آیا گوشی های ارزان قیمت تر مقرون به صرفه هستند یا خیر؟
 آیا گوشی های اندروید ارزان قیمت ارزش خرید دارند ؟
 
چکیده
یکی از دغدغه های خریداران گوشی قیمت آن می باشد. گوشی های گران قیمت معمولا کارایی خوبی دارند، ولی توان خرید آنها برای کم درآمدها سخت تر است. در این مقاله به شما می گوییم که آیا گوشی های ارزان قیمت تر مقرون به صرفه هستند یا خیر؟

تعداد کلمات : 3412 / تخمین زمان مطالعه : 17 دقیقه
 
 سی
 
نویسنده: cameron summerson
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
چه خصوصیت هایی تعیین کننده ارزان بودن قیمت گوشی ها میباشند؟
اجازه دهید شفاف تر بیان کنیم ، گوشی های ارزان به دلایلی ارزان هستند. باید دلیلی وجود داشته باشد که گوشی 99$ را از یک گوشی 700$ مجزا شود ._ در بسیاری از موارد _  تنها چند عامل باعث این تفاوت ها میشوند.در بخش زیر به مواردی اشاره شده است که سازندگان بر اساس آنها  قیمت ها را کاهش میدهند.

سخت افزار
اغلب اوقات، گوشی های مقرون بصرفه دارای دونوع سخت افزار میباشند. کیفیت پایین های حال حاضر و با کیفیت هایی که دارای عمر دو یا 3 سال میباشند. این مورد یکی از موثرترین راهها در کاهش قیمت میباشند ، اما توجه داشته باشید که عملکرد بالا نیازمند پول بیشتر است. به علاوه ، در گوشی های مقرون به صرفه ، دوربین ها معمولا از کیفیت پایینی برخوردار هستند و صفحه نمایش آنها از  Pixel بالایی برخوردار نیست .

اما قبل از هرکاری توجه داشته باشید که شما  با پردازشگرهای کم کیفیت نظیر Mediatek با Chip  Snapdrogon سرکار دارید که دارای 400 نمونه میباشند . این نکته برای آن دسته از افرادی صدق میکند که میگویند " یک گوشی ارزان قیمت میخرم و  ROM آن را ارتقاء میدهم" زیرا برخی از سازندگان Chip ها به دلیل اینکه کد منبع خود را منتشرنمی کنند مشهور میباشند ، به همین دلیل  سایر توسعه دهندگان هرگزنمیتوانند برای دستگاهها  ROM بسازند و آنها را ارتقاء دهند. اساسا ، میتوانید روی نرم افزارهای  Stock که بصورت مادام العمر روی دستگاه شما کار میکنند حساب کنید ، با این حال ، اندکی تحقیق در این بازه زمانی ایده بدی نیست. قبل از اینکه که خیلی دیر شود بدانید که قرار است با چه چیزی دست و پنجه نرم میکنید.

اما در اینجا نکته قابل تأمل دیگری نیز وجود دارد . هر ساله سازندگان پردازشگرها ، فناوری های خود را از دوجنبه ارتقاءمیدهند ، کارکرد بالاتر دستگاه و عمر باتری آن. این فناوری به مرور زمان کیفیت خود را از دست میدهد ، پس تنها به دلیل اینکه پردازشگر  براساس بوجودجه فرد انتخاب میشود نمیتوان آن را موضع بدی تلقی کرد. در سالهای اخیر ، برخی از پردازشگرهای Mediak Octa Core ( مانند مدل 6753 ) بسیار قوی عمل کرده اند و آنها را به  بهترین انتخاب بر اساس بودجه تبدیل کرده اند. عملکرد این سری از دستگاه ها نسبت به هزینه آنها واقعا فوق العاده است _ حتی در برخی از مواقع خیلی بیشتر از پرچمداران این فناوری میباشد_ عملکرد چنین دستگاهایی با مدل های بالاتر (700$ ) اصلا قابل مقایسه نیست اما حقیقتا میتوانید با 99$ صاحب یکی از گوشی ها شوید.
 
فناوری صفحه نمایش در گوشی های کم کیفیت نیز نگرانی هایی ایجاد کرده است. بطور کلی صفحه نمایشگر بسیاری از گوشی هایی که نسبت به بودجه انتخاب میشوند در مقایسه با گوشی های پرچمداران این فناوری ، ( 1080 مقابل 1440) از  Resolution خوبی برخوردار نیستند.  Motorola  در دستگاهای  مدل Moto G line Blu  با وجود قیمت پایین  پانل های بسیار زیبایی طراحی نموده است ، همچنین  گوشی Huawei مدل 5X  از صفحه نمایشی استفاده نموده است که میتواند با پرچمداران سال گذشته رقابت کند.

