گام های رسیدن به موفقیت
9کاری که افراد موفق باید انجام دهند
 
چکیده
در این مقاله می خواهم موارد کلیدی نه گانه ای توضیح دهم که افراد موفق  باید از انجام دادن آن پرهیز کنند. پس شما هم میتوانید از امروز این موارد را شرو ع کنید. در این شیوه فرد برای اینکه بتواند هیجانات خود را مدیریت کند، علاوه بر اینکه بعضی فعالیتها را نباید انجام دهد،به همان اندازه باید بعضی کارها را انجام دهد.

تعداد کلمات :‌1301 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه
 
سی
 
نویسنده : Travis Bradberry / December 14, 2015
مترجم :جواد زحمتکش
 
سایت Tallent Smart  بیشتر از یک میلیون از مردم را مورد آزمون قرار داد و نتیجه ای که در برداشت این بود که افراد دارای هوش هیجانی بالاتر، علمکرد عالی تری در رده های بالاتر کسب کرده اند. پس من به نتایج امتحان رجوع کردم تا مواردی را کشف کنم که افراد دارای هوش هیجانی باید از آنها دوری کنند تا بتوانند آرام و راضی باشند و خود را مهار کنند.
هرچند لیست زیر جامع نیست اما موارد نه گانه ای را معرفی میکند که شما با پرهیز از آن میتوانید هوش هیجانی و عملکرد خود را بالا ببرید.

آنها اجازه نمی دهند که کسی شادیشان را محدود کند
هنگامی که احساس لذت و رضایت را از مقایسه خودتان با دیگران به دست می آورید شما قادر نخواهید بود که این شادکامی را مدیریت کنید چون این احساس وابسته به دیگران است . اما افراد با هوش هیجانی زمانی که احساس خوبی در مورد آنچه که انجام داده اند کسب میکنند به دیگران اجازه نمیدهند که با نظرات خود یا حتی مصاحبت دیگراناین حس را از آنها بگیرد لذا تا زمانی که نتوانید از تاثیر تفکر دیگران بر روی خودتان جلوگیری کنید،مجبور نیستید خود را با دیگران مقایسه کنید و بهترین کار این است هیچگاه نظرات مردم را جدی نگیرید.صرف نظر از آنچه که مردم در مورد شما فکر میکنند یک چیز قطعی است و آن این است که شما آنقدر بد یا خوب نیستید که آنها میگویند .

آنها هیچگاه فراموش نمیکنندزمانی که شما روی مشکلاتی که با آن مواجهه میشوید تمرکز کنیدباعث میشود که احساس و هیجان منفی و استرس را به مدت طولانی در خود نگه دارید که این کار عملکرد شما را به تاخیر می اندازد و هنگامی که روی اقداماتی که باعثبهترشدن خودتان و شرایطتان میشود تمرکز میکنید ، منجر به ایجاد هیجان مثبت و نیز باعث بهبود عملکرد شما میشود. افراد با هوش هیجانی روی مشکلات توقف نمیکنند چون میدانند که تمرکز کردن بر راه راحل موثرتر است.
انسان های دارای هوش هیجانی سریع اشتباهات را می بخشند اما این به آن معنا نیست که آنها فراموش میکنند . لازمه بخشش این است که آنچه را اتفاق افتاده رها کنید تا باعث حرکت رو به جلو شما شود. این به آن معنا نیست که شما به خطاکار یک فرصت دیگر میدهید. افراد با هوش هیجانی تمایل ندارند که خود را گرفتار اشتباهات دیگران کنند مگر ضرورتی پیش آید پس سعی میکنند که مشکلات را سریع رفع کنند چون آنها اعتقاد دارند که باید از خودشان در برابر آسیب های آینده محافظت کنند و بر این امر تاکید دارند. 
 
آنها در مبارزه شکست نمیخورند
کشمش ها و هیجانات غیرقابل کنترل تو را مجبور میکنند که بر آنچه میگویی یا انجام می دهی پا فشاری کنی و این جنگی را ایجاد میکند که ممکن است باعث شکست شما شود و متحمل خسارات شدیدی شوید. اما وقتی هیجان ها را درک میکنی و بعد پاسخ میدهی قادر هستی که نبرد را عاقلانه انتخاب کنی و فقط در زمان صحیح و درست بر نظرت پافشاری کنی.  

 کمال در اولویت بندی آنها نیست
انسان با توجه به ماهیتش ممکن الخطا است یعنی گاهی ممکن است خطاهایی از او سر بزند .هدف افراد دارای هوش هیجانی این نیست که حتما باید عاری از خطا باشند هرچند تمام تلاش خود را برای این مهم انجام میدهند زیرا اگر زمانی کمال هدف شد به خاطر بعضی از خطاهایی که مرتکب میشوید احساس شکست می کنید و نا امید میشوید پس به جای اینکه از موفقیت هایی که میتوانستید کسب کنید لذت ببرید ، زمان خود را صرف تاسف خوردن برای کارهایی که باید میکردید و انجام ندادید میکنید.

