فناوری مدرن برای افراد مسن
چکیده:
فناوری مدرن به طور همه جانبه امر مراقبت از سالمندان و تضمین زندگی امن و سالم و شاداب آنها را به عهده خواهد گرفت. آنها دیگر از افتادن ضربه نخواهند خورد، و دیگر بی پرستار نخواهند ماند.
تعداد لغات مقاله:   1200  /    زمان تقریبی برای مطالعه: 6 دقیقه
تکنولوژی مدرن برای افراد مسن
مترجم: فتانه خزاعی
 
پیشرفت‌های فناورانه چیزی تقریباً بسیار فراتر از خودروهای الکتریکی جدیدِ تسلا یا وسایل نقلیه خودکار ساخت مرسدس است. آنها خیلی فراتر از صرفاً جواهرات مچی پیشرفته اپل و ردیاب‌های تناسب اندام است که می‌توانند به شما بگویند دو هفته پیش چه خورده‌اید.
برای افراد مسن تغییر تکنولوژیک می‌تواند به معنی تفاوت بین وابستگی و استقلال باشد. اَبَرهای خود را فراموش کنید. آلتراهای خود را فراموش کنید. رسانه‌های اجتماعی خود را فراموش کنید. ابزارهای واقعیت مجازی، و دیگر تکنولوژی‌های در حال تغییر را فراموش کنید. به عنوان فردی که سنی از شما گذشته است هیچ کدام از این‌ها برای شما چیزی نیست اگر قرار باشد به خانه سالمندان محدود باشید و آزادی‌ای برای لذت بردن از هیچکدام نداشته باشید.
نوع پیشرفت‌های تکنولوژیکی مدرن که افراد سالخورده نیاز دارند ممکن است در حد موضوعاتی مانند راکت‌های فضایی مدرن ساخته شده توسط اسپِیس‎اِکس نباشد اما این بدان معنا نیست که آنها اهمیت کمتری دارند. از این رو برای سالمندانی که به ابزارهای تکنولوژی مدرن نیاز دارند، مثلاً تکنولوژی پیشرفته مربوط به پوشیدنی‌ها سریعاً تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از ایمنی، سلامتی و شادی آنها می‌شود.
اگر چه ما هنوز چندان ندیده‌ایم، برخی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی باور نکردنی وعده می‌دهند که زندگی افرادی را که تصمیم می‌گیرند با آغوش باز پذیرای آنها باشند به شدت بهبود بخشند. بهترین بخش این است که برخی از این ابزارها به اندازه کافی آسان هستند تا بشود از آنها استفاده کرد به گونه‌ای که حتی سالمندان نه چندان آشنا با تکنولوژیی مدرن نیز می‌توانند سریعاً آنها را تشخیص دهند و از آنها استفاده کنند.
 