اگر مجبور باشم یک تکه از پازل سخت افزاری که تقریبا تعیین کننده قیمت گوشی های مقرون به صرفه ( گوشی هایی که افراد بر اساس بودجه خود خریداری میکنند )  است ، را انتخاب کنم دوربین مهمترین فاکتور خواهد بود. ممکن است صفحه نمایش قانع کننده باشد و عملکرد آن نیز خوب باشد اما دوربین گوشی همواره موضوعی نا امید کننده است. این موضوع صحت دارد ، زیرا برای کاربران یکی از مهمترین خصوصیت ها همین دوربین است. بنابراین ، در دنیای مدرن امروزه  ، موردی به این سادگی  تعیین کننده اصلی قیمت گوشی ها میباشد. بسیاری از دوربین های گوشی های مقرون به صرفه به آن بدی که قبلا بوده اند نیستند ، اما همین حالا به شما میگویم : اگر دوربین گوشی یکی از مهمترین عوامل برای شما باشد باید بگویم گوشی های مقرون به صرفه اصلا بدرد شما نمیخورد.
 
ارتقاء و پایایی طولانی مدت 
اشاره به موضوع پایایی اندکی دشوار است ، زیرا این مورد در هر دستگاه متفاوت است. بطور خلاصه : اگر یک گوشی کیفیت بالای کنونی بتواند به مدت دو سال برای شما کارکند ، یک گوشی مقرون به صرفه تنها نصف این زمان را دوام می آورد. با این وجود ، همچنان ، شانسی وجود دارد که عمر این گوشیها بیشتر باشد  اما شانس برابر دیگری نیز وجود دارد که در یک یا 2 سال از کار بیفتند و خراب شوند_ این گوشی ها به گونه ای طراحی نشده اند که همانند گوشی های گران قیمت عمر کنند ، بنابراین بسیار آسیب پذیرتر و نازک نارنجی تر میباشند. همچنین باید مد نظر داشته باشید که به دلایلی این گوشی ها ارزان هستند ، پس در این گوشی ها از کار افتادن و سوختن سخت افزارها موضوعی بعید و غیر معمول نیست. بر اساس تجربیات من عمر یک گوشی مقرون به صرفه موضوعی کاملا شانسی است.

ارتقاء (Updates) چنین گوشیهایی نیز کاملا شانسی است.جای سوال دارد که آیا گوشی 150$ من میتواند نسخه بعدی اندورید را داشته باشد یا نه _ و اگر اینگونه باشد ، یحتمل آخرین نسخه اندروید است که گوشی فرد میتواند داشته باشد. نیازی به گفتن ندارد که نسخه های جدید اندروید در گوشی های مقرون به صرفه ، بسیار دیرتر از گوشی های گران قیمت Update میشوند که ممکن است این زمان حتی یک دوره Update طول بکشد. بنابراین ، زمانی که افراد در حال Update  کردن گوشی خود به اندروید 7.0 باشند ، گوشی های مقرون به صرفه ممکن است بتوانند اندروید 6.0 را دریافت کنند. شاید ندانید ، شرکت هایی که در حال ساخت گوشی های مقرون به صرفه میباشند دارای نیروهای انسانی زیادی نیستند که همواره بتوانند محصولات خود را در طولانی مدت پشتیبانی کنند ، به همین دلیل همه تلاش خود را انجام میدهند تا با استفاده از کاتوگ های کیفیت پایین به پشتیبانی از محصولاتشان ادامه دهند.

هدف ( حامل ) خود را بشناسید _ نکته اصلی سازگاری است
جهت اصلاع آن دسته از افرادی که نمیدانند ، همه گوشی ها برای همه عامل و اهداف مناسب نیستند. در ایالات متحده 2 نمونه از خدمات سلولی ( Cellular Services) وجود دارد.  CDMA و  GSM .  Sprint  و Verizon از حامل های اساسی  CDMA میباشند  در حالی که  T-Mobile  و  AT&T از حامل های GSM هستند. فناوری های استفاده شده از این خدمات بسیار متفاوت است اما موضوعی نیست که بخواهیم در این مقاله راجع به آن بحث کنیم_ اما تنها چیزی که باید بدانید این است که زمانی که میخواهید گوشیهای خارج از قرار داد خریداری کنید ، عموما ، خدمات  GSM در دسترس است اما خدمات CDMA اینگونه نیست.

