طرز تهیه غذای ملل گنوچی ایتالیایی(نئوکی)

طرز تهیه غذای ملل گنوچی ایتالیایی(نئوکی)

 طرز تهیه غذای ملل گنوچی ایتالیایی(نئوکی)  برای 4 نفر


مواد لازم غذای ملل گنوچی ایتالیایی(نئوکی)

مواد اصلی
تخم مرغ بزرگ ۱ عدد
پوست لیمو ترش ۱ عدد
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) (ریز رنده شده) ۲۸ گرم
آرد ۱۰۰ گرم
پنیر ریکوتا ۲۵۰ گرم

سس کره و گوجه فرنگی :
سیر (له شده) ۱ حبه
گوجه فرنگی (کنسرو) ۴۵۰ گرم
کره ۲ قاشق سوپ خوری
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) به مقدار لازم

طرز تهیه
زمان تهیه ۳۰دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه

1- کف یک سینی فر را با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی بپوشانید. ۳ قاشق سوپخوری آرد به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.
2- در یک کاسه ی بزرگ با استفاده از انگشتان یا همزن عصاره پوست لیمو را با ۳/۴ فنجان (۹۵ گرم) آرد و پنیر پارمزان مخلوط کنید. ممکن است پوست لیموترش به هم بچسبد.
3- حتماً آن را جدا کنید تا به شکلی یکدست مخلوط شود. خیلی مهم است که تا قبل از خوب مخلوط شدن مواد خشک، مواد تر را اضافه نکنید.
4- حالا وسط مخلوط آرد یک گودی درست کنید و پنیر ریکوتا و تخم مرغ را اضافه کنید. با یک قاشق چوبی یا انگشتان هم بزنید تا خمیر ور بیاید. خمیر بایستی با ۲۰ تا ۳۰ ضربه ی قاشق ور بیاید. مواظب باشید خمیر را بیش از حد ورز ندهید. اگر این کار را بکنید خمیر ممکن است سنگین و سفت شود.
5- خمیر را روی یک تخته ی به خوبی آردپاشی شده قرار دهید و با استفاده از دست آن را ورز دهید و به شکل یک مربع در بیاورید. اگر خمیر چسبناک بود کمی دیگر آرد اضافه کنید. خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.
6- حالا هر قسمت را به آرامی به شکل یک لوله ی ۳۰ سانتی متری به ضخامت ۲ سانتی متر در بیاورید. وقتی در حال لوله کردن هستید کمی آرد دیگر به آن بزنید تا به دستتان یا به سطح تخته نچسبد.
7- با یک چاقو یا کاردک فلزی لوله را به شکل تکه هایی به عرض ۲ سانتی متر برش دهید. گنوچی را داخل سینی فر که در آن آرد ریخته اید قرار دهید و سینی را تکان دهید تا آرد کمی روی هر تکه را بپوشاند.
8- اگر می خواهید خمیر را فریز کنید سینی فر که گنوچی در آن است را ۲ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا گنوچی سفت شود. سپس گنوچی یخ زده را داخل ظرف پلاستیکی یا کیسه ی پلاستیکی قرار دهید. هر وقت برای پخت گنوچی آماده بودید خمیر را فریزر بیرون بیاورید و طبق مراحل زیر ادامه دهید.
9- برای پختن گنوچی یخ زده یا در یخچال مانده، یک قابلمه ی بزرگ آب نمک را به جوش بیاورید. گنوچی را در آن بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه تا زمانی که گنوچی روی آب بیاید آن را بپزید.
10- اگر سس کره و گوجه فرنگی ما را درست می کنید، زمانی که گنوچی در آب می پزد، کره را در یک تابه ی بزرگ روی حرارت متوسط آب کنید. سپس سیر را اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه تا قهوه ای روشن شود تفت دهید. سیر را بیرون بیاورید و دور بریزید.
11- گنوچی را با یک کفگیر از داخل آب بیرون بیاورید و داخل تابه ی کره بریزید و بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه بماند تا قهوه ای شود.
12- سپس گوجه فرنگی های کنسروی را اضافه کنید و ۱ دقیقه کاملاً گرم کنید. با خرده های پنیر پارمزان روی گنوچی آن را سرو کنید.

سایر نکات
درست کردن گنوچی با کیفیت رستوران ها در خانه کار آسانی است. می توانید خمیر را ظرف کمتر از 20 دقیقه درست کنید و آن را بپزید یا برای بعد فریز کنید.

منبع:سایت پاپیون
نسخه چاپی