طرز تهیه غذای ملل خورش لبو(روسی)
طرز تهیه غذای ملل خورش لبو(روسی)

 طرز تهیه غذای ملل خورش لبو(روسی)  برای 5 نفر


مواد لازم غذای ملل خورش لبو(روسی)

مواد اصلی
نمک و فلفل به مقدار لازم
زعفران (آبکرده و غلیظ) ۳ قاشق غذا خوری
کره ۱ قاشق سوپ خوری
شکر ۲-۱ قاشق غذا خوری
سرکه ۱ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
جعفری (ساطوری شده) ۳ قاشق غذا خوری
هویج ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه  
رب گوجه ‌فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
سیب زمینی ۲ عدد
لبو (متوسط) ۳ عدد
گوشت (خورشتی) ۳۰۰ گرم

طرز تهیه
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۱۲۰ دقیقه

1- ابتدا پیازها را رنده کرده و نیمی از آن را داخل قابلمه نیم سرخ کنید.گوشت را شسته و به صورت خورشتی خرد کنید و به پیاز اضافه کرده و خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.فلفل ،۱قاشق زعفران و مقداری زردچوبه به گوشت اضافه کرده و اجازه دهید با ۳تا۴لیوان آب بپزد.
2- لبو را پوست بکنید و درشت رنده کنید ، و به همراه سرکه و مقداری روغن داخل تابه ریخته و چند دقیقه تقت دهید سپس شکر و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید ، پس از اینکه لبو نرم شد از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید.
3- کره ، بقیه پیاز و مقداری روغن را داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار داده و تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس هویج را پوست کنده و درشت رنده بزنید و به مواد اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا هویج نیز نرم شود.
4- پس از ۱تا۲ ساعت که گوشت پخت سیب زمینی را پوست کنده و نگینی خرد کنید و به گوشت اضافه کنید ، ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها نرم شوند سپس موادی را که از قبل تفت داده اید را به گوشت اضافه کنید
5- گوجه فرنگی ها را داخل آب جوش بیندازید تا پوستشان نرم شود.سپس به صورت نگینی خرد کرده و پس از ۱۵ دقیقه به همراه جعفری خرد شده ، سیر رنده شده ، بقیه زعفران،نمک و فلفل به خورش اضافه کنید، ۱۵ دقیقه دیگر با حرارت ملایم اجازه دهید خورش بجوشد و جا بیفتد.

سایر نکات
1)این خورش جزو غذاهای سنتی روسیه است.
2)این خورش را همراه با نان و خامه ترش یا ماست پر چرب سرو کنید.
3)برای پوست کندن گوجه فرنگی آن را 30 ثانیه داخل آب داغ بیندازید سپس داخل ظرف آب سرد بیندازید و براحتی پوست گوجه فرنگی را با چاقو جدا کنید.
4)در صورت تمایل از سرکه یا شکر بیشتری استفاده کنید.
5)این غذا در دستور اصلی زعفران ندارد.

منبع:سایت پاپیون
نسخه چاپی