اساسا نه  Sprint  و نه Verizon گزینه هایی هستند که افراد بر اساس آنها گوشی های خود را انتخاب کنند. البته استثنائاتی نیز موجود دارد برای مثال ، در گوشی های  Google  مدل  Nexus 5X و 6P باید به دنبال خدماتی باشید که  Verizon و Sprint را پوشش دهند.

 خدمات سلولی ایالات متحده برای حامل های  GSM ، مانند  AT&T , T-Mobile ، مانند    MetroPCS  ، کاملا در دسترس است. شمامیتوانید یکی از جدیدترین تلفن های هوشمند که  GSM را پشتیبانی میکنند خریداری کنید و ، بر اساس اطلاعاتی که قبلا به شما داده شد ، یک سیم کارت روی آن بیندازید و از آن استفاده کنید ( زیرا مهم نیست که این گوشی را از کجا خریداری کرده اید.)

این موضوع برای گوشی های مشهور چندان مهم نیست زیرا این نوع از گوشی ها به گونه ای طراحی شده اند که درایالات متحده فقط روی حامل  GSM کار کنند. اما گوشی های مقرون به صرفه فاقد چنین ویژگی میباشند. در این گوشی ها ( نمونه های مقرون به صرفه) شما باید نگاهی دقیق تر به موضوعانی نظیر " پهنای باند " _ یا فرکانس مشخص داده ها _ که گوشی از آنها استفاده میکند ، داشته باشید. همه گوشی های مقرون به صرفه پهنای باند مشخصی در شبکه های GMS را پشتیبانی نمیکنند به همین دلیل در زمان خرید گوشی افراد را کمی گمراه میکنند.

برای مثال ، فرض کنید در حال حاضر یک گوشی کارکرده سامسونگ مدل  S3 دارید که روی حامل  AT&T کار میکند و تصمیم دارید گوشی Motorola مدل  Moto E را جایگزین آن کنید. دو نسخه از گوشی  مدل  Moto E وجود دارد ، یک نمونه که  4G LTE و یک نمونه که فقط 3G را پشتیبانی میکند. اگر در خرید خود دچار اشتباه شوید باید قید اینترنت پر سرعتی که گوشی سابق  S3 شما داشت را بزنید و آن را جایگزین سرعت کند  3G در گوشی  Moto E کنید.اغلب اوقات، گوشی های مقرون بصرفه دارای دونوع سخت افزار میباشند. کیفیت پایین های حال حاضر و با کیفیت هایی که دارای عمر دو یا 3 سال میباشند. این مورد یکی از موثرترین راهها در کاهش قیمت میباشند ، اما توجه داشته باشید که عملکرد بالا نیازمند پول بیشتر است. به علاوه ، در گوشی های مقرون به صرفه ، دوربین ها معمولا از کیفیت پایینی برخوردار هستند و صفحه نمایش آنها از  Pixel بالایی برخوردار نیست .
 
خوشبختانه ، برند  Motorola در اقدامی خوب توانسته کاری کند که تفاوت میان این دو مدل کاملا مشخص شود ، اما همه سازندگان این شفاف سازی را انجام نداده اند ، و برخی از حامل های معین  ، به پهنای باندهایی متکی هستند  که همه گوشی های ارزان آنها را پشتیبانی نمیکنند. برای مثال ، گوشی که در تصویر بالا مشاهده میکنید (Blu ViVo 5) از پهنای باند LTE 2,4 , 7 پشتیبانی میکند. گوشی مشابه با همین (Vivo Xl-) از پهنای باند  LTE 2, 4, 7, 12,  و 17 پشتیبانی میکند که این موضوع برای  حامل  T-Mobile در برخی از نقاط کشور حائز اهمیت است و حذف این ویژگی که در  Vivo 5 صورت گرفته است بدین معناست که برخی از افراد از پوشش  LTEبرخوردار نمیباشند.

