از ارتقاء نرم افزاری ،  گاهی اوقات تبلت یا گوشی شما را به گونه ای تازه میکند که بنظرمیرسد تازه آن را خریداری کرده اید. نسخه آخر iOS 12 هنوز منتشر نشده است _ البته چشم به راه آن باشید _ . در عین حال ، ما به بررسی بتای عمومی که تا بستان امسال منتشر شد ، پرداختیم. در بخش زیر میتوانید انتظارات خود از  iOS 12  را مشاهده نمایید.

اعلانهای ملایم و آرام تر
اعلانها در  iOS معمولا نوعی فاجعه است. آیا از صدای اعلانهای گروه چت خود خسته شده اید ؟ خود را آماده برای یک قفل صفحه کنید که به طور کامل اعلان های شما را در یک جعبه نگه دارد. حال اگر Tweet شما ویروسی شده است موضوع چگونه خواهد بود ؟ در پیدا کردن اعلانهایی که قصد خواندن دارید ، موفق باشید.

iOS12  بالاخره توانست مشکل اعلانهای گروهی را حل کند ، زیرا بصوت خودکار زمانی که تعداد اعلانها زیاد شد ، آنها را دسته بندی و در یک جا قرار میدهد. همچنین به شما کمک میکند تا حتی زمانی که سایر برنامه ها باز هستند تنظیمات سیستم خود به راحتی انجام دهید _ شرکت اپل اسم این قابلیت را  Instant Tuning گذاشت ( بکشید به سمت چپ و روی گزینه  Manage ضربه بزنید. ) همچنین به شما اجازه میدهد تا بدون بازکردن قفل گوشی و غرق شدن در تنظیمات برنامه ها ،  برنامه های خود را بصورت جداگانه روی حالت سکوت قرار دهید. از لحاظ کاهش استرس ، شدیدا به این قابلیت نیاز ندارید.

اندازه گیری
آیا میدانید که دوربین ، Flashlight ،  MP3 Player  ، Alarm Clock ،  و سایر قابلیت های دیگر ،چگونه روی گوشی  iPhone شما قرار گرفته است ؟ حال آماده باشید تا یک نوار اندازه گیری نیز روی گوشی شما قرار گیرد.  گوشی iPhone شما که مجهز به سیستم عامل 12 میباشد دارای یک برنامه پیش فرض میباشد که از تکنولوژی حقیقی الحاقی استفاده میکند و ابعاد اجسام ثابت را محاسبه مینماید. کار با آن بسیار ساده ودر عین حال نتایج آن دقیق میباشد ( زمانی کمک میکند که در یک اتاق کاملا روشن قرار گرفته باشید). این برنامه به شما کمک میکند تا طول ، عرض و ارتفاع یک شی را اندازه گیری کنید. حتی قادر است تا قطر اشیاء را اندازه گیری کند. این برنامه مربع های کوچک و اجسام های مثلثی شکل بصورت خودکار شناسایی میکند ، واندازه دقیق ابعاد کف ساختمان را با سرعت برای شما محاسبه میکند. اگر قصد دارید قاب های هنری یا موکت خریداری کنید ، این برنامه میتواند اندازه های دقیق را برای شما به نمایش بگذارد.

اندازه گیری های  AR هم که از قبل موجود است _ برخی از خرده فروشان مبلمان خانگی و سایر وسایل منزل چنین خصوصیت هایی را در برنامه های  ARخود بوجود آورده اند. اما به عنوان یک برنامه اپل  باید بگوییم که ، این شرکت سعی دارد به کاربرانش حقیقت بیشتر و جزئی تری را نشان دهد. این تنها ذره ای کوچک از چیزی است که سازندگان آن را  ARKit مینامند که ممکن است در برنامه های آینده iOS نیز وجود داشته باشند.

Clever Siri Suggestions
 اگر از قابلیت جستوجوی  iOS بصورت کاربری استفاده مینمایید ، باید با  Siri Suggestion آشنایی داشته باشید. از بین قابلیت های دیگر ، این ویژگی کمک میکند تا  برنامه هایی که  زیاد مورد استفاده قرار میدهید ، بدون هیچگونه نوشتنی ( در قسمت سرچ ) در دسترس شما باشند. حال مشاهده میکنید که جعبه دیگری زیر آن برنامه ها وجود دارد که به  Siri کمک میکند حرکت بعدی شما را حدس بزند. iOS 12  در حال بهبود بخشیدن و اضافه کردن پیشنهادهای دیگر میباشد که به شدت در زمان نیاز برای شما کارایی دارند. تماس یا پیامی از دست رفته از طرف دوست خود دارید ؟ Siri به شما کمک میکند تا در دسترس قرار گیرید و پاسخ دوستانتان را بدهید.  Siriهمچنین میتواند از سرنخ های موجود در پیامهای متنی شما استفاده کند _ مثلا برخی از موارد ذکر شده در پیام  به  Siriهشدار میدهد که گوشی شما را روی حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید ) قرار دهد تا اگر مشغول کاری هستید حواس شما پرت نشود.