فناوری مدرن چیست و چگونه در حال تغییر است؟

تکنولوژی مدرن تماماً در مورد کارایی و سرعت است؛ در مورد برقراری ارتباط چهره به چهره، اتصال شما به ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتیتان، و توانمند سازی شما است با دادن دسترسی بیشتر و کنترل بر نوع مراقبتی که شما به دست می‌آورید و نیز خدماتی که دریافت می‌کنید.
در مورد آن این گونه فکر کنید: واقعاً چقدر به اینترنت می‌روید تا به صورت آنلاین اطلاعاتی را در مورد هر چیزی ببینید؟ نسل امروزه این کار را هر روز انجام می‌دهند و تقریباً هرگز خدماتی را بدون مطالعه قبلی آن روی اینترنت و مرور آنلاین نظرات خریداری نمی‌کنند.
این یک راه است برای تعیین این که آیا یک ارائه دهنده باید مورد اعتماد قرار گیرد یا خیر، همچنان که راهی است برای این که ببینیم سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند برای زندگی روزانه آنها چقدر مفید است.
همین امر باید برای سلامت و مراقبت شما به عنوان یک فرد مسن مصداق داشته باشد. پیشرفت‌های تکنولوژیکی مانند اینترنت و رایانه‌ها یک دنیای کاملاً جدید را برای شما به ارمغان آورده است تا بتوانید بهترین چیزها را برای سلامت و شادی خود انتخاب کنید.
تا سال 2030، این نوآوری‌های تکنولوژیک دائم التغییر اطمینان خواهند داد که نوع مراقبت‌هایی که دریافت می‌کنید، سریع تر، بهتر، کارآمدتر و مؤثرتر خواهد بود - حتی اگر مستلزم تغییرات اجتماعی باشد. اما این بدان معنا نیست که شما باید سالها منتظر بمانید تا بتوانید استفاده از این مزایا را شروع کنید. در حال حاضر پوشیدنی‌هایی هستند که به طور خاص برای سالمندانی که به آنها نیاز دارند، ساخته شده‌اند. برای سالمندانی که به ابزارهای تکنولوژی مدرن نیاز دارند، مثلاً تکنولوژی پیشرفته مربوط به پوشیدنی‌ها سریعاً تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از ایمنی، سلامتی و شادی آنها می‌شود.
در حال حاضر ابزار‌هایی وجود دارند که می‌توانند موارد زیر را به شما بگویند:
فشار خون
سطح قند
نتیجه جمع آوری اطلاعاتی که می تواند توسط مراقبان شما برای مراقبت بهتر تفسیر شود
پیشنهاد نیازهای غذایی
صدای زنگ هشدار در صورت بی حرکتی ناگهانی در قسمت شما که نشان دهنده افتادن فشار یا از دست دادن هوشیاری است
انواع کارهایی که این ابزارهای پوشیدنی می‌توانند انجام دهند غیر قابل تصور است. با توجه به این موضوع، در این مرحله لازم است بدانید که برخی از تکنولوژی‌های پوشیدنی برای سالمندان وجود دارد که، اگر می‌خواهید یک زندگی بهتر و از نظر پزشکی سالم‌تر را هدایت کنید، امروز باید امتحان کنید. ابزارهایی که امروز تولید می‌شوند می‌توانند به سالمندان کمک کنند که امن، سالم، و حتی در تماس با اعضای محبوب خانواده‌شان باشند.
به عنوان یک فرد مسن، برای شما این با معنی است که تلاش کنید و بفهمید که کدام یک از این تکنولوژی‌های جدید – در میان هزاران گزینه موجود – بهترین تکنولوژی پوشیدنی هستند که مناسب شما و نیازهای ویژه سلامتیتان هستند.
اگر یک چیز وجود داشته باشد که تکنولوژی پوشیدنی به طور کلی برای جامعه افراد مسن انجام داده باشد این است که آرامش فکریِ به شدت مورد نیاز را برای هر دوی سالخوردگان که از آن استفاده می‌کنند و خانواده آنها فراهم آورده باشد. حوادثی مانند افتادن و از دست دادن هوشیاری، برخی از خطرات پیشِ روی است که سالمندان باید هر روز با آنها زندگی کنند.
حالا تصور کنید که چه اتفاقی برای سالمندان می‌افتاد اگر در خانه خودشان زندگی می‌کردند و هیچ کس به طور منظم آنها را چک آپ نمی‌کرد؟ حتی اگر آنها کسی را داشته باشند که به آنها سر بزند احتمال این که کسی 24 ساعت تمام هفت روز هفته در خط دید آنها باشد چقدر است؟
تکنولوژی قابل پوششی مانند «مراقب ایمنی زنده» یک نمونه عالی از این است که تا چه حد تکنولوژی آمده است که زندگی را برای سالمندان آسان‌تر کند.
 

مراقب ایمنی زنده:

این تکنولوژی از یک محور متصل به سنسورهای مختلف در اطراف خانه استفاده می‌کند تا همواره شما را در دید داشته باشد.
این حسگرها می‌گویند که آیا داروهایتان را مصرف کرده اید یا نه.
نشان می‌دهند که آیا شما به طور نرمال در حال حرکت هستید یا خیر.
اطمینان حاصل می‌کنند که شما وعده‌های غذایی خود را از دست ندهید.
اگر هر کدام از این موارد نادرست باشد، «مراقب ایمنی زنده» به شما یاد آوری می‌کند و به اعضای خانواده یا مراقبین مورد نظر، در صورتی که چیزها به حالت عادی برنگردند، هشدار می‌دهد. محور نه نیاز به اتصال به اینترنت دارد و نه به یک خط تلفن متصل است. این فناوری به اندازه کافی هوشمند است تا اطلاعات خود را در طول زمان ضبط کند و آنچه را که برای شما «نرمال» است یاد بگیرد و از آن به عنوان مرجع استفاده کند.
 

جلوگیری از افتادن

افتادن، یک خطر پیشِ رو در جامعه افراد مسن است و حداقل از هر یک از هر شش سال خورده در هر روز یک افتادن گزارش می‌شود. اکنون به پاس تکنولوژی، چیزی وجود دارد که می‌توانید آن را بپوشید که باعث می‌شود شما از خوردن به زمین ضربه نخورید و دچار شکستگی لگن نشوید.
این کیسه‌های هوای پوشیدنی به صورت کمربندهایی که هنگام کشفِ سقوط باد می‌کنند پوشیده می‌شوند. اگر چه این محصول هنوز به تولید انبوه نرسیده است، اما نمونه‌ای از این است که چگونه فناوری در آینده نزدیک زندگی افراد مسن را راحت‌تر و ایمن‌تر خواهد ساخت.
در دنیای فناوری چیزهای بسیار بیشتری نیز همچنان در حال انجام است که منظور آنها مراقبت از سالمندان و راحت‌تر کردن زندگی آنهاست.
 
برگرفته از سایت اِیجینگ کام
نسخه چاپی