آنها در گذشته زندگی نمیکنند
شکست میتواند اعتماد به نفس را نابود کند و این باور که فرد در آینده به نتیجه خوبی میرسید را سخت تر کند. بیشتر اوقات شکست نتیجه ریسک کردن و تلاش برای انجامکاری که در توانایی شخص نیست میباشد. افراد با هوش هیجانی میدانند که موفقیت در گرو توانایی آنها در مواجهه با شکست است و آنها تا زمانی که در گذشته زندگی کنند نمیتوانند به موفقیت برسند. هرچند رسیدن به هدف ارزشمندنیاز به مقداری ریسک دارد اما اگر گاهی موفق نمی شوید نمیتوانید اجازه دهید که شکست شما را ازباور به آنچه که توانایی رسیدن به آن رادارید باز دارد و این دقیقا زمانی اتفاق می افتد که شما در گذشته سیر کنید و مدام به شکست فکر کنید و گذشته شما تبدیل به زمان حال شود و شما را از حرکت به جلو باز دارد.
 
آنها در مشکلات متوقف نمیشوند

 زمانی که شما روی مشکلاتی که با آن مواجهه میشوید تمرکز کنیدباعث میشود که احساس و هیجان منفی و استرس را به مدت طولانی در خود نگه دارید که این کار عملکرد شما را به تاخیر می اندازد و هنگامی که روی اقداماتی که باعثبهترشدن خودتان و شرایطتان میشود تمرکز میکنید ، منجر به ایجاد هیجان مثبت و نیز باعث بهبود عملکرد شما میشود. افراد با هوش هیجانی روی مشکلات توقف نمیکنند چون میدانند که تمرکز کردن بر راه راحل موثرتر است.
 

بیشتر بخوانید : 3 گام تا رسیدن به موفقیت


آنها وقت خود را با افراد منفی باف تلف نمیکنند
افرادی که همیشه و از همه چیز شکایت میکنند به دلیل غوطه ور بودن در مشکلاتشان، برای دیگران درد سرساز هستند و هیچگاه برای پیدا کردن راه حل تمرکز نمی کنند و به جای آن از مردم میخواهند که مانند خودشان افسوس بخورند تا حس بهتری در مورد خودشان و کارهایشان بدست بیاورند .شما میتوانید در غیر موارد ضروری برای اینکه گرفتاراین افراد نشوید فاصله و محدودیت برای خودتان ایجاد کنید . به این مثال توجه کنید : آیا اگر شخصی در کنار شما سیگار میکشید تمام روز را آنجا می نشستید و دود سیگار او را استشمام می کردید؟البته که شما فاصله ایجاد میکردید و همین کار را نیز باید با افراد شاکی انجام دهید.بهترین راه برای ایجاد محدودیت این است که از افراد شاکی بپرسید که چقدر به برطرف کردن مشکلاتشان توجه دارند که در این صورت یا آنها ساکت میشند یا موضوع بحث را عوض میکنند.

آنها عصبانیت و تنفر را نگه نمی دارند
هیجانات و احساسات منفی که همراه با تنفر و عصبانیت باشند در حقیقت یک واکنش تنش زا هستند. حتی فکر کردن در مورد مسائل ناخوشایند ذهن انسان را گرفتار فشار روانی میکند که باعث میشود بر جسم هم تاثیر بگذارد البته فشار روانی زمانی که واقعا مشکل پیش می آید امری طبیعی است اما در صورتی که مشکلی نباشد و شما بی جهت کینه را نگه دارید ،باعث فشار روانی و استرس می شود که بدن را کاملا نابود میکند و در طولانی مدت پیامدهای مخربی برای سلامتی بوجود می آورد.تحقیقات دانشگاه  Emoryنشان داده است که داشتن استرس باعث ایجاد فشار خون بالا و بیماری های قلبی میشود.کینه و تنفر داشتن نشان میدهد که شما استرس دارید و افراد دارای هوش هیجانی آگاهند که به هر قیمتی که شده این استرس را از خود دور کنند .رها کردن کینه باعث نمیشود که شما فقط احساس بهتری داشته باشید بلکه باعث بهبود سلامتی شما نیز میشود .
 
آنها تا زمانیکه واقعا نیاز نباشد بله نمیگویند
تحقیق انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو نشان میدهد که هر چهگفتن نه برای شما سختر باشد احتمال اینکه استرس ، فرسودگی روانی و افسردگی بیشتری را تجربه کنید بیشتر است. نه گفتن یک چالش برای بیشتر مردم است. نه کلمه ی قدرتمندی است که فرد باید یاد بگیرد آن را بیان کند و تسلیم آن نشود.هنگام گفتن نه ، افراد دارای هوش هیجانی از بیان عباراتی مثل من فکر نمیکنم که بتوانم یا من مطمئن نیستم پرهیز میکنند. نه گفتن به درخواست جدید باعث میشود که شما تمرکز خود را روی تعهدات موجود قرار دهید و از این فرصت بهتر استفاده کرده و آنها را با موفقیت انجام دهید.
 

برگرفته از سایت :www.success.com

نسخه چاپی