اساسا ، تنها به این دلیل که گفته میشود گوشی شما که دارای حامل  T-Mobile میباشد و با 4G LTE سازگار است نمیتوان تعیین کرد که این ویژگی در سراسر نقاط کشور قابل دسترس است. یقینا ، موضوعی  کاملا قابل تأمل است ، زیرا شما در ابتدا باید مشخص کنید  که گوشی شما از کدام پهنای باند پشتیبانی میکند سپس آن پهنای باند را با پهنای باند موجود در منطقه خود مقایسه کنید. و اگر شما در دنیای  گوشی های ارزان قیمت سایت  Amazon پرسه میزنید باید بگویم واقعا مأموریت دشواری در پیش دارید.

گوشی های مقرون بصرفه در مقابل آخرین نسل از گوشی ها
البته ، گوشی های مقرون بصرفه اندروید تنها راه برای صرفه جویی در هزینه نیست. شما میتوانید یک گوشی مشهور که پارسال یا دو سال قبل وارد بازار شده است را خریداری کنید ، با این کار میتوانید هزینه های خود را اندکی کاهش دهید. خب ، بنظر شما کدام یک بهتر است ؟ متاسفانه پاسخ این سوال چندان هم ساده نیست ، مخصوصا زمانی که میخواهیم پیشرفت های چشمگیر در گوشی های کیفیت پایین را مد نظر قرار دهیم.

برای مثال دونمونه از جدیدترین گوشی های مقرون به صرفه مدل  Blu –Vivo 5  و  Vivo XL هر دودارای پورت USB مدل  C میباشند ، خصوصیتی کارآمد که فقط در گوشی های مدل بالا دیده میشود. مشابه همین مورد گوشی  Huawei Honor 5X دارای اثر انگشت میباشد که واقعا ویژگی خوبی است.حتی از معرفی کننده این خصوصیت نیز بهتر است ، برای مثال در گوشی گلکسی S3 . همچنان ، ویژگی اثر انگشت که در گوشی ها وجود دارد در حال تبدیل شدن به جز لاینفک گوشی های مدل بالا میباشد.

در حال حاضر قیمت این 3 گوشی از 200$ کمتر است. ویژگی های بسیار خوب که در گوشی های کیفیت پایین قرار دارند ، واقعا در چه دنیای خوبی زندگی میکنیم. به علاوه ، ممکن است  سازندگان بهترین برند از گوشی های هوشمند ،  زمانی که 2 یا 3 سال از ساخت محصولاتشان بگذرد هیچگونه آپدیتی  ارائه ندهند. ممکن است یک گوشی ارزان نیز به همین صورت باشد ، اما حداقل احتمال مورد اول بیشتر است.

چگونگی مقایسه کردن پردازشگرها
البته ، شما همچنان باید سایر سخت افزارها را نیز مد نظر قرار دهید. بهتر است  دو نسل از پردازشگرهای قدیمی  داشته باشیم مانند Qualcomm Snapdragon 800 یا یک مدل مقرون بصرفه جدید مانند مدل توصیف شده  Mediatek 6735 ؟ در جدول رده بندی امتیازها ، پردازشگرهای قدیمی همچنان از امتیازهای بیشتری نسبت به پردازشگرهای جدید مقرون به صرفه برخوردار میباشند ، اما زمانی که حرف از استفاده از آنها در دنیای واقعی پیش می آید ، موضوع تغییر پیدا میکند _ تنها به دلیل اینکه مدل  Snapdrogon 800 دارای 6753 امتیاز  از 11000 میباشد ( 38.298 برابر با 49.389) بدین معناست که آیا در دنیای واقعی نیز  از 30% کارکرد بالاتری برخوردار است ؟ به ندرت میتوانید با کنار هم قرار دادن مدل ها به مقایسه از آنها بپردازید.

دوربین ها و صفحه نمایش ها به چه صورت مقایسه میشوند ؟
تا اینجای بحث نتیجه گرفتیم که دو نسل قدیمی از پردازشگرهای معروف " سریعتر " ( روی کاغذ ) از پردازشگرهای مقرون به صرفه کنونی عمل میکنند ، اما دوربین و صفحه نمایش را چگونه توصیف کنیم ؟ مورد دوم ( مقرون به صرفه ها ) از صفحه نمایش بهتری نسبت به مدل های قدیمی برندهای معروف برخوردار است و این هم تنها به دلیل پیشرفت های روز افزون است که اجازه میدهد پانل های با کیفیت با قیمت های پایین تر عرضه شوند. و در حالی که گوشی های مقرون بصرفه عموما دارای Resolution برابر با 1080P میباشند ، به همین دلیل گفته میشود که از کارایی بهتری برخوردار هستند ،  زیرا در چنین حالتی CPU  و GPU پیسکل های کمتری را پردازش میکنند.