سلام Siri ، آیا میانبرها زندگی مرا آسانتر میکنند ؟
صحبت از همکار صوتی تلفن شما شد ، میانبرهای  Siri _ یا در کل همه نوع از میانبرهایی که در iOS 12  بکار گرفته شده اند ، به شما کمک میکند بیشترین بهره را از لوح شیشه ای خود ( گوشی ) ببرید.
میانبرها یکی از موارد روشنی است که فرد در جریان کار از آنها استفاده میکند. برنامه ای کاربردی میباشد که   Apple در ماه مارس 2017  آن را منتشر کرد. Workflow ها برنامه ای بودند که کمک میکردند یک سری از برنامه های کاربردی بصورت خودکار انجام وظیفه کنند.  برای مثال ، اگر در حال تماشای  عکسهای موجود در گوشی خود هستید وهمزمان دوست شما پیامی برایتان ارسال کرد ، میتوانید بدون بستن برنامه پیام دوست خود را بخوانید و آن را پاسخ دهید. میانبرهای اپل نیز همچین کاری را برای شما انجام میدهند.

 

بیشتر بخوانید : آشنایی با سیستم عامل iOS برای تبلت‌ها


موردی که به مراتب باعث میشوند میانبرها گیج کننده بنظر برسند ، این است که هم به عنوان توابع در برنامه ها وجود دارند و همچنین خودشان نیز جداگانه روی سیستم شما حضور دارند. پس شما از لحاظ تئوری میتوانید برنامه های مربوط به میانبرهای اپل را دانلود نکنید و همچنان از خود میانبرهایی که روی سیستم شما وجود دارند استفاده نمایید. به این دلیل باید از Siri استفاده کنید که میتوانید سریعا به چنین قابلیت هایی دسترسی پیدا کنید. اگر یک برنامه شخص ثالت بروز رسانی شد و قادر بود از این میانبرها پشتیبانی کند ، میتواند زمانی که در حال انجام کار خاصی هستید از قابلیت های  Siri نیز استفاده کنید ، زیرا در چنین حالتی برنامه از شما سوال میکند که آیا تمایلی به ایجاد میانبر Siri دارید یا نه. یکی از این مثال ها  Surfline است. این برنامه از شما سوال میکند که آیا میخواهید میانبر  Siri را در یک مکان مشخص ، ایجاد کنید . 10%  Happier نام یک برنامه معروف در زمینه تمرکز است ، این برنامه به شما کمک میکند تا تنها با استفاده از صدای شما تمرینات روزمره ای را برایتان فراهم کند.

iOS میتواند از این طریق ها بصورت عمیق تر با سایر برنامه ها ادغام شود و با این کار برنامه  Siri را هوشمندتر کند. اپل برنامه Google Photos را تقویت میکند. زمانی که شرکت گوگل در سال 2015 برنامه  Google Photos خود را منتشر کرد ، به سرعت استانداردهایی  برای گالری ها و سایر برنامه های ذخیره سازی بوجود آورد. و از آنجایی که این برنامه همیشه عالی و بی نقص نبود _ رویدادی وخیم که نشان میداد تکنولوژی یادگیری ماشین ها دچار نواقصی بود. بنظر میرسید مانند برنامه های دیگر مرتبط با عکس در حال تقویت سایر برنامه ها میباشد ، که برنامه  Apple Photos نیز از این موضوع مستثنی نبود.

شرکت اپل میگوید با iOS 12 میتواند اثبات کند که تجربیات کار با عکس را به شدت تقویت میکند و آنها نیز هوشمندتر میسازد. در این سیستم عامل جدید یک گزینه "  For You  " وجود دارد که اپل گزینه  “ Memories “  را جایگزین آن کرده است ( صرفا در قسمت موسیقی ها وجود دارد و آیکن آن نیز تغییر یافته است. ) این قابلیت عکسها را بر اساس مکان مرتب میسازد مانند " خانه " یا  “ Poipu “ . بعد از گذشت یک سال ، مثلا " بهار گذشته " این برنامه عکس ها را در کنار عکسهایی که سال گذشته گرفته اید قرار میدهد. این قسمت جدیدی که در بخش عکس ها و جود دارد ، دارای  گزینه های  Featured Photos ,  افکت های پیشنهادی _مثلا برای ایجاد حلقه را در خود جای داده است همچنین قابلیت نمایش فعالیت های  Album را نیز دارد. و اما در قسمت آلبوم ها ، اگر قرقره موس خود را به پایین بکشید میتوانید رسانه های قبلی خود را مشاهده کنید و آنها را بر اساس نوع مرتب کنید . ( فیلم ها ، سلفی ها و زمان )

همچنان این برنامه روی بتای عمومی بدون نقص نیست ، بنابراین انتظار میرود با مشکلاتی مواجه شوید. زمانی که در حال کارکردن با آن هستیم  ، ممکن است در عکس های سفر مجردی خود  مشاهده کنیم که برچسب " خانه " روی آن خورده باشد و معمولا تصاویر صورت افراد مشخص نمیباشد. گزینه های جدید دیگری نیز احتمالا در قسمت  Photo-Sharing وجود داشته باشد ، مثلا زمانی که میخواهید یک عکس را توسط  iMessage  ارسال کنید  آیکن گالری در قسمت بالا گوشه سمت چپ قرار گرفته است که دسترسی شما را آسان تر میکند. اما در کل میتوان گفت که تجربیات عکس بسیار منظم تر شده است.

 Screen Time : واقعا مفید و البته قابل حذف
مانند  Google , Face book و YouTube ، اپل نیز هم اکنون ابزار مدیریت  Screen –Time را معرفی نمود. این برنامه به شما کمک میکند تا اعتیاد گوشی خود را از بین ببرید ( برنامه های گوشیاگر از قابلیت جستوجوی  iOS بصورت کاربری استفاده مینمایید ، باید با  Siri Suggestion آشنایی داشته باشید. از بین قابلیت های دیگر ، این ویژگی کمک میکند تا  برنامه هایی که  زیاد مورد استفاده قرار میدهید ، بدون هیچگونه نوشتنی ( در قسمت سرچ ) در دسترس شما باشند. خود را زمانبندی کنید تا زمانی که از آنها استفاده نمیکنید بصورت خودکار بسته شوند. ) در قسمت تنظیمات  iOS 12 یک قسمت به عنوان  Screen Time وجود دارد ، که میتوانید به کمک آن برای برنامه های خود محدودیت ایجاد کنید. شما همچنین میتوانید مدت زمانی که یک برنامه باز است را مشاهده نمایید. مثلا همین الان که در حال نوشتن این پست هستم  میزان استفاده من 12 دقیقه بالاتر از حد میانگین است. 41 دقیقه دیگر مربوط به شبکه ها و رسانه های اجتماعی است.برخی از برنامه های من به رنگ خاکستری درآمده اند زیرا از زمان مجازی که تعیین کرده بودم ، بیشتر استفاده نمودم.

 با این حال رد شدن و چشم پوشی کردن از این محدودیت ها در  iOS 12  بسیار ساده است. هر موقع که هشدار محدودیت را مشاهده نمودید گزینه  Ignore را انتخاب کنید. بعد از این برنامه دوباره از شما سوال میکند که آیا میخواهید دوباره یادآوری کنم یا نه ، اگر نمیخواهید ، میتوانید تا آخر روز با خیال راحت به کار خود ادامه دهید. برنامه Screen Time برای یادآوری های گسترده تر مفید میباشد ، نه برای زمانی که در حال انجام کار ساده ای هستید و به محض اینکه هشدار آن را مشاهده میکنید سریع گزینه کنسل را انتخاب میکنید. به زبان ساده تر، دانش اندوزی توسط ساعت ها چرخ زدن در صفحات اجتماعی یا کسری از آن میتواند به شما کمک کند تا در مورد استفاده از گوشی خود تجدید نظر کنید.

بدین معناست که با استفاده از دانش ، بجای اینکه عمرتان را صرف کار با ایفون خود کنید میتوانید از زندگی خود لذت ببرید و کارهای دیگری انجام دهید.کارهایی که به ناچار مجبور خواهید شد با گوشی خود به اشتراک بگذارید.

 

برگرفته از سایت: wired.com

نسخه چاپی