همانگونه که قبلا نیز گفته شد ، دوربین گوشی موردی است که ممکن است توسط آن بتوانید فواید مدل های مقرون به صرفه کنونی را ببینید. این یک موضوع کاملا سلیقه ای است و به زیر سوال بردن گوشی بستگی دارد. برای مثال ، گوشی مدل  S5 با وجود اینکه قدیمی تر از گوشی  Moto X میباشد ، دارای دوربین بهتری میباشد. متاسفانه ، بدون در نظر گرفتن قیمت چنین گوشی هایی ، همچنان مقایسه عملکرد و کارایی دوربین ها موضوعی دشوار است. تنها کاری که میتوانید انجام دهید جست و جوکردن و مرور  خصوصیات گوشی مورد علاقه تان است.

بطور کلی ، کدام یک بهتر است ؟ این موضوع به گوشی و سلیقه شما بستگی دارد.ممکن است گوشی های قدیمی معروف بهتر به نظر برسند و دوربین بهتری نیز داشته باشند _ اما یقینا هیچگونه  Updateبرای آنها منتشر نخواهد شد ، در حالی که ممکن است گوشی های جدیدتر از چنین ویژگی برخوردار باشند.

یک استثنا در همه مواردی که ذکر شد
با همه مواردی که ذکر شد ، همچنان یک استثنا  برای موضوعاتی که شرح داده شد وجود دارد. گوشی های  Nexus . شرکت Google معمولا گوشی های  Nexus خود را با قیمت مقرون به صرفه وارد بازار میکند. این گوشی ها هم از نظر قیمت مناسب هستند وهم اینکه میتوانند با بهترین گوشی های قدیمی در یک نسل (Samsung S3) برابری کنند. همین حالا که در حال نوشتن هستید میتوانید آخرین  نسل از گوشی های Nexus _Motorola Nexus6 را با 250$ خریداری کنید. علی رقم بزرگ بودن اندازه این گوشی  ، دارای قیمتی مقرون به صرفه است و از همه گوشی هایی که دارای این رنج قیمتی هستند بهتر میباشند. بهترین ویژگی که این گوشی دارد ، چون این یک  Nexus  است و پشتیبانی آن توسط شرکت Google انجام میشود ،  Update آن بسیار طولانی تر از سایر گوشی ها عرضه میشود.

بنابراین چه موقع گوشی های مقرون به صرفه میتوانند به عنوان بهترین انتخاب تلقی شوند؟
از آنجایی که من میگویم هرگز زمان بهتری برای خرید گوشی های مقرون به صرفه وجود ندارد _ چه قصد داشته باشید گوشی ارزان قیمت نسل کنونی را خریداری کنید ، چه بخواهید آخرین نسل از بهترین گوشی های نسل جدید را تهیه کنید_ همواره زمانی وجود دارد که این گوشی هوشمند تر از سایر گوشی ها باشد.

اگر شما فردی هستید که به دنبال قدرت و خصوصیات گوشی ها نباشید و قصد داشته باشید یک گوشی برای فردی که شبیه خودتان است خریداری کنید ، نگران بودن در مورد  Update  ، رتبه بندی پردازشگر گوشی و غیره ... موضوعی پیش پا افتاده  است. سهولت در استفاده و قیمت مهمترین عوامل برای آن دسته از افراد است ، در چنین حالتی ، جدیدترین گوشی مقرون به صرفه اندروید کاملا مناسب با جیب شماست. به طور کلی ، اگر به دنبال گوشی هستید که صرفا به دوستانتان پیام دهید ، سری به سایت Facebook بزنید و بازی  Candy Crush Saga بازی کنید ، زیرا دیگر نیازی نیست پول خود را  برای خرید گوشی خرج کنید که بیش از نیاز شما باشد. به علاوه ، باید پول خود را برای خرید درون برنامه ای این بازی ذخیره کنید ، تا اگر  به مدت 3 هفته در مرحله ای گیر کردید سکه بخرید و از آن مرحله عبور کنید. میبینید ؟ این کاری است که باید انجام دهید. ( منظور نویسنده این است که اگر قابلیت های گوشی برایتان مهم نیست ، پول خود را صرف کار دیگری کنید و به هیچوجه وقت خود را صرف گشتن و تحقیق در مورد گوشی نکنید.)

اما اگر فردی هستید که قدرت گوشی برایتان مهم باشد ، ماجرا چگونه است ؟ در چنین حالتی یک سناریو دیگری وجود دارد . گوشی شما شکسته ( متأسفم ) ، اما همچنان با آن کار میکنید. واقعا شرایط دشواری است ، زیرا اول باید اقساط این گوشی را تا آخر بپردازید تا بتوانید به سراغ یک گوشی جدید بروید ، اما به دلیل درآمد و شغل فعلی خود نمیتوانید دست به چنین کاری بزنید. در چنین مواقعی بجای اینکه مثل پیرمردهای عصا شکسته بنشینید و گریه کنید با 200 دلار یک گوشی مقرون به صرفه خریداری کنید زیرا مطمئن هستم این گوشی تا زمانی که اقساط گوشی قبلی خود را پرداخت کنید برای شما کار میکند.

 

بیشتر بخوانید : راهنمایی شما در مورد خرید گوشی موبایل


همچنین میتوانید گوشی بچه خود را قرض بگیرید و بجای آن یک گوشی ارزانتر برایش بخرید _ من اصلا قضاوتتون نمیکنم. این کار میتواند به یکی از بهترین ویژگی های گوشی های مقرون بصرفه اشاره کند :  اگر بچه شما نوجوان است و جانش به گوشی موبایل بسته است ، خریدن یک گوشی مقرون به صرفه در چنین شرایطی بهترین گزینه است. این اولین ( دومین یا سومین ) گوشی آنها است ؟ پس از این فرصت استفاده کنید زیرا به هر حال بچه ها آن را میشکنند . چون سر به هوا هستند و دقتشان به اندازه بزرگسالان و والدینشان نیست ( اشاره به فردی که در اول ماجرا گوشی خود را شکسته است ) پس این چیزها طبیعی است و اتفاق می افتند. پس چرا صدها دلار را برای خرید یک گوشی مدل بالا به هدر میدهید ؟

با همه چیزهایی که گفته شد ، تا آنجایی که میدانم ، در حال حاضر بازار گوشی های مقرون به صرفه در بهترین موقعیت خود قرار دارند ، اما همیشه خرید گوشی ارزان پاسخگونیست. مهمترین دلیلی که شما را وادار میکنند تا به دنبال گوشی های مقرون به صرفه باشید ، توان مالی ، شماست . پس اگر از توان مالی بالایی برخوردار هستید و میتوانید یکی از بهترین گوشی های عصر حاضر را خریداری کنید دیگرنیازی به صبر کردن نیست. اجازه دهید شفافتر بیان کنم ، گوشی  Galaxy S7  Edge , LG G5 ,  یا  Nexus P6  همواره پرچمدار گوشی های ارزان میباشند.  اگر میتوانید بیشتر هزینه کنید ، پس حتما این کار را انجام دهید. اگر این موضوع را با دید بهتری ببینید خواهید دید که در پایان از منفعت های بیشتری برخوردار خواهید بود. اما اگر نمیتوانید زیاد هزینه کنید ، بازار گوشی های مقرون به صرفه که هر روزه در حال پیشرفت است ، بهترین گزینه است_ پس بخت با شما یار است.

در اول این مقاله این سوال را پرسیدم " آیا گوشی های ارزان ارزش خرید دارند ؟ شاید 2 سال قبل میخندیدم و میگفتم " البته که نه " .اما امروز با وجود پیشرفتهای روز افزون تکنولوژی احساس میکنم که بهترین بازار متعلق به گوشی های مقرون بصرفه است.در حالی که  به روز رسانی  پردازشگر گوشی های معروف اندکی تکراری شده است ، گوشی های مقرون به صرفه از اهمیت بیشتری برخوردار شده اند.بهترین خصوصیت این بازار این است که عملکرد و ویژگی های مطلوب را میتوان  به سادگی تنها با 200 دلار بدست آورد. به همین دلیل این بازارها از رونق خوبی برخوردار میباشند.

البته ، این بازارها همیشه بهترین انتخاب نیستند ، با این حال تصمیم گیری در مورد این موضوع در توان بنده نیست. هرکس دارای موقعیت خاص خود است ، و شما تنها کسی هستید که میتوانید با در نظر گرفتن شرایط خود بهترین گرینه را انتخاب کنید.

 

برگرفته از سایت: howtogeek.com

نسخه